2021, lets go!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:42

Barbet schreef:
Cinnepin schreef:
Sorry, ik vind jou ook te groot/zwaar voor dit paard. Je beugels mogen wat langer en dan zie je het toch wel dat je te lang bent.
Ik denk dat je beter je dochter kan laten rijden


Wat moet jij je wel vreselijk superieur voelen om zoiets te durven schrijven.

want?

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:09

Cinnepin schreef:
Barbet schreef:


Wat moet jij je wel vreselijk superieur voelen om zoiets te durven schrijven.

want?



Omdat het al zo 25 x in het topic stond, TS er haar uitleg over gegeven heeft.
Jij hebt hier verder niets nuttigs aan toe te voegen, behalve nog zo'n opmerking om het nog eens extra erin te wrijven, zodat TS wel echt moet weten dat het écht niet kan en zich er misschien wel ellendig door voelt. Heb jij dan wat je wilt?

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:15

Ik vind het ook niet kunnen, wat voor reden het ook heeft. Soms past het paard niet bij je, ga er dan ook niet opzitten. Maar wel heel raar dat je alleen mij aanspreekt? Iets persoonlijks? Doe dat ff in pb, vergalt het topic verder niet

Daar komt bij, jij hebt helemaal niet gereageerd op ts, alleen op mij. Dat is heel apart

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:04

LWDaisy schreef:
Cinnepin schreef:
Sorry, ik vind jou ook te groot/zwaar voor dit paard. Je beugels mogen wat langer en dan zie je het toch wel dat je te lang bent