Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Luso arabe Estrella @work

 
Profiel   

Hoihoi,

Ik heb echt maar 4 plaatjes, maar wilde ze toch graag delen. Estrella is mijn 6 jarige lusitano x arabier. De afgelopen tijd veel gewerkt aan ontspanning en rust.Ben trots op wat ze vandaag heeft kunnen doen. Geef vooral tips!

1.

[ img ]

2.

[ img ]

3.

[ img ]

4.

[ img ]

5.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 20:02 



 
Profiel   

3 en 4 vind ik mooie plaatjes, ze gaat daar wat zakken en krijgt er wat rust ook in. Probeer rechtop te blijven zitten en niet te hoog uit je zadel te komen, laat je opgooien en kom weer rustig terug, zodat je ook daar de rust erin houdt. Zulke paarden hebben nog weleens de neiging wat heet te worden als je uit het ritme komt (en als je actief gaat staan ipv je op te laten gooien, kom je dat bijna altijd). Netjes hoor, je rijdt heel vriendelijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 21:11 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
3 en 4 vind ik mooie plaatjes, ze gaat daar wat zakken en krijgt er wat rust ook in. Probeer rechtop te blijven zitten en niet te hoog uit je zadel te komen, laat je opgooien en kom weer rustig terug, zodat je ook daar de rust erin houdt. Zulke paarden hebben nog weleens de neiging wat heet te worden als je uit het ritme komt (en als je actief gaat staan ipv je op te laten gooien, kom je dat bijna altijd). Netjes hoor, je rijdt heel vriendelijk :)



Erg bedankt voor je feedback. Het kon wel eens kloppen wat je zegt over het lichtrijden! Ik ga er de komende weken maar eens wat mee experimenteren. Dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-20 23:47 



 
Profiel   

Graag gedaan :) ik ben benieuwd hoe het gaat na wat experimenteren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 02:20 



 
Profiel   

Ziet er vriendelijk uit!
Let wel op je onderbenen, die gaan wat naar achteren en je steekt ze af.
Als je iets meer contact met de mond neemt en je been er iets meer aan houdt, dan krijg je een nog mooiere verbinding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 07:02 



 
Profiel   

Goed bezig! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 07:06 



 
Profiel   

@Tilmar
Ik zie het, van die onderbenen. Alsof ik op mijn tenen sta. Qua verbinding en been, bij estrella gaat dan de kop omhoog en het gas erop. Maar je hebt wel gelijk, er kan qua verbinding not wel wat beter. Iets om mee aan de slag te gaan in de lessen, hoe Estrella omgaat met druk van teugel en been.
Dankjewel!

@gerlindie
Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 08:26 



 
Profiel   

Fijn beeld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 09:13 



 
Profiel   

Cocacola030 schreef
Fijn beeld!


Dankjewel, leuk om te horen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-20 20:40 



 
Profiel   

Aangezien dit topic niet voldoet aan de regels die gelden op HAW verplaats ik dit topic naar Rijden in the picture.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-20 17:42 



 
Profiel   

ik zou je hoofdstel laten nakijken door een goede bitfitter
je bit is nu veel te groot en hangt ook te laag
ik heb zelf gemerkt bij mijn eigen paard hou een groot verschil dit kan maken!

veel succes met je super leuke paardje!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 12:33 



 
Profiel   

Benen gewoon aanleggen zonder afsteken moet in eerste instantie wel kunnen zonder spanning.
Dat je dan de verbinding nog wat losser hebt met je handen is niet zo erg, zolang ze dat hoofd ontspannen draagt.
Idd probeer zo klein mogelijk te bewegen.
Ik heb wel het idee dat ze erg op het bit knaagt en wat druk is in de mond.
Dat kan allerlei oorzaken hebben maar daar zou je wel ook op kunnen letten, op zoek naar de ontspanning.
Kost ook gewoon tijd.
Ik vind dat je vriendelijk rijdt en het ziet er ook verder goed uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-20 12:55 



 
Profiel   

Dank allen. Hoor weer nieuwe dingen, leuk, ook ok me even in te verdiepen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-20 10:53 



 
Profiel   

Jij laat in die 4 plaatjes wel zien hoe het moet.

Niet prutsen aan de voorkant, vriendelijk rijden en dan komt ze vanzelf je hand opzoeken.

Echt super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-20 10:56 



 
Profiel   

LBLGypsyCobs schreef
Jij laat in die 4 plaatjes wel zien hoe het moet.

Niet prutsen aan de voorkant, vriendelijk rijden en dan komt ze vanzelf je hand opzoeken.

Echt super!


Waaaah dat vind ik voor mijn 17 jaar echt een mega compliment! Dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-20 20:56 



 
Profiel   

Het ziet er gewoon vriendelijk uit :)

Om het voor jezelf nog wat makkelijker te maken kun je eens naar je zadel kijken, het lijkt of je iets voorover dreigt te kiepen.
Misschien is het al opgelost als je je beugels een gaatje korter doet, maar het kan ook dat een ander zadel je meer in balans laat zitten en lichtrijden.

Maar nogmaals complimenten over hoe vriendelijk je met je handen bent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-20 21:22 



 
Profiel   

LBLGypsyCobs schreef
Het ziet er gewoon vriendelijk uit :)

Om het voor jezelf nog wat makkelijker te maken kun je eens naar je zadel kijken, het lijkt of je iets voorover dreigt te kiepen.
Misschien is het al opgelost als je je beugels een gaatje korter doet, maar het kan ook dat een ander zadel je meer in balans laat zitten en lichtrijden.

Maar nogmaals complimenten over hoe vriendelijk je met je handen bent!



Nou toevallig had ik het daar gister tijdens het rijden nog over. Ik zit niet lekker en een beetje instabiel. Maar ik rijd al met korte beugels... Morgen ga ik weer rijden dus ik zal het eens proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-20 21:28 



 
Profiel   

Heb al jullie tips in het rijden vandaag meegenomen. Beugels korter, zachter lichtrijden, lang maken etc.
Resultaat: ik heb heerlijk gereden op een heel blij paard. Dank allen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-20 19:50 



 
Profiel   

BrechtCarlos schreef
Heb al jullie tips in het rijden vandaag meegenomen. Beugels korter, zachter lichtrijden, lang maken etc.
Resultaat: ik heb heerlijk gereden op een heel blij paard. Dank allen!


Dat is leuk om te horen! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-20 19:53 



 
Profiel   

Wat leuk om te horen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-20 20:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen