Op dressuur wedstrijd in Amerika - 1ste plaats!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 16:25

Dankjewel voor de leuke reacties weer! <3

Het voelt inderdaad als een kleine vakantie haha, de sfeer is echt heel gezellig!

Ik was vergeten te zeggen dat je inderdaad elke klasse mag starten die je zelf wil! Je hoeft dus geen medailles te behalen, als ik morgen Grand Prix zou willen starten (bij wijze van :Y) ) dan kan dat gewoon. Dat is wel een heel groot verschil met Nederland.

Als je wel medailles haalt dan gelden die zowel voor de ruiter als het paard.

Verder zijn de groottes van de rubrieken heel verschillend. Sommige bestaan uit over de 30 combinaties maar sommige rubrieken zijn ook maar 8 combinaties. Bij de eventing waren de rubrieken nog iets groter denk ik!

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Op dressuur wedstrijd in Amerika - 1ste plaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:40

En wat is het doel van die medailles dan? Als een soort bewijs dat een combinatie de klasse aan kan?

Ik vind het ook bijzonder om te zien dat je met bescherming mag starten. Wordt er achteraf gecontroleerd of er misschien verboden dingen onder de beschermers zitten?

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:41

Peelie schreef:
Ik vind het ook bijzonder om te zien dat je met bescherming mag starten. Wordt er achteraf gecontroleerd of er misschien verboden dingen onder de beschermers zitten?


Staat in de beginpost!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 17:08

Ziet er leuk uit! Fijn dat je ook alleen dressuur kan starten op de eventing wedstrijd.

_Christine schreef:
In Amerika hebben ze een systeem waarbij je een bronzen, zilveren en gouden medaille kunt behalen.
De niveau zijn vergelijkbaar ingedeeld zoals het in NL is. Grofweg zou je kunnen zeggen:
- Klasse B = Level 1
- Klasse L = Level 2
- Klasse M = Level 3
- Klasse Z2/ZZ-licht = Level 4
- Prix st. George
- Inter I en Inter II
- Grand Prix

Er is dus geen ZZ-zwaar hier.


Dit klopt niet helemaal omdat ieder level 3 verschillende proeven heeft waarbij proef 2 moeilijker is dan proef 1. ZZ-zwaar is vergelijkbaar met Level 4, maar test 3 is dan eigenlijk weer moelijker dan ZZ-Z ivm wissels om de 3 galopsprongen.

- Klasse BB = Walk-Trot level
- Klasse B = Training Level
- Klasse L = Level 1
- Klasse M/Z1 = Level 2 (test 2/3 zijn Z1 zonder appuyement)
- Klasse Z2/ZZ-L = Level 3
- Klasse ZZ-Z = Level 4
- Prix St. George
- Inter I en Inter II
- Grand Prix

Ik woon in Canada, maar wij rijden hier dezelfde USEF proeven.

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 17:24

@peelie: ja die medailles bewijzen inderdaad dat je die levels behaald hebt :)

@snowwhite: ahhh ik zie het nu! Dankjewel voor de extra uitleg, zo leer ik ook weer bij :j