Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Friese hengst Diablo ohz

 
Profiel   

Ons eerste echte rij topic.. :=

Diablo heb ik 2 jaar geleden zadelmak gemaakt en een soort van ingereden.. In ieder geval zat er een rem, gas en stuur op..
Sinds dit voorjaar, ben ik wat serieuzer met hem aan de slag gegaan. Diablo bouwt/bouwde snel spanning op en is wat onzeker. Ik ben begonnen met alleen maar stap werk, totdat hij daar echt in ontspande. Daarna begonnen aan het drafwerk. Ook hier begint hij steeds meer in te ontspannen.. Echter kwam dit er vandaag met rijden niet helemaal uit, maar er zitten wel al fijne momenten tussen. Een galopje nemen we van tijd tot tijd eens mee, als dat zo uitkomt en de bodem daar goed genoeg voor is.

Voor nu ben ik voornamelijk bezig met balans, regelmaat en ontspanning. We pakken zo af en toe ook het wijken mee in zowel stap als draf en deze week zit er een achteruitloopknopje op :D

Eerste filmpje is het stapwerk. Je ziet in het begin nog de spanning, maar al snel begint hij te ontspannen. Ik zie dat ik mijn handen iets hoger mag houden :)

https://www.youtube.com/watch?v=K63k38_x4lY

Ook aan het drafwerk zie je wat spanning. Waar hij eerder in de overgang naar draf letterlijk weg stoof, blijft hij nu mooi bij mij. De overgangen zien er daardoor wat twijfelend uit, dat gaan we later wel weer wat "explosiever" maken, maar eerst die overgang ontspannen laten verlopen :)

https://www.youtube.com/watch?v=6J1aqWWxsBU


Tips zijn welkom, let wel, wij zijn lerende en we hebben instructie ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 23:18 



 
Profiel   

Tips kan ik je niet geven. Ik
Zie een zwart stipje op mijn scherm. Je bent bijna onzichtbaar. :D
Veel plezier met je paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 05:28 



 
Profiel   

Haha dank je wel voor je reactie, Rien.
Jammer, maar probeer van de week iemand mee te nemen/krijgen die iets meer vanuit het midden kan filmen.. Op groot scherm kan ik er nog wel wat uit halen :P
Plezier hebben Diablo en ik zo ie zo wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 18:41 



 
Profiel   

Weet je wat ik niet zo goed begrijp....je zit echt uitstekend op dat paard. Niets op aan te merken. Behalve...je teugels hangen als waslijnen en zijn niet op maat. Daarom gaat hij niet nageven, iets dat echt beter is voor zijn rug. En je ziet het hem op momenten gewoon aanbieden maar je doet er helemaal niets mee. Dat vind ik jammer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 19:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen