Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 16:58

Hoi hoi!

Leuk dat jullie dit topic hebben aangeklikt!

Zondag 31 augustus was het zo ver. Onze eerste échte wedstrijd! Net voor de Corona begon hadden wij ons opgegeven voor een wedstrijd, deze werd helaas afgelast ivm de Corona. Tijdens deze periode hebben we 3 winstpuntjes behaald met het rijden van de online wedstrijden. Super tof! Maar, het was toch echt wel tijd om voor het echt, op een vreemde locatie te gaan!

Enzo is mijn 6,5 jarige PRE ruin. Ik heb hem al vanaf dat hij 6 maand oud was, ik heb hem zelf opgeleid. Dat ging met gemak! Het is een onwijs fijn paard om mee te werken en hij lijkt alles leuk te vinden en zet zich voor de volle 200% in :+:

Bij deze proefjes hebben we helaas net geen winstpuntjes gereden (176 en 177 punten), maar wel een tweede plaats behaald. Al met al ben ik SUPER trots op Enzo! Hij was weer zo braaf en heeft echt zijn beste beentje voor gezet! <3


Ik ben best wel trots op deze mooie foto's die gemaakt zijn door Laura Dijkslag en Slagter Fotografie!

[1]
Afbeelding
Mijn aller beste vriendje <3 zo tros op jou!

[2]
Afbeelding

[3]
Afbeelding

[4]
Afbeelding

[5]
Afbeelding

[6]
Afbeelding

[7]
Afbeelding


Op naar de volgende! *\o/*

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:02

Ziet er goed uit! Jammer dat je geen puntjes reed. Waren ze heel streng, of ben je het er wel mee eens? :)

AfricanLady

Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:03

Jullie zijn een leuk koppel !

En wat een leuk tuigage heb je mooi zadel ook !
Wat heb je erop liggen?
Mooie punten lekker zo verder rijden dan komt er vanzelf een winstpunt netjes voor een eerste keer

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:14

Je singel zit heel erg scheef :+
Wat een leuk paard, ik vind het er op deze foto's onwijs fijn uitzien! En ook een gaaf bij elkaar passend harnachement!

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:24

Jeetje, zo vanaf de foto's ziet het er top uit! Is er dan iets heel erg mis gegaan of was het gewoon een ongestelde jury? :')
Lekker zo doorgaan :D

xMvGV
Berichten: 140
Geregistreerd: 30-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 07:48

Naast dat jullie er geweldig uitzien in deze outfit, ziet het rijden er ook geweldig uit! Wat een heerlijke bewegingen zitten er op en bij beiden geconcentreerde koppies! Prachtige Spanjaard ook! *D

Runa

Berichten: 1109
Geregistreerd: 07-08-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:00

Wauw, wat een plaatje! Vooral foto 6 vind ik heel mooi, daar ziet de beweging er zo mooi vloeiend uit en heeft hij zo'n mooie zachte uitdrukking! Mooi in balans ook en de diagonalen van de benen kloppen daar ook precies <3 heerlijk om te zien

Maar jeetje, geen winstpunten maar wel tweede? Klinkt als een strenge jury zeg!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 09:18

prugelpiet schreef:
Ziet er goed uit! Jammer dat je geen puntjes reed. Waren ze heel streng, of ben je het er wel mee eens? :)


Dankjewel! Er is wel wat streng gejureerd. Er waren wat puntjes wat nog wat rommelig was. Een keer verkeerd aangesprongen maar verder geen grote fouten. Ik kreeg bij beide het commentaar dat de aanleuning fijner mocht en ik mijn teugels minder strak/kort moest houden. Daar was ik het zelf niet mee eens, voor mijn gevoel had hij juist een fijne, stabiele aanleuning. :) verder was ik super tevreden!


AfricanLady schreef:
Jullie zijn een leuk koppel !

En wat een leuk tuigage heb je mooi zadel ook !
Wat heb je erop liggen?
Mooie punten lekker zo verder rijden dan komt er vanzelf een winstpunt netjes voor een eerste keer


Bedankt! Mijn zadel en hoofdstel zijn beide van Deuber & Partner <3


nessinator schreef:
Je singel zit heel erg scheef :+
Wat een leuk paard, ik vind het er op deze foto's onwijs fijn uitzien! En ook een gaaf bij elkaar passend harnachement!


