Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-20 14:04

Ik ben in een sentimentele bui.
Na een aantal onzekere maanden en heel veel onderzoeken is het (voorlopig) klaar. Jim gaat met pensioen. Het hele verhaal staat hier: [MD] Weer kreupel, ik weet niet meer waar ik goed aan doe
Er is nog een strohalm en ik klamp me er aan vast. Maar de kans is groot dat we onze laatste ritjes gemaakt hebben.

Jim is 15 jaar en al ruim 12 jaar mijn vriendje. We hebben in die 12 jaar heel wat kilometers gemaakt. Hier een overzicht in 15 foto's.

Jims eerste ritjes buiten waren met steun en toeverlaat Ido.
Afbeelding

En al snel reden we samen de polder rond.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen hij de trailer op ging, zijn we mijn vakanties gaan vieren op de Veluwe, waar we geweldige ritten maakten.
Afbeelding

De Veluwe trok zo enorm, dat ik 3 jaar geleden besloot te verhuizen. En wat hebben we fantastische ritten gemaakt. Ruim 100km per maand reden we door deze mooie omgeving. Soms met andere mensen, zoals bokker Emptywords die ons in het begin op sleeptouw nam en waar we regelmatig een rondje meer reden. Maar de meeste ritten alleen. Samen genieten van de mooie paden, de tranen in mijn ogen galoppeerden van de wind, in stilte genieten van de bosbewoners en de prachtige uitzichten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze laatste ritten waren ritjes om weer op te gaan bouwen. Helaas is de blessure te ernstig en maakten we 3 weken geleden onbewust ons laatste ritje. Als er een wonder gebeurt, dan is er een hele kleine kans dat ik er ooit nog eens op stap. Maar die kans is klein. We hebben in ieder geval de foto's nog om te genieten. Jim staat lekker met Noura op pensioen op de wei en over een paar jaar zal Noura hem op gaan volgen als boscrosser.
Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 05-12-20 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey
Berichten: 8624
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:25

Vind het echt heel ruk dat het zo moet 'eindigen'. Had nog gehoopt dat hij met x aantal maanden rust weer bereden zou mogen worden.

Heel veel sterkte. :(:)

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 14:52

Stiekem heb ik meegelezen in je topic en wat een ontzettend poedersuiker nieuws heb je gekregen. Hopelijk slaat de behandeling aan en mag die nog van zijn pensioen genieten samen met jou en Noura!

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 15:21

Ik las je verhaal op afstand mee, wat een tegenslagen hebben jullie gehad -O-
Hopelijk komen jullie op de nieuwe stal een beetje bij en stiekem hopen op een wonder. Heel veel sterke :knuffel:

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 15:24

Ach wat zal het raar zijn om dat uitzicht met die blonde manen niet meer te hebben :\

Hopelijk gaat Jim nog heel lang en heel blij mee. Dikke knuffel :(:)

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:29

Oh nee wat verdrietig zeg! Zie opeens jou topic voorbij komen. Ik zit vrij nooit meer op bontje,
schrik er zelfs een beetje van!
Hopelijk mag hij nog jaren pijnvrij bij jou genieten van zijn vervroegde pensioen..
En wie weet, kan je ooit nog is opstappen & rustige ritjes met hem maken!

Horsier

Berichten: 386
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: Mill

Re: Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:14

Verdrietig dat hij zo jong al met pensioen moet.
Maar wat heb je veel prachtige foto’s gemaakt, daar zitten vast en zeker hele mooie herinneringen aan.

_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:47

Wat enorm balen, ik snap je sentiment wat je nu voelt. Hopelijk slaat de behandeling nog aan en kan hij waardig met pensioen om het stokje over te dragen aan je veulen.
Ik ben er vorig jaar achter gekomen dat ik een onbruikbare quarter heb :+ Dat wist ik al grotendeels toen ik hem over nam, maar ik heb hem zelf binnenste buiten laten keren. Ondanks zijn gebreken blijft hij voor mij de wereld en gaat hij alleen maar dood weg. We zijn al zo lang samen en hebben net als jij en Jim al onze mooiste ritjes gemaakt. Nu doen we ze wandelend nog een keer over en doen we veel andere leuke dingen. Hopelijk kan dat ook voor en Jim, ik duim voor jullie. Geef jezelf de tijd, het moet echt even bezinken. :(:)
Laatst bijgewerkt door _Carien op 06-12-20 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt


Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:26

:knuffel: wat een erge diagnose :(

Dus ook al slaat de behandeling aan, ga je niet meer op Jim? Hij is dus echt met pensioen?

Vind het erg jammer voor je maar hoop uiteraard dat de behandeling aanslaat en hij nog vele jaren bij je mag blijven.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 19:30

Dat hangt er helemaal van af wat er over 9 maanden op de foto staat. Maar de arts was er heel duidelijk in dat er echt een wonder moet gebeuren :j

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:31

Lastige situatie. Gelukkig heb je in Noura een goede opvolger en kan jim zich nu concentreren om haar goed op te voeden ;)

Denk dat het wel fijn is dat de arts zo duidelijk was. Dan weet je waar je staat. :(:)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 20:40

Ja zeker. Niet leuk, maar wel duidelijk. Maar dat was wel waarom we het hele circus zijn in gegaan.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:54

Poeh wat een bericht ! Sterkte

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:56

Sterkte, Aman, dit was niet wat je voor ogen had toen je een opvolger voor in de toekomst voor Jim zocht.

Gelukkig is hij nog bij je en wie weet hoe hij er over 9 maanden of een jaar bijloopt.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-20 17:00

Bedankt allemaal.

Ik moet zeggen dat de patiënt het goed doet. Hij staat nog op bute, maar hij is happy, relaxt en scharrelt lekker rond. Ik hoop zo dat dat voortzet na het stoppen met de bute.
Afbeelding


Sherivey
Berichten: 8624
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:37

Hahaha zo lopen klieren en dan heel lief richting camera kijke :+

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 10:09

Ach nee wat zuur voor jullie.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Van fantastische ritten tot vervroegd pensioen voor Jim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 18:25

Dank je. Dat is het zeker. Gister met de motor even over de Posbank gereden. Heel mooi, maar niet zo mooi als te paard. Ik heb daar zo vaak met Jim gereden. Moest gewoon even slikken.

Ik ben wel heel blij met onze nieuwe plek met fijne zandbodem. Vandaag laatste stressmoment gehad, bij de andere 2 paarden. En nu hoop ik rust en tijd om zoveel mogelijk te herstellen.
Afbeelding