Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

2e fase verrichtingsonderzoek van Heihoeve's Florencio

 
Profiel   

Mijn 4-jarige New Foresthengst Heihoeve's Florencio loopt dit jaar zijn verrichtingsonderzoek. Het onderzoek bestaat uit 3e fases.

Op woensdagavond 19 augustus 2020 heeft de 1e fase van het verrichtingsonderzoek gelopen. Het verslag hiervan staat in dit topic:
[RIJ-ITP] 1e fase verrrichtingsonderzoek van Heihoeve's Florencio

Afgelopen zaterdag 26 september 2020 werd de 2e fase verreden. Deze fase bestond uit de volgende onderdelen:

- dressuurproef onder eigen ruiter
- dressuur- en springaanleg onder een gastruiter
- terreinrit onder eigen ruiter

Wij zijn vrijdagmiddag al richting Ermelo vertrokken, het is voor ons 2,5 uur rijden dus op en neer is niet te doen vind ik. Plus we mochten nog op vrijdag de terreinrit verkennen en ik wilde graag van deze mogelijkheid gebruik maken :o

Op zaterdagochtend stond als 1e de dressuurproef op het programma. Deze werd verreden zoals de Divoza-cup, dus met 2 hengsten tegelijk. Wij zaten in de 2e groep. Florencio vond de witte hekjes en het juryhokje erg spannend en daardoor kreeg ik hem net niet zo lekker door het lijf als thuis. Maar desondanks hebben we een goed proefje kunnen laten zien.

Het 2e onderdeel was de gastruiter. Dit vond ik zelf best een spannend onderdeel omdat ik nu vanaf de zijlijn moest toekijken, wat het overigens ook weer wel leuk maakte om hem zo te zien lopen en springen. De jongedame reed erg netjes, echt een hele fijne rustige amazone. Persoonlijk vond ik haar iets te voorzichtig rijden, Florencio heeft eigenlijk iets meer brutaliteit nodig van zijn berijder. Ik snap haar overigens erg goed, ze stapt wel op 10 vreemde jonge hengsten en springt er ook meteen ff een parcoursje mee :o

Het laatste onderdeel was de terreinrit. Ik heb me hier van te voren best druk over gemaakt. Ik ben echt een dressuurruiter en heb echt jaren niet echt gesprongen. Een gewoon springparcours vind ik inmiddels niet meer spannend, maar een cross is toch andere koek :=

Maar toen ik vrijdags de cross aan het verkennen was zag ik dat de hindernissen niet echt veel voorstelde ... het waren echt baby sprongen. Ik had op de crosslessen hoger en moeilijker gesprongen. Dus ik had me een beetje voor niets druk gemaakt :')

De cross ging erg lekker :o We moesten 2x rond: 1x met hindernissen en 1x zonder hindernissen.
Flor pakte fantastisch aan. Hij volgde mooi mijn hand naar voren en bleef super op lengte. Voor de hindernis kon ik hem makkelijk iets terugnemen en daarna weer flink het gas erop +:)+

We kregen na afloop nog een mondelinge toelichting van de verrichtingsjury. De vorige x ging dit schriftelijk. Persoonlijk vind ik mondeling fijner omdat je hier zelf ook meteen op kan reageren. Ik kon me ook vinden in het commentaar. Hij mocht iets meer lossigheid tonen in de dressuurproef maar ze zagen dat hij het erg spannend vond. Verder was het optreden onder gastruiter goed en ook over de cross waren ze erg positief. Ze zien Florencio graag terug in de 3e (en laatste) fase *\o/*

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Met de gastruiter

[ img ]

De 3e fase wordt gehouden van 22 tot en met 24 oktober 2020!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 13:05 



 
Profiel   

Wat leuk dat hij goed gaat!
En wat leuk dat hengsten zo allround getest worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 13:47 



 
Profiel   

Goed zeg! Nu op de naar nog spannendere 3de fase en het eindoordeel!
Hij vindt het springen ook echt leuk he? Je ziet aan het koppie hoe geweldig hij het vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 22:27 



 
Profiel   

Haha bij de laatste sprong! Zo groot is die niet hoor _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 06:41 



 
Profiel   

Rocky_konijn schreef
Haha bij de laatste sprong! Zo groot is die niet hoor _/-\o_


Nee klopt, het waren echt baby-sprongen. Eerlijk gezegd had het wel iets hoger gemogen, maar aan de andere kant gaat het om de aanleg en dat kan een (goede) jury ook wel beoordelen op een lagere sprong.

Neonlight schreef
Goed zeg! Nu op de naar nog spannendere 3de fase en het eindoordeel!
Hij vindt het springen ook echt leuk he? Je ziet aan het koppie hoe geweldig hij het vindt.


Ja, hij vindt springen echt geweldig :o Ik heb ook besloten om het wel bij te blijven houden na de verrichtingen. Ik denk dat hij niet gelukkig wordt als ik niet meer regelmatig met hem spring :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 09:09 



 
Profiel   

Moratoetje schreef
Rocky_konijn schreef
Haha bij de laatste sprong! Zo groot is die niet hoor _/-\o_


Nee klopt, het waren echt baby-sprongen. Eerlijk gezegd had het wel iets hoger gemogen, maar aan de andere kant gaat het om de aanleg en dat kan een (goede) jury ook wel beoordelen op een lagere sprong.

Neonlight schreef
Goed zeg! Nu op de naar nog spannendere 3de fase en het eindoordeel!
Hij vindt het springen ook echt leuk he? Je ziet aan het koppie hoe geweldig hij het vindt.


Ja, hij vindt springen echt geweldig :o Ik heb ook besloten om het wel bij te blijven houden na de verrichtingen. Ik denk dat hij niet gelukkig wordt als ik niet meer regelmatig met hem spring :o

Mss overzie ik iets...maar hij is in 2019 toch al GGK?...
Hij wordt toch al aangeboden als GGK dekhengst?..
Vind hem leuk hoor en NF dat zijn gewoon springers *\o/* <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 16:08 



 
Profiel   

Wat een lekker dier zeg! Super voorgesteld ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 16:11 



 
Profiel   

Knap paard met een mooie springtechniek. <3
succes in de volgende ronde

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 16:17 



 
Profiel   

vivana schreef
Mss overzie ik iets...maar hij is in 2019 toch al GGK?...
Hij wordt toch al aangeboden als GGK dekhengst?..
Vind hem leuk hoor en NF dat zijn gewoon springers *\o/* <3


Hij is inderdaad in 2019 al goedgekeurd. Bij het New Forest heb je de keuze om de verrichting of op 3-jarige of 4-jarige leeftijd te rijden. Ik heb gekozen om dit op 4-jarige leeftijd te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 20:36 



 
Profiel   

Ik vind het zo'n gaaf dier <3 Heeft hij al gedekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 20:57 



 
Profiel   

Inney schreef
Ik vind het zo'n gaaf dier <3 Heeft hij al gedekt?


Ja, er zijn dit jaar 3 mooie veulens van hem geboren :o en voor 2021 heeft 5 merries drachtig :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 21:32 



 
Profiel   

Wow, die is gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 22:21 



 
Profiel   

Stiekem volg ik jullie al een tijdje. Maar wat gaaf man, hij is geweldig

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 09:14 



 
Profiel   

Hij blijft gaaf!
Leuk om nu ook de tweede fase te kunnen volgen van hem

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 15:07 



 
Profiel   

Wat een fijne en stoere hengst. Erg leuk om dit traject te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 20:19 



 
Profiel   

Super gaaf om dit te volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 12:17 



 
Profiel   

Oh kijk daar is die weer!! Wat is die toch knap en inderdaad dat springen vind hij gewedig!

Zo leuk om dit te volgen en je schrijft het ook zo lekker weg! Hopelijk de 3e en laatste fase krijgen we weer een overzicht. Succes en zet hem op!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-20 13:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen