Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Jaycee Triple Remedy haar debuut op Bokt als écht rijpaard!

 

Veel mensen zullen ondertussen het verhaal van Jaycee en haar prachtige zoon Special wel kennen. Jaycee heeft in mei een hengstveulen gehad, maar helaas was ze op dat moment niet in staat om een goede moeder te zijn. Gelukkig heeft Special een super pleegmoeder gekregen, maar Jaycee kon in deze maanden niet bij eigenaresse AstridJ@Bokt staan. Mijn vriendin Eline (Sadira@bokt) en ik hebben Astrid toen aangeboden om Jaycee bij onze pony's te stallen zodat wij in die maanden op haar konden letten en met haar konden werken, en zo gezegd, zo gedaan!

Voor wie het verhaal nog niet kent:
[KS-MK] Champagne QH Jaycee X Grullo Paint: champiepaint in de maak?

Eigenaresse Astrid, Eline en ik kennen elkaar nu bijna 7 jaar. Ik ben destijds als bijrijder bij Astrid gekomen voor Jaycee haar moeder Roxy:
[ img ]

Jaycee is een jaartje later geboren, echter woonde ik toen samen met Eline voor studie tijdelijk in Twente in plaats van Eindhoven. In 2016 zijn wij teruggekomen, en sindsdien zijn wij met enige regelmaat weer bij Astrid geweest en zijn we ook wat met Jaycee gaan werken. We kennen Jaycee dus goed sinds ze een jaar of 2 is :)
[ img ]

In november 2018 is Jaycee ook al een maandje bij ons geweest en hebben we lekker veel grondwerk met haar gedaan, dus ze had al wel een aardige grondwerkbasis. Eline en ik hebben ondertussen aardig wat ervaring met grondwerk en jonge paarden (Eline is ook grondwerkinstructeur), dus nu Jaycee dit voorjaar weer bij ons kwam leek het ons leuk om eens te gaan kijken of we haar niet konden beleren. Ze was immers nu 5, dus een mooie leeftijd daarvoor.

De eerste maand hebben we haar lekker laten wennen, ze was gelukkig meteen dikke maatjes met onze Skye! Verder hebben we vooral weer het grondwerken opgepakt en gewerkt aan kracht en balans, en we hebben voor de eerste keer gehangen! Stoere Jaycee gaf er helemaal niks om :)
[ img ]

[ img ]

Een paar weken later was het dan ook zo ver, ze was toen inmiddels een beetje gewend op stal bij ons en voor we het wisten zaten we er op een moment dat het goed voelde op! Dit was halverwege juni.
[ img ]

Ook de eerste keer los draven was al snel een feit, ze pakte het heel goed op (en dit beloonden we dan ook door daarna gelijk af te stappen als beloning omdat ze het echt heel knap deed).
https://youtu.be/UO5o97ziryI

De eerste paar keer heeft vooral Eline erop gezet en ik vanaf de grond geholpen, in principe kunnen we het beiden maar op de een of andere manier werkt de communicatie zo voor ons het fijnste. Maar begin juli ben ik zelf ook eens op Jaycee gestapt:
[ img ]

En Eline heeft ook fijn met Jaycee gereden:
[ img ]


Van half juli tot begin september hebben we weer wat minder gereden en wat meer grondwerk gedaan. Hier zaten ook een aantal erg warme weken tussen. Ik ben ook veel bezig geweest met werken aan de hand met Jaycee, om haar iets beter in balans te leren lopen en de daarbij horende hulpen aan haar te leren:
https://youtu.be/ospZ0u_07eE

Begin september hebben we het rijden weer opgepakt en zijn dit keer ook wat meer bezig gegaan met hulpen van het werken aan de hand ook aan haar leren onder het zadel:
[ img ]

Half september gingen wij met mijn pony verhuizen naar de prachtige paddock paradise van Jolijn, Robijntjah@Bokt. Onze jonge pony stond daar toen al een aantal maanden. En Jaycee? Die mocht lekker met ons mee van Astrid! Dat bleek een gouden zet, de beweging op de paddock paradise doet Jaycee erg goed en ze is er ook onwijs relaxed! Zo zaten we er in de eerste week dat we daar waren alweer een keer op:
[ img ]

Ook hebben we daar de perfecte omgeving om buiten te rijden met jonge paarden, dus dat zijn we ook aan het oppakken! Eerst veel gewandeld, en half oktober heeft een goede vriendin van ons voor het eerst op Jaycee buitengereden, zodat Eline vanaf de grond kon begeleiden en ik met Skye als steun voor Jaycee mee kon. Dat ging echt super, in de eerste buitenrit ook al lekker los gedraafd buiten! Een paar dagen later is Eline lekker naar buiten gegaan met Jaycee:
[ img ]


En intussen hebben we er alweer een aantal ritjes opzitten, samen met Robijntjah!
https://youtu.be/cbbUw4ktphs

https://youtu.be/26YkOqF9j0

[ img ]


Woensdag is Astrid met ons mee geweest en heeft nog schitterende foto's van Eline en Jaycee gemaakt, en ook een paar met mij en Skye erbij. Heel erg leuk, want de laatste foto's die we écht samen te paard hadden waren toen Eline haar topper Mish nog leefde. En die is helaas alweer 1,5 jaar geleden ingeslapen. Dus dit was wel echt genieten!


[ img ]

[ img ]

[ img ]



Dit is een beetje in vogelvlucht hoe het tot nu toe met het beleren van Jaycee is gegaan. Jaycee doet het echt heel goed! Het is niet altijd een makkelijk paardje, zo gevoelig als dat ze is, maar ze heeft ons wel echt gevonden en wij haar. En Eline en Jaycee hebben onwijs veel plezier in het werken/rijden samen <3
Special gaat aankomend weekend naar zijn nieuwe adresje en eigenlijk zou Jaycee dan weer naar huis kunnen, maar aangezien ze het zo haar zin heeft op de paddock paradise waar ze nu staat, ze het zo leuk vindt om te werken met ons en wij ook zoveel plezier met haar hebben mag ze voorlopig van Astrid nog een poosje bij ons blijven <3 Het idee is dat we lekker zo door blijven gaan met haar, 2 á 3 keer per week lekker mee op buitenrit en goed op eigen benen leren lopen. En als haar balans goed is dan wellicht ook wat meer in de bak oppakken, maar voor nu hebben we hier allemaal veel te veel plezier van!

Astrid, ik denk dat ik namens zowel Eline als mij kan spreken als ik zeg dat we het super bijzonder vinden hoeveel vertrouwen we van je krijgen. Bedankt daarvoor en hopelijk gaan we nog een poosje heel veel plezier beleven met ons vriendinnetje Jaycee <3


[ img ]



Laatst bijgewerkt door Melissa0304 op 06-11-20 13:28, in het totaal 3 keer bewerkt

Video’s in link gezet ivm meer dan 15

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 01:16 



 
Profiel   

Ik sluit me totaal aan bij wat Desiree zegt: dankjewel, Astrid, dat je ons jouw bijzondere, lieve en gevoelige paardje toevertrouwt. <3 Ik vind dat nog steeds een hele eer.

We hebben al een lange weg afgelegd zo met haar, en deze periode is dan echt een kers op de taart: alles komt ineens bij elkaar. Ik vind het geweldig om te zien dat Jaycee zó kan genieten van lekker op pad gaan.

Jaycee en ik hebben elkaar echt gevonden de laatste tijd, ik merk dat ze steeds meer op me durft te vertrouwen, zowel met rijden als met alle andere kleine dingetjes op de grond. Ik kan ontzettend van en met haar genieten. Ze pakt alles de laatste tijd zó super op dat ik elke keer weer uitkijk naar de volgende keer om met haar te werken.

Op naar nog veel meer toffe ervaringen met Jaycee! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 01:26 



 
Profiel   

Wat mooi om te lezen!
Ze ziet er ook goed uit onder het zadel, wat een toverbal he!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 02:27 



 
Profiel   

Ze is in de zomer een heel ander kleur paard dan in de winter idd Kimberly. Ik zie haar het liefste in haar zomervacht. :D

Superleuk om het overzicht zo te zien! Ik had me deze zomer in eerste instantie heel anders voorgesteld: Jaycee en haar veulen samen hier thuis. Maar dat mocht niet zo zijn helaas en ik vond jullie voorstel om haar naar jullie te brengen een fijn idee. Voor mij was en is het best moeilijk zonder Jaycee hier thuis. Ik heb haar immers vanaf dat ze geboren is hier thuis staan en ze is mijn beste vriendin.
[ img ]

Ook ben ik heel precies met mijn paarden en hun verzorging en vind ik het moeilijk om dat uit handen te geven. Dus dat ik haar aan jullie toevertrouwd heb wil inderdaad heel wat zeggen. :D En natuurlijk waren er wat hobbels op deze weg, zoals dat meestal gaat met paarden, maar het was en is voornamelijk een mooie weg. En ik hoop dat die weg nog veel langer en mooier gaat worden. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 03:34 



 
Profiel   

Wat een mooi overzicht.
Fijn dat alles goed gaat met Jaycee <3

Leuk om ook dit verhaal te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 06:17 



 
Profiel   

Wat een gaaf topic! <3
Wat een fijne zachte blik heeft Jaycee, je ziet dat ze zich goed voelt!

Lekker doorgaan zo toppers! :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 08:21 



 

Het is een genot om jullie zo bezig te mogen zien samen <3

En de kudde is gewoon geweldig op het moment, daar genieten wij ook met volle teugen van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 08:25 



 
Profiel   

Wat fijn dat het allemaal zo kan! Jullie klinken als ideale 'bijrijders/verzorgers' ! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 08:34 



 
Profiel   

Heel mooi overzicht en ze blijft prachtig!
Fijne oplossing zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 08:53 



 
Profiel   

Wat een mooi overzicht. Een prachtige oplossing die echt fantastisch heeft uitgepakt. Ik vind Jaycee er echt super uitzien. Mooi in haar lijf, fijn in haar blik.
Ondanks dat de aanleiding en reden heel vervelend was, denk ik dat het niet beter heeft kunnen gaan dan zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 09:01 



 
Profiel   

Wat een mooi overzicht.
Zo fijn dat jullie mogen werken met Jaycee. Ze is volgens mij niet snel onder de indruk van dingen.

Mooie goed werkende oplossing zo..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 11:02 



 
Profiel   

Gaaf meiden, dat ziet er super uit! Jullie staan nu best een eindje weg of valt dat mee? Veel plezier nog de komende tijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-20 13:15 



 
Profiel   

Wat fijn dat alles zo goed gaat, ondanks een vervelend begin. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 09:57 



 
Profiel   

IlonavL schreef
Gaaf meiden, dat ziet er super uit! Jullie staan nu best een eindje weg of valt dat mee? Veel plezier nog de komende tijd!


Ja wel een eindje weg inderdaad, in Limburg, maar wel een hele fijne plek!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 21:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen