Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Nadege 3 weken in nl!

 
Profiel   

@ lovelucydan

Het wordt echt mega onderschat hoeveel schade een niet goed passend zadel kan aanrichten, zelfs in korte tijd.
Dan rijd je toch gewoon even niet totdat je iets hebt wat wél goed past?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 19:40 



 
Profiel   

Felien_Kyra schreef
Was ik de enige die aan Nadege, de huishoudster van de familie Meiland moest denken :') (zag dit topic namelijk niet bij foto's maar op de hoofdpagina)

Wat een leuk paardje! :D Nu dus wel gewend aan de varkens? :)
Hier vinden ze ze ook verschrikkelijk als we ze tegenkomen ergens op buitenrit


Ik dacht het eerst ook...

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 20:00 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Nou, dat maak jij er van, Maar met een voor de ruiter een te klein zadel rijden verdeelt de druk niet goed en is niet bevorderlijk voor de rug.

Als er een zadel in de maak zou zijn, wacht je tot het zadel er is. Een paard is er niet alleen om te rijden



Je zegt het goed, verdeeld de druk niet goed en is niet bevoordelijk voor de rug. Maar verder, zo vreselijk is het nou ook weer niet. Het kan beter en Het is niet optimaal nee inderdaad. Maar niet het einde van de wereld. Paarden zijn niet van suiker hè.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 20:14 



 
Profiel   

Minoes schreef
@ lovelucydan

Het wordt echt mega onderschat hoeveel schade een niet goed passend zadel kan aanrichten, zelfs in korte tijd.
Dan rijd je toch gewoon even niet totdat je iets hebt wat wél goed past?


Ja misschien ja. Maar anders zou ts vast wel wat in haar omgeving hebben gehoord over dat het zadel vreselijk ligt en dat ze er niet mee zou moeten rijden. Neem aan dat ts heeft laten kijken naar het zadel toen het dier bij haar kwam. Misschien ligt het niet optimaal nee. Maar ik denk als te haar beugels langer doet en haar knieën en hakken uitdrukt dat het beeld wel anders is....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 20:18 



 
Profiel   

lovelucydan schreef
Cinnepin schreef
Nou, dat maak jij er van, Maar met een voor de ruiter een te klein zadel rijden verdeelt de druk niet goed en is niet bevorderlijk voor de rug.

Als er een zadel in de maak zou zijn, wacht je tot het zadel er is. Een paard is er niet alleen om te rijden



Je zegt het goed, verdeeld de druk niet goed en is niet bevoordelijk voor de rug. Maar verder, zo vreselijk is het nou ook weer niet. Het kan beter en Het is niet optimaal nee inderdaad. Maar niet het einde van de wereld. Paarden zijn niet van suiker hè.



Nee niet van suiker, maar waarom niet wachten tot er voor beiden een passend zadel is? Jij zou dus gerust rijden zonder passend tuig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 20:31 



 
Profiel   

lovelucydan schreef
Minoes schreef
@ lovelucydan

Het wordt echt mega onderschat hoeveel schade een niet goed passend zadel kan aanrichten, zelfs in korte tijd.
Dan rijd je toch gewoon even niet totdat je iets hebt wat wél goed past?


Ja misschien ja. Maar anders zou ts vast wel wat in haar omgeving hebben gehoord over dat het zadel vreselijk ligt en dat ze er niet mee zou moeten rijden. Neem aan dat ts heeft laten kijken naar het zadel toen het dier bij haar kwam. Misschien ligt het niet optimaal nee. Maar ik denk als te haar beugels langer doet en haar knieën en hakken uitdrukt dat het beeld wel anders is....

Als ze de beugels langer doet kan ze er niet meer bij ben ik bang. Staat nu al op de tenen. En of er anderen naar hebben gekeken, die er dan ook nog kijk op hebben, weet je niet. En of het dan gezegd wordt is ook maar de vraag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 22:01 



 
Profiel   

Oooooh wat een leukerd! Wat is het voor ras, toevallig een Comtois?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 22:11 



 
Profiel   

Het beeld is heel wisselend. Bij de eerste en laatste 2 rijfoto's zie je inderdaad dat TS de beugels te lang heeft en haar onderbenen naar achter doet. Haar bekken lijkt dan naar voren te kantelen. Op andere foto's is de beenlegging beter maar lijken de beugels net weer te kort. Hoe dan ook is dit zadel te klein

Een erg leuk paard trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 22:20 



 
Profiel   

Mloes schreef
Oooooh wat een leukerd! Wat is het voor ras, toevallig een Comtois?

Het is een Schwarzwalder Fuchs. Een Comtois is veel groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 22:24 



 
Profiel   

lovelucydan schreef
Je zegt het goed, verdeeld de druk niet goed en is niet bevoordelijk voor de rug. Maar verder, zo vreselijk is het nou ook weer niet. Het kan beter en Het is niet optimaal nee inderdaad. Maar niet het einde van de wereld. Paarden zijn niet van suiker hè.

En zo'n instelling vind ik misselijkmakend. Een dier bewust in de weg zitten omdat deze zogezegd niet van suiker is, bah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-20 22:46 



 
Profiel   

Jongens, maakt er nou niet een topic "wat een slecht zadel heeft dit paard" van.
Die boodschap is nou echt wel overgekomen en niet leuk voor TS die een topic over haar nieuwe paard opent.
Die reageert ws niet eens meer nu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 08:15 



 
Profiel   

Wat een leukerd TS! En zo snel na een hele verhuizing al zo braaf zijn en het werk goed oppakken... daar ga je een leuk paard aan hebben :)
Heel veel plezier samen, voor hopelijk nog heel veel jaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 08:20 



 
Profiel   

pillow schreef
Mloes schreef
Oooooh wat een leukerd! Wat is het voor ras, toevallig een Comtois?

Het is een Schwarzwalder Fuchs. Een Comtois is veel groter.


Niet per se toch? Ik lees dat de Schwarzwalder Fuchs een stokmaat van 1.50 tot 1.60m heeft en de Comtois van 1.50 tot 1.65m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 08:30 



 
Profiel   

Wat jammer dat mensen altijd alles 1000x blijven herhalen. DIT is de reden waarom ik nooit meer iets op bokt plaats. Mensen weten vanachter hun scherm altijd alles beter!!

TS: gefeliciteerd met deze super knappe aankoop. Trek je niks aan van al die mensen die vanachter een scherm alles beter weten.


Ziet er netjes uit en ga zo door :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 08:37 



 
Profiel   

Sinds wanneer is bokt zo braaf geworden?

Hartstikke leuke pony ts, echt een knapperd! Maar je zegt zelf dat er weleens iemand op heeft gezeten, ze is dus nooit fatsoenlijk doorgereden? Dan zou ik nu de kans grijpen om een goed begin te maken. Passend zadel er op voor jullie beide maar vooral ook heel snel aan je eigen balans gaan werken. Je zit op elke foto anders en dat betekent dat je pony telkens voor jou moet corrigeren en dat terwijl ze geen ruitergewicht gewend is. Ze doet het zo te zien super braaf, maar maak daar geen misbruik van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 08:50 



 
Profiel   

Citaat
Niet per se toch? Ik lees dat de Schwarzwalder Fuchs een stokmaat van 1.50 tot 1.60m heeft en de Comtois van 1.50 tot 1.65m.

Een Comtois is in ieder geval veel zwaarder en veelal rond de 160cm . Mijn SF is maar 146 cm. En er zijn maar weinig die de 160 zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 11:32 



 
Profiel   

Dee_Es schreef
Hartstikke leuke pony ts, echt een knapperd! Maar je zegt zelf dat er weleens iemand op heeft gezeten, ze is dus nooit fatsoenlijk doorgereden? Dan zou ik nu de kans grijpen om een goed begin te maken. Passend zadel er op voor jullie beide maar vooral ook heel snel aan je eigen balans gaan werken. Je zit op elke foto anders en dat betekent dat je pony telkens voor jou moet corrigeren en dat terwijl ze geen ruitergewicht gewend is. Ze doet het zo te zien super braaf, maar maak daar geen misbruik van.


Helemaal mee eens, en netjes geformuleerd (minus de eerste vraag dan :') ). TS, ik denk oprecht dat niemand het gemeen tegen jou bedoelt, maar we willen allemaal het beste voor de paarden die we "tegenkomen". Had iemand mij in het begin gezegd dat het zadel dat ik voor mijn pony aangeraden en dus verkocht kreeg absoluut niet lekker lag, dan had dit voor mij veel drama voorkomen!

Qua zadels, mocht je open staan voor tips, zijn er goede merken voor grotere ruiters met korte ruggen ponies, zoals Ghost, Trekker, Massimo (met franse kussens), JC, en vast en zeker nog veel meer!

-Einde van (mijn) zadel geneuzel-

Wat een leuk paard! Daar ga je zeker nog heel veel plezier mee hebben (en alvast succes met alle "wat een gekke haflinger" commentaren :'))

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 11:39 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar [RIJ-ITP] Rijden in the picture :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-20 14:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen