Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

NK neckrope Equiday met Fjord Ravel

 
Profiel   

Vorige week zaterdag was het dan eindelijk zover, Ravel en ik mochten meedoen aan het NK Neckrope rijden op Equiday! Ik rij Ravel sinds een paar jaar af en toe op Neckrope, omdat ik heb gemerkt dat deze afwisseling hem erg veel goed doet en dat ik het zelf ook gewoon ontzettend leuk vind om te doen :j . Helaas is het vrijwel onmogelijk om wedstrijden op Neckrope te rijden, terwijl Ravel het juist erg leuk vindt om samen op pad te gaan en het rijden op Neckrope hem ook erg goed af gaat! Dus ik was super blij toen WeAllRide een neckrope competitie opzette. We mochten door naar het NK neckrope, dat toevallig ook nog erg dicht bij onze stal werd georganiseerd, dus zo gezegd, zo gedaan!

Ravel is een 24 jarige Fjord, die al sinds mijn 7de bij mij is. Gelukkig gaat het nog ontzettend goed met hem, en kunnen we nog volop samen genieten! Op het NK op Equiday reden wij mee in de N2, een proef die qua oefeningen vergelijkbaar is met een B proef. Ondanks dat ik het echt ontzettend spannend vond allemaal, hebben we een prima proefje neer kunnen zetten, waarmee we in onze klasse hebben gewonnen! Ravel mag zich nu dus een heus Nederlands kampioen Neckrope rijden noemen <3 .

Ik heb inmiddels heel wat foto's verzameld bij verschillende fotografen, en hoop dat jullie er net zo van kunnen genieten als dat ik doe.


[ img ]
Ravel heeft geen snijtanden meer, die zijn een halfjaar geleden getrokken vanwege een pijnlijke aandoening. Hij bergt bijna altijd keurig zijn tong op achter zijn lippen, behalve het eerste rondje in de bak als we op wedstrijd gaan. Dan steekt hij standaard altijd zijn tong naar iedereen uit :') .


[ img ]
De eerste paar rondjes op hoofdstel in de bak voelde Ravel erg gespannen aan, maar hij bleef toch goed op mij geconcentreerd. Ik besloot dus toch het hoofdstel af te doen. Toen het hoofdstel eenmaal af was, voelde hij gelijk een stuk minder gespannen aan!

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]
Tijdens de proef is het natuurlijk ook érg belangrijk om nog even vriendelijk in de lens van de cameramevrouw te kijken *D.


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]
En toen was het proefje alweer afgelopen en kwam mijn moeder het hoofdstel weer om doen. Wat waren we blij met zijn drietjes, want Ravel had het echt super gedaan! We hadden absoluut nog nooit in een dergelijke drukke omgeving gereden, en hij schud zo een super proefje op Neckrope uit zijn hoeven <3

Mijn vader heeft het proefje ook nog gefilmd. Als ik dat met geluid aan bekijk, dan schrik ik er nog steeds van hoe druk het daar was ... Zo trots op die knappe Ravel!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 18:39 



 
Profiel   

Het was heel leuk en best indrukwekkend, want zo’n drukte om de ring is heel wat voor veel paarden. Iedereen heeft prima gereden. Echt knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 19:05 



 
Profiel   

Ik vond het ook knap gedaan. :j Als je paard besluit geen zin te hebben om te luisteren kan hij gewoon een andere kant opgaan en dan heb je niets te zeggen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-19 19:06 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Ik vond het ook knap gedaan. :j Als je paard besluit geen zin te hebben om te luisteren kan hij gewoon een andere kant opgaan en dan heb je niets te zeggen. :=


Dankjewel! En nogmaals bedankt voor alle mooie foto's . Ik vond het zelf ontzettend mooi om te merken dat Ravel juist meer ontspannen werd toen het hoofdstel af ging. Het was denk ik lastiger geweest om met hoofdstel het proefje te rijden dan op Neckrope, voor ons in deze omgeving. Ik denk dat ik via de teugels meer spanning op Ravel kon over brengen, en dat hij het vertrouwen dat hij krijgt door het hoofdstel weg te laten erg waardeert.
Verder kun je in theorie als je weinig controle hebt de Neckrope hoger op de hals plaatsen om daar druk uit te oefenen, maar ik vind dat echt verschrikkelijk om zelf te doen. Je zit dan namelijk op een erg gevoelige plek bij het paard. Als dat bij mij nodig zou zijn, zou ik met een hoofdstel rijden vriendelijker vinden. Maar al die tijd dat ik met Ravel bezig ben met Neckrope is dat gelukkig nooit nodig geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 08:50 



 
Profiel   

Gaaf zeg! Hij schud het zo uit z'n hoefjes haha. Ik vind het knap hoe je hem aan t lopen hebt in die drukte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 09:03 



 
Profiel   

Ik vind het echt zo knap! Ook op die leeftijd, petje af!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 09:25 



 
Profiel   

Dankjulliewel allemaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 10:33 



 
Profiel   

Naja, wat mega gaaf om dit te zien!!
Even inbreken in jouw topic, maar bij mijn paard (19 jaar) worden over 2 weken de snijtanden getrokken. Ik zie daar best tegenop, maar jouw foto's zijn voor mij echt een opsteker!!! Er is dus nog zeker veel mogelijk met een paard zonder tandjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 14:06 



 
Profiel   

Hee Tarifa, wat onwijs leuk om te zien hoeveel vertrouwen Ravel en jij in elkaar hebben!

