Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

 
Profiel   

Goedemorgen!

Ik wilde weer wat plaatjes delen van m’n Sjaan, inmiddels is ze 6 jaar oud en doet ze het eigenlijk heel erg goed.
Het is niet altijd het makkelijkste paard geweest, ze heeft natuurlijk altijd al heel veel go en power gehad maar inmiddels is dat in goede banen te leiden en toont ze echt dr kwaliteit. Het is zo’n ontzettend lief en leuk paard geworden.

Als veulentje was het al een brutale aap ;)
[ img ]

Als 3 jarige plaatste ik haar voor het eerst op bokt, werd bijna een rel maar ik vond de discussie ook leuk en interessant en daarom ben ik van haar de laatste jaren toch wat blijven plaatsen. Gewoon hoe de ontwikkeling gaat en mijn blik daarop.

Mocht je de laatste jaren willen terugkijken;
[RIJ-ITP] Sjaan (v. Negro x Jazz) gaat van kleuter naar krachtpatser!
[RIJ-ITP] Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) is er weer!
[RIJ-ITP] Kleuter Sjaan (v. Negro) mag mee op wedstrijd!
[RIJ-ITP] Kleuter Sjaan (v. Negro x Jazz) wordt een heuse Jeanne D'Arc

Laatste topic was uit het voorjaar, toen had ik haar net een paar keer Z2 gestart en kwam de Corona net invallen.

Van de zomer heb ik rustig door getraind en hebben we nog wat meer Z2 gestart en liep ze meerdere malen dikke scores boven de 65%
Van het najaar is ze wat weken vrij geweest en nu is ze eigenlijk wel een beetje klaar voor het ZZL.

Alles wat ik hier plaats is training, het is absoluut niet af of foutloos. Dat hoeft ook niet in training natuurlijk, daar train je voor!
Commentaar mag en discussie uiteraard ook maar wel op een vriendelijke manier.

Dit was augustus, lessen bij Kirsten Beckers.

Lager galopperen;
[ img ]

[ img ]

Schakelen in galop;
[ img ]

[ img ]

Wat schuiner door een appuyement;
[ img ]

Op wedstrijd in september, naar 67,7% in het Z2;
[ img ]

En afgelopen week in de herfstzon

Een keer een normale schouderbinnenwaarts en een keer groot er door heen;
[ img ]

[ img ]

Appuyement;
[ img ]

Begin van de pirouettes zit erop;
[ img ]

Wisseltje;
[ img ]

En mijn krachtpatser in haar element;
[ img ]

Maar als je dit hoofd ziet, blijft het toch een kleuter, die Sjaan <3
[ img ]

Ik geniet elke dag van haar, ik hoop jullie ook!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 11:28 



 
Profiel   

Wat is Sjaan knap. Echt een krachtpatser

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 11:44 



 
Profiel   

Heerlijke beelden, leuk dat je haar met ons blijft delen.
Ik vind het mooi om te zien hoe ze zich ontwikkelt en dat je ook het process een zo laat zien.

En die bak blijft gewoon prachtig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 11:45 



 
Profiel   

Wat is ze knap en vooral stoer geworden!!!
Een echte topper in de maak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 11:51 



 
Profiel   

Knap kind <3 . Ze is zoveel meer paard geworden het afgelopen jaar.
Ben benieuwd waar het nieuwe jaar jullie gaat brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 13:19 



 
Profiel   

Jaaa knapperds! Lekker bezig hoor samen.
Vooral blijven genieten! Het is jullie gegund +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 13:25 



 
Profiel   

Waanzinnig gaaf dier. Lekker doorgaan zo! En genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 13:38 



 
Profiel   

Ik heb echt weinig te zeggen... ze blijft prachtig :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 13:41 



 
Profiel   

Ik vond haar als 3 jarige al tof maar nu nog steeds hoor! Echt een stoere knol! Het lijkt wel alsof ze er op alle foto’s net niet helemaal doorheen is, ze mist net een stukje nageeflijkheid lijkt het wel. Ik denk dat ze dan nog toffer kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 14:07 



 
Profiel   

<3 knappe Sjaan! Jullie gaan echt goed samen! Geniet ervan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 14:15 



 
Profiel   

Wat is ze toch gaaf!

Heel leuk om zo mee te kunnen kijken met jullie ontwikkeling, daar leer ik ook weer van. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 15:52 



 
Profiel   

valt mij op dat je een stuk minder reacties krijgt in een dag tijd in vergelijking van toen.. meen mij nog een reltopic te herinneren omdat jij bij je hete jonge paard er een slof om had hangen(die in mijn ogen op juiste wijze gebruikt wordt).. Nu dat dier haar kwaliteit waar maakt en bijna in de subtop uit komt hoor je ze niet meer..

ofwel.. top gereden, fijn paard.. super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 21:14 



 
Profiel   

Wat een knap dier en wat een mooie combinatie zijn jullie.
Puur vanuit interesse, waarom wil je haar op haar 6e al subtop klaar hebben. Je hebt haar niet voor de handel toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 21:20 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Wat een knap dier en wat een mooie combinatie zijn jullie.
Puur vanuit interesse, waarom wil je haar op haar 6e al subtop klaar hebben. Je hebt haar niet voor de handel toch?


Waarschijnlijk gaat dat op een hele natuurlijke manier en is het geen kwestie van klaar willen hebben. Ze biedt het aan en het gaat haar makkelijk af gok ik zomaar. Dat kon je als jong paard al zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 22:05 



 
Profiel   

Wat een gaaf dier! Ziet er inderdaad uit als een paard wat onwijs veel talent heeft en dus veel uit zichzelf aanbiedt. En dan een goede ruiter erop, ja dan kan het snel gaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 22:10 



 
Profiel   

Wat is ze waanzinnig stoer, zeg, echt een heel paard geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-20 22:39 



 
Profiel   

:~ :~ en dat rood staat der ook geweldig. Leuk die foto's ook nog van in de zomer, wat maken jullie grote stappen zeg. Echt een volwasse krachtige merrie geworden. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 00:26 



 
Profiel   

Flevolander schreef
valt mij op dat je een stuk minder reacties krijgt in een dag tijd in vergelijking van toen.. meen mij nog een reltopic te herinneren omdat jij bij je hete jonge paard er een slof om had hangen(die in mijn ogen op juiste wijze gebruikt wordt).. Nu dat dier haar kwaliteit waar maakt en bijna in de subtop uit komt hoor je ze niet meer..

ofwel.. top gereden, fijn paard.. super!

Of men wil gewoon niet meer rellen. :)

Ik vind dit een prachtig getalenteerd dier met bizar veel uitstraling. Maar zoals vaak valt me ook hier weer de strakheid op. :) het extreme kantelen van het hoofd op de SB foto is daar ook een stukje bewijs van.
Ik hoop ooit een topic van dit dier te zien waar ze er helemaal aan staat, fijn door het lijf, want wat gaat dit dan een machtig mooi paard zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 00:28 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Wildgirl schreef
Wat een knap dier en wat een mooie combinatie zijn jullie.
Puur vanuit interesse, waarom wil je haar op haar 6e al subtop klaar hebben. Je hebt haar niet voor de handel toch?


Waarschijnlijk gaat dat op een hele natuurlijke manier en is het geen kwestie van klaar willen hebben. Ze biedt het aan en het gaat haar makkelijk af gok ik zomaar. Dat kon je als jong paard al zien.


Dan nog heb je als baas verantwoordelijkheid voor de snelheid van dit traject. Sommige dieren bieden het aan waarin je het als baas moet afremmen om een kapot lijf te voorkomen ;)
Oefeningen, verzameling en gedragenheid op dit niveau vergen veel van een paard; zeker wanneer ze nog niet volledig volgroeid zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 00:58 



 
Profiel   

Wat heb je toch een heerlijk paard, ik blijf fan! Knappe vos

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 01:25 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Suzanne F. schreef

Waarschijnlijk gaat dat op een hele natuurlijke manier en is het geen kwestie van klaar willen hebben. Ze biedt het aan en het gaat haar makkelijk af gok ik zomaar. Dat kon je als jong paard al zien.


Dan nog heb je als baas verantwoordelijkheid voor de snelheid van dit traject. Sommige dieren bieden het aan waarin je het als baas moet afremmen om een kapot lijf te voorkomen ;)
Oefeningen, verzameling en gedragenheid op dit niveau vergen veel van een paard; zeker wanneer ze nog niet volledig volgroeid zijn.

Sommige kinderen doorlopen het gymnasium met 2 vingers in hun neus, sommige kinderen studeren uren per dagen en komen nog het vmbo niet door.

Wie zegt dat Ts dit paard iedere dag voluit maximaal traint om nu op dit niveau te zitten. Voor sommige paarden is af en toe spelenderwijs wat meenemen zat om dit te tonen.

Ts super om weer eens een topic te zien van Sjaan, wat een heerlijk dier. <3 Ben benieuwd hoeveel ze nog verbeterd als ze meer rust/volwassenheid krijgt en daardoor in het basiswerk nog meer vooruit gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 08:44 



 
Profiel   

Dank voor alle reacties :)

MariekeS_ schreef
Heerlijke beelden, leuk dat je haar met ons blijft delen.
Ik vind het mooi om te zien hoe ze zich ontwikkelt en dat je ook het process een zo laat zien.

En die bak blijft gewoon prachtig <3


Ik vind het zelf ook heel erg leuk om het proces terug te kunnen zien op deze manier :o

Suzanne F. schreef
Ik vond haar als 3 jarige al tof maar nu nog steeds hoor! Echt een stoere knol! Het lijkt wel alsof ze er op alle foto’s net niet helemaal doorheen is, ze mist net een stukje nageeflijkheid lijkt het wel. Ik denk dat ze dan nog toffer kan worden.


De aanleuning is altijd een lastig stukje geweest en het lijntje tussen te los en teveel eraan heel er dun, voor mij voelt ze hier prettig in de nageeflijkheid maar dit is en blijft een stukje van aandacht dus dit is zeker iets wat in het proces weer verder ontwikkeld wordt en weer anders zal worden.
Het is leuk een paard met zo’n achterbeen maar het moet ook nog verwerkt in het lijf en aan de voorkant :Y)


Flevolander schreef
valt mij op dat je een stuk minder reacties krijgt in een dag tijd in vergelijking van toen.. meen mij nog een reltopic te herinneren omdat jij bij je hete jonge paard er een slof om had hangen(die in mijn ogen op juiste wijze gebruikt wordt).. Nu dat dier haar kwaliteit waar maakt en bijna in de subtop uit komt hoor je ze niet meer..

ofwel.. top gereden, fijn paard.. super!


Het is natuurlijk ook makkelijker om daar tegen aan te schoppen dan hier tegen aan ;) dat snap ik wel.
Maar dankjewel!


Suzanne F. schreef
Wildgirl schreef
Wat een knap dier en wat een mooie combinatie zijn jullie.
Puur vanuit interesse, waarom wil je haar op haar 6e al subtop klaar hebben. Je hebt haar niet voor de handel toch?


Waarschijnlijk gaat dat op een hele natuurlijke manier en is het geen kwestie van klaar willen hebben. Ze biedt het aan en het gaat haar makkelijk af gok ik zomaar. Dat kon je als jong paard al zien.


Op het moment heb ik helemaal geen wedstrijddoelen maar komt het zoals het gaat. Na m’n laatste wedstrijdpaard heb ik gezegd dat ik nooit meer op wedstrijd ga omdat het moet maar alleen omdat ik daar zin in heb en m’n paard er klaar voor is.
Dus dit is heel veel spelerij thuis, ze sprong als 4 jarige al een wissel, dan rij je er eens 2 op een lange zijde, 3 op een diagonaal. Kijken of je eens kan tellen er tussen etc.
Dat is ook wat ik hier laat zien. Een keer een gewoon schouderbinnenwaarts en wat gebeurt er als je er eens in gas geeft of hem schuiner in zet.
Deze merrie heeft uitdaging nodig en zoekt een grens en zo hou je d’r mooi aan de gang, ze gaat ook een of 2 keer in de week naar het bos of ze heeft periodes vrij, net wat haar en mij past. Geen druk zit er dus achter.


Mandy_B schreef
:~ :~ en dat rood staat der ook geweldig. Leuk die foto's ook nog van in de zomer, wat maken jullie grote stappen zeg. Echt een volwasse krachtige merrie geworden. <3


Ik vind het verschil ook groot, toevallig was ik lessen gisteren en de juf vond het verschil ook heel groot mee augustus. Ik had goed m’n huiswerk gedaan!


Ayasha schreef
Flevolander schreef
valt mij op dat je een stuk minder reacties krijgt in een dag tijd in vergelijking van toen.. meen mij nog een reltopic te herinneren omdat jij bij je hete jonge paard er een slof om had hangen(die in mijn ogen op juiste wijze gebruikt wordt).. Nu dat dier haar kwaliteit waar maakt en bijna in de subtop uit komt hoor je ze niet meer..

ofwel.. top gereden, fijn paard.. super!

Of men wil gewoon niet meer rellen. :)

Ik vind dit een prachtig getalenteerd dier met bizar veel uitstraling. Maar zoals vaak valt me ook hier weer de strakheid op. :) het extreme kantelen van het hoofd op de SB foto is daar ook een stukje bewijs van.
Ik hoop ooit een topic van dit dier te zien waar ze er helemaal aan staat, fijn door het lijf, want wat gaat dit dan een machtig mooi paard zijn!


Ik heb hierboven ook al even ingehaakt op de schouderbinnenwaarts en de aanleuning.
De aanleuning is sowieso nooit af natuurlijk maar het is geen strak geheel vind ik, is er werk aan; ja absoluut en ik denk ook wel dat ik je opmerking begrijp.
Gisteren was ik echter lessen en kreeg ik echt complimenten over de lossigheid en hoeveel de aanleiding weer verbeterd was dus ik geloof dat we daarin echt op het goede pad zitten.
De opmerking over het kantelen in de schouderbinnenwaarts snap ik maar ik vind dat op zo’n moment even minder interessant, het hoort absoluut niet dat voorop staant maar ik weet waar het vandaan komt, ik kan 100 keer dezelfde schouderbinnenwaarts rijden maar wil je m verbeteren moet je dingen veranderen, een keer groot, een keer klein, een overgang terug naar stap erin, te schuin er doorheen, eens met buitenstelling etc en soms heb je dan een kanteling, trainen is ook spelen met je mogelijkheden.


cobiie schreef
Wildgirl schreef

Dan nog heb je als baas verantwoordelijkheid voor de snelheid van dit traject. Sommige dieren bieden het aan waarin je het als baas moet afremmen om een kapot lijf te voorkomen ;)
Oefeningen, verzameling en gedragenheid op dit niveau vergen veel van een paard; zeker wanneer ze nog niet volledig volgroeid zijn.

Sommige kinderen doorlopen het gymnasium met 2 vingers in hun neus, sommige kinderen studeren uren per dagen en komen nog het vmbo niet door.

Wie zegt dat Ts dit paard iedere dag voluit maximaal traint om nu op dit niveau te zitten. Voor sommige paarden is af en toe spelenderwijs wat meenemen zat om dit te tonen.

Ts super om weer eens een topic te zien van Sjaan, wat een heerlijk dier. <3 Ben benieuwd hoeveel ze nog verbeterd als ze meer rust/volwassenheid krijgt en daardoor in het basiswerk nog meer vooruit gaat.


Afremmen of blijven uitdagen? Dat is natuurlijk een beetje de afweging. Dit paard heeft wel uitdaging nodig, nu is dat er gelukkig in vele vormen en maten.
Dit werk gaat haar dusdanig makkelijk af dat ik dit niet elke dag door moet rijden om het te bevestigen dus wat ik hierboven zei, dit is spelerij.
Ze gaaf minimaal een keer maar ook wel 2 keer per week naar het bos, loopt nog eens aan de longe en als we rijden is het ook vaak genoeg alleen een rondje basis waarin we niet eens bovenin rijden.
Daarnaast heeft ze ook geregeld gewoon eens een paar weken vrij, dan zit ik in de lappenmand of heeft ze hard genoeg gewerkt. Dit paard doet het goed bij even pieken en dan even lekker niets.
Ik denk dus dat we hierin een goede afstemming hebben qua uitdagen en aan het werk houden en haar lijf gewoon de tijd krijgt om uit te zwaren en te volgroeien.


Laatst bijgewerkt door xx_Irisje op 06-12-20 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 10:07 



 

Wat een gaaf paard, zeg! Zoveel body. En leuk dat je haar ook lekker meeneemt naar het bos. Die laatste foto is wel echt muurwaardig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 10:13 



 
Profiel   

Ik vind persoonlijk je paard ook erg jong voor het werk wat je vraagt. Echter vind ik je antwoorden getuigen van heel veel kennis en verantwoordelijkheid en de beelden zien er eigenlijk super uit.. in discussie met mezelf hierdoor, leuk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 10:19 



 
Profiel   

Helder verhaal ts, goed dat je er zo bewust mee bezig bent.
Heel benieuwd hoe deze merrie over een jaar of 2/3 is; de uitstraling en het front heeft ze al mooi te pakken :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-20 10:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 64 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen