Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Chase, de kinder pony in de dop

 
Profiel   

In januari dit jaar heb ik kleine Chase gekocht, na veel bloed zweet en tranen(letterlijk) ontpopt hij zich langzaam als echt kinderpony *\o/*

Toen wij hem net hadden moest eerst maar eens opnieuw opgevoed worden....
Het ging van bijten, trappen en steigeren.... ik heb hem letterlijk een paar keer achterin m’n nek gehad, vaak blauwe plekken van het bijten of een trap gehad...

Meerdere keren heb ik er over na gedacht om hem te verkopen, omdat hij gewoon te gevaarlijk was voor mijzelf en ieder ander op stal(vooral voor de kinderen)

Maar ik ben blij dat ik die gedachte heb weg gestopt en hem de kans heb gegeven.
Ook in m’n hoofd dat hij geen opvoeding heeft gehad en nog jong is.

De afgelopen 2 maanden ging het zo goed dat ik het aan durfde om eens een meisje erop te zetten :j
Hij was al bekend met het zadel en hoofdstel.

Ik kan nu alleen nog maar zeggen hoe trots ik op de kleine duivel ben <3 *\o/*

Spoiler:
wegens privacy is het meisje hoofdloos :=
En de frontriem is inderdaad te groot, zijn eigen is kapot en ik had per ongeluk een verkeerde maat gekocht. Deze word zsm vervangen voor een goed passende :j

[ img ]
[ img ]
[ img ]

En natuurlijk moest mijn eigen kleine opdonder ook nog even zitten <3
[ img ]
[ img ]


En nog gewoon wat foto’s omdat hij zo leuk is <3

Z’n favoriete trucjes op het blok
[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]
[ img ]
En hij is zelfs een heuse springshet :):)
Hij is zelf rond de 90cm en sprong hier 60cm
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 10:32 



 
Profiel   

Aah wat gaaf zeg! Wat goed van je dat je hebt doorgezet, ziet er nu uit als een braaf beestje! Shetlanders kunnen krengen zijn, maar als je eenmaal een klik met ze hebt, doen ze alles voor je. (Ik spreek ui ervaring <3 )

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 10:56 



 
Profiel   

Rosebud schreef
Aah wat gaaf zeg! Wat goed van je dat je hebt doorgezet, ziet er nu uit als een braaf beestje! Shetlanders kunnen krengen zijn, maar als je eenmaal een klik met ze hebt, doen ze alles voor je. (Ik spreek ui ervaring <3 )


Hier sluit ik me helemaal bij aan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 11:04 



 
Profiel   

Rosebud schreef
Aah wat gaaf zeg! Wat goed van je dat je hebt doorgezet, ziet er nu uit als een braaf beestje! Shetlanders kunnen krengen zijn, maar als je eenmaal een klik met ze hebt, doen ze alles voor je. (Ik spreek ui ervaring <3 )

Bedankt! :o

Klopt hoor, maar misschien is hij wel extra omdat mijn vorige echt een lot uit de loterij was en ik een beetje ging vergelijken(niet eerlijk, i know :(:) )
Maar ik ben echt heel blij dat ik hem nog die kans heb gegeven en dat is zeker goed aan het uitpakken *\o/*
De puntjes moeten nog even op de I maar dat komt vanzelf :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-20 11:23 



 
Profiel   

Leuk! Ja beetje opvoeden doet wonderen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-20 07:28 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Leuk! Ja beetje opvoeden doet wonderen!

Bedankt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-20 09:08 



 
Profiel   

Leuke pony zeg! Prachtig hoe ze zo kunnen veranderen.

Hier enkele jaren geleden ook zo een projectje gehad. Een hengstje die de laatste jaren alleen stond en van de weide naar zijn stal werd gelokt met korrels en omgekeerd. De eerste maand mocht ik vooral mijn rug niet draaien of die probeerde er in te bijten. Na 4 maanden intensief bezig zijn met hem en terug met soortgenoten staan kon een kind van 2 er zo mee weglopen, doodbraaf. Is toen iemand knalverliefd op geworden en naar daar verhuisd. Dat zijn van die echt dankbare projectjes. :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-20 10:05 



 
Profiel   

Oh wat een dotje! Ben zelf dol op shetten (heb op het moment ook twee donders <3 , soms superlief en soms echt een drama om 3x niks haha). Wat mooi dat je niet opgaf en je nu toch langzamerhand een leuke kinderpony krijgt. Ik ben benieuwd hoe het verder met hem zal gaan. Hij ziet er wel super leuk uit: schattig, stoer en eigenwijs. Veel plezier met hem verder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-20 12:33 



 
Profiel   

Ze zeggen niet voor niets dat het de 'jack russels' onder de paarden zijn he;)


Ze hebben echt een goede(consequente) opvoeding nodig.

Het is een prachtige pony, veel succes en succes er mes

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-20 12:55 



 

Dat ik het stuk las verwachtte ik een grote kinderpony.

Bleek het om een shetlander te gaan! _O-

Daar zit vaak een kop op idd :D

Gelukkig gaat het goed, ze zijn superleuk. Ook als ze eigenwijs zijn vind ik! Ik heb 2 totaal verschillende rondlopen en ze zijn zo leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-20 13:05 



 
Profiel   

Bedankt voor de reacties :o

Talietjuh schreef
Dat ik het stuk las verwachtte ik een grote kinderpony.

Bleek het om een shetlander te gaan! _O-

Daar zit vaak een kop op idd :D

Gelukkig gaat het goed, ze zijn superleuk. Ook als ze eigenwijs zijn vind ik! Ik heb 2 totaal verschillende rondlopen en ze zijn zo leuk!

Hahah hopelijk was het geen teleurstelling :o :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-20 16:27 



 
Profiel   

Zet een shet aan het werk en je hebt er wereldpony's aan. Het zijn kleine terriers, maar dat maakt ze zo leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-20 16:38 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar [RIJ-ITP] Rijden in the picture :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-20 09:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen