Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

 
Profiel   

[ img ]


Nadat ze in volle galop schaterend de bak verliet, mama met een hartstilstand achterbleef en iemand haar leven redde bij de trailers hebben we toch doorgepakt.

Man wat was hij stout. Racen dat hij deed!

Longeerlijn gepakt en Frits daar maar aan vastgehouden. Ze wilde nog wel een keertje.

1e x lag ze er naast!
2e x hing ze aan de zijkant, maaaaar niet gevallen!
3e x ging goed!
4e x nog wat beter!
5e x werden ze beide enthousiast en vloog hij met een noodgang over de hindernis. Ze bleef zitten! Helaas besloot hij erna nog even een bochtje te draaien met een te hoge en smerige scheve bok!

Ja hoor daar vloog ze letterlijk

Maar gewoon weer opgestapt en hem gelijk in galop gezet om het vervolgens nog 4x goed te doen!

Zo trots op haar! Ze kent de drill, 30x vallen betekent 31x opstaan!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door GabberGill op 20-10-20 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 15:41 



 
Profiel   

Wat een dapper meisje en een leuke pony zeg!
Is ze wel al klaar om te springen? Zo te zien zou ik daar eigenlijk nog even mee wachten en eerst meer met de basis aan de gang gaan.
En misschien is een bodyprotector een goed idee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 15:42 



 
Profiel   

Haar redding is dat ze heel bewegelijk in der lichaam is. Met een bodyprotector is dat stukje weg. Ze kan opzich super rijden voor en 5 jarige. Als je al sinds je geboorte tussen de paarden zit wil je wel eens een stapje verder. Frits is opzich ewn zeer stabiele springpony, maaaaaar wilt nog wel eens zijn welshjesstreken omhoog gooien. [ img ]
[ img ]

Ze is van de rodeo en de grote paarden en zit als een huis.

De keren dat ze viel was gewoon stomme pech.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 15:51 



 
Profiel   

Een hit-air airbagvest beperkt haar niet in haar bewegingen. Ik zou daar eens naar kijken.
Dat dit een keer fout gaat kan je op wachten, en dan is haar pret weg.
Zou zonde zijn, ze is heel dapper, jij maakt nog rustig een filmpje terwijl zij aan de rodeo is :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 17:13 



 
Profiel   

Net alsof ik naar mezelf van vroeger kijk. Geen bok was te hoog, geen streek was te gek; de pony’s konden niet ondeugend genoeg zijn naar mijn zin :)) . Zandhappen en daarna vrolijk weer opstappen. Leuk om te zien dat ze plezier heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 17:24 



 

:)) Dit brengt mij ook weer terug naar mijn jongere jaren. Ook altijd de Welshjes.
Ik zou misschien ook even kijken naar een bodyprotector, al is het maar voor de zekerheid. Jong kind kan meestal veel hebben, maar het hoeft maar 1 keer vervelend af te lopen en dan is de pret wel weg natuurlijk. Wbt het springen zie ik het probleem niet zo, voor de pony niet veel anders dan aan de longe wat cavalettis springen. Zo'n klein ding zit dan echt niet zo in de weg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 17:31 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Een hit-air airbagvest beperkt haar niet in haar bewegingen. Ik zou daar eens naar kijken.
Dat dit een keer fout gaat kan je op wachten, en dan is haar pret weg.
Zou zonde zijn, ze is heel dapper, jij maakt nog rustig een filmpje terwijl zij aan de rodeo is :o

Hier ga ik zeker voor kijken. Had hier werkelijk nog niet van gehoord!


Ja dat ik rustig blijf us omdat ze echt aardig goed zit en ze licht in een deuk.

Meestal wil ik net een goed moment filmen en worden ze ineens een soort van jolig

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 17:34 



 
Profiel   

Trots? Ja zou ik ook zijn! Leuke combi.
Maar wees ook zuinig op je prachtige dochter. Ik snap dat ze er zowat tussen is geboren. Maar 5 is ook nog nog steeds 5.

Dit kan ook nog wel een jaartje wachten. Neem aan dat je dan nog steeds die trotse moeder bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 17:35 



 
Profiel   

Wat leuk! <3

Hier inderdaad ook flashbacks naar de tijd met mijn witte racemonster. De eerste twee jaar zo ongeveer twee keer per dag ernaast gelegen. Mijn moeder heeft heel vaak met d'r rug naar de bak gestaan :')

Moeders wees maar bereid om de pony te moeten houden, die ouwe van mij gaat ook nooit meer weg :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 17:52 



 
Profiel   

Knert schreef
Trots? Ja zou ik ook zijn! Leuke combi.
Maar wees ook zuinig op je prachtige dochter. Ik snap dat ze er zowat tussen is geboren. Maar 5 is ook nog nog steeds 5.

Dit kan ook nog wel een jaartje wachten. Neem aan dat je dan nog steeds die trotse moeder bent.


Zuinig ben ik 100%, maar weet je, rijden is vallen en opstaan. 5 jaar is zeer klein en dat weet ik. Ik zit er al 20 jaar in qua eigen paarden en ik ken alle ongelukken onder de hand.

Het gesprek de dag ervoor ging heel simpel

Mama ik ga morgen springen!

Nou Jill je moet even goed luisteren naar mij. Springen is leuk maar dat moet je echt leren en je kan echt hard vallen en jezelf bezeren.

Ja maar mama dat maakt niet uit!

Schat, mama heeft al ongeveer ieder bot in haar lichaam gebroken omdat ze net zo was als jij.

Ja mam ik kan alleen beter rijden.


Uhmkaaaay.

Ik snap iedereen 100%, maar vallen gaan ze sowieso doen en waarom dan niet als ze 5 jaar zijn en er met volle teugen van genieten. Die ene bodyprotector op air basis wil ik wel gaan halen. Dat spreekt me wel heel erg aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 18:11 



 
Profiel   

denisesilver schreef
Wat leuk! <3

Hier inderdaad ook flashbacks naar de tijd met mijn witte racemonster. De eerste twee jaar zo ongeveer twee keer per dag ernaast gelegen. Mijn moeder heeft heel vaak met d'r rug naar de bak gestaan :')

Moeders wees maar bereid om de pony te moeten houden, die ouwe van mij gaat ook nooit meer weg :))


Wij hebben hem van de markt gehaald. Hij was toen 6 maanden. Mijn zusjr kocht hem en het is haar liefde. Ze is nu 22 en te groot dus we zijn blij dat zijn bestemming nu mijn dochter is en die kan er echt nog lang zat mee overweg. Hij staat ook nog voor de kar dus frits blijft sowieso waar hij is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 18:13 



 
Profiel   

ITP --> RIJ-ITP

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 21:24 



 
Profiel   

Heel leuke combinatie, ze doen het superknap zo samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 21:34 



 
Profiel   

GabberGill schreef
denisesilver schreef
Wat leuk! <3

Hier inderdaad ook flashbacks naar de tijd met mijn witte racemonster. De eerste twee jaar zo ongeveer twee keer per dag ernaast gelegen. Mijn moeder heeft heel vaak met d'r rug naar de bak gestaan :')

Moeders wees maar bereid om de pony te moeten houden, die ouwe van mij gaat ook nooit meer weg :))


Wij hebben hem van de markt gehaald. Hij was toen 6 maanden. Mijn zusjr kocht hem en het is haar liefde. Ze is nu 22 en te groot dus we zijn blij dat zijn bestemming nu mijn dochter is en die kan er echt nog lang zat mee overweg. Hij staat ook nog voor de kar dus frits blijft sowieso waar hij is.

Wat fijn! Die van mij is zijn streken na 13 jaar nog niet verleerd. Mijn nichtje geprobeerd erop te zetten, maar dat ging ook niet van harte :')

Heel veel plezier gewenst, zulke ponies zijn hun gewicht in goud waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 23:51 



 
Profiel   

+1 voor airbag vest, fijne dingen. Wel duur als je vaak valt. :')

Vind het eigenlijk wel leuk en knap dat moeders zo nuchter en kalm blijft, stoere dochter heb je iig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 01:33 



 
Profiel   

Jeetje dat je dat durft, ik hou m'n hart al vast als pony 1 stap uit de pas loopt := Ik vind dit ook niet prettig om te zien/ lezen eigenlijk.

Mijn dochter heeft korfjes om de beugels zodat haar voeten niet door de beugels kunnen schieten. Dat raad ik iedereen met kinderen aan, dus bij deze! Als ze toch zo vaak valt, kan ze in ieder geval niet blijven hangen.


Laatst bijgewerkt door Speirs op 21-10-20 02:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 01:54 



 
Profiel   

Ik snap niks van dit topic en van sommige positie reacties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 01:57 



 
Profiel   

Ik zou ook zeker aan korfjes om de beugels denken.
Op een aantal foto's zie je dat haar voeten heel ver in de beugels zitten tijdens zijn bokkesprongen.
Voor hetzelfde geld schiet ze door en blijft ze hangen waardoor ze wordt meegesleept.
Dat ze zich aan het zadel vasthoudt ipv meegaan met de beweging etc geeft ook wel aan dat ze nog lang niet klaar is voor dit soort dingen.
Veiligheid voor alles....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 03:57 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Ik zou ook zeker aan korfjes om de beugels denken.
Op een aantal foto's zie je dat haar voeten heel ver in de beugels zitten tijdens zijn bokkesprongen.
Voor hetzelfde geld schiet ze door en blijft ze hangen waardoor ze wordt meegesleept.
Dat ze zich aan het zadel vasthoudt ipv meegaan met de beweging etc geeft ook wel aan dat ze nog lang niet klaar is voor dit soort dingen.
Veiligheid voor alles....

Ik ben het hier ook mee eens... Ze zien er echt uit als een super leuke combinatie! Uiteraard hoort vallen en opstaan bij paardrijden, maar het zou toch zonde zijn als ze een keer zo hard valt met iets waar ze nog niet klaar voor is en er daardoor geen plezier meer in heeft.

Ik heb jaren privé les gegeven aan kinderen en in die tijd heb ik ook kinderen gehad die eerder op een manege zo vervelend gevallen waren dat ze er echt bijna niet meer op durfden.

Ik snap dat ze zelf graag wilde springen, maar hier leerde ik de kinderen dat ze voor sommige dingen wat langer moesten rijden :D

Evenwichtsoefeningen aan de longe vinden ze hier altijd super leuk om te doen voor de afwisseling, misschien is dat ook een idee om te doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 04:26 



 
Profiel   

haha of ik mezelf zie 30 jaar terug... super leuk om die lach op haar gezicht te zien !!
Denk dat je als moeder zijnde zelf wel heel goed weet wat je dochter wel en niet aan kan toch.. lekker het plezier erin houden dan komt de rest vanzelf wel. We zijn toch allemaal zo begonnen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 06:19 



 
Profiel   

GabberGill schreef
Haar redding is dat ze heel bewegelijk in der lichaam is. Met een bodyprotector is dat stukje weg. Ze kan opzich super rijden voor en 5 jarige. Als je al sinds je geboorte tussen de paarden zit wil je wel eens een stapje verder. Frits is opzich ewn zeer stabiele springpony, maaaaaar wilt nog wel eens zijn welshjesstreken omhoog gooien. [ [url=m/fjiSaS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lOyyXj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is van de rodeo en de grote paarden en zit als een huis.

De keren dat ze viel was gewoon stomme pech.


Hwb veel slappe excuses gehoord voor een bodyprotector maar deze spant toch wel de kroon. :+ als je dochter er van heel jong gewoon aan laat wennen is het de normaalste zaak van de wereld. Daarbij zijn die dingen tegenwoordig niet meer van die planken. Maar goed dit is natuurlijk net als een wel niet cap discussie :Y)

Super leuke pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 06:35 



 
Profiel   

Dat ze zich aan het zadel vasthoud is mijn eigen keus. Dit is omdat ieder kind wel eens een onbalansmoment krijgt in de sprong en ik het niet fair vind tegenover de pony als hij onnodig in zin mond gezeten wordt.

Balans dingen doen we volop. Al zeer lang ook

[ img ]

[ img ]

En wat betreft de bodyprotector. Zoals ik al eerder zei wil ik voor de Air variant zeker kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 09:54 



 
Profiel   

Speirs schreef
Jeetje dat je dat durft, ik hou m'n hart al vast als pony 1 stap uit de pas loopt := Ik vind dit ook niet prettig om te zien/ lezen eigenlijk.

Mijn dochter heeft korfjes om de beugels zodat haar voeten niet door de beugels kunnen schieten. Dat raad ik iedereen met kinderen aan, dus bij deze! Als ze toch zo vaak valt, kan ze in ieder geval niet blijven hangen.


Zo vaak valt?
Van de 3 dagen per week en dat al sinds ze kleiner dan klein is dat ze nu rijdt is ze in totaal 3x gevallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 09:59 



 
Profiel   

denisesilver schreef
Wat fijn! Die van mij is zijn streken na 13 jaar nog niet verleerd. Mijn nichtje geprobeerd erop te zetten, maar dat ging ook niet van harte :')

Heel veel plezier gewenst, zulke ponies zijn hun gewicht in goud waard!

Dus dat. Deze kleine aap is ook door weinig te rijden en af en toe zo gek als een deur, maar met haar over het algemeen echt geweldig. Met mijn zusje trouwens ook. Hij kiest zijn eigen mensen uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 10:02 



 
Profiel   

Wat een schatjes, pony en dochter. Leuk hoor zo de hobby delen.
Voor de commentaren hier, TS weet echt wel wat ze doet met dochter en denkt hier nu ook over na. Gaat dit topic ook niet over.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 10:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen