PRE Modesta na jaren desensibiliseren aan het werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 00:07

Wat een gaaf paard heb jij! :wow: Jullie zijn enorm vooruit gegaan, passend commentaar ga ik in mee.
Ik had ook zo’n paardje en lichamelijke beperkingen en ik kan me enigszins in jou verplaatsen. Knap dat jullie al zover op weg zijn! +:)+

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: PRE Modesta na jaren desensibiliseren aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 02:14

Diep diep respect dat na zo afgezeken te zijn op bokt je gewoon weer opnieuw iets plaatst, super veel bewondering voor!

Wat fijn dat je haar nu lekker aan huis hebt staan en naast het buiten rijden de dr zo af en toe weer mee pakt. Lekker blijven doen en idd proberen te voelen wat je doet, wat zij doet en hoe jullie elkaar sterker kunnen maken.

Mijn grootste tip zou zijn om de teugels een handbreedte korter te pakken en je elleboog voor je gevoel meer te strekken (probeer bijv eens om een dag met compleet gestrekte ellebogen te rijden, maar nog wel contact met de mond te hebben. Je zal merken dat je dan je teugels korter moet nemen om geen boogjes in de teugel te krijgen. Probeer om de dag erna de middenweg te zoeken, dus je ellebogen iets meer naast je en je teugels een fractie langer dan dag 1, maar korter dan je ze nu hebt.) de elastische verbinding moet niet komen uit de lengte van je teugels te veranderen, maar het verende contact van je hand en elleboog. Dus i.p.v. teugels veel te verlengen voor een langere hals, gewoon je hand wat naar voren en beneden schuiven en als je haar wilt oppakken je hand weer terug schuiven. Ik denk dat dan de spierspanning in je arm een stuk minder zal worden en daardoor de foto’s nog vriendelijker gaan zijn. Maar dat is ook een gevoel waar ik zelf ook nog steeds mee klooi haha.

Anoniem

Re: PRE Modesta na jaren desensibiliseren aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:36

Thanks :o

LuffB: daar ben ik buiten vooral mee bezig, als ik me daar in de bak teveel op focus vergeet ik dus weer te rijden en ga ik liften _O-

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 09:50

Niet alleen je paard maar ook jij laat een stijgende lijn zien.
Enige wat ik wel wil benoemen als opmerking is toch de teugelspanning, probeer je handen wat meer
naar voren te plaatsen met contact, dan heb je direct die cm's aan neuslengte die ze nu
echt nog wel te kort komt erbij.

En dat zingen, haha, dat herken ik zo! Hoe vaak ik wel niet "Altijd is Kortjakje ziek" aan het neuriën ben geweest :+

nps
Berichten: 1981
Geregistreerd: 12-09-11

Re: PRE Modesta na jaren desensibiliseren aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:35

Of let it goooo ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:17

Ik heb wel een filmpje waarin je goed onze werkpunten terug ziet komen maar geen idee hoe ik die plaats :+

Edit. Gevonden :+



Dat ik er zo aan kan rijden is dus echt vrij nieuw dus dit mooi bevestigen en dan door naar meer lengte krijgen en daarin meer rust bewaren zonder dat ze rennerig wordt.

Je ziet ook mooi dat zodra ik haar beloon we het allebei weer even kwijt zijn :+