Dat was bij PMO al te zien en deze eerste plek op het NK bevestigt dat maar weer! Supergoed gedaan! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 14:20 



 
Profiel   

Zo leuk om te zien hoe goed jullie op elkaar ingespeeld zijn en hoe jullie elkaar vertrouwen. Het gebruik van je neckrope ziet er vriendelijk en ontspannen uit. Het was mij opgevallen hoe verschillend er wordt gereden met neckrope en hoe hoog (strottenhoofd) sommige ruiters de neckrope houden bij hun paard, om te sturen en begrenzen. Ondanks dat dit met een neckrope is, vind ik dit er niet fijn uitzien. Ik ben benieuwd hoe andere neckrope ruiters hier over denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 17:13 



 
Profiel   

Ik heb genoten van je foto's en filmpje! Bedankt voor het delen! Vind jullie een fijne combinatie, superknap ook :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 17:50 



 
Profiel   

Cas10 schreef
Naja, wat mega gaaf om dit te zien!!
Even inbreken in jouw topic, maar bij mijn paard (19 jaar) worden over 2 weken de snijtanden getrokken. Ik zie daar best tegenop, maar jouw foto's zijn voor mij echt een opsteker!!! Er is dus nog zeker veel mogelijk met een paard zonder tandjes :D


Ja ik snap dat je het spannend vindt om de snijtanden te laten trekken, dat vond ik bij Ravel ook! Echter is hij echt helemaal opgebloeid sinds de operatie, hij at de dag erna al veel sneller dan voorheen. Hij is zelfs best aangekomen sinds zijn snijtanden eruit zijn, dat had ik van tevoren nooit verwacht (en dat was eigenlijk ook niet nodig)! En in het rijden is hij veel voorwaartser en vrolijker, dus voor hem heeft het echt super uitgepakt. Succes met jouw paardje!

upendo schreef
Hee Tarifa, wat onwijs leuk om te zien hoeveel vertrouwen Ravel en jij in elkaar hebben!

Dat was bij PMO al te zien en deze eerste plek op het NK bevestigt dat maar weer! Supergoed gedaan! :D


Dankjewel Seline, lief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 18:07 



 
Profiel   

Hey wat leuk om Ravel hier te zien!
Hij ziet er goed uit en jullie zijn goed bezig, leuk hoor!!
Je hebt hem knap aan het lopen zo in die drukte met alleen een neckrope, mag je wel trots op zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-19 18:44 



 
Profiel   

SparklingApp schreef
Hey wat leuk om Ravel hier te zien!
Hij ziet er goed uit en jullie zijn goed bezig, leuk hoor!!
Je hebt hem knap aan het lopen zo in die drukte met alleen een neckrope, mag je wel trots op zijn.


Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 07:06 



 
Profiel   

Wat een prachtige combinatie zijn jullie zeg, jij past echt mooi op Ravel, en je ziet er zo sjiek uit maar het allermooiste is Ravel die er op zijn 24e nog zo fit uit ziet!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 07:52 



 
Profiel   

Knap hoor! Proficiat!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 10:08 



 
Profiel   

Goed zeg.
Mag ik vragen wat voor neckrope je gebruikt (merk)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 10:16 



 
Profiel   

Wat goed gedaan, gefeliciteerd! En wat is je outfit prachtig verzorgd

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 10:17 



 
Profiel   

dankjulliewel allemaal!

Isapaardje schreef
Goed zeg.
Mag ik vragen wat voor neckrope je gebruikt (merk)?


Mijn Neckrope komt van Lovelance touwhalsters!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 10:41 



 
Profiel   

Ik vind het heel knap gereden en gefeliciteerd met het resultaat. Ravel doet het nog super op zijn leeftijd en gaat daar mooi als een koele kikker door de rijbaan met veel geluid, bewegende mensen en honden. Mooie outfit ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 10:54 



 
Profiel   

Ik vind dit echt mega knap van jullie! Wat een vertrouwen in elkaar en hij trek zich niks aan van het hele spektakel om jullie heen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 11:28 



 
Profiel   

Wat knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 12:49 



 
Profiel   

Super gaaf! Wat is Ravel leuk en jij hebt echt een gaaf jasje. Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 13:18 



 

Ik heb nog foto's gemaakt van jou!! Ze staan op mijn Facebook @MHUfotografie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 13:23 



 
Profiel   

Ik mocht jullie in het echt zien vanaf mijn stand en ik was echt heel trots op jullie! Heel erg netjes gereden in die toch vreemde, drukke rijhal!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-19 14:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen