Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Weekendje Arne: Dressuur, Garrocha & Schermen

 
Profiel   

Interessant, die oefeningen met de garrocha. Ik drijf vee mbv paarden, maar dat zijn schapen, ik zie me nog niet zo'n ding meenemen :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 08:46 



 
Profiel   

Dankjewel , Nijmegen is te bereiken; ik ga het in de gaten houden. Zou dolgraag clinic willen bijwonen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 11:27 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Interessant, die oefeningen met de garrocha. Ik drijf vee mbv paarden, maar dat zijn schapen, ik zie me nog niet zo'n ding meenemen :D



Haha, dat cirkelen is wel echt show. Schijnt ontstaan te zijn uit verveelde herders die beetje gingen patsen met de drijfstok. :D

Normaal draag je hem op je schouder en gebruik je 'm alleen om koeien aan de kant te duwen.

Schapen drijven lijkt me trouwens best moeilijk/hectisch, glippen die niet makkelijk langs/onder het paard door?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 20:41 



 
Profiel   

Daar bestaan speciale schapendrijfpaarden voor. Die zijn aan de onderkant wat lager dan dressuurmodellen. Aan de bovenkant trouwens ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 20:56 



 
Profiel   

oomens schreef
Daar bestaan speciale schapendrijfpaarden voor. Die zijn aan de onderkant wat lager dan dressuurmodellen. Aan de bovenkant trouwens ook.

:D _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 21:01 



 
Profiel   

Vergeet ook niet dat de voeten van de ruiter onder de buik uitsteken _O-
Maar om serieus op de vraag in te gaan, schapen razen iha niet onder je paard door ( hoewel je zo nu en dan een psychopaat tegenkomt). Daarbij wordt ik bijgestaan door Seimur een onverschrokken jonge bordercollie en die is (veel) sneller én wendbaarder dan welk schaap dan ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 21:11 



 
Profiel   

oomens schreef
Daar bestaan speciale schapendrijfpaarden voor. Die zijn aan de onderkant wat lager dan dressuurmodellen. Aan de bovenkant trouwens ook.


Nu zie ik een soort kruising voor me tussen een pony en een sneeuwschuiver. :')

Kuggur schreef
Maar om serieus op de vraag in te gaan, schapen razen iha niet onder je paard door ( hoewel je zo nu en dan een psychopaat tegenkomt). Daarbij wordt ik bijgestaan door Seimur een onverschrokken jonge bordercollie en die is (veel) sneller én wendbaarder dan welk schaap dan ook.


Dat is wel een gave combinatie, paard + hond voor het drijven! Als ik me goed herinner woon jij in Ijsland toch? Dus dan rij je neem ik aan Ijslanders (heb geloof ik ooit gelezen dat er geen paarden naar Ijsland ingevoerd mogen worden, maar correct me if I'm wrong)? Hebben die ook cowsense zoals bijvoorbeeld een Luso of Quarter? Misschien een beetje off-topic maar ben erg geinteresseerd in paarden in werkcultuur. :D Arbeidsdressuur zeg maar. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 23:22 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf! Wat een prachtig paard heb je <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 23:29 



 
Profiel   

Het ís "jouw" topic ;)
Ja er zijn zeker paarden met sheep sense. Wij hebben er één die het geweldig vindt schapen te drijven, ziet ze vaak vóór ik ze zie. Maar jammer genoeg wordt er het actief gefokt voor mooie sportpaarden, niet zoveel meer voor werkpaarden ( in het eerste zit veel meer geld). Ze zijn verschillend, mijn eerste ijslander vond er niks aan.
De combinate paard/hond is imo de beste, maar er wordt (ook weer jammer genoeg) steeds meer met quads gedaan. Vooral slecht voor het landschap.
Morgen moet ik vroeg op, om 7 uur starten bij de buren voor een dag schapen zoeken/drijven. Die groep is in ieder geval allemaal te paard, ik heb vandaag twee paarden erheen gereden. Zijn daar tot 's avonds mee bezig, hopelijk vóór donker klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-19 23:33 



 
Profiel   

Genoten van je video alweer! Echt inspirerend en leuk om naar te kijken.

Interessante bijdragen @Kuggur. Ik vind het ook interessant paarden die koeien of schapen drijven. Veel plezier vandaag en ik heb ooit een film gezien van een dag schapen drijven in Ijsland (familie met buren en vrienden) en de omgeving vond ik prachtig en het drijven zo'n hele dag leuk , gezellig en echt inspannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-19 08:55 



 
Profiel   

Bedankt voor het organiseren, het was ook voor een toeschouwer erg interessant om te volgen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 15:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen