Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

 
Profiel   

Nielojram schreef
Een hit-air airbagvest beperkt haar niet in haar bewegingen. Ik zou daar eens naar kijken.
Dat dit een keer fout gaat kan je op wachten, en dan is haar pret weg.
Zou zonde zijn, ze is heel dapper, jij maakt nog rustig een filmpje terwijl zij aan de rodeo is :o


Eigenlijk precies mijn gevoel
Ik ben zelf moeder van een inmiddels 11 jarige prachtige dochter.
Maar echt niet dat ik een rodeo zou filmen of fotograferen.
Of dat ik de mentaliteit zou hebben van 30 keer vallen, 31 keer opstappen.
Het is een meisje van 5 jaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 09:33 



 
Profiel   

Wat een stoer ding is je dochter!
Lekker zo door gaan hoor.. als ik terug denk aan mijn pony tijd, ging dat net zo haha.. geweldige tijd en veel van geleerd ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 10:02 



 
Profiel   

ravellie schreef
Nielojram schreef
Een hit-air airbagvest beperkt haar niet in haar bewegingen. Ik zou daar eens naar kijken.
Dat dit een keer fout gaat kan je op wachten, en dan is haar pret weg.
Zou zonde zijn, ze is heel dapper, jij maakt nog rustig een filmpje terwijl zij aan de rodeo is :o


Eigenlijk precies mijn gevoel
Ik ben zelf moeder van een inmiddels 11 jarige prachtige dochter.
Maar echt niet dat ik een rodeo zou filmen of fotograferen.
Of dat ik de mentaliteit zou hebben van 30 keer vallen, 31 keer opstappen.
Het is een meisje van 5 jaar.


30x vallen 31 x opstaan os lukraak gepakt.

Ze is in 3 jaar 3 x gevallen waarvan die dag 2x.

Ik heb al eerder gezegd dat ik soms een stukje film van der galopje en dat ze dan ineens een extra sprongetje maken en dan is het toeval dat het erop staat.


Laatst bijgewerkt door GabberGill op 22-10-20 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 10:25 



 
Profiel   

Hoe leuk is dit! Plezier spat er van af! Wees inderdaad maar zuinig met haar, hopelijk kunnen ze samen nog veel plezier beleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 10:26 



 
Profiel   

GabberGill schreef
Weten jullie wat het is.

Maneges waar kinderen leren rijden hebben ook geen korfjes enz. Ik snap iedereen hun bezorgdheid en ik snap ook echt alle punten die genoemd worden, maar ik heb haar niet 9 maanden gebaard om vervolgens kapot te laten kletteren. Het begin was hij inderdaad los, maar over het algemeen zit hij aan de lijn.

Hij luistert aan de lijn 9 van de 10x fantastisch en als zij dreigt te vallen staat hij binnen no time stil.

Ja ik doe gekke dingen met haar en ik geloof ook dat vele ouders het anders zouden doen, maar mijn kleine dame van 5 jaar rijdt redelijk goed weg voor zo'n klein kind en ja ik leer haar vallen en opstaan. Ik ben nog steeds van mening dat we na iedere val zelf beter worden en leren van de dingen die we fout deden. Ik begeleid haar in alles wat ze doet. Ik ben zelf een ruiter die alles op zit doet en dus het lichaam heel belangrijk vind. Hierdoor rijdt ze volop zonder zadel, bareback pad en heel af en toe maar met zadel.

Bedankt voor de lieve en ook bezorgde berichten, maar geloof me als ik zeg dat ik zorg dat ze nog jaren topics kan hebben vam haar rijkunsten.

Bij ons wel hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 10:29 



 
Profiel   

Bij mijn dochter ook korfjes :j .

En ik kan niet tellen zie ik, ik dacht echt dat ze 5 keer was gevallen met springen. Als je het zo bekijkt valt het met het vallen wel mee. Onze dochter had een supereigenwijze shetxwelsh a pony. Daar kreeg ze ook wel eens vliegles van. Ze heeft een tijdje met body protector gereden omdat ze dat zelf ook fijner vond. Het is net waar je voor kiest. Al merk ik wel dat ik sinds ik zelf meer heb meegemaakt qua vallen en blessures ik met haar ook een stuk voorzichtiger ben geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 10:34 



 

GabberGill schreef
30x vallen 31 x opstaan os lukraak gepakt.

Ze is in 3 jaar 3 x gevallen waarvan die dag 2x.

Ik heb al eerder gezegd dat ik soms een stukje film van der galopje en dat ze dan ineens een extra sprongetje maken en dan is het toeval dat het erop staat.
Ach, als ze een jongen was geweest die vijf keer per dag lachend van z'n BMX-fietsje of uit een boom kletterde, kraaide er geen haan naar, dan was het "lekker rouwdouwen."

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 10:45 



 
Profiel   

ohhh hahaha wat een draakje maar wel een knappe pony maar zeker ook super van je dochtertje dat ze niet opgeeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 10:53 



 
Profiel   

En bovendien als dochterlief er na een val niet gelijk weer op kruipt, dan is dat toch ook prima toch TS?
Het is niet alsof ze gedwongen wordt. Kind vindt het leuk en wil zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 11:35 



 
Profiel   

Wat leuk!
Zie regelmatig wat op facebook voorbij komen en vind het zo leuk om te zien hoeveel plezier je kleine meid heeft met de paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 12:11 



 
Profiel   

Wat een heerlijke foto's :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 13:22 



 
Profiel   

Wat leuk TS dat je samen met je dochter zo'n lol hebt :) Mijn inmiddels volwassen zoon ging als jochie van 5 al mee op buitenrit in het bos vlakbij. Ik had toendertijd 2 Fjordenpaarden die beiden uitstekend het geleiden als handpaard kenden. De oudste had ik als handpaard mee waar zoonlief op reed. Ik heb er heerlijke foto's van maar helaas niet digitaal. We gingen met de beide Fjorden stappen en draven in het bos. Ik heb nooit getwijfeld qua veiligheid maar dat kwam omdat ik de Fjorden door en door kende. Ik denk dat dat hier hetzelfde is. TS kent de Welsh door en door en weet echt wel waar ze mee bezig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 14:08 



 
Profiel   

Mkango schreef
GabberGill schreef
30x vallen 31 x opstaan os lukraak gepakt.

Ze is in 3 jaar 3 x gevallen waarvan die dag 2x.

Ik heb al eerder gezegd dat ik soms een stukje film van der galopje en dat ze dan ineens een extra sprongetje maken en dan is het toeval dat het erop staat.
Ach, als ze een jongen was geweest die vijf keer per dag lachend van z'n BMX-fietsje of uit een boom kletterde, kraaide er geen haan naar, dan was het "lekker rouwdouwen."


Wat een rare vergelijking
Alsof je niet bezorgd bent als je zoon uit een boom valt ( ik heb geen zoon, maar dan zou ik net zo bezorgd zijn).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 14:10 



 
Profiel   

Wat gaaf!

Trek je niks aan van de commentaren. Jij kent je dochter het beste. Ze heeft duidelijk geen angst, heerlijk op die leeftijd, dan denk je niet aan eventuele gevolgen :D

Ik ben nu 31 en denk veel te veel na haha. Dat beperkt wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 14:20 



 
Profiel   

https://www.instagram.com/jills_equijoy/


Jill heeft sinds kort een eigen Instagram waar ze haar kunstjes ook laat zien. Hier houden we bij wat ze doet enzo. Voor de mensen die het leuk vinden om haar te volgen natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 14:58 



 
Profiel   

Ben allergisch voor insta /facebook/ YouTube accounts van kinderen (sorry Y;( ), maar vind t een leuke combi ;) .

Vooral nog even aan de lijn houden. Vallen hoort erbij, en bodyprotector is leuk, als ie goed past. Anders belemmert ie je beweging en zit. Korfjes hebben we ook. 2 X een kind met haar voet in de beugel zien hangen, terwijl ze de hele bak door werden gesleurd en dit wil ik nooit meemaken.

Hier ook n welsh, ze rijden er pas sinds 1 jaar los op. Hij is braaf, maar giga snel. Geen bokken, steigeren of vies omdraaien etc. Maar gewoon te snel.
Kan ik zeggen, dat ze niet moeten piepen en rijden, maar was nog niet te doen. Nu wel. Oudste gaat sinds kort met hem op ander terrein lessen en is nu 8.

Net als in het echte leven mogen ze heus wel eens plat gezegd op hun bek gaan, maar ze moeten ook niet over hun kunnen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 15:49 



 
Profiel   

Getup schreef
Ben allergisch voor insta /facebook/ YouTube accounts van kinderen (sorry Y;( ), maar vind t een leuke combi ;) .

Vooral nog even aan de lijn houden. Vallen hoort erbij, en bodyprotector is leuk, als ie goed past. Anders belemmert ie je beweging en zit. Korfjes hebben we ook. 2 X een kind met haar voet in de beugel zien hangen, terwijl ze de hele bak door werden gesleurd en dit wil ik nooit meemaken.

Hier ook n welsh, ze rijden er pas sinds 1 jaar los op. Hij is braaf, maar giga snel. Geen bokken, steigeren of vies omdraaien etc. Maar gewoon te snel.
Kan ik zeggen, dat ze niet moeten piepen en rijden, maar was nog niet te doen. Nu wel. Oudste gaat sinds kort met hem op ander terrein lessen en is nu 8.

Net als in het echte leven mogen ze heus wel eens plat gezegd op hun bek gaan, maar ze moeten ook niet over hun kunnen gaan.


Hahahhahahaha geeft niet. Zij zelf weet er weinig van hahahhahahaha. Ik begrijp je helemaal daarin.

Hij steigert ook niet, maar wat je zegt hij is vreselijk snel. De fout bij de hindernis dat hij draaide is een beetje mijn schuld. Ze schopte hem voor de sprong nog even bij waardoor ze te hard gingen. Ik wilde hem remmen waardoor hij dacht oooh ik draai naar binnen, maar gewoon te vlug en behendig. Daar was hij nog jolig van zijn avontuur en hij geeft een bok naar binnen. Ze hing dus al naar rechts maar daardoor was het niet meer tegen te houden dat zij ook naar rechts vlogen.

Het begin mag ze altijd los stappen en dan doen we een beetje sturen, remmen en oefeningen rijden, maar hij is heel gefocust op de sprong. Echt eem springtoppertje eigenlijk, dus ik wilde haar vast gaan klippen aan de lijn voor het draven en galopperen, maar ik stond op de ac-lijn Ongeveer bij de x en de hindernissen stonden in de A volte.

Ze stapt naar me toe en hij wilt stil gaan staan dus ze spoort hem aan. Voor het mooie net te hard en dat was voor hem aanleiding de sprong te nemen.

Weet in ieder geval wel dat hij gewoon nu al vanaf moment 1 vast gaat.

Ik snap je helemaal hoor. Hij is ook gewoon supervlug en eigenlijk te vlug voor een kindje van 5, maar we laten hem ook bijrijden door wat oudere kinderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 16:07 



 
Profiel   

Leuke pony en combinatie.

Ik moet zeggen dat ik het ook doodeng vind, ze is nog wel erg jong. Mijn dochter klooit maar lekker alleen aan met een ietwat langzamere en superbrave pony (lees: een pony die gaat grazen als ze niks doet :+ ), en zolang ze er niet zelf op kan klimmen (dit lukt nu met een krukje, haha) of hem zelf in draf of galop krijgt, dan niet.. Ik loop wel eens een rondje met haar erop hoor, maar dat is het wel. Super dat ze het zelf leuk vind, maar ze is nog te jong om zelf in te kunnen schatten wat wel/niet kan natuurlijk.

Wat ik me wel afvraag bij zulke jonge kindjes: zo vroeg al vrij veel rijden, schijnt toch niet zo goed te zijn voor bekken ontwikkeling? Of is dat nu een fabel?? Niet om je te veroordelen, maar gewoon interesse, misschien is dat inmiddels allang achterhaald :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 16:21 



 
Profiel   

Er zijn wat vragen geweest over of het kwaad kon om op jonge leeftijd te gaan paardrijden.
Hierover heb ik navraag gedaan bij een kinder-fysiotherapeut.

Dit is wat een kinder-fysiotherapeut zegt over paardrijden met jonge kinderen:

Er is geen bezwaar voor de ontwikkeling van de heupen en het bekken, in tegenstelling tot wat mensen wel eens denken.
Ik denk dat het juist super leuk is om ze al jong spelenderwijs om te leren gaan met het paard.
Daarbij is het goed voor de balans, coördinatie en lenigheid van het kind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 16:43 



 
Profiel   

Leuke pony en dapper kind, maar... ik krijg heel eerlijk gezegd ook de indruk dat je dochter al 'moet' springen, terwijl ze er nog niet klaar voor is.

En ik ben het 100% eens met de korfjes. Geloof me, je wilt echt niet weten hoe het is om je kind onder een op hol geslagen pony te zien bungelen als een lappenpop die meegesleurd wordt, terwijl je alleen maar kan toekijken en hopen dat die voet los schiet uit de beugels... hopend dat je kind het overleefd.
Dat is echt afgrijselijk om mee te maken!
En bij het zien van deze screenshots is die kans best aanwezig, omdat alles er niet zo gecontroleerd uit ziet met een hele hete, eigenwijze pony. En de voetjes die er nogal ver in de beugels zitten.
Knap dat je dochter het allemaal durft, maar neem alsjeblieft je verantwoordelijkheid en doe een stapje terug óf zorg voor meer veiligheid. Mijn advies zou zijn, laat haar eerst zelfstandig haar pony onder controle krijgen, voordat je gaan springen.

En lees dit alsjeblieft niet als 'kritiek', maar dit zijn de woorden van een bezorgde moeder, die helaas mee heeft gemaakt hoe vréselijk fout het kan gaan.

En ik weet zeker dat uiteindelijk de pony en je dochter een super leuk cross team zijn! Want de aanleg is er wel :D Maar eerst ff meer controle ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 16:46 



 
Profiel   

Oke, dank voor de opheldering over de ontwikkeling! Fabel dus.

Maar ben het wel eens met de laatste reactie, ik vind zelf voor zulke jonge kindjes toch een wat bravere/makkere pony die 100% bomproof is meer geschikt, en als ze de basis echt goed onder de knie hebben en die zelfstandig kunnen laten lopen, een x wat pittigers. Maargoed, ik ben dan ook niet zo van het hele 30x vallen, 31x opstaan principe :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 16:53 



 
Profiel   

ravellie schreef
Wat een rare vergelijking
Alsof je niet bezorgd bent als je zoon uit een boom valt ( ik heb geen zoon, maar dan zou ik net zo bezorgd zijn).


Ja, natuurlijk wel. Maar je bent altijd bezorgd. Ik was bezorgd toen onze zoon zijn koppie zelf begon op te tillen, toen hij zijn eerste stappen zette etc. ABC en dan zo achterlijk ver onder water moeten.......
Hij was 4 dat ie naar karate ging, en met 6 mocht ie naar voetbal ( was er plek )

Kijk eens in het weekend op de seh en dat zijn bijna allemaal voetballertjes en turnertjes de er zitten. En we hebben er helaas weleens gezeten en dat werd ons zelf daar ook gezegd vanwege de ellendig lange wachttijden.

Leren fietsen en dan op een bepaalde leeftijd los moeten laten omdat ze zelf ergens heen gaan........

En ja, onze zoon is 23 en we zijn nog steeds bezorgd. Hij heeft zijn rijbewijs al jaren, maar er gebeuren elke dag ongelukken. Hij werkt en er zijn weleens confrontaties. Je kan maar net de verkeerde treffen.

Hij is echt 200x van zijn shet gevallen en ook elke keer er weer op gestapt. Maar hij heeft daar niks aan overgehouden. Wel door voetballen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 17:17 



 
Profiel   

Alsof ze moet sorry, maar het wordt steeds lachwekkender.

Ik snap dat vele er tegen zijn en dat aanvaard ik, maar overdrijven is ook een vak.

Niemand kent haar in het echte leven en niemand kent de pony en zijn karakter. Daarbij snap ik alle bezorgdheden, maar ik weet hoe mijn paarden tot nu toe reageren als ze er bijna afklettert.

Ja ze is al 3 hele keren gevallen in de 2 jaar dat ze rondhobbelt. Ik denk dus dat ik wel kan zeggen dat we het zo verkeerd nog niet doen.

Vele oordelen nu uit een klein verhaal en dat is ook logisch want jullie zien niet wat we dagelijks doen. Als ik jullie bezorgdheid aanvaard, aanvaarden jullie dan dat ik doe wat we altijd doen? Dan zullen jullie vast de verbeteringen nog jarenlang kunnen volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 17:21 



 
Profiel   

[/quote]

Eigenlijk precies mijn gevoel
Ik ben zelf moeder van een inmiddels 11 jarige prachtige dochter.
Maar echt niet dat ik een rodeo zou filmen of fotograferen.
Of dat ik de mentaliteit zou hebben van 30 keer vallen, 31 keer opstappen.
Het is een meisje van 5 jaar.[/quote]

30x vallen 31 x opstaan os lukraak gepakt.

Ze is in 3 jaar 3 x gevallen waarvan die dag 2x.

Ik heb al eerder gezegd dat ik soms een stukje film van der galopje en dat ze dan ineens een extra sprongetje maken en dan is het toeval dat het erop staat.[/quote]

Ik vind het ook geen fijne gedachte achter de foto's en zie dat bij wel meer mensen hier op bokt, instagram etc en krijgen dan allemaal oeh en ah. Ik vind het knap dat je dochter niet bang is, ik hoop dat ze dat ook blijft. Maar het verhaal wat je er bij verteld, persoonlijk vind ik dat niet grappig. Vallen gebeurd zo af en toe (al ben ik zelf in 30 jaar tijd maar 1 keer gevallen, omdat mijn paard zelf viel), maar waarom opzoeken en het kleine meiske de pony zo door moeten laten rijden met al die fratsen. Hier een superbrave gehad toen de meiden klein waren, de eerste pony was dat niet helaas ondanks verhaal en is dan ook vrij snel vertrokken om wel met een brave te beginnen. Dat vind ik toch echt wel een belangrijk voor zo'n klein meiske. Ze kan zelf niet kiezen en vind met 5 zeker alles grappig, maar mocht ze verkeerd vallen, of onder de pony komen, de schade kan zo groot zijn en kan ik ook niet zo lachen om de risico's die mensen dan nemen. Pony kennend of niet, een pony in flinke rengalop of bokken is toch geen combi voor een meisje van 5. Moet ieder voor zich weten, maar toch tegengeluid. Ik quote je hierboven omdat veel vallen wordt genoemd en soms voor mijn gevoel afgedaan wordt, als o hoort er bij, mijn oudste (nu 13) is maar 3 keer van de pony gevallen en mocht zelfs 2 keer hierbij een arm breken. De eerste keer stond haar superbrave pony in het mulle zand zelfs stil, zag een grasprietje, bukte en ze gleed er zo voorover af. Stelde niets voor, maar toch bingo. Nou kan een ongeluk ook lopend, op de trampline etc gebeuren, en meestal is het zand er af vegen en verder gaan, maar waarom zo opzoeken? Het kan ook snel wel gebeuren, stonden wij versteld van, zo snel een behoorlijk lelijke breuk.

Bodyprotector vind ik wel het minste bij een ondeugende pony, en veiligheidsbeugeltjes heb ik ook altijd gehad, kleine moeite, maar prettig idee. Mooi ponietje om te zien en je dochter lijkt super te plakken, maar dat kan ze ook op een brave pony! De basis is zo belangrijk, onze dochter durfde ook veel, maar na haar 2 gebroken armpjes was de lol er heel snel af, allebei domme ongelukken, zeker niet door opzoeken of stoute pony, nu ze 13 is (4 jaar later) durft ze pas weer op te stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 18:01 



 
Profiel   

superpony schreef
ravellie schreef
Wat een rare vergelijking
Alsof je niet bezorgd bent als je zoon uit een boom valt ( ik heb geen zoon, maar dan zou ik net zo bezorgd zijn).


Ja, natuurlijk wel. Maar je bent altijd bezorgd. Ik was bezorgd toen onze zoon zijn koppie zelf begon op te tillen, toen hij zijn eerste stappen zette etc. ABC en dan zo achterlijk ver onder water moeten.......
Hij was 4 dat ie naar karate ging, en met 6 mocht ie naar voetbal ( was er plek )

Kijk eens in het weekend op de seh en dat zijn bijna allemaal voetballertjes en turnertjes de er zitten. En we hebben er helaas weleens gezeten en dat werd ons zelf daar ook gezegd vanwege de ellendig lange wachttijden.

Leren fietsen en dan op een bepaalde leeftijd los moeten laten omdat ze zelf ergens heen gaan........

En ja, onze zoon is 23 en we zijn nog steeds bezorgd. Hij heeft zijn rijbewijs al jaren, maar er gebeuren elke dag ongelukken. Hij werkt en er zijn weleens confrontaties. Je kan maar net de verkeerde treffen.

Hij is echt 200x van zijn shet gevallen en ook elke keer er weer op gestapt. Maar hij heeft daar niks aan overgehouden. Wel door voetballen!


Tuurlijk kan er met alles wat gebeuren, maar vergis je niet in de impact van hoogte wanneer je van een pony/paard valt en dan natuurlijk ook dat het hard kan gaan en je paard of pony heel wat kracht/gewicht heeft. Dat maakt wel degelijk een verschil in ernst van de blessures. Gaat er met een pony iets vreselijk mis, kan de schade veel groter zijn dan met voetballen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 18:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen