Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10

 
Profiel   

Die eerste foto zegt genoeg :D Ik moest ook denken aan die filmpjes van zo'n kleine witte klier uit Engeland, die ging ook echt álle kanten op.

Ik denk wel dat je een en ander wat veiliger kan maken, door inderdaad bijvoorbeeld die korfjes en kijken naar iets van bescherming voor haar bovenlichaam. Maar verder? Heerlijk, samen zoveel plezier! Wij scheurden vroeger ook achterstevoren in volle galop rond op de Shetlanders. Nu denk ik bij één pas opzij 'Nou.. nouuuuu := ' :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 14:55 



 
Profiel   

Geweldige beelden. Jouw dochter, jouw verantwoordelijkheid.

Mijn visie (geen opinie naar jou toe): ik zou dat nooit durven. Heb zelf een zoontje van 5 jaar en die mag dergelijke dingen niet doen ook al zegt hij dat hij het wel kan. Een kind van 5 kan het gevaar nog niet inschatten maar heeft ook nog geen realistisch zicht op zijn/haar vaardigheden.
Wat veiligheid betreft heb ik zwaar geïnvesteerd in veiligheid. Degelijke veiligheidssteugbeugels (geen korfjes maar beugels die bij grote druk open klikken) + goede bodyprotecor en goede cap. Vallen gaat hij sowieso doen maar dan hopelijk in de beste omstandigheden.
Galopperen mag hij niet met zijn pony. Is ook deels Welsh dus durft ook bokken en dat wil ik nog voorkomen. Zelf heeft hij nog niet de vaardigheden om hier goed mee om te gaan.

Ik ga er vanuit dat jij als mama het beste voor hebt voor je dochter ;) fijn dat jullie er samen van kunnen genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 15:32 



 
Profiel   

Wat een commentaar. Inderdaad, op veiligheid bezuinig je niet en korfjes zouden ook mijn voorkeur hebben maar ik vind ook de ouders van tegenwoordig hun kind moet leren rijden. Zeker, het moet voor het kind leuk blijven maar ook ik ben op deze manier begonnen en denk alleen maar positief terug aan de tijd dat ik onbevangen op een pony stapte.

Ts, de lol straalt er vanaf en ik vind het heel goed dat je haar zo support en begeleid. Ben benieuwd waar ze over een paar jaar staat met rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 16:14 



 

Berdien schreef
Die eerste foto zegt genoeg :D Ik moest ook denken aan die filmpjes van zo'n kleine witte klier uit Engeland, die ging ook echt álle kanten op.

Ik denk wel dat je een en ander wat veiliger kan maken, door inderdaad bijvoorbeeld die korfjes en kijken naar iets van bescherming voor haar bovenlichaam. Maar verder? Heerlijk, samen zoveel plezier! Wij scheurden vroeger ook achterstevoren in volle galop rond op de Shetlanders. Nu denk ik bij één pas opzij 'Nou.. nouuuuu := ' :')

Eddie! :D

Wat een lefbak, je dochter! En wat leuk dat ze zo enthousiast is. :D

Wat betreft het bodyprotectorverhaal: Racesafe heeft ook fijne bodyprotectors. De ProVent is er ook in kindermaat, en ademt ook nog enigszins doordat er gaten in de blokjes zitten en er een mesh overheen zit in plaats van dichte stof. Zijn wel echt bodyprotectors en geen air vests, maar fijne dingen. :j Ik kon met de mijne aan nog steeds in relaxmodus op het paard zitten (zonder BP in een dressuurzadel zit ik netter :)) ) en voelde me niet beperkt in mijn bewegingen als er eentje gek deed doordat ze veel schoudervrijheid hebben en ook niet onder je ribbenkast uitkomen aan de voorkant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 16:49 



 
Profiel   

Air vest zou ik niet doen. Iedere val is een nieuw gaspatroon en die kosten 20 euro per stuk. Body protector is een beter plan als je bescherming wil. Eentje met blokjes beperkt de beweging nauwelijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 16:58 



 
Profiel   

SusanH schreef
Air vest zou ik niet doen. Iedere val is een nieuw gaspatroon en die kosten 20 euro per stuk. Body protector is een beter plan als je bescherming wil. Eentje met blokjes beperkt de beweging nauwelijks.


Hoe vaak ben je van plan te vallen..... Als je er 7 dagen per week afdondert zou ik óf een andere pony zoeken óf een andere hobby....

TS, kijk eens op de engelse eBay, staan vaak voor leukere prijzen airhit vesten op, ook kindermaten, het is daar de gewoonste zaak van de wereld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 17:18 



 
Profiel   

OOh brengt mij terug naar mn kinder jaren...Ik reed vaak een welsh op de manege en die ging heeeel hard. En ik maar scheuren met die pony, ook over sprongetjes heen. Ik kan die pony zo voor de geest halen, was mijn eerste lievelings pony.

Maar eerlijk is eerlijk, ik ben nu ouder en wijzer en weet hoe fout het kan gaan. Ik zou dus ook meer aan bescherming doen. Mijn nichtje en neefje zitten wel eens op mn haflinger, maar dan houd ik de kinderen ook vast en de pony....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 17:23 



 
Profiel   

Nielojram schreef
SusanH schreef
Air vest zou ik niet doen. Iedere val is een nieuw gaspatroon en die kosten 20 euro per stuk. Body protector is een beter plan als je bescherming wil. Eentje met blokjes beperkt de beweging nauwelijks.


Hoe vaak ben je van plan te vallen..... Als je er 7 dagen per week afdondert zou ik óf een andere pony zoeken óf een andere hobby....

TS, kijk eens op de engelse eBay, staan vaak voor leukere prijzen airhit vesten op, ook kindermaten, het is daar de gewoonste zaak van de wereld.


Nou Ik begrijp uit de OP dat ze met dit rondje springen 5 keer gevallen is ( of ik moet het verkeerd begrepen hebben) dat is al 100 euro. Gaat behoorlijk in de papieren lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 17:27 



 
Profiel   

Sorry, maar ik zit dit echt met een mond vol tanden te lezen :?
Het gaat hier om een kind van 5 jaar :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 17:51 



 
Profiel   

Weten jullie wat het is.

Maneges waar kinderen leren rijden hebben ook geen korfjes enz. Ik snap iedereen hun bezorgdheid en ik snap ook echt alle punten die genoemd worden, maar ik heb haar niet 9 maanden gebaard om vervolgens kapot te laten kletteren. Het begin was hij inderdaad los, maar over het algemeen zit hij aan de lijn.

Hij luistert aan de lijn 9 van de 10x fantastisch en als zij dreigt te vallen staat hij binnen no time stil.

Ja ik doe gekke dingen met haar en ik geloof ook dat vele ouders het anders zouden doen, maar mijn kleine dame van 5 jaar rijdt redelijk goed weg voor zo'n klein kind en ja ik leer haar vallen en opstaan. Ik ben nog steeds van mening dat we na iedere val zelf beter worden en leren van de dingen die we fout deden. Ik begeleid haar in alles wat ze doet. Ik ben zelf een ruiter die alles op zit doet en dus het lichaam heel belangrijk vind. Hierdoor rijdt ze volop zonder zadel, bareback pad en heel af en toe maar met zadel.

Bedankt voor de lieve en ook bezorgde berichten, maar geloof me als ik zeg dat ik zorg dat ze nog jaren topics kan hebben vam haar rijkunsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:23 



 
Profiel   

Ik vind het ook wel een beetje gezeur om niks hoor. Vroeger hadden we dat soort veiligheidsdingen niet,d at het er nu is wil niet zeggen dat we het moeten gebruiken. Ik vind het juist goed dat ze leert dat vallen erbij hoort.

Dat gezegd hebbende, superleuk dat je dochter het zo goed doet!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:32 



 
Profiel   

GabberGill schreef
Ik ben nog steeds van mening dat we na iedere val zelf beter worden en leren van de dingen die we fout deden.


Ik heb 6 jaar geleden mijn rug gebroken na en val, ben daar rij-technisch niet beter van geworden, alleen maar banger.

Denk dat het enige wat de bezorgde posters hier willen zeggen ( waaronder ik) onderschat het niet.
Het is een heel dun lijntje Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:34 



 
Profiel   

Nielojram schreef
GabberGill schreef
Ik ben nog steeds van mening dat we na iedere val zelf beter worden en leren van de dingen die we fout deden.


Ik heb 6 jaar geleden mijn rug gebroken na en val, ben daar rij-technisch niet beter van geworden, alleen maar banger.

Denk dat het enige wat de bezorgde posters hier willen zeggen ( waaronder ik) onderschat het niet.
Het is een heel dun lijntje Y;(



Dat snap ik na 1x ook wel en zoals ik al zeg, draai al 20 jaar mee, ik heb een hoop gezien en meegemaakt. Ik krijg een hoop paarden die zogenaamd niet rijdbaar of slachtrijp worden verklaard binnen en ik ken alle risico's en wat er kan gebeuren, maar dan kunnen we allemaal stoppen met rijden, want ik neem aan dat je geen beginner was op dat moment?

We moeten allemaal nog steeds elke dag opletten dat heeft niks met een 5 jarige te maken die af en toe een waaghals actie onderneemt met haar pony onder begeleiding, waar ik kan ingrijpen waar het nodig is.

Ik wil jou wel veel sterkte wensen, want dat is wel iets waar ik altijd bang voor ben geweest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 18:40 



 
Profiel   

Ben ik dan zo'n curling moeder :P
Mijn dochter is 6 en ik durf d'r geeneens los te laten rijden met m'n uberbrave haf want stel dat ze er af valt en er onder terecht komt, zulke dingen spoken door m'n hoofd en ik zie mezelf gelijk in het ziekenhuis zitten.. :+ lekker overdreven maar oké

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 21:04 



 
Profiel   

:wow: dit zou ik never nooit niet aandurven met mijn kinderen... ik weet het... je wilt het niet lezen en vind het allemaal prima... jouw keuze...

Ik hoop van harte dat dit goed blijft gaan... maar eerlijk gezegd kan 1 verkeerde val genoeg zijn om de rest van je leven uit een rietje te eten... en geen enkel kind, dus ook niet jouw dochter kan de risico's inschatten daar hebben ze hun ouders voor...

Dochterlief is er echt niet klaar voor om met zo'n draakje met bokkensprongen en de bak uitrennen om te kunnen gaan...

Overigens zou mijn man me zo ongeveer kapot meppen op het momemt dat hij erachter zou komen dat dit soort risico's genomen worden met onze kinderen... en ik kan hem dan ook nog geen ongelijk geven...

(en nee... jullie hoeven geen hulp instanties in te schakelen... mijn man mishandelt niemand...)

Onbegrijpelijk topic dit...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 21:06 



 
Profiel   

Geweldig zeg! Plezier spat eraf. En jij als moeder weet heus wel waar je dochter wel of niet aan toe is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 21:32 



 
Profiel   

Thats why welshjes geen kinderponys zijn :x

Hopelijk blijft het goed gaan TS

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 22:17 



 
Profiel   

Helemaal niet, het is ook geen aanval naar moeders die veel voorzichtiger zijn, maar niemand is er dagelijks bij. Niemand weet hoe ze normaal door de bak gaat, maar vele kunnen het wel vertellen.

Ik weet 1 ding zeker en dat is dat ze nog jaren positief doorgaat en dat kan ik beoordelen aan de hand van het elke dag real life meemaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 23:55 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's! Heerlijk om zo samen met je dochter bezig te zijn.

Ik was 5 dat ik in de les mocht. Daarvoor zat ik er wel gewoon zo af en toe op en ging zelfs aan een lijn mee door het bos.
Toen ik 5 was, had je caps met een elastiek en geen body protector. Ik werd in het begin vastgehouden, omdat ik 3 slagen in de beugelriemen had en 0,0 invloed had. Maar je leert zitten en spelenderwijs rijden. Dus ook balkjes etc.

Ik ben nu 46, heb al 35jr eigen paarden en ook niet altijd de makkelijkste. Heb precies 2x op de seh gezeten door paarden, maar nooit iets gebroken of iets ernstigs * wel ff afkloppen *

Onze zoon was 3 dat hij zijn shet kreeg. Was niet echt ingereden en deden we spelenderwijs. In het begin werd ie vastgehouden en daarna steeds minder. Toen hij 5 was, nam ik hem ernaast mee door het bos en hij rolde er wel 10x op een dag af. Vaak met een salto voorover, omdat de shet zijn hoofd tussen zijn voorbenen deed. Hij was op de lagere school ook 1 van de jongste en eerste die een salto kon springen :p
Zoonlief heeft ook andere paardjes gereden en is van die van mij zelfs hard gevallen. Maar ook nooit iets gebroken en geen heup problemen etc.

Toen hij 6 was wilde hij voetballen. Weet je hoe vaak hij een erge blessure heeft gehad? Zelfs met de ambulance van het veld afgereden.
En met gym op school..........Pink gebroken.
Naar huis fietsen vanaf school, een vriend maakt een stuur fout en onze zoon lag in het ziekenhuis.....

Het is inderdaad idioot dat ik als paarden moeder, paardrijden minder eng of gevaarlijk vind, dan al die andere dingen. We zijn 20jr verder en hou al jaren mn hart bij alles vast.

En de shet; die hebben we nog steeds :

Wat ik overigens wel had; toen zoonlief geboren was, durfde ik even niet te rijden. Mij mocht als moeder niks overkomen, maar dat heb je gewoon niet in de hand.
Paarden zijn ook echt goed voor kinderen. Mijn moeder zei altijd; mijn dochter heeft geen tijd om ellende uit te vreten. Die pony kost wat, maar houdt haar wel van de straat en je leert er zo onwijs veel van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 01:53 



 
Profiel   

Ik vind het heel schattig maar ook veel te eng :brr: . Ik krijg het helemaal benauwd als ik die voetjes zie, zo ver in die beugels. En dan jouw verhalen erbij, nee niets voor mij.

Heb ooit eens een vervelend ongeluk gezien met een klein meisje dat meters is meegesleept en dat krijg ik niet snel van mijn netvlies af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 03:17 



 
Profiel   

Leuk hoor, gabbergill. Ik vind het juist wel mooi dat je je dochter leert dat vallen erbij hoort in plaats van dat ze in een doosje watten wordt weggestopt. +:)+
Vallen, opstaan, zand afschudden en weer erop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 06:08 



 
Profiel   

Wat een leuk stel! Ze hebben volgens mij trouwens op de meeste maneges tegenwoordig wel korfjes of veiligheidsbeugels. Mijn zoon rijd op een manege waar ze aan elk zadel zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 06:41 



 
Profiel   

Wat een super gave foto’s en hoe trots ze ook zit en rijd! <3
Ik heb hier ook zo’n rauwdouwer van net 3 jaar, ik zie hem over een paar jaar ook al door de bak vliegen met zijn pony _O-
Nu nog veilig aan een touwtje met zijn ‘levensgevaarlijke’ 3 jarige shetlander :o
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 08:00 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Wat een dapper meisje en een leuke pony zeg!
Is ze wel al klaar om te springen? Zo te zien zou ik daar eigenlijk nog even mee wachten en eerst meer met de basis aan de gang gaan.
En misschien is een bodyprotector een goed idee :)


Gelukkig heeft Cayenne het netjes omschreven, Mama wat zegt je moeders hart als je kind zo vaak en hard valt?. Mijn kinderen zijn ook opgegroeid met op en tussen paarden en ja dan kunnen ze meer, maar het geeft ze geen ontheffing om ongelukken te voorkomen!. Waarom moet iemand met slechts 5 jaar de drill van van 30 keer vallen en 31 x er op klimmen al kennen.
Mijn schoonzus dacht dat ook en trots dat ze was dat haar kind angstvrij alle lastige ponys aan kon....Tot dat ene projectje ( nu is ze de trotse berijdster van die stoere kinderrolstoel met lichtjes in de wielen en paardjes met vleugels er op!). Gelukkig kan ze weer wel rijden,tot ze op reva aan gaf het voor mama te doen!.

Gebruik je verstand voor je spijt krijgt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 08:09 



 
Profiel   

Ik ben blij dat mijn dochtertje nog niet zo door de bak gaat. Zou mijn hart vasthouden. mijn dochtertje is vorige week 5 geworden en heeft haar eigen A pony gekregen voor haar verjaardag waar ze lekker mee poetst knuffelt etc. En als ze erop zit houd ik de pony nog vast en in draf hou ik haar vast aan haar arm.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-20 08:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 125 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen