Franse Draver Rolex aan het werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Franse Draver Rolex aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 12:59

Hallo allemaal!

Lang geleden dat ik hier een topic heb geopend. Sinds maart dit jaar rijd ik Rolex bij, de Franse Draver van mijn vriendin (Nevaya op Bokt).
Eigenlijk gaat het al heel goed. We rijden lekker ontspannen en hij doet hard zijn best voor mij. We staan op een hele leuke stal en kunnen vanaf daar ook mooie buitenritten rijden :) .

7 december heeft een andere vriendin (Blacky94) foto's van ons gemaakt. Daarbij heb ik haar mooie Emerald dekje mogen lenen <3 .
Eindelijk tijd gehad om deze foto's door Lightroom te halen en een topic te maken. Ik ben heel benieuwd wat jullie er van vinden :)

Ik ben mij ervan bewust dat mijn houding & zit verre van optimaal is, ik heb inmiddels wel mijn beugels een gaatje korter gedaan en dit helpt al enorm gelukkig.

Tips & commentaar is zeker welkom, zolang ik er maar wat mee kan :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken :D

Ballard_L

Berichten: 2491
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Franse Draver Rolex aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:14

Wat een leuke combi! Je rijdt erg vriendelijk :) (En het is de Amazonite van ES :) dezelfde kleur alleen een andere rand)

Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 13:18

Ik vind het heel fijn om te zien dat je eigenlijk met een langere teugel werkt, al zou ik ze toch ietsje korter nemen en dan je handen iets meer naar voren dragen.

Ik zie dat je soms om je lichaam heen moet omdat de teugels te lang zijn.

Denk dat jouw bovenlijf dan ook beter rechtop blijft.

Beugellengte vond ik niet per se storend, denk dat je je knie/bovenbeen wat aanspande?

Al met al fijn om naar te kijken!

Nevaya

Berichten: 360
Geregistreerd: 08-08-08

Re: Franse Draver Rolex aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 14:12

Knappe combinatie <3
Heel knap hoe jullie al gegroeid zijn samen en hoe je hem aan het lopen hebt! Hij maakt het ons niet altijd makkelijk en hoe je hem begeleid is fijn om naar te kijken.
Het lopen op eigen benen is altijd lastig voor hem geweest maar toch zie ik steeds vaker stukken waarin hij zichzelf echt gaat dragen in plaats van dat hij de makkelijke weg kiest omdat zijn lichaam nu eenmaal gebouwd is voor die manier van lopen.

Ben enorm trots op jullie! +:)+

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 20:03

Silly_Woman schreef:
Ik vind het heel fijn om te zien dat je eigenlijk met een langere teugel werkt, al zou ik ze toch ietsje korter nemen en dan je handen iets meer naar voren dragen.

Ik zie dat je soms om je lichaam heen moet omdat de teugels te lang zijn.

Denk dat jouw bovenlijf dan ook beter rechtop blijft.

Beugellengte vond ik niet per se storend, denk dat je je knie/bovenbeen wat aanspande?

Al met al fijn om naar te kijken!


Ja daar pak je precies een punt waar ik al veel op probeer te letten!
Ik had van de zomer ook fotos en daarop merkte ik dat ik mijn ellebogen soms voorbij mn rug had, omdat de teugels zo lang waren. Dat heb ik gelukkig niet meer :D


Ballard_L schreef:
Wat een leuke combi! Je rijdt erg vriendelijk :) (En het is de Amazonite van ES :) dezelfde kleur alleen een andere rand)



Haha oeps :D


Nevaya schreef:
Knappe combinatie <3
Heel knap hoe jullie al gegroeid zijn samen en hoe je hem aan het lopen hebt! Hij maakt het ons niet altijd makkelijk en hoe je hem begeleid is fijn om naar te kijken.
Het lopen op eigen benen is altijd lastig voor hem geweest maar toch zie ik steeds vaker stukken waarin hij zichzelf echt gaat dragen in plaats van dat hij de makkelijke weg kiest omdat zijn lichaam nu eenmaal gebouwd is voor die manier van lopen.

Ben enorm trots op jullie! +:)+



Yay <3 mooi compliment!


Sowieso fijn dat jullie mij vriendelijk vinden. Ontspannen en vriendelijk rijden vind ik sowieso het belangrijkste.

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Franse Draver Rolex aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:36

Je rijd super vriendelijk, zover ik kan zien op de foto's en het is inderdaad allemaal heel ontspannen! Om iets rechter te gaan zitten, wat je zelf al aangeeft een aandachtspunt te zijn, moet je een beetje denken dat je je bekken iets naarvoor onder je kantelt, die zal helpen met iets rechter zitten omdat je dan niet je bekken naar achterruit als je wil gaan zitten in (bijvoorbeeld) het lichtrijden!

