Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 16:00

Een tijdje getwijfeld, maar toch dit topic geopend. Vooral getwijfeld omdat het niet perfect is, we beide onze beperkingen hebben en ik mezelf al genoeg verbeterpunten geef, maar deze knappe merrie mag toch wel weer eens ITP staan.

Wel een belangrijke opmerking: ik heb een chronische aandoening en al meerdere keren te horen gekregen dat ik moest stoppen met rijden. Nu heb ik een fysio waar ik 2 tot 3 keer per week loop die zelf ook rijdt en alles op alles zet om ervoor te zorgen dat ik zo min mogelijk pijn heb, maar vooral dat mijn paard er geen last van heeft dat ik bepaalde dingen niet of moeilijk kan. Ik heb altijd hulp met rijden, omdat ik na het rijden heel moeilijk kan lopen en ik vaak van het paard af geholpen moet worden. Ik weet dus dat er aan mijn houding/rijden heel wat aan te merken is en daar werken we heel hard aan. Paard wordt regelmatig gecontroleerd. En gelukkig hebben mensen die mijn verhaal niet weten tot nu toe niks gezien/gemerkt aan mijn rijden. Ik kan met al die hulp 2 keer per week rijden als ik goede dagen heb. Op slechte dagen stap ik niet op.

Flow is een Negro X Uniform en van mijn moeder. Zij rijdt er recreatief mee en ik mag haar 2 dagen in de week lenen als mijn lichaam het trekt. Flow heeft er van februari 2019 tot augustus 2019 en november 2019 tot juni 2020 uit gelegen met blessures. Jullie snappen dat in die paar maanden tussen de 2 blessures door we absoluut nog niet op oude niveau qua kracht waren en de 2e blessure heeft er nog harder ingehakt. Ze was echt niet meer bespierd, was veel schever getrokken nu ze niet getraind werd en haar hele balans was weg. En mijne ook natuurlijk. Voor de blessure was ze eigenlijk helemaal recht, maar tijdens de rust/het stappen is ze heel erg scheef geworden. Niet gek, want haar geblesseerde achterbeen was sowieso het achterbeen wat ze altijd al moeilijker vond om eronder te zetten dus is dat nog extremer geworden. Tijdens de revalidatie konden we haar niet echt rechtrichten omdat we geen figuren of zijgangen mochten. Dat kon dus pas toen we alles weer mochten (en longeren hebben we nog langer meegewacht)

Eind september had ik weer de 1e wedstrijd in anderhalf jaar. Ze was met mijn moeder mee geweest op vakantie en ik kon voor deze wedstrijd 3 keer rijden. :+ Voor de blessure was onze tussenstand L2+8 en ik wilde haar eigenlijk thuis houden tot we meteen M1 konden gaan starten. Dit staat nu op de planning voor december/januari, afhankelijk hoe we het beide oppakken qua kracht en balans. Ik start pas als we het niveau makkelijk aan kunnen. Deze wedstrijden heb ik alleen gereden omdat ze toch bij ons op stal gehouden werden en we toch moesten rijden. En onder licht druk. _O- Ik ging voor de ervaring, had geen winst verwacht. Maar in 3 wedstrijden toch 5 1e plaatsen en 1 2e plaats en 11 winstpunten gereden. En waar ik altijd het meest blij mee ben, op bijna elk protocol is benoemd hoe fijn/eerlijk gereden de proef was.


Afbeelding


Afbeelding

Dit is bijvoorbeeld een slechte dag een paar dagen voor het laatste filmpje.

Afbeelding


1e proef, 212 punten. Ik vind dat zelf erg hoog, maar de rest van de rubriek had minimaal 20 punten minder. Ik had het zelf rond de 190 geschat. Netjes met rommelige stukken en niet bijzonder. :=



2e proef vond ik zelf wat minder. Eigenlijk ben ik dan te moe, maar met hekjes blijft zij makkelijker recht dan langs een bakrand. :+ We hadden 206 punten, vond ik weer te veel.



Nu er weer een wedstrijdstop is doen we mee aan een onderlinge wedstrijd. Dit was onze poging om er 1 op te nemen, die ik overnieuw ga doen omdat ik er zelf een zooitje van maak. Normaal scoren we bijvoorbeeld altijd heel hoog op binnenkomen dus is dit wel erg zonde _O- En je ziet heel mooi hoe ik zelf het wijken verpest, over buitenschouder weg laten lopen waardoor achterhand voor wil, te groot corrigeren, ik doe namelijk beide handen naar buiten en daarna buitenkant weer tegen de hals maar zij reageert heel braaf net zo groot als dat ik de hulpen geef en dus enorm rommelig.



Mijn eigen verbeterpunten voor de filmpjes:
- Mijn houding: rechterop/schouders naar achteren. Lastig vanwege beperkingen in schouders.
- Teugels korter en handen voor. Ik laat teugels glippen omdat vingers beperkingen hebben.
- Subtieler ingrijpen als er iets mis gaat
- Benen niet afsteken
- Op kont blijven zitten als het moeilijk wordt. Aan de ene kant ben ik heel trots dat ik nu wel zo kan rijden met al mijn problemen, maar ik word zelf niet blij van mijn houding op de filmpjes.
- Ophoudingen kunnen kleiner. Soms reageert ze niet en moet ik te veel remmen, maar dat moet kleiner en niet vasthouden
- De galop. Ons grote struikelblok/haar slechtste gang. Daardoor zijn de verruimingen ook een lachtertje. Met controle, meer sprong, meer bergop en balans houden.
- De middendraf moet nog beter, maar dat is ook een kwestie van sterker worden nu.
- Het wijken is niet constant en ik corrigeer te groot.
- Achterwaarts lukt nog niet. In de training kan ze heel netjes vierkant stilstaan en keurig diagonaal achterwaarts, in een proef doe ik zelf iets anders/verkeerd en lijkt het nergens op. Volledig mijn fout dus, waarschijnlijk een slechtere voorbereiding. Je ziet trouwens aan haar mond dat ze het halthouden en achterwaarts moeilijk vindt, ze gaat heel erg kauwen.
- Soms zakt ze wat te diep, maar ook dat is een kwestie van kracht. Ik vind het op dit punt eigenlijk niet zo'n probleem, je merkt dat het steeds makkelijker wordt.
- Halsstrekken. Eén van haar sterkste punten, in deze filmpjes is het nog niet zo goed. Ze mist nu nog de balans om weer zo goed hals te strekken zonder balans te verliezen en ik heb best moeite om de teugels snel genoeg op maat te maken := (en ik duik soms mee naar voren)
- Rechtrichten. Op de AC lijn en in training binnenhoefslag in stap en draf is ze heel recht, op de hoefslag en in galop nog niet.

Ik ben wel heel blij met de stukjes tussendoor, vooral voor dit moment.

Wees een beetje lief voor ons O:) We werken keihard, voor zover dat lukt met 2 keer per week, en we moeten beide weer sterker worden en meer balans krijgen.
Laatst bijgewerkt door balance op 15-11-20 02:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto’s toegevoegd op verzoek

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:14

Leuk! volgens mij herken ik dit paard! Is deze bij mariette gekocht?

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 16:32

Wat een mooi paard! Ik heb de filmpjes niet helemaal uit gekeken, maar je hebt haar lekker aan het lopen!
Je verbeterpuntjes kloppen wel, maar hey kijk eens hoe netjes het al gaat! Ik denk dat menig ruiter jaloers is hoor :)

Ik gok zo maar dat je voornaamste verbeterpunt ligt in niet te streng zijn voor jezelf ;) Alhoewel... eigelijk heb je toch wel een veel getalenteerder paard nodig voor wedstrijden... zoek een nieuwe en kom ondertussen deze maar hier brengen :D

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 16:47

sasika schreef:
Leuk! volgens mij herken ik dit paard! Is deze bij mariette gekocht?


Klopt! Door haar gefokt en ingereden. Wij hebben haar 4 jaar geleden gekocht. We hebben ook nog steeds contact met haar en ze komt af en toe wel eens kijken.

Poekkie _O- Sorry, deze gaat nooit meer weg haha! Dat veel getalenteerdere paard heb ik gehad, maar deze haalt veel betere punten omdat ze zo constant is. Impuls, aanleuning en harmonie zijn altijd goede punten. Die andere was heel goed, maar veel lastiger om constant te houden omdat alles zo makkelijk ging en gevoelig. Maar deze is voor moeder gekocht, omdat je er ook aan de lange teugel mee naar buiten kan, op kan stappen na tijdje niet rijden en noem maar op. Dat we het samen leuk doen op wedstrijden en ze flink heet en fanatiek kan worden hadden we niet verwacht, maar maakt haar helemaal het ideale paard voor ons :+:

En ja, ik ben heel streng voor mezelf. Ook omdat ik het beter kan en beter gekund heb. := Acceptatie is een ding haha

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:27

Jij bent echt veel te streng voor jezelf! Super knap hoe het je nog lukt zo netjes te rijden.

Ik vind je punten dik verdiend, maar dat weet je ;) jullie zijn een hele mooie combinatie met een stabiel en vriendelijk beeld.

Snap dat jullie haar niet meer weg doen. Zulke dieren zijn goud waard <3 Heel veel plezier nog samen. The sky is the limit :D

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 18:48

Dank je Urosa :)

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 19:18

Jeetje wat ben jij streng voor jezelf! Wel herkenbaar trouwens, of ik in een spiegel kijk..

Maar je hebt haar echt leuk aan het lopen, superknap!

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:36

Ik vind je dapper ;) Wat een leuk paard en wat rij je netjes!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 22:58

Dat jij twijfelde om een topic te openen. Heel netjes gereden en heel fijn paard. Zitten hele leuke stukjes in. Ze denkt heel fijn mee en ze heeft echt potentieel. Mooi hoor.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 23:00

Wat een lekker dier is het toch!
Ondanks alle tegenslag ben je onwijs fijn aan de gang!

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 09:01

Dank jullie wel!

En ja, ik ben streng voor mezelf. Paard kan er niks aan doen dat mijn lichaam moeilijk doet. Daar hoort zij geen last van te hebben. Sommige dingen zullen lastig zijn om echt goed te krijgen, maar ik moet daar wel aan blijven werken.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 09:34

Dat moet iedereen toch?
Jij bent al zoveel bewuster dan de gemiddelde ruiter en dat maakt een enorm verschil.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 11:14

Ja, dat is ook weer zo. Het is alleen vervelend als het wisselt van 8en voor houding en zit tot niet op kunnen stappen :')

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:14

Het ziet er keurig uit! Je rijdt heel secuur en daar scoor je ook veel punten mee. Je bent inderdaad ook te streng voor jezelf maar ik denk ook dat het gewoon heel erg moeilijk is om te accepteren dat je een beperking hebt en dingen niet kunt of moeilijk gaan. Ik vind het verder echt een heel leuk paard en ik hoop dat het nu over is met de blessures! Veel succes nog!

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:22

Super fijn gereden meid. Ik geniet altijd van jouw rijden, je bent altijd eerlijk en vriendelijk. Nette, fijne aanleuning, heel correct, en gewoon heel goed weer <3

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-20 10:24

Dank jullie wel!

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-20 10:09

We hebben dit weekend ook onze eerste wissel gesprongen, netjes in 1en. Heerlijk zo'n simpel paard dat altijd haar best doet.

Ik.vind het fijn om te lezen dat jullie het ook eerlijk en correct vinden. Zulk commentaar heb ik ook meestal op protocollen en dat vind ik belangrijker als punten. Die indruk wil ik achterlaten :j

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 22:36

Ik vind het zo knap hoe je door blijft gaan ondanks de problemen met je gezondheid. Jullie zijn een prachtige, harmonieuze combinatie en wat rij je haar sympathiek! :j

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 10:11

Dank je wel! :D

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:33

Nou MWM, dit ziet er echt super netjes uit, je zit er echt zo netjes op en probeer wel te blijven genieten he, wees niet te streng voor jezelf, je kan echt wel lekker sturen, en dat zie je ook terug aan hoe dit paard loopt, echt hoor , vertrouw meer op je eigen kunnen, en geniet van dit knappe paard :D

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 10:37

Wat ben jij streng voor jezelf zeg. Het ziet er toch hartstikke fijn uit?! Als er niks meer te verbeteren viel zou het maar saai worden. Ik vind jullie een mooie combinatie.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 11:25

kimmie261 schreef:
Nou MWM, dit ziet er echt super netjes uit, je zit er echt zo netjes op en probeer wel te blijven genieten he, wees niet te streng voor jezelf, je kan echt wel lekker sturen, en dat zie je ook terug aan hoe dit paard loopt, echt hoor , vertrouw meer op je eigen kunnen, en geniet van dit knappe paard :D


Dank je wel :o Ik geniet enorm hoor, met terugkijken ben ik alleen kritisch. Of bijvoorbeeld na een proef, maar als ik erop zit is het alleen maar genieten. Ik ben heel blij hoe het gaat, maar weet ook dat ik beter kan :') Zit in de familie

Dankjewel dee_es! Je hebt gelijk hoor, perfect kan ook niet.

Desi_ree
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-11-20

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:05

Het is goed dat je kritisch bent, maar hopelijk vergeet je ook niet te genieten. Het ziet er goed uit en wat heerlijk dat je toch nog kan rijden. Ga zo door. :)

2005

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:40

Wat grappig, kom net foto's tegen van mij en Flow en zie tegelijk dit topic. Stond toen op dezelfde stal, heb heeeeel erg getwijfeld haar te kopen toen.
Leuk paard is het! Volgens mij komt het wel goed met jullie, je ziet prima waar je verbeterpunten liggen. En beetje trots ook zijn he, het ziet er helemaal niet slecht uit! En die 206 punten zijn niet teveel!

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Wedstrijden met Flow na bijna 2 jaar pauze!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 18:26

Dank jullie wel!

2005, wat leuk! wij hebben binnen 1 keer rijden ook besloten haar te kopen. We waren nog geen half uur weg en hebben toen gebeld haha. Voor ons geen twijfel, maar wel geluk dat jij dat wel had. Hoewel ze al eerder te koop had gestaan geloof ik, maar toen toch gebleven.