Haha, nu je het zegt. Niet opgevallen toen! Dankjewel! :D


Earth schreef:
Jeetje, zo vanaf de foto's ziet het er top uit! Is er dan iets heel erg mis gegaan of was het gewoon een ongestelde jury? :')
Lekker zo doorgaan :D


Hihi! Dankjewel! :+: de jury was wel wat streng inderdaad, hoorde ik van andere mensen ook.


xMvGV schreef:
Naast dat jullie er geweldig uitzien in deze outfit, ziet het rijden er ook geweldig uit! Wat een heerlijke bewegingen zitten er op en bij beiden geconcentreerde koppies! Prachtige Spanjaard ook! *D


Super lief!! Dank je wel! <3


Runa schreef:
Wauw, wat een plaatje! Vooral foto 6 vind ik heel mooi, daar ziet de beweging er zo mooi vloeiend uit en heeft hij zo'n mooie zachte uitdrukking! Mooi in balans ook en de diagonalen van de benen kloppen daar ook precies <3 heerlijk om te zien

Maar jeetje, geen winstpunten maar wel tweede? Klinkt als een strenge jury zeg!


Wat een mooie complimenten, heel erg bedankt! <3 ik kreeg inderdaad als commentaar, mooi ‘lief’ paard. Dat is hij zeker weten! :+:

Desi_2409

Berichten: 898
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:30

Ik vind jullie een hele mooi combinatie. En je rijden ziet er erg vriendelijk uit, prachtig paard ook

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:39

Toffe combinatie! <3

Anoniem

Re: Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:33

Mooie foto’s zeg! Jullie zijn een erg mooie combinatie :)

Ik ben eerlijk gezegd wel verbaasd dat je met dit zadel mocht starten, volgens het wedstrijdreglement dressuur moet je zadel “Engels of daarop gelijkend” zijn en dit lijkt mij een Spaans zadel. Heb je van te voren uitgezocht of dit type zadel mag? Het zou vervelend zijn als je een volgende keer uitgesloten wordt omdat je zadel niet aan de reglementen voldoet...

Dee_Es

Berichten: 3663
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 10:44

Wat een toffe foto's en wat zagen jullie er knap uit. Heel jammer van de punten maar klassering zegt ook iets bij een wat strengere jury. Foto's zien er bij PRE's ook al snel heel stoer uit terwijl ze dan in irl toch nog wat krabbelen. Ik zeg niet dat dat bij jou zo is maar vaak zie je dat de verruimingen dan toch nog een probleem geven.

Staan er nog meer wedstrijdjes op de planning? Toch leuk om zo'n hoge plaatsing te combineren met een paar winstpuntjes ;)

lilopippa

Berichten: 836
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Veluwe

Re: Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:00

Super knap Floor!
Ziet er onzettend vriendelijk uit <3

sennanina
Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-20

Re: Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 11:08

ziet er super netjes uit

maras

Berichten: 2340
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 17:24

Prachtige combinatie!!

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 19:26

Dankjullie!! <3

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 20:57

Wat is ‘ie leuk! <3
Ziet er al goed uit hoor, kun je trots op zijn!

ninaphilo

Berichten: 640
Geregistreerd: 06-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:02

Toppers! Ziet er echt heel netjes uit! En loveee je zadel, hoofdstel en kleding <3

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:24

Blijheid schreef:
Mooie foto’s zeg! Jullie zijn een erg mooie combinatie :)

Ik ben eerlijk gezegd wel verbaasd dat je met dit zadel mocht starten, volgens het wedstrijdreglement dressuur moet je zadel “Engels of daarop gelijkend” zijn en dit lijkt mij een Spaans zadel. Heb je van te voren uitgezocht of dit type zadel mag? Het zou vervelend zijn als je een volgende keer uitgesloten wordt omdat je zadel niet aan de reglementen voldoet...


Dit inderdaad. Zeker omdat ik zelf van de knhs 2 weken geleden te horen kreeg dat je er niet mag starten met zulke zadels.

Maar wel een toffe combinatie. Ziet er gewoon super vriendelijke uit <3

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:40

Leuk dier! Jammer dat je geen winst hebt. Is hij sensibel?

Wel zou hij flink wat kilo's mogen afvallen :+
Ook oogt hij niet heel happy op een aantal foto's. Veel de oren ver naar achteren. Doet hij dit altijd?

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:56

Oren naar achteren kan ook betekenen dat het paard gefocust is op de ruiter.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 00:52

senna21 schreef:
Oren naar achteren kan ook betekenen dat het paard gefocust is op de ruiter.

Weet ik. Maar bij sommige foto's liggen ze bijna plat. Op foto op 4 zijn ze mooi gefocust.

Spenk
Berichten: 21750
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Aller eerste officiële wedstrijd met PRE Enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 01:10

Leuke combinatie!

Maar inderdaad volgensmij mag je met dit zadel niet starten en kan je rr om uitgeslot worden.

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 08:51

Nouvel schreef:
Wat is ‘ie leuk! <3
Ziet er al goed uit hoor, kun je trots op zijn!


Dankjewel! <3 <3


ninaphilo schreef:
Toppers! Ziet er echt heel netjes uit! En loveee je zadel, hoofdstel en kleding <3


Super lief, dankjewel Nina! :+:


Veulen84 schreef:
Blijheid schreef:
Mooie foto’s zeg! Jullie zijn een erg mooie combinatie :)

Ik ben eerlijk gezegd wel verbaasd dat je met dit zadel mocht starten, volgens het wedstrijdreglement dressuur moet je zadel “Engels of daarop gelijkend” zijn en dit lijkt mij een Spaans zadel. Heb je van te voren uitgezocht of dit type zadel mag? Het zou vervelend zijn als je een volgende keer uitgesloten wordt omdat je zadel niet aan de reglementen voldoet...


Dit inderdaad. Zeker omdat ik zelf van de knhs 2 weken geleden te horen kreeg dat je er niet mag starten met zulke zadels.

Maar wel een toffe combinatie. Ziet er gewoon super vriendelijke uit <3


Bedankt! Ik had blijheid een pbtje gestuurd, maar inderdaad mag het officieel niet. Dit was een Barokke wedstrijd (wel officieel via de KNHS), maar ik dacht ik probeer het gewoon. Ik had mijn Tekna dressuurzadel voor de zekerheid mee genomen. Maar ik heb er niks van gehoord. Ik blijf het belachelijk vinden dat het niet mag. Een perfect, passend op maat gemaakt dressuurzadel heb ik, welke een verstelbare boom heeft, om de zoveel tijd na wordt gekeken, alleen met een heel iets ander uiterlijk.. ik wil niet weten hoeveel mensen er met een ‘normaal dressuurzadel’ rijden die eigenlijk niet lekker past.. Goed, het is niet anders. Ik dacht, ik probeer het.


Lindor92 schreef:
Leuk dier! Jammer dat je geen winst hebt. Is hij sensibel?

Wel zou hij flink wat kilo's mogen afvallen :+
Ook oogt hij niet heel happy op een aantal foto's. Veel de oren ver naar achteren. Doet hij dit altijd?


Hij is wat sensibel, maar lang niet zo erg als andere spanjaarden die ik heb gereden. Hij is gewoon heel fijn, super fijntjes aan de hulpen, hardwerkend. Zijn blik, is zijn blik.. kan er weinig aan doen. Hij kijkt met bijna al het werk zo (ook grondwerk, vrijheidsdressuur) maar hij is altijd super enthousiast en zodra ik hem beloon gaan gelijk zijn oortjes weer naar voren.

Zijn gewicht, klopt hoor. Dat is altijd al moeilijk geweest. Maar ik doe het nog rustig aan wat trainen betreft. Ik vind hem nog jong en zou zelf ook niet snel 5/6 keer in de week trainen met een paard. Ik doe mijn best en let goed op zijn voeding :)

Oehlala
Berichten: 4303
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:44

Lindor92 schreef:
Leuk dier! Jammer dat je geen winst hebt. Is hij sensibel?

Wel zou hij flink wat kilo's mogen afvallen :+
Ook oogt hij niet heel happy op een aantal foto's. Veel de oren ver naar achteren. Doet hij dit altijd?



Dit zijn gewoon super geconcentreerde oortjes.