Nog een tweede tip, en daar is niet iedereen het mee eens (dus je kan hem zeker gewoon laten liggen als je het er zelf niet mee eens bent) maar persoonlijk zou ik je neusriem, en je bit misschien 1 gaatje omhoog doen én je neusriem 1 gaatje 'strakker'. Door de sperriem, trekt je neusriem naar beneden en daardoor heeft je paard iets minder ruimte tussen de neusriem en tussen het bit dus kan je bit minder vrij bewegen. Ook, omdat je bit wat grotere ringen hebben kun je per ongeluk schuurplekken krijgen. Het bit hangt ook vrij laag en op die manier hangt het iets tussen zijn voortanden en kun je minder fijne hulpen geven aan de voorkant en kan het gaan klapperen tegen de tanden aan. Maar dat kan ook zo lijken door de foto's dus dat is iets wat je zelf even moet kijken en aanvoelen!!

Voor de rest erg mooie foto's er word vriendelijk gereden en de ontspanning is zeker duidelijk. Lekker rustig uitbouwen en kijken waar de boot strand! Ga zo door!

irryproppy

Berichten: 328
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: overal waar de zon schijnt!!!:)

Re: Franse Draver Rolex aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:41

Mooie foto,s geen commentaarop je rijden.
Maar eh heeft hij ook wel eens zn oortjes naar voren tijdens het rijden in de bak,of zitten ze er gewoon verkeerd om op :D

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: Franse Draver Rolex aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 18:44

Erg netjes en vriendelijk. Zou denk ik wel je neusriem 2 gaatjes hoger zetten.

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: Franse Draver Rolex aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:34

Wat een vriendelijk beeld! Heel aangenaam
Je neusriem zou voor de mooi wel iets hoger mogen, sperriem zou ik juist wat losser doen aangezien deze nu al de neusriem naar beneden trekt

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 17:35

irryproppy schreef:
Mooie foto,s geen commentaarop je rijden.
Maar eh heeft hij ook wel eens zn oortjes naar voren tijdens het rijden in de bak,of zitten ze er gewoon verkeerd om op :D

Hihi, hij is gewoon ontzettend geconcentreerd :D


Ik begrijp jullie opmerkingen over de neusriem/ bit hoor, maar eigenlijk merk ik geen problemen met de aanleuning. Hij loopt heel goed met dit hoofdstel dus daar wil ik eigenlijk niets aan veranderen :D

Bedankt voor alle reacties :D

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 13:48

Hey wat leuk Marjo, je staat in uitgelicht! :D

Leuk paard en ik ben het helemaal eens met de eerdere reacties, het ziet er echt fijn uit :j Is het shirt wat je aan hebt ook van ES of past het gewoon toevallig zo goed? :~

AlwaysH

Berichten: 11268
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Franse Draver Rolex aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:24

Leuk joh! Die kleur staat goed. +:)+
Je hebt al veel tips gehad, dus ik wil alleen even de ‘oeh’ en ‘ah’ Bokker spelen! :P

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Re: Franse Draver Rolex aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:30

Die vriendelijke foto's zijn altijd fijn om naar te kijken, jullie zijn een leuke combi samen <3.

Marjo

Berichten: 37214
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 20:13

Nissima schreef:
Hey wat leuk Marjo, je staat in uitgelicht! :D

Leuk paard en ik ben het helemaal eens met de eerdere reacties, het ziet er echt fijn uit :j Is het shirt wat je aan hebt ook van ES of past het gewoon toevallig zo goed? :~


Haha ja het shirt hoort bij het dekje inderdaad :D


AlwaysH schreef:
Leuk joh! Die kleur staat goed. +:)+
Je hebt al veel tips gehad, dus ik wil alleen even de ‘oeh’ en ‘ah’ Bokker spelen! :P


Dat soort Bokkers worden ook gewaardeerd! Bedankt <3


Kristy1998x schreef:
Die vriendelijke foto's zijn altijd fijn om naar te kijken, jullie zijn een leuke combi samen <3.


Bedankt <3

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Re: Franse Draver Rolex aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 20:22

Ziet er lekker uit Marjo! Ontspannen beeld en ‘makkelijk’ en dat is toch weer niet zo makkelijk te bereiken! Je hebt hem lekker aan t lopen *-:) :)

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Franse Draver Rolex aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:44

Jullie zijn leuk samen! :D

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:16

Draver <3 *\o/* <3

Leuke foto's! Hoe groot is hij? Lijkt best aan de maat?