Project kneus in de m1

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:50

Ninx schreef:
CharmingS schreef:
Niemand heeft gezegd dat paardrijden gemakkelijk is. Dat word nergens beweert. Alleen word deze slechte houding waardoor het paard uiteindelijk nogal klachten in zijn rug kan gaan krijgen niet gezien. Dat vind ik jammer voor het paard..


Dit soort topics zijn er toch ook om van te leren? Dat ts weet wat ze doet, een erg leuk paard heeft, en ts behoorlijk hard werkt en daar alle lof voor verdient is duidelijk.
Maar het is toch ook duidelijk dat ze echt niet goed zit? En dat zal vast niet makkelijk zijn met zo'n reus, maar zou wel prioriteit moeten zijn om echt verder te kunnen. Daar kun je elkaar, dmv tips en opbouwend advies, toch mee helpen?

Wat voor dingen heb je al geprobeerd, ook echt centered riding-achtige dingen? Zaken om je been meer te verlengen, je bekken te openen, je core wat sterker te maken? Er werd ergens iets gezegd over Edward Gal... Maar veel van dat soort ruiters hebben toch een behoorlijk streng fitness regime voor zichzelf.
Op Bokt slaan we dat deel nogal eens over heb ik het idee....


Bedoel je nu dat TS de conditie en figuur niet heeft om paard te rijden en op streng fitness regime moet? Dit wordt echt steeds absurder!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:50

hoogendroog schreef:
Bijzondere uitdrukking: "dat slaat imo de kant nogal aan wal". Nederlands is ook een vak.
En weer on topic.

Dus eerst zelf lekker offtopic gaan door even lekker te sneren, en dan anderen verzoeken ontopic te posten :')_!


Ayasha schreef:
Ninx; En alsnog zitten ze in stoelzit. :) Bij sommige paarden is "het ideaal plaatje" gewoon niet de houding die werkt. Wie heeft eigenlijk ook beslist dat dat de enige goede houding is? Van hoe lang dateert dat idé inmiddels al?
Wie zegt dat TS niet bezig is met trainen en er aan werken?

Zoals ik Nimber van bokt ken komt ze op mij over als iemand die erg kritisch op zichzelf is. Ik kan me niet voorstellen dat ze dat niet is wb haar rijden. Maar Rome is niet in één dag gebouwd en als je met een dier bezig bent dat niet zo simpel is dan kan het gewoon niet allemaal met die ideale houding. :)
Ik wil een aantal hier het haar wel eens zien na doen eigenlijk. :)

Zo'n leuk dier en zo'n enorme vooruitgang, paard loopt fijner dan menig paard dat ik op rij itp voorbij zie komen dat bejubeld wordt en dan gaat het topic over een stoelzit.. Zo zonde. :n


Ik denk dat deze post het mooi samenvat. Het is duidelijk dat het paard niet gehinderd wordt door de zit, het paard loopt fantastisch, ondanks (of misschien wel dankzij :7 ) de stoelzit, zoals al eerder gezegd, ik prefereer een functionele zit boven een zit uit het boekje als dat betekent dat het paard er geweldig op loopt.

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:03

Romeo2007 schreef:
Bedoel je nu dat TS de conditie en figuur niet heeft om paard te rijden en op streng fitness regime moet? Dit wordt echt steeds absurder!


Heb je het filmpje in de OP niet gezien? TS heeft hard aan haar eigen kilo's gewerkt hoor.

Wat betreft de stoelzit: ik denk dat het vele afvallen daarin misschien ook wel een rol speelt. Je zit nu misschien nog alsof je een compromis moet sluiten met het extra volume, met volume dat er nu niet meer is. :)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 11:22

He charming wat ben je lekker vriendelijk. Goed bezig joh!
Project kneus is inderdaad dit paard. Ik koop al jaren projecten op die door andere mensen zijn afgedankt, niet te rijden zijn en zowel medisch, lichamelijk, geestelijk en rij technisch heel veel problemen hebben.
Ik probeer ze weer op de rit te krijgen tot nu toe is dat altijd gelukt. Een aantal paarden hebben hun weg bij nieuwe eigenaren gevonden op bokt maar er zijn er ook een paar de halve wereld over gegaan.
Als je je zo graag in mij wil verdiepen dan had je natuurlijk al geweten dat dit paard een verleden heeft met een grote dosis ellende.

Ik heb nergens gezegd dat ik perfect zit en daar een tien voor verdien. Maar op basis van de honderden proeven die ik heb gereden waarbij je een cijfer voor houding en zit krijg kan ik mij prima vinden in de cijfers die ik krijg.

Dat jij je zorgen maakt over de rug van mijn paarden is vriendelijk van je maar niet nodig. Mijn eerste Z en subtop paarden zijn inmiddels de 20 in goede gezondheid zonder problemen aan hun rug of elders gepasseerd.
Ik geniet lekker van dit paard en dat ga ik nog vele jaren doen.

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:29

Wow wat een drama topic.... Gaaf paard TS ga zo door! Heel knap hoor op zo'n reus

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:32

Nimber schreef:
He charming wat ben je lekker vriendelijk. Goed bezig joh!
Project kneus is inderdaad dit paard. Ik koop al jaren projecten op die door andere mensen zijn afgedankt, niet te rijden zijn en zowel medisch, lichamelijk, geestelijk en rij technisch heel veel problemen hebben.
Ik probeer ze weer op de rit te krijgen tot nu toe is dat altijd gelukt. Een aantal paarden hebben hun weg bij nieuwe eigenaren gevonden op bokt maar er zijn er ook een paar de halve wereld over gegaan.
Als je je zo graag in mij wil verdiepen dan had je natuurlijk al geweten dat dit paard een verleden heeft met een grote dosis ellende.

Ik heb nergens gezegd dat ik perfect zit en daar een tien voor verdien. Maar op basis van de honderden proeven die ik heb gereden waarbij je een cijfer voor houding en zit krijg kan ik mij prima vinden in de cijfers die ik krijg.

Dat jij je zorgen maakt over de rug van mijn paarden is vriendelijk van je maar niet nodig. Mijn eerste Z en subtop paarden zijn inmiddels de 20 in goede gezondheid zonder problemen aan hun rug of elders gepasseerd.
Ik geniet lekker van dit paard en dat ga ik nog vele jaren doen.

Hoe is het eigenlijk met Orbaldo :D? Dat vind ik zo'n gaaf paard, maar ik vind niet veel terug over hem en hoe het nu met hem gaat.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 11:36

_San87_ schreef:
Nimber schreef:
He charming wat ben je lekker vriendelijk. Goed bezig joh!
Project kneus is inderdaad dit paard. Ik koop al jaren projecten op die door andere mensen zijn afgedankt, niet te rijden zijn en zowel medisch, lichamelijk, geestelijk en rij technisch heel veel problemen hebben.
Ik probeer ze weer op de rit te krijgen tot nu toe is dat altijd gelukt. Een aantal paarden hebben hun weg bij nieuwe eigenaren gevonden op bokt maar er zijn er ook een paar de halve wereld over gegaan.
Als je je zo graag in mij wil verdiepen dan had je natuurlijk al geweten dat dit paard een verleden heeft met een grote dosis ellende.

Ik heb nergens gezegd dat ik perfect zit en daar een tien voor verdien. Maar op basis van de honderden proeven die ik heb gereden waarbij je een cijfer voor houding en zit krijg kan ik mij prima vinden in de cijfers die ik krijg.

Dat jij je zorgen maakt over de rug van mijn paarden is vriendelijk van je maar niet nodig. Mijn eerste Z en subtop paarden zijn inmiddels de 20 in goede gezondheid zonder problemen aan hun rug of elders gepasseerd.
Ik geniet lekker van dit paard en dat ga ik nog vele jaren doen.

Hoe is het eigenlijk met Orbaldo :D? Dat vind ik zo'n gaaf paard, maar ik vind niet veel terug over hem en hoe het nu met hem gaat.


Het laatste bericht dat ik heb gehad was dat hij t goed doet in Iran. Loopt LT is nu 20 en heeft daar ook een aantal nakomelingen lopen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:37

Nimber schreef:
_San87_ schreef:

Hoe is het eigenlijk met Orbaldo :D? Dat vind ik zo'n gaaf paard, maar ik vind niet veel terug over hem en hoe het nu met hem gaat.


Het laatste bericht dat ik heb gehad was dat hij t goed doet in Iran. Loopt LT is nu 20 en heeft daar ook een aantal nakomelingen lopen.

Wat leuk :D. Toch jammer dat hij een beetje uit t nieuws verdwenen is, vind ik.

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:46

MamAppelsap schreef:
Romeo2007 schreef:
Bedoel je nu dat TS de conditie en figuur niet heeft om paard te rijden en op streng fitness regime moet? Dit wordt echt steeds absurder!


Heb je het filmpje in de OP niet gezien? TS heeft hard aan haar eigen kilo's gewerkt hoor.

Wat betreft de stoelzit: ik denk dat het vele afvallen daarin misschien ook wel een rol speelt. Je zit nu misschien nog alsof je een compromis moet sluiten met het extra volume, met volume dat er nu niet meer is. :)


Heb jij mijn post niet eerder gezien waar ik juist als enige complimenten heb gegeven dat ze zoveel is afgevallen?

Ik vind het juist apart dat er niemand is die verder dit prijst! Ik zou graag zien dat er meer vanuit positiviteit wordt gedacht en de nadruk ook op de goede punten wordt gelegd i.p.v. maar de nadruk op 1 bepaald punt welk zo negatief uitvalt.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:51

Askja schreef:
Anoniem schreef:
Respectloos bedoel je. Onrespectvol is echt geen bestaand woord. :x O:)

En uit ervaring; met iets stevigere bovenbenen zit je wel sneller in stoelzit dan dunne benen als je wat wijder moet zitten.

Is gewoon zo. Daar weet ik met mijn kkdp'tjes alles van. Lange dunne benen hangen gewoon van nature mooier af. Maar ook met kkdp'tjes op een breed paard kun je goed leren zitten, alleen kost het wat meer moeite.
Voorbeeldje? Denk eens aan Isabell Werth


Nimber Ik vind dat je het super doet, heel knap! Je paard laat zien dat hij happy is en eerlijk gereden wordt.
En een reus als Ice zit nu eenmaal wel wat minder gemakkelijk uit dan bijvoorbeeld ijslanders.
Verder vind ik dat Isabell Werth, waar ik een groot fan van ben, ook regelmatig niet helemaal zit zoals het zou moeten horen, haar benen kunnen soms wat te ver naar voren liggen (zal komen denk ik door haar wat zwaardere bovenbenen) maar dat ze haar paarden er niet mee stoort. Ik denk dat het vooral gaat om een onafhankelijke zit. En het van achter naar voren rijden. Sommige stoelzitters doen dat beslist niet, maar dat zie ik in jouw foto's wel degelijk terug. Ik vind het super knap!
Laatst bijgewerkt door Coloured op 25-09-19 11:54, in het totaal 2 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:53

Anoniemk2 schreef:
Waarom kan men niet gewoon blij wezen voor TS i.p.v. persoonlijk te worden of nare opmerkingen te maken dat TS beter moet weten omdat ze zelf jurylid en instructrice is. Dat slaat de kant nogal aan wal. Het enige doel wat men hiermee bereikt is dat er steeds minder rijfoto's worden gepost en dan is nou net wat we niet willen toch?

Grappig dat juist jij dit zegt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:59

8-)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 20-05-23 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:02

Weet je zeker dat dat hetzelfde paard is B-)

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:21

Wat een ontzettende verandering, hij lijkt niet eens op het paard dat je gekocht hebt.
Hoe heb je de transformatie aangepakt? Of was het 'gewoon' een kwestie van heel jong zijn op het filmpje?

In elk geval heel gaaf gedaan, wat een gaaf dier. Blijft hij bij je of ga je hem op den duur verkopen?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:30

bigone schreef:
Anoniemk2 schreef:
Waarom kan men niet gewoon blij wezen voor TS i.p.v. persoonlijk te worden of nare opmerkingen te maken dat TS beter moet weten omdat ze zelf jurylid en instructrice is. Dat slaat de kant nogal aan wal. Het enige doel wat men hiermee bereikt is dat er steeds minder rijfoto's worden gepost en dan is nou net wat we niet willen toch?

Grappig dat juist jij dit zegt

Dat dacht ik ook meteen.

Jammer dat een aantal Bokkers heeft besloten dat opbouwende kritiek niet gewenst is in dit topic. In het algemeen is Bokt daarin nogal selectief moet ik zeggen; waar de een gerust pittig aangepakt mag worden, is de ander blijkbaar heilig.
Nogmaals, ik lees geen nare, op de persoon gerichte opmerkingen in dit topic. In de wat meer kritische posts staan ook genoeg positieve opmerkingen, maar blijkbaar wordt daar bewust overheen gelezen.

Daarnaast, er zijn genoeg mensen die foto's en filmpjes plaatsen op Bokt, ook ruiters van hoger niveau (wat dat dan ook is), voor wie het helemaal geen issue is als ze hier en daar opbouwende kritiek krijgen. Die topics verlopen dan ook heel anders dan dit topic.

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 13:48

Wauw, wat zijn jullie een mooie combinatie! Prachtig om te zien hoe Ice gegroeid is, petje af. Het lijkt me fantastisch om zo'n gigantisch paard te rijden!

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 14:49

@CharmingS:
Ik bedoel de uitspraak dat je de ruiter een project kneus noemt.
Dat soort uitspraken vind ik op de persoon gericht en ronduit beledigend. Het is ook absoluut niet nodig om je opbouwende feedback over te kunnen brengen. Het doet er eerder afbreuk aan.

@Aska: Een ruiter een project kneus noemen vind ik persoonlijk een nare op de persoon gerichte opmerking.
En er staat inderdaad daarnaast heel veel opbouwende feedback in het topic.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 15:39

Wat een gaaf paard, hij heeft duidelijk veel geleerd!

Maar ook ik sluit me aan bij mijn voorgangers dat de stoelzit bij best stoort. En nu zijn er voor elk probleem 1001 excuses te verzinnen, gaande van "het maakt toch niet uit, hij doet het ook op deze manier", "dat komt door x" tot "maar kijk vanwaar we zijn gekomen". (En dan heb ik het zeker niet specifiek over dit topic, maar algemeen).
Dat dingen zo ook werken of al veel beter zijn dan vroeger, houdt niet in dat het niet nóg beter kan. En dingen fout doen, is heel normaal en kan ik niemand kwalijk nemen. Het niet willen erkennen dat er iets fout gaat en het niet willen aanpassen, vind ik wel kwalijk. Nu is een stoelzit nog redelijk onschuldig, maar dit soort dingen zie je ook bij andere wel schadelijke problemen.
Dan kan bokt wel in protest komen dat er teveel wordt gezeurd, maar het is allemaal goed bedoeld (mag ik hopen), maar kijk naar het verschil in topics. Wanneer een TS de fouten zelf inziet er daar gaat aan werken, is er geen kip die zegt dat er te harde kritiek is. Dat gebeurt pas wanneer de TS met tegenargumenten gaat komen. Waarom? Omdat iemand niet open staat voor feedback, moet het paard maar compenseren voor de fouten van de ruiter?

Ik vraag me eigenlijk ook wel af waarom hij precies een project paard wordt genoemd :)
In het filmpje zie ik een jong paard dat nog veel te leren heeft, dat zou ik niet direct een project noemen.
Maar desalniettemin een mooie verandering!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 15:58

Project kun je hier meer over lezen;
Banjer @ [VN] Bokker achter het topic: Nimber

Paard was erg teugelkreupel en had een flink opstap probleem. Zodra je zat gingen mijn voorgangers er heel heel hard naast.
Opstappen blijft lastig voor hem vandaag de dag is hij heel braaf maar als hij even vakantie heeft gehad is opstappen weer even een dingetje. Op vreemd terrein laat ik m altijd even vasthouden.

Door verkeerde manier van rijden had hij een enorme karperrug ontwikkeld. Dit is inmiddels helemaal goed gekomen met inzet door osteopaat, fysio en chiropractie.

Niets meer dan lof over het paard. Eenmaal
Op de rails bleek hij een gouden karakter te hebben.
Van project voor de verkoop is ook geen sprake meer. Deze blijft.

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 17:06

Jeetje, met die geschiedenis, en dan 1.88 zijn. Wat een werk heb je er aan gehad.
Knap hoor.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:09

Anoniemk2 schreef:
Ayasha schreef:
Zo'n leuk dier en zo'n enorme vooruitgang, paard loopt fijner dan menig paard dat ik op rij itp voorbij zie komen dat bejubeld wordt en dan gaat het topic over een stoelzit.. Zo zonde. :n


Ik denk daar precies hetzelfde over. :D

-O- nou precies

hagelslag
Berichten: 9021
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:33

Ik vind het zon machtig beest.
Ik zou misschien wel net zijn neus 2 millimeter meer naar voren willen zien
Het is echt net minimaal.
En je zit/stoelzit. Nuja je zit dus eh ja...
Gelukkig weet ik dat mijn zit ook niet perfect is dus eh ja

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 20:36

NatasjavE schreef:
Anoniemk2 schreef:
Ik vind jouw reactie niet respectvol overkomen richting TS alsof iemand met dunne lange benen wel zijn benen om het paard kan vouwen. :?



Het kan wel waar zijn

Maar dan kan je het nog anders omschrijven dan dan Ladygiroc deed.


Ik zie niet in hoe ik dit meer met fluwelen handschoentjes kan omschrijven dan dit. Ik zeg nergens dat ze veul te dikke benen heeft, of dat ze moddervet is. Ik zeg zelfs dat ik de stoelzit niet eens als probleem zie.. Ik heb namelijk geen enkele moeite met de houding van TS. Hoop dat zij dat ook niet zo opvat maar door dit soort gemekker snap ik wel dat mensen geen foto's meer posten :7

Feit is gewoon dat een HP op dit paard, met dit zadel mooier zou zitten voor het beeld omdat ie lang en smal is.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10419
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 21:49

Wat een fijn dier om te zien:)

Ik wil je ook graag een compliment geven op je halsstrekken, zo zie ik ze heel graag maar zo zie ik ze bijna nooit. Heel fijn gereden.

Succes in het M2

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Project kneus in de m1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:08

Niets meer dan positieve feedback vanuit mijn kant! Wat een prachtig paard, je hebt hem ontzettend goed aan het lopen. Zo zie je maar dat zelfs een ‘project’ prachtig kan opbloeien! <3

Ik doe het je zeer zeker niet na!