Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Knappe Aik aan het werk

 
Profiel   

LiselotZorro schreef
Leuk paard.

Het was natuurlijk veel eerlijker voor hem geweest om dispensatie aan te vragen en hem nog even thuis te houden om daarna in het M1 te beginnen.


Serieus? Eerlijker? TS heeft gewoon voor de lol gereden om te kijken wat het zou opleveren. Ze heeft haar paard niet gestraft en neemt hem ook nu niks kwalijk. Hij heeft 1 proefje misschien iets te veel uit elkaar gelopen voor het niveau, nou poe poe, wat heeft het paard moeten afzien...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 07:50 



 
Profiel   

Saintelette schreef
LiselotZorro schreef
Leuk paard.

Het was natuurlijk veel eerlijker voor hem geweest om dispensatie aan te vragen en hem nog even thuis te houden om daarna in het M1 te beginnen.


Serieus? Eerlijker? TS heeft gewoon voor de lol gereden om te kijken wat het zou opleveren. Ze heeft haar paard niet gestraft en neemt hem ook nu niks kwalijk. Hij heeft 1 proefje misschien iets te veel uit elkaar gelopen voor het niveau, nou poe poe, wat heeft het paard moeten afzien...



Ik weet niet hoe jij het leest hoor, maar als je met het verkeerde been uit bed bent gestapt, kun je dat ook rustig zo zeggen. :')

Het is gewoon een mening van een bokker, zoals zovele meningen. Ze verwoord het netjes en vind jou bericht behoorlijk met n snijdende toon vallen.

Wat ts er mee doet, weet ze waarschijnlijk goed genoeg!
Ze heeft inderdaad voor de lol gestart. Prima toch? Even pijlen waar je staat.
En ja, misschien hadden ze als combinatie wel gewoon in het M1 of...2 punten gehad.
Maar ik denk niet dat de KNHS zomaar dispensatie geeft.

Ts.
Lekker aan het lessen en werk gaan.
Zolang het vriendelijk blijft, zie ik het probleem niet.
Gezien je kennis én ervaring, mag ik er vanuit gaan, dat je weet wat voor jou kan, en ook niet kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 08:59 



 
Profiel   

Ik zie een leuke combinatie, een ruiter die haar best doet en een paard die zijn beste beentje voor zet.
Blijven oefenen en vooral genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 09:13 



 
Profiel   

_Mir schreef
Cinnepin schreef
Alles wat ik zie is wel genoemd, behalve dat je te groot bent en dat concludeer ik omdat het zadel te klein is voor je. Een groter zadel wordt weer te lang voor je paard, dus ook ik vind dit geen fijne combi


Dit zadel lijkt zelfs al wat te groot voor de rug, of ligt dat aan de foto's?


denk ik ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 09:53 



 
Profiel   

Mooi diertjuh. Wel wat aan de kortgelijnde kant.
Voor de combinatie vind ik je wel te groot/volslankt voor een mooi beeld sorry.
In combinatie dat ie ook wat kort is, zit je toch wel snel te ver naar achteren op zijn rug.
Zit het zadel wel fijn? Je bovenbeen lijkt er niet prettig in te liggen. Je beugels zouden wat langer mogen.
Ik denk dat je momenteel erg veel stappen in de basis overslaat. Z1 rijden is leuk, maar eerst moet de basis voor elkaar.
En te losse stangteugel doet net zoveel kwaad als een te strakke, klapperd.
De kinketting moet altijd zo strak zitten dat de schaar van de stang op 45 gr.
Persoonlijk zou ik hem meer gaan longeren en dan echt trainen aan de dubbele longe voor een beter lichaam en spiergebruik en om hem recht te maken en te leren van achteruit naar voren te lopen.
Blijven oefenen en vooral genieten!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 11:06 



 
Profiel   

Wat een knap paard zeg en wat mooi dat jij en je dochter zo samen bezig kunnen zijn met de paarden! Lekker met zn alle genieten maar dat moet zo te lezen wel lukken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 11:21 



 
Profiel   

Knap hoe je op het commentaar reageert. Ik vind het een mooi paard, daar heeft je dochter vast een fijn leerpaard aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 12:21 



 
Profiel   

maralyn schreef
Ik weet niet hoe jij het leest hoor, maar als je met het verkeerde been uit bed bent gestapt, kun je dat ook rustig zo zeggen. :')

Het is gewoon een mening van een bokker, zoals zovele meningen. Ze verwoord het netjes en vind jou bericht behoorlijk met n snijdende toon vallen.

Wat ts er mee doet, weet ze waarschijnlijk goed genoeg!
Ze heeft inderdaad voor de lol gestart. Prima toch? Even pijlen waar je staat.
En ja, misschien hadden ze als combinatie wel gewoon in het M1 of...2 punten gehad.
Maar ik denk niet dat de KNHS zomaar dispensatie geeft.

Ts.
Lekker aan het lessen en werk gaan.
Zolang het vriendelijk blijft, zie ik het probleem niet.
Gezien je kennis én ervaring, mag ik er vanuit gaan, dat je weet wat voor jou kan, en ook niet kan.


Ik ben niet met mn verkeerde been uit bed gestapt, maar zal dat in het vervolg aan je komen melden mocht het wel eens zo zijn :')

Ik lees oneerlijk als: je paard straffen als ‘ie het nog niet kan, je eigen frustraties botvieren op je paard terwijl het aan jezelf ligt, maar eens extra in z’n mond rukken omdat ‘ie niet zou ‘willen’. Dat is wat ik onder oneerlijk versta en wat ik hier absoluut niet terug zie. Daarom snap ik ook absoluut niet waarom het woord oneerlijk gebruikt zou moeten worden in deze context.

Ben ik het er mee eens dat ze nog niet op dit niveau zitten? Zeker, maar dat weet de TS zelf ook. Daar ging ze op voorhand volgens mij ook niet van uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 14:13 



 
Profiel   

Wat zou jij er dan van vinden als een random L2 combinatie zomaar een Z proefje er uit ging persen met stang en trens? Dan zeg je toch ook oefen nog maar even verder op een trensje?

Even kijken waar je staat is hier ook niet van toepassing hoop ik, want iedereen kan zien dat dit verre van winstwaardig is. Dat is niet erg, maar bespaar jezelf die teleurstelling door toch te gaan. Niemand vindt het leuk om met 50 a 55% naar huis te gaan. Doe het gewoon niet, daar is niks voor de lol aan. Als het allemaal lollig en leuk was dan had TS ook geen moeite gehad om de punten te delen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 16:24 



 
Profiel   

LiselotZorro schreef
Wat zou jij er dan van vinden als een random L2 combinatie zomaar een Z proefje er uit ging persen met stang en trens? Dan zeg je toch ook oefen nog maar even verder op een trensje?

Even kijken waar je staat is hier ook niet van toepassing hoop ik, want iedereen kan zien dat dit verre van winstwaardig is. Dat is niet erg, maar bespaar jezelf die teleurstelling door toch te gaan. Niemand vindt het leuk om met 50 a 55% naar huis te gaan. Doe het gewoon niet, daar is niks voor de lol aan. Als het allemaal lollig en leuk was dan had TS ook geen moeite gehad om de punten te delen.


In het L2 mag je überhaupt al niet eens met stang en trens binnen komen, dus je reactie raakt kant noch wal :')
En andersom gaat ook niet, want als je de punten niet hebt, kom je er niet tussen in het z.
Beiden zijn z geweest.

Dan lees jij echt iets anders dan ik.
Ze is gestart... Komt ie... -voor de lol!- en ze had plezier.

Sinds wanneer moet je je punten eigenlijk verantwoorden naar de mensen op een forum als bokt?
Ze is dat niet verschuldigd lijkt mij?!


Laatst bijgewerkt door maralyn op 18-10-20 16:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 16:29 



 
Profiel   

Ik zeg random L2 combinatie omdat dat het niveau is wat hier te zien is. En inderdaad mogen die niet voor niks niet met stang en trens starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 16:29 



 
Profiel   

LiselotZorro schreef
Ik zeg random L2 combinatie omdat dat het niveau is wat hier te zien is.


En wie bepaald dat?!

Jij....?
Van....
Foto's af?

Knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 16:30 



 
Profiel   

Leuk dier heb je daar! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 16:39 



 
Profiel   

En zelf rijden we allemaal grand prix in onze achtertuin :+ ?Volgens mij heeft TS prima door waar de verbeterpunten liggen. Desalniettemin zien we ook geen onvriendelijke combinatie. Ik zou zeggen TS ga vooral door met ontwikkelen en genieten. Het hoeft niet allemaal gelijk perfect! Geniet ook van het uitzicht onderweg +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 17:11 



 
Profiel   

_Carien schreef
En zelf rijden we allemaal grand prix in onze achtertuin :+ ?Volgens mij heeft TS prima door waar de verbeterpunten liggen. Desalniettemin zien we ook geen onvriendelijke combinatie. Ik zou zeggen TS ga vooral door met ontwikkelen en genieten. Het hoeft niet allemaal gelijk perfect! Geniet ook van het uitzicht onderweg +:)+



Nou precies... waarom moet al dat commentaar nou? Bokt heeft zelfs een hele waslijst aan verbeterpunten en kritiek voor de topruiters he...

Ik zie ook vooral een combinatie die plezier heeft en hou dat vooral zo aub! Heel erg moedig om foto’s op ITP te delen en we zouden haar Juist moeten steunen en opbouwende kritiek moeten geven.

Moet je eens rijfoto’s van mij zien joh :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 17:19 



 
Profiel   

Leuke foto's, TS, je doet heel hard je best, dat is duidelijk te zien, en het paard ook ;)

Snap die ruwe reacties hier niet zo, er staat hier een topic op ditzelfde forum waar een veel té lang&groot iemand op een paard zit en dat is alleen maar ' hulde' en 'geweldig'.

En dan hier zeuren over iemand die in ieder geval weet wat haar minderheden zitten, en daar heel erg haar best op doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 18:19 



 
Profiel   

Joh ik lig er niet wakker van, ik heb best wel even gegrinnikt om een aantal reacties. Ik heb het wel gezien hier nu, bedankt allemaal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 18:43 



 
Profiel   

Wat een leuk paard!
Gaaf koppie en ik hou wel van compact!

En wat heerlijk om weer op een paard te kunnen stappen wat de knopjes op zitten en waar je weer lekker een beetje mee verder kunt studeren.
Lekker doorwerken zou ik zeggen.
En zo’n keertje starten voor het idee en om te kijken wat er wel en niet lukt kan voor niemand kwaad volgens mij...

Als hij zo fijn op alleen de trens loopt zou ik denk de stang er lekker uit laten, scheelt een hoop in je handen en in zijn mond als ‘ie toch los hangt.
Of hij moet met toch net even fijner zijn.
Staat wel gaaf trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-20 21:26 



 
Profiel   

Wat ontzettend leuk om Aik hier terug te zien. Voor een combinatie die pas zo kort met elkaar aan het werk is ziet het er leuk uit.
Het is en was altijd zo'n lief dier. Ik heb hem bij de vorige eigenaresse regelmatig gegroomd en voorgelezen op wedstrijd en hielp haar af en toe als ze aan het trainen was.
Heel veel succes en plezier met elkaar, maar dat zit zo te zien wel goed :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 12:27 



 
Profiel   

@TS; complimenten hoe je met de wat minder positieve reacties om gaat!

Ik vind dat je echt een enorm leuk paard hebt, daar zit zeker weten potentie in! Ik zou ze zelf wat langer thuis houden als er nog het een en anders geknutseld moet worden, maar dat voel jij het beste zelf aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 17:42 



 
Profiel   

Niese1987 dat is leuk dat je hem kent! Als je hem een keer wilt bezoeken ben je welkom hoor :)

vilouma dank je, ach, ik vond het leuk en hij vond het leuk en als ik nu bedenk dat de wedstrijden voorlopig toch weer op hun gat liggen, dan hebben we dit toch samen gedaan. Ik kan niet in de toekomst kijken dus je weet nooit of die volgende keer er komt. En de komende tijd kunnen we ook lekker sleutelen. Ik vind het geen probleem om niet voor de prijzen te rijden om het maar even zo te zeggen. Die tijd heb ik wel gehad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 08:57 



 
Profiel   

Fijn paard om te zien !
Ik denk dat er vooral in je houding nu veel te behalen is .
Je zit niet lekker om het paard heen lijkt het .
Ik denk als je er makkelijker omheen zit dat het plaatje al 100 x beter is straks .

Heb je weleens aan zitlessen of een flexchair training gedacht?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-20 21:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen