Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Summershow Emmercompascuum Speedevents

 
Profiel   

Afgelopen zondag was het na een dik half jaar weer zover. Eindelijk was er weer een westernwedstrijd van The Cowgirls.
In november heb ik mijn enkelbanden gescheurd toen ik na het laatste speedevent er vanaf viel en bleef hangen.
Nu heb ik de nodige maatregelen getroffen zoals een back cinch en tapaderos.
Thuis had ik wel iets gedaan, maar nu was t toch wel weer echt onze eerste keer.
Uiteraard hebben we meerdere onderdelen meegedaan, maar hiervan krijg ik nog foto's en zal dan de rest plaatsen
Met de barrelrace was ik 1e, polebending ook en flagrace was ik 2e (Nis wou rechts langs de barrel ipv links, dus miscommunicatie en daardoor mistte ik en moesten we een extra rondje rond de barrel)
Nistral is overigens een 18 jarige E pony waarmee ik M2 dressuur rij en BB springen. Volgend jaar start ik haar nog wat in de dressuur tot mn jonkie t kan overnemen en dan wil ik haar volledig gaan omscholen, want ze doet t allemaal erg leuk :D

[ img ]
Dit zijn wij

[ img ]

[ img ]
1e barrel

[ img ]
Eindsprint

[ img ]
Volgas voor de polebending (ik schreeuwde hier iets van ja gas)


[ img ]
1e prijs in ontvangst nemen

[ img ]
Flagrace

[ img ]
Hebbes!

Filmpje barrelrace


Filmpje polebending (hier zie je me in de verte ook opvliegen)


Filmpje flagrace (redelijk op safe gereden wou niet missen en je ziet ons ook heel erg slingeren naar de laatste barrel toe)



Laatst bijgewerkt door Apple op 26-08-20 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Enkele foto's op verzoek TS verwijderd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 21:09 



 
Profiel   

Fijn dat je genoten hebt maar ik kan alleen maar kijken naar het getrek aan je teugels :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 21:41 



 
Profiel   

Autumnn schreef
Fijn dat je genoten hebt maar ik kan alleen maar kijken naar het getrek aan je teugels :o


Dat gaat niet expres
Mijn paard wordt mega fanatiek en ik zelf ook
Ik ga dan minder netjes sturen dan ik normaal doe
Het ziet er wel uit als hard getrek maar het is ook dat mn paard gaat wil en ik wil afremmen en zij gaat er dan tegen in. Dan loslaten is ook niet een optie. En ook natuurlijk zo strak mogelijke wendingen rijden. Als het echt hard geruk en getrek zou zijn, had de jury er ook echt wel wat van gezegd.
Zou wel graag willen weten hoe jij dan vol gas en krappe wendingen plus een paard met een minder goed werkende rem de speedevents rijdt :) misschien heb je nog tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 21:47 



 
Profiel   

Fijn dat je genoten hebt :D
Sturen doe je niet met je teugels maar met je zit. Wijs met je navel in de richting waar je heen wilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 22:01 



 
Profiel   

corientjuhh schreef
Autumnn schreef
Fijn dat je genoten hebt maar ik kan alleen maar kijken naar het getrek aan je teugels :o


Dat gaat niet expres
Mijn paard wordt mega fanatiek en ik zelf ook
Ik ga dan minder netjes sturen dan ik normaal doe
Het ziet er wel uit als hard getrek maar het is ook dat mn paard gaat wil en ik wil afremmen en zij gaat er dan tegen in. Dan loslaten is ook niet een optie. En ook natuurlijk zo strak mogelijke wendingen rijden. Als het echt hard geruk en getrek zou zijn, had de jury er ook echt wel wat van gezegd.
Zou wel graag willen weten hoe jij dan vol gas en krappe wendingen plus een paard met een minder goed werkende rem de speedevents rijdt :) misschien heb je nog tips?


Je doet nu een aanname dat ik dat ooit gedaan heb ;)
Maar nee, ik heb dat nooit gereden, juist omdat ik vaker getrek zie en daar niet aan mee wil doen. Heb wel van die slalommen gereden maar dat deed ik pas toen mijn merrie écht goed op mijn zit terug te rijden was en een goede rem had. Dat is mijn tip, eerst zorgen dat je rem goed werkt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 22:03 



 
Profiel   

Tuurlijk weet ik hoe je op de juiste manier moet sturen en probeer ik dat ook. Maar als je zo snel mogelijk gaat en zo strak mogelijk wilt draaien dan stuur je wel eens wat groffer dan je eigenlijk wil doen.
Voor ons is het ook iets om goed mee te oefenen en wil ik zo veel mogelijk op zit het doen, maar voor nu is dit hetgeen wat we kunnen :) uiteraard gaan we hier op oefenen, binnenkort starten we ook met de westernlessen en komt dit ook vast wel eens aan bod :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 22:09 



 
Profiel   

corientjuhh schreef
Tuurlijk weet ik hoe je op de juiste manier moet sturen en probeer ik dat ook. Maar als je zo snel mogelijk gaat en zo strak mogelijk wilt draaien dan stuur je wel eens wat groffer dan je eigenlijk wil doen.
Voor ons is het ook iets om goed mee te oefenen en wil ik zo veel mogelijk op zit het doen, maar voor nu is dit hetgeen wat we kunnen :) uiteraard gaan we hier op oefenen, binnenkort starten we ook met de westernlessen en komt dit ook vast wel eens aan bod :D


Oprechte interesse, waarom start je dan als je nog geen goede rem hebt? Dat lijkt mij prio bij zulke wedstrijden.
Ik ben met mijn merrie ook niet direct gaan springen, juist omdat ze zo fel daarin werd. Eerst geoefend op zit, terugrijden en vertrouwen. Daarna een stapje verder

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 22:14 



 
Profiel   

Omdat dit wel echt onze onderdelen zijn en ik mn paard er een plezier mee doe
Hoe harder hoe leuker
En moet zeggen dat het thuis ook beter gaat dan op wedstrijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 22:20 



 
Profiel   

Ik snap eigenlijk niet dat de organisatie het toestaat dat je een sperriempje gebruikt. Dat is bij westernwedstrijden normaal niet toegestaan. Het paard moet zijn mond altijd kunnen openen zodat je het kunt zien als iemand in de mond zit te rukken. Een sperriempje verdoezelt dat eigenlijk. Een hoge neusriem is bij de werkonderdelen wel toegestaan geloof ik, en wellicht bij barrelrace ook, maar een sperriempje nooit.
Als je bang bent het bit door de mond te trekken dan kun je een chin strap gebruiken, maar eigenlijk zou dat helemaal niet aan de orde moeten zijn.

Sorry, ik vind dit geen reclame voor het evenement.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 23:07 



 
Profiel   

Dit is verder ook geen officieel evenement maar onderling
Ook engelse ruiters mogen meedoen
Verder start ik wel met western hoofdstel met chin strap bij t bit
Ben niet bang om t bit door de mond te trekken. Rukken aan de teugel is ook zeker niet van toepassing tijdens het rijden
Ik vind het prettiger om met de speedevents met dit hoofdstel te rijden
Mogelijk gaan we ooit over op bitloos. Maar ook hiermee zullen we eerst daarmee moeten oefenen. Eerst maar meer en meer op zit kunnen rijden en van daaruit helemaal westernoptoming en misschien daarna wel bitloos.
Als de jury/organisatie had gezien dat ik grof aan t rijden was hadden ze er echt wel wat van gezegd
Op de foto's ziet het er ook heftiger uit dan dat het echt is

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 23:23 



 
Profiel   

Ik zou deze foto's nooit plaatsen.

A) je gaat commentaar krijgen en dat is echt gejeel terecht!!
B) het is niet representatief voor je sport.

Zoals wordt gezegd; je gaat compleet achterover hangen en dat is NOOIT remmen. Je gooit je gehele gewicht achter je handen en dus aan het bit in de mond.

Je kan wel gelijk zeggen dat anderen dan moeten zeggen hoe het wel moet, maar deze snelle onderdelen worden in Nederland amper gereden en getraind. Daarom mogen mensen nog wel steeds oordelen op wat ze zien.

Ik weet wie de wedstrijd organiseert en het is allemaal vriendschappelijk en voor de leuk, maar ik vind dit hoofdstel ook niet acceptabel vanwege de sperrriem oa.

En als je je toch serieus gaat toeleggen, neem dan GOED les. Als vb; in de reining versnellen we ook voor een stop.
Maar hoe je het went of keert en naar welke sport je ook gaat kijken, naar achter hangen is nooit gewenst en remt ook absoluut niet.

Heel jammer. Niet leuk voor je paard, niet leuk voor de sport en zeker niet voor de organisatie, die iets leuks wil doen en mensen echt niet hard wil aanpakken, maar nu wel iets aangekeken wordt op dit beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 23:52 



 
Profiel   

Je trekt het bit door de mond of dat nou bewust of onbewust is. kleine tip, mocht je vaker westernrijden: bevestig een kinriempje aan het bit. Zo voorkom je dat je het bit door de mond heen trekt.
Hoe vaak per week krijg je les?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-20 23:57 



 
Profiel   

Sharel schreef
Je trekt het bit door de mond of dat nou bewust of onbewust is. kleine tip, mocht je vaker westernrijden: bevestig een kinriempje aan het bit. Zo voorkom je dat je het bit door de mond heen trekt.
Hoe vaak per week krijg je les?


Bij een engels hoofdstel met dubbele neusriem? dat heeft geen nut hoor. En dat helpt inderdaad tegen het bit door de mond trekken, maar dit is een rijtechnisch probleem, vooral bij de ruiter, dus er wordt echt onnodig hard getrokken aan de mond en dat is gewoon niet goed te praten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 00:32 



 
Profiel   

Pfoe, ik zie vooral dat jij je paard heel erg pusht, maar niet direct dat zij het op deze manier zo geweldig vindt.
Ook in de filmpjes is dit toch wel heel duidelijk zichtbaar.
Het is fijn dat je er zoveel plezier in hebt, maar bij de foto's denk ik vooral auw #)
Ik denk dat bitloos in de toekomst voor jullie een goede zet kan zijn inderdaad :j en waarom niet thuis blijven oefenen tot je daarmee ook op wedstrijd kunt rijden en je een betere rem hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 02:06 



 
Profiel   

Ik heb respect dat je dit plaatst. Maar niet omdat het zo'n goed voorbeeld is... Eerder van hoe het niet moet, sorry...

Ik denk dat je nog heel wat moet gaan oefenen en trainen voordat je op wedstrijd zou moeten gaan. Want zoals op de foto's en in het filmpje vind ik geen prettig beeld, en zou ik je (sorry) eerder van het paard aftrekken dan je door laten rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 02:19 



 
Profiel   

Volgens mij heb je er inderdaad veel plezier in, leuk!

Ik snap het overige commentaar wel, was ook mijn gedachte.
Ik heb er totaal geen verstand maar is dit dan niet iets dat je in een handgalopje oefent en als alles goed gaat steeds iets meer tempo probeert te rijden? Nu is het meer jakkeren dan rijden.

Ik hoop dat jullie straks met les de juiste balans weten te vinden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 06:11 



 
Profiel   

Ik snap het commentaar volledig, maar vind het ook jammer dat de foto's en filmpjes anders overkomen dan de bedoeling is
Ik ben vooral niet mn paard aan t pushen want ik voel dr zelf toch echt wel gaan
Zoals ik ook al vermeldde gaat het thuis beter. Er moet inderdaad meer geoefend worden
Maar dat is met de dressuur ook. Thuis beter dan op wedstrijd, maar om dan thuis te blijven
En daarnaast die foto waarop ik hang. Daar twijfelde ik ook al over. Maar als je er vanaf klapt met een kapotte enkel tot gevolg dan doe je toch misschien het remmen teveel. Dit was ook echt een moment opname
En waarom dit dan rijden als je ergens toch bang bent om te vallen. Alleen door het weer te gaan doen krijg je weer vertrouwen er in

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 07:17 



 
Profiel   

Als je paard niet wilt stoppen, dan moet je daar op trainen. Simpel :j
Wat superpony aangeeft is een goeie tip. Zoek een goede reiningtrainer en ga je richten op versnellen en stoppen zonder trekken.
Want het evenement is zeker leuk, maar op deze manier niet okee. En dat is zeker wel te trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 07:39 



 
Profiel   

Als een van mijn leerlingen of klanten zo respectloos met een paardenmond om zou gaan dan trok ik je persoonlijk van het paard af. Waarom zo grof met je handen zijn? Als je dat niet fatsoenlijk kan dan ben je niet toe aan wedstrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 07:55 



 
Profiel   

Ik ga niet respectloos met de paardenmond om. Ik trek dan wel harder dan de bedoeling is, maar mn paard de mond kapot rukken. Nee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 08:07 



 
Profiel   

corientjuhh schreef
Ik ga niet respectloos met de paardenmond om. Ik trek dan wel harder dan de bedoeling is, maar mn paard de mond kapot rukken. Nee.


Zoom je eigen foto’s eens in. Let op haar oren, het ongemak in haar ogen hoe haar mond naar achteren wordt gerukt en tegelijk aan de voorkant wordt dicht gesnoerd.

Bedenk dat dat wanneer jij je arm stoot je al een blauwe plek kan hebben. Je hebt geen continue of extreem hard getrek nodig om schade aan te richten. Maar die blauwe plek doet wel zeer, heeft tijd nodig om te herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 08:09 



 
Profiel   

Sperriem zit niet strak gewoon normaal. Dichtsnoeren vind ik pas als je m super strak aantrekt
Als mijn paard weet dat we mogen gaat ze al. Dus om te zeggen dat ze niet wil/het niet leuk vind
Ik weet dat er nog geoefend moet worden
Twijfel nu ook om mn andere fotos te gaan plaatsen als ik die binnen heb van de andere onderdelen
Fotos zijn ook moment opnames en ik doe dit niet expres

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 08:16 



 
Profiel   

Dat je hier ook nog een eerste prijs voor hebt ontvangen van de organisatie :n

Echt TS, stop met die excuses. Kijk zelf eens goed naar de foto's. Je doet het niet expres maar je doet het wel en dit verdient je paard absoluut niet. Neem les, echt goede begeleiding als je hierin verder wilt want dit kan zo niet.

En de twijfel om de andere foto's te plaatsen snap ik, ik zou het ook niet doen als ik jou was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 08:22 



 
Profiel   

corientjuhh schreef
Ik ga niet respectloos met de paardenmond om. Ik trek dan wel harder dan de bedoeling is, maar mn paard de mond kapot rukken. Nee.


Harder trekken? Trekken? Wacht even... trekken doe je aan dingen niet aan een paardenmond! Een paardenmond is op pinken te rijden maar waarschijnlijk ken je dat gevoel gewoon niet? Daar zou dan de focus op moeten liggen en niet op wedstrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 08:23 



 
Profiel   

corientjuhh schreef
Sperriem zit niet strak gewoon normaal. Dichtsnoeren vind ik pas als je m super strak aantrekt
Als mijn paard weet dat we mogen gaat ze al. Dus om te zeggen dat ze niet wil/het niet leuk vind
Ik weet dat er nog geoefend moet worden
Twijfel nu ook om mn andere fotos te gaan plaatsen als ik die binnen heb van de andere onderdelen
Fotos zijn ook moment opnames en ik doe dit niet expres



Je paard kan haar mond niet openen om druk te verminderen. Wellicht zit je spreien niet strak maar op het moment dat zij haar mond open wil doen en hij kan niet verder omdat die wordt tegen gehouden zit de mond dus dicht gesnoerd. Het vlees van haar wangen zie je gewoon puilen op de foto.

En op het moment dat je weet thuis al weet dat ze op wedstrijd het minder goed doet, doe je het wel expres want je bent je er van bewust. Je vind het alleen legitiem om te doen. Dat is heel wat anders
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-20 08:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen