Alweer een topic van die blonde en die bruine

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19557
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Alweer een topic van die blonde en die bruine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-20 21:34

Ja, hoi, alweer wij *D , maar het staat in de titel dus je was gewaarschuwd toen je het topic aanklikte ;)

Het was toch wel weer een enerverende maand, juni. Hard werken, lessen, 2 online events gereden met Veronia en daarbij 2 nette winstpunten gereden.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


En dan opeens staat ze uit het niks stokkreupel. Flink schrikken, maar het bleek een hoefkneuzing en nadat mijn hoefsmid deze eruit had gesneden knapte ze snel op. Vandaag hebben we heel rustig aan de eerste meters weer onder het zadel gemaakt, wat was ik blij!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Daarnaast kochten we deze maand een paard erbij. Een 15-jarige kwpn-ruin (Highline x Jetset D x Jazz). Hij is van mijn dochter, maar ik mag hem van haar bijrijden om hem wat op niveau te houden, hoe leuk is dat :D ! Het was even zoeken naar een goed passend zadel, maar dat is inmiddels gelukt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Alweer een topic van die blonde en die bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 23:45

Wat een leuke dieren. Wat mij heel erg opvalt is dat je op links heel erg inknikt en je linker schouder is constant wat terug, vooral linksom.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Alweer een topic van die blonde en die bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 00:06

Ik ben even benieuwd waar jij precies 4 flextrainers koopt......

Verder vind ik het nog steeds wat stijf, sorry. De Jazz is echt leuk, zijn ook leuke plaatjes, ik zou Veronia wat meer diep en rond rijden, over de rug. Ze is er net niet door steeds, en dat is jammer, ik denk dat ze meer kan, en jij ook.

Muronia

Berichten: 19557
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Alweer een topic van die blonde en die bruine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 07:18

Klopt Earth en klopt Avalanche :) . Met het ronder en betere ruggebruik zijn we juist bezig in de lessen en dat gaat eigenlijk heel mooi vooruit. Op deze Veronia-plaatjes zat ik er alleen voor het eerst sinds 3 weken weer op na de hoefkneuzing en vroeg ik niks van haar. We hebben vooral gestapt en een rondje gedraafd en dat was het. Maar ik was al even ontzettend blij dat ze weer goed loopt, dus ik pak haar rustig weer op nu.

En verder gaat het fysiek wat minder met mij de laatste tijd. Ik wacht op een knie-operatie omdat mn meniscus is gescheurd en het gewricht door de artrose rafelig is geworden. Dat proberen ze weer wat glad te maken. Verder enorm last van mijn spieren/stijfheid en rug door de fibro en een ontsteking in mn elleboog. Ik ben eerlijk gezegd blij dat ik er nog zo op kan zitten op het moment _O- . Nee, het is vreselijk zuur. Ik loop op pijnstillers en ik ben 39..maar ik lijk wel 80.. dus geloof me alsjeblieft als ik zeg dat ik heel hard mn best doe om er zo goed mogelijk op te zitten.

Muronia

Berichten: 19557
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Alweer een topic van die blonde en die bruine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 09:41

Oh de flextrainers heb ik niet bij een winkel gekocht. Eerlijk is eerlijk, ik zou nooit zo'n smak geld daaraan uitgeven. Ik heb van mn leven nog nooit een setje gehad en die wou ik graag eens. Deze is van eskadron en komt van marktplaats haha.

De bruine doet het eigenlijk heel goed, maar hij is denk ik veel in elkaar gereden geweest en met nadruk op de zijgangen en de kunstjes. Ik ben met hem nu vooral bezig om hem scherper op het been te krijgen en hem op zijn eigen benen te laten lopen. Dat vindt ie erg lastig, maar ik denk dat wanneer dat voor elkaar is, we er veel profijt van gaan hebben en dan kan hij zijn zijgangen ook veel beter voorwaarts lopen.