Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Knappe Fjord kruising showt zijn dressuur moves!

 
Profiel   

Hoi! Vigo en ik zijn tegenwoordig weer lekker fanatiek aan het dressuren en het leek me leuk om hier wat foto's te delen van mijn les van afgelopen zaterdag!

We hebben voorheen altijd veel lang en laag gereden, zorgen dat hij ontspant over de rug en zijn achterbenen goed onder zijn lichaam zet. Nu willen we hem wat meer opwaarts gaan krijgen, met tussendoor natuurlijk wel af een toe weer omlaag, want het kost hem best wat spierkracht! Oh en hij vind het zelf heel fijn om zijn neus net wat achter de loodlijn te lopen, maar hier werken we ook aan.
Tips zijn welkom, maar hou het lief want we zijn nog lang niet perfect :j :j


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Sorry voor mijn veel te serieuze hoofd trouwens :P
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 21:23 



 

wat een ontzettend leuk paardje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 21:31 



 
Profiel   

Prachtige pony, die zou ik echt zo willen hebben bij mij in de wei :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 21:38 



 
Profiel   

Wat een gaaf kleurtje!

Is hij actief? Op bijna elke foto vind ik hem wat op de voorhand lopen en achter het er uit gooien, niet actief dus. Vooral veel tempowisselingen rijden, waardoor hij nog meer op het achterbeen komt en van de voorhand afkomt. Dan gaat hij denk ik ook beter voor de loodlijn lopen. Leuke combinatie zijn jullie! Succes !

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 23:37 



 
Profiel   

Wat een knapperd! En fijn dat je het aandurft om rijfoto's te plaatsen op bokt! Altijd leuk om anderen te zien rijden :)

Rijtechnisch hen ik niet voldoende kennis om echt tips te geven. Ik denk dat je over het algemeen heel vriendelijk rijdt, chapeau! Wel valt het me op dat je bijna elke foto naar beneden kijkt en daardoor je schouders ook wat inknikt. Ik heb hetzelfde probleem met mijn houding, lastig he! Daarnaast zou ik misschien ook een beetje letten op de voeding. Je paardje lijkt me vrij mollig, maar een foto kan natuurlijk vertekenen. Zeker geen aanval :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 00:57 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Wat een gaaf kleurtje!

Is hij actief? Op bijna elke foto vind ik hem wat op de voorhand lopen en achter het er uit gooien, niet actief dus. Vooral veel tempowisselingen rijden, waardoor hij nog meer op het achterbeen komt en van de voorhand afkomt. Dan gaat hij denk ik ook beter voor de loodlijn lopen. Leuke combinatie zijn jullie! Succes !


Klopt hij loopt graag op de voorhand! Opzich is hij wel actief, we zijn ook inderdaad veel bezig met tempowisselingen :j Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 15:40 



 
Profiel   

Wat een gaaf diertje zeg!
Ik dacht, je kijkt in ieder geval alsof je heel hard je best doet, tot ik je laatste opmerking zag.
Het ziet er vriendelijk uit. Meer op de achterhand krijgen is best wel heel moeilijk en zwaar. Lekker verder werken samen, wordt het vanzelf wat makkelijker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 15:45 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Wat een knapperd! En fijn dat je het aandurft om rijfoto's te plaatsen op bokt! Altijd leuk om anderen te zien rijden :)

Rijtechnisch hen ik niet voldoende kennis om echt tips te geven. Ik denk dat je over het algemeen heel vriendelijk rijdt, chapeau! Wel valt het me op dat je bijna elke foto naar beneden kijkt en daardoor je schouders ook wat inknikt. Ik heb hetzelfde probleem met mijn houding, lastig he! Daarnaast zou ik misschien ook een beetje letten op de voeding. Je paardje lijkt me vrij mollig, maar een foto kan natuurlijk vertekenen. Zeker geen aanval :)


Bedankt!!
Haha ja altijd lastig om aan je eigen houding te denken als je met je paard bezig bent :+
En over de voeding; sinds hij van het gras is, is hij gelukkig alweer een hoop vetjes kwijt. _/-\o_ Meestal wordt hij wel wat slanker in de loopt van het winterseizoen! Maar hij is inderdaad wat 'mollig' hahah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 15:46 



 
Profiel   

Jaaa knap stel!
Jullie zijn al zo onwijs verbeterd, zo knap dat je je rijstijl totaal hebt omgegooid en steeds bleef denken wat het beste zou zijn, ipv lekker houden hoe het was.

Viegs doet het ook echt knap, het ziet er zo makkelijk uit als jij erop zit maar ik weet uit ervaring dat het flink werken is en niet meevalt haha.

Lekker doorgaan samen zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 09:14 



 
Profiel   

Tips kan ik je niet geven maar Wat een ontzettend leuke pony !!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 09:25 



 
Profiel   

Het kan aan je trui liggen maar ik vind dat je wat naar voren valt met je hoofd en schouders. Probeer wat meer naar voren te kijken en wat minder naar beneden, je voelt vanzelf of hij goed loopt of niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 14:41 



 
Profiel   

Wat een leuke pony! Echt een schatje die waarschijnlijk hiel lief staat te kijken op stal <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 17:33 



 
Profiel   

Wat een super leuke pony zeg. Je zou kunnen proberen wat "trotser" op je pony te zitten, borst meer naar voren, vooruit kijken. Verder mag de achterhand ook meer ondertreden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-19 08:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen