Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:44

Wat een mega gaaf dier en wat ben jij er fijn mee bezig. Dat versterkt elkaar :D
Ja, er zijn dingetjes, maar dat weet je zelf minstens zo goed. Ik vind het juist fijn dat je ons mee laat kijken in het proces ook!

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 06:44

Ah knappe Sjaan! Wat blijft het toch een droom van een merrie Iris!

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 07:10

Ik was toen al fan. Gaaf paard en mooi om de ontwikkeling te zien :j

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 07:47

Wat een prachtige merrie is het toch!! Vanaf je eerste topic ben ik al fan! Veel plezier en succes nog samen!

Pistasche

Berichten: 6676
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Boktlid nr. # 56477

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 08:50

Een top combinatie en altijd een feest om naar te kijken (al helemaal als je jullie zo nu en dan in het echt mag bewonderen)! :):)

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:58

Ik ben ook al sinds het begin fan! Je leidt haar met zoveel kennis en kunde op, heel mooi om naar te kijken :)

3timesmom

Berichten: 1319
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:01

Een hele mooie combinatie. Ik heb ook een merrie die zo net niet erdoor komt in de aanleuning. Heel lastig en ben me dr ook bewust van. Maar toch kan ze heel fijn lopen en denk ik dat het niet voor elk paard is weggelegd om echt tot het uiterste te gaan in de aanleuning. Dit heeft volgens mij ook te maken met hun eigen voorkeur en bouw, en karakter speelt denk ik ook een rol. Mijn merrie zal zich niet laten dwingen en wil altijd in haar waarde gelaten worden anders ben je 3 weken bezig om het bij te leggen zeg maar.
Ik vind in elk geval dat het er heel vriendelijk uit ziet en vind jullie een supergave en vooral blije combinatie. Vind het ook erg leuk om weer een topic van jullie te zien.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10417
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:14

Wat een gave is en wordt het. Mooi om zo de ontwikkelingen te kunnen zien.

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Re: Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:17

Wauw prachtig paard en wat een spierbundel! Daar mag je echt trots op zijn. En ook op jezelf, want je hebt echt super veel bereikt.

Ik vind de manier hoe je in je training staat echt heel interessant! Zou je ook video's willen delen hoe je zo traint? Ik realiseer me wel dat ik echt gigantisch op safe train als ik dit zie

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:21

Wat een schitterend paard <3 en wat heb je haar lekker aan het lopen. Respect voor je manier van trainen en rijden.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:26

Wat een fijn paard! Niet makkelijk om een paard met een korte bovenlijn en een sterk achterbeen er altijd helemaal door te hebben en houden. Dat komt vanzelf goed als de ijver een beetje meer onder controle is :)

Zuinig op zijn!

DDDara
Berichten: 979
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 12:48

Wat een super gaaf paard en wat hem je haar goed, mooi en netjes opgeleid. (heb je topics door de jaren heen bekeken).

Ik ben heel benieuwd hoever jullie gaan komen, ik heb hoge verwachtingen!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 13:47

Superleuk dit!! Leuke reacties en in uitgelicht!


Mar_jolijn schreef:
Ik vind persoonlijk je paard ook erg jong voor het werk wat je vraagt. Echter vind ik je antwoorden getuigen van heel veel kennis en verantwoordelijkheid en de beelden zien er eigenlijk super uit.. in discussie met mezelf hierdoor, leuk :')


Haha dit kan ik ook met mezelf, kom ik vaak wel weer tot nieuwe inzichten!
Dit is natuurlijk mijn weg, ik zeg nergens dat iemand anders dit ook zo moet doen.


Noukie schreef:
Wat een mega gaaf dier en wat ben jij er fijn mee bezig. Dat versterkt elkaar :D
Ja, er zijn dingetjes, maar dat weet je zelf minstens zo goed. Ik vind het juist fijn dat je ons mee laat kijken in het proces ook!


Leuk want dat is m’n doel! De weg naar....


Pistasche schreef:
Een top combinatie en altijd een feest om naar te kijken (al helemaal als je jullie zo nu en dan in het echt mag bewonderen)! :):)


Daar ben ik ook heel blij mee, zonder jou zou ik weinig op pad kunnen!


3timesmom schreef:
Een hele mooie combinatie. Ik heb ook een merrie die zo net niet erdoor komt in de aanleuning. Heel lastig en ben me dr ook bewust van. Maar toch kan ze heel fijn lopen en denk ik dat het niet voor elk paard is weggelegd om echt tot het uiterste te gaan in de aanleuning. Dit heeft volgens mij ook te maken met hun eigen voorkeur en bouw, en karakter speelt denk ik ook een rol. Mijn merrie zal zich niet laten dwingen en wil altijd in haar waarde gelaten worden anders ben je 3 weken bezig om het bij te leggen zeg maar.
Ik vind in elk geval dat het er heel vriendelijk uit ziet en vind jullie een supergave en vooral blije combinatie. Vind het ook erg leuk om weer een topic van jullie te zien.


Toch voelt het voor mij niet zo als; net niet erdoor maar als ik terug kijk snap ik het wel. Blijft altijd iets om aan te werken, met elk paard uiteindelijk.
Toch kan je haar goed corrigeren, ze is ook vergevingsgezind. Gelukkig want dat maakt het wel makkelijker, ze heeft alleen overal een mening over.

MarianneW schreef:
Wauw prachtig paard en wat een spierbundel! Daar mag je echt trots op zijn. En ook op jezelf, want je hebt echt super veel bereikt.

Ik vind de manier hoe je in je training staat echt heel interessant! Zou je ook video's willen delen hoe je zo traint? Ik realiseer me wel dat ik echt gigantisch op safe train als ik dit zie


Ik heb geen vergelijkingsmateriaal helaas op film. Maar trekt je instructeur je niet uit je comfortzone?
Daarnaast moet je basis wel kloppen voor je dingen kan gaan veranderen :)


996981 schreef:
Wat een fijn paard! Niet makkelijk om een paard met een korte bovenlijn en een sterk achterbeen er altijd helemaal door te hebben en houden. Dat komt vanzelf goed als de ijver een beetje meer onder controle is :)

Zuinig op zijn!


Ja precies dit is mijn dingetje onderweg!


DDDara schreef:
Wat een super gaaf paard en wat hem je haar goed, mooi en netjes opgeleid. (heb je topics door de jaren heen bekeken).

Ik ben heel benieuwd hoever jullie gaan komen, ik heb hoge verwachtingen!


Ik hoop rustig door te fietsen naar de lichte tour, ik voorzie daar weinig probleem en daarna weet ik het niet, niemand kan dat denk ik zeggen en ik zeker niet want hoger dan dat heb ik ook niet gereden!

Sanna_vries
Berichten: 2
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 14:00

ohhh wauuww <3 wat een gaaf dier *\o/*

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 19:53

Heel andere vraag: is er nog een Baby Sjaan in de planning? Want met een passend vriendje kan die vast héle leuke veulens maken

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-20 20:31

Als je het zo zegt kriebelt het direct... maar ik ben zo lekker aan het rijden en op het moment is ze m’n enige dressuurpaard dus ik vind het zo zonde een jaar haar weg te zetten.
Zou makkelijk kunnen maar ik heb zoveel plezier in het rijden weer dus voor nu de keus het niet te doen.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:18

xx_Irisje schreef:
maar ik heb zoveel plezier in het rijden

En dat is toevallig best wel belangrijk, gewoon plezier hebben met je paard. Geniet er maar lekker van :)

ajesca123

Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-06-09
Woonplaats: Baarle Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:36

xx_Irisje schreef:
Als je het zo zegt kriebelt het direct... maar ik ben zo lekker aan het rijden en op het moment is ze m’n enige dressuurpaard dus ik vind het zo zonde een jaar haar weg te zetten.
Zou makkelijk kunnen maar ik heb zoveel plezier in het rijden weer dus voor nu de keus het niet te doen.


Kom wel een dressuurpaard brengen hoor zodat Sjaan er even tussenuit kan voor een knappe baby :P
Super toch dat jullie zoveel plezier hebben! Lekker door knutselen samen +:)+

Lieuwkje_90

Berichten: 2279
Geregistreerd: 14-07-09
Woonplaats: BE

Re: Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 00:28

Jullie zijn ZO goed bezig! Ik mocht het zaterdag live bewonderen en jeeeee wat is Sjaan knap geworden! Ze was natuurlijk altijd al gaaf. Maar jullie hebben de laatste tijd zo'n grote stap gemaakt..

Doe zo door en veel succes!!!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 00:52

Flevolander schreef:
valt mij op dat je een stuk minder reacties krijgt in een dag tijd in vergelijking van toen.. meen mij nog een reltopic te herinneren omdat jij bij je hete jonge paard er een slof om had hangen(die in mijn ogen op juiste wijze gebruikt wordt).. Nu dat dier haar kwaliteit waar maakt en bijna in de subtop uit komt hoor je ze niet meer..

ofwel.. top gereden, fijn paard.. super!

Je hoorde mij niet (meer?) omdat ik dit paard voor het eerst zie en ik snap niet wat iedereen hier ziet. Ik zou het dus fijn vinden als er mensen uitleg zouden geven over wat ik hier nu zie.

Ik zal uitleggen wat ik zie: Ik zie een dier dat in een houding gedwongen wordt en niet met zachte hand, op veel te jonge leeftijd in een veel te hoge klasse moet presteren, zwaar op de voorhand loopt, een stuwend (dus niet dragend) achterbeen heeft en flink door de rug zakt. Ik hoop het niet, maar ik ben bang dat dit dier diverse lichamelijke problemen gaat ontwikkelen, (ks sluit ik niet uit. Tevens denk ik dat het CTO gebied voor enorme problemen gaat zorgen bij dit paard.)

Mag ik vragen waarom je dit dier op deze manier rijdt met deze dwang en waarom je zo snel met het dier wil presteren?

Linsey1998

Berichten: 2278
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 00:57

Wat een waanzinnig knap dier <3

_merel_

Berichten: 1843
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Krachtpatser Sjaan (v. Negro x Jazz) is wel echt kleuter af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 01:21

<3 als ik de loterij win dan ga ik jou een pb sturen :o

Ik volg je ook op insta en ik vind jullie zo leuk samen! Wat een supergave merrie heb je!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-20 09:31

ajesca123 schreef:
xx_Irisje schreef:
Als je het zo zegt kriebelt het direct... maar ik ben zo lekker aan het rijden en op het moment is ze m’n enige dressuurpaard dus ik vind het zo zonde een jaar haar weg te zetten.
Zou makkelijk kunnen maar ik heb zoveel plezier in het rijden weer dus voor nu de keus het niet te doen.


Kom wel een dressuurpaard brengen hoor zodat Sjaan er even tussenuit kan voor een knappe baby :P
Super toch dat jullie zoveel plezier hebben! Lekker door knutselen samen +:)+


Ruilen voor een paar maanden? :j


Agossie schreef:
Flevolander schreef:
valt mij op dat je een stuk minder reacties krijgt in een dag tijd in vergelijking van toen.. meen mij nog een reltopic te herinneren omdat jij bij je hete jonge paard er een slof om had hangen(die in mijn ogen op juiste wijze gebruikt wordt).. Nu dat dier haar kwaliteit waar maakt en bijna in de subtop uit komt hoor je ze niet meer..

ofwel.. top gereden, fijn paard.. super!

Je hoorde mij niet (meer?) omdat ik dit paard voor het eerst zie en ik snap niet wat iedereen hier ziet. Ik zou het dus fijn vinden als er mensen uitleg zouden geven over wat ik hier nu zie.

Ik zal uitleggen wat ik zie: Ik zie een dier dat in een houding gedwongen wordt en niet met zachte hand, op veel te jonge leeftijd in een veel te hoge klasse moet presteren, zwaar op de voorhand loopt, een stuwend (dus niet dragend) achterbeen heeft en flink door de rug zakt. Ik hoop het niet, maar ik ben bang dat dit dier diverse lichamelijke problemen gaat ontwikkelen, (ks sluit ik niet uit. Tevens denk ik dat het CTO gebied voor enorme problemen gaat zorgen bij dit paard.)

Mag ik vragen waarom je dit dier op deze manier rijdt met deze dwang en waarom je zo snel met het dier wil presteren?


Lees even mijn berichten terug dan denk ik dat je een aardig beeld hebt van mijn visie, wij zullen ook niet bij elkaar komen als ik de toon van dit bericht zo lees. Dat hoeft verder ook niet, vele wegen die naar Rome leiden en ik heb goede begeleiding naast me staan dus ik heb vertrouwen dat ik op een van de goede wegen zit.

Tenno7

Berichten: 2244
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:14

Aller eerst wat een prachtig paard met heel veel potentie. Ze ziet er uit als best een hete merrie.

Ik vindt daardoor dat het er iets strak uit ziet. Ze heeft volgens mij een heel snel achterbeen en door de heetheid kropt ze zich wat op. Ik zelf zou het mooier vinden om iets meer ontspanning er in terug te zien en op sommige momenten ook meer het neusje eruit. Dus misschien juist iets simpeler rijden zonder al teveel expressie te vragen.

En ik vindt zelf 6 ook erg jong om al op dit niveau te lopen. Maar ik heb zelf dan ook een paard die door te vroeg te zwaar werk te leveren stuk is gegaan.

Zie het niet als negatief commentaar hoor, dit is gewoon wat ik zie op jou foto's, wat soms ook net weer momentopnames kunnen zijn.

Heel veel succes verder met je prachtpaardje!!!

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 10:34

Prachtig dier! <3

Jullie gaan het vast nog heel ver(der :D) schoppen samen!