Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Trainen voor het Indoor seizoen M2 met Kwiedo

 
Profiel   

Ja daar issie weer. Het is even heel stil geweest vanwege de coronatijd.
En het heeft ons goed gedaan! Geen wedstrijden, focus in de training volledig op de basis. Geen datum van dan moet dit of dat maar gewoon lekker samen knutselen en zoeken naar hoe we elkaar kunnen aanvullen en zelf beetje bij beetje beter leren voelen en rijden.

We waren gestopt bij de Brabantse Kampioenschappen M1:
leonie87 @ [RIJ-ITP] 6 maanden samen met Kwiedo. Brabantse kampioenschappen M1!

Ons doel daar was een stabiele proef en meer rust in de aanleuning. Dat is ook ons doel erna gebleven. Op zoek naar een stabiele aanleuning en verbinding van achteruit zonder dat hij achter de teugel kruipt (niet aan mijn been) of net niet door de kaak loslaat.
Wij werken dus aan:
goed aan de hulp
nageeflijkheid
Verbinding van achter naar voor
lengte in de hals
mijn gevoel ontwikkelen
En richting de wedstrijden komen hier de oefeningen zelf bij omdat ik nooit M2 heb gereden.

Verder is mijn houding een eeuwig terugkomend ding. Het blijft hard werken. Hier heb ik samen met Saskia heikants, Ada Wouters en Roos Dyson aan gewerkt in de afgelopen 8 maanden en er zit wel echt nog altijd vooruitgang in.
[ img ]

3 augustus heb ik Kwiedo meegenomen voor een oefenenwedstrijdje M2. De eerste keer dat wij van huis waren sinds maart en ik denk de eerste buitenwedstrijd voor hem ooit! Hij keek zijn ogen uit maar liep onwijs dapper de ring door. Ik maakte wat foutjes en deed wat dingen overnieuw (start niet voor niks HC toch :') ) en met veel goede feedback gingen we huiswaarts.
[ img ]


Thuis nog even een online proefje opgenomen. Het leek mij gewoon eens leuk om te doen en ik was wel nieuwsgierig. Met 190 punten waren we M2+1. 9 jaar na mijn M1 debuut is het dan eindelijk gelukt :+

Tijd voor het echte werk! Dus hop ingeschreven en op concours.
17 augustus 2020 startte ik dan voor het eerst M2 (online is grappig maar tel ik niet echt mee).
Hij kon de spanning uiteindelijk fijn af laten vloeien en stond er echt top aan! In de proef nog genoeg rommeltjes en dingen. Ook vind ik de keertwendingen nog echt heel moeilijk. Maar al met al was ik heel tevreden. En de jury blijkbaar ook want we werden 1ste van de M1/M2 met 195,5 en 16! punten los van de nummer 2 (9 starts in totaal). Wat een debuut! *\%/*
[ img ]
M2+ 3!

Na nog 1 online proefje waar we 197 punten voor kregen (veel te veel in mijn ogen) Vlogen we gelijk door naar M2+5.

Natuurlijk was er ook tijd voor gewoon genieten. Zo staat hij alle dagen minimaal 8 uur op de wei.
[ img ]
[ img ]

Gaan we graag het bos in:
[ img ]

En hebben we een spring carrière overwogen :Y) :
[ img ]


Omdat wij gingen trouwen ^&+ en daarna op vakantie {:} wilde ik graag nog 1 keer op locatie starten om te oefenen voor het seizoen begint. Deze keer ging mijn instructrice mee en op het voorterrein liep hij echt top :)) dus vol vertrouwen de proef in. Echter het hokje en daarachter het terras, de kinderwagen en de honden, allemaal in 1 hoek was hem toch wat te veel van het goede. Achterin konden we fijn rijden, voorin had ik mijn handjes vol :Y) Maar hij bleef wel aan en bij mij! Daar was ik al vreselijk blij mee <3 Het was gewoon echt te spannend...

Voor deze ene keer een 2de proef ingeschreven en we hadden moeite de spanning echt helemaal weg te krijgen. Bovendien was ik gewoon bekkaf van de eerste proef stom gezegd... Dus weinig focus, beetje spanning en veel rommel. :') Het was niet echt wat het moest zijn helaas.

De eerste proef werden 4de (vd16) met 179,5 := en de 2de proef ook 4de (vd 13 starts) met 184,5.
Toch knap om zonder winstpunt met prijs thuis te komen maar goed. Weer veel geleerd en gezien en ik hoop hiermee en goede voorbereiding te hebben gehad op het winter seizoen.
[ img ]

Natuurlijk trainen wij ook thuis en kwam bokker Pattypaard dat even vastleggen begin september. Helaas was de bak echt heel zwaar (normaal ga ik dan in de binnenbak rijden) en ben ik opeens een randdebiel als er een camera op mij gericht is. Dus ik kreeg hem niet zo fijn als ik zou willen. Maar toch beter dan screenshots van filmpjes :o

Powerhouse <3
[ img ]

[ img ]

Travers oefenen
[ img ]

Schouderbinnenwaarts:
[ img ]

[ img ]

Galopje
[ img ]

[ img ]

We hebben nog genoeg om aan te werken en met onze super fijne instructrice boeken we telkens weer progressie. Aankomende weekend starten voor ons de selecties en wij hopen weer een plekje te bemachtigen op de Kampioenschappen. We zullen zien!

Een berichtje vinden wij leuk maar houd het lief :P

Ps. de tijger was een challenge voor de bruiloft en moest overal mee naartoe. Vandaar dat ie er af en toe op staat :o


Laatst bijgewerkt door leonie87 op 27-09-20 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 17:03 



 

Wat een knap paard en wat fijn dat jullie zo vooruit zijn gegaan! Ik vind het er vriendelijk uitzien. Mooi paard heb je daar! En die tijger is jullie mascotte? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 17:10 



 
Profiel   

Leuk paard hoor! En vriendelijk gereden. Met de zelfreflectie die je hebt ga je nog wel verder komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 17:31 



 
Profiel   

Je paard kijkt echt niet happy op de laatste paar foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 18:32 



 
Profiel   

Leuke foto's Leonie! :) jullie gaan hard vooruit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 19:23 



 
Profiel   

Ik vind het er goed uit zien hoor, heel knap!

Is je paard nou zo'n joekel of ben jij klein van stuk? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 19:32 



 
Profiel   

@ culaccino ja dat was ik even vergeten te vermelden haha. Die tijger was de mascotte voor de bruiloft en moest 9 weken overal mee naartoe. Zodoende staat ie af en toe op de foto hahaha.

Thx Hesterve, ik ben altijd heel kritisch op mezelf, soms te maar ik denk wel dat het je verder brengt.

@ Mir. Lekker opbouwend commentaar ook :Y) . Mijn paard kijkt zo als hij veel focus heeft. Op alle foto's die je maakt tijdens het werken staan zijn oren opzij, tenzij hij iets ziet, dan staan ze spits naar voren. Dit zie je ook in onze vorige topics.

Thx Brandje. Stapje voor stapje...

@Sintara Thx. Hij is vrij groot :+ en ik ben 168 en 58 kilo dus zet ook niet heel veel zoden aan de dijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 20:08 



 
Profiel   

Leuke combinatie! Succes in het M2 maar dat gaat vast goed komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 00:49 



 
Profiel   

Mooie combi!!
Lekker doorgaan zo +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 06:03 



 
Profiel   

Leuk paard, ik vind het er goed uit zien! En ook je houding vind ik reuze mee vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 07:31 



 
Profiel   

Leuke combinatie en gefeliciteerd met jullie punten :D

Mooi om te zien dat jij je buitenbeen tijdens de sb wel mooi naar achter hebt liggen, ipv je binnenbeen wat je veel ziet +:)+
Klein puntje welke je waarschijnlijk wel gezien/gevoelt hebt: probeer ook in de galop je binnenhand te ontspannen :)

Veel succes met de komende wedstrijden en leuk dat Tijgertje ook mee mag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 12:31 



 
Profiel   

Super leuke foto's! Ik vind je houding ook wel heel erg goed meevallen hoor! Mooi bezig

ps: de tijger is wel een leuke touch :D!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 12:36 



 
Profiel   

Ziet er zeker niet slecht uit hoor! En jouw houding is beter dan menig dressuurruiter vind ik!

A.d.h.v. de foto's vraag ik me wel af hoe "mee" je met je handen bent in de beweging. Zie her en der toch een ietwat strakke verbinding en meer druk in de mond, maar dit kan ook komen omdat het stilstaand beeld is.

Je hebt in ieder geval genoeg zelfreflectie om te verbeteren en niet "de fout" bij je paard te leggen, chapeau!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 12:58 



 
Profiel   

Thx allemaal hoor! Normaal krijg ik er nog wel een bak commentaar bij haha :')

DJZ, Ja die binnenhand in de galop (beide kanten) vind ik ook nog wat lastig. Hij valt dan net iets naar mijn binnenschouder en dat los ik nog te weinig op met mijn binnenbeen.
Voor de Sb is dat toch eigenlijk wel logisch want anders kan ie toch niet om je been buigen?

@Soeboenoe, daar werk ik dan ook hard aan! Ik wil nog wel eens inknikken op mijn heup en dat is een lastig probleem om op te lossen ben ik achter gekomen. Maar we gaan telkens weer beetje vooruit.
In de draf en stap kom ik wel goed mee. In de galop dus wat ik net uitleg aan DJZ. En de aanleuning is vanaf dag 1 echt ons grootste werkpunt.
Nu moet ik zeggen dat ik hem deze dag ook niet ideaal voor elkaar kreeg. Op de dagen dat ik hem echt perfect eraan heb, kan ik hem met 2 pinken sturen in alle gangen en oefeningen maar dat lukt vaak alleen als ik les heb. :Y)

The_cat jou naam is wel heel grappig dat nou net jij onze tijger leuk vind! :j Wij vonden hem ook echt heel grappig en hebben de opdracht met veel liefde en plezier volbracht. Waar dat beest allemaal geweest is.... Om je een idee te geven wat Kwiedo van tijger vond <3 _O-
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 14:38 



 
Profiel   

leonie87 schreef
Thx allemaal hoor! Normaal krijg ik er nog wel een bak commentaar bij haha :')

DJZ, Ja die binnenhand in de galop (beide kanten) vind ik ook nog wat lastig. Hij valt dan net iets naar mijn binnenschouder en dat los ik nog te weinig op met mijn binnenbeen.
Voor de Sb is dat toch eigenlijk wel logisch want anders kan ie toch niet om je been buigen?


Wat misschien kan helpen, mocht hij wat op de binnenschouder vallen, is je binnenhand even heel iets omhoog en iets naar voren te plaatsen en dit aanvullen met je binnenbeen, totdat je voelt dat hij zijn balans weer heeft en dan zet je je hand weer terug waar die hoort en daarbij het liefst iets naar voren.

Buitenbeen achter de singel in de sb hoort idd zo, want idd dan krijg je, zoals je zelf ook schrijft, de juiste buiging. Helaas zie je dit veel en veel te weinig, dus vandaar dat ik het als compliment aanhaalde :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 15:13 



 
Profiel   

Ja dat truckje ken ik idd! Moet er wel aan denken ;)

Vraag me toch af hoe je anders lb gaat krijgen om je binnenbeen. Zal erg lastig worden. :Y)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 19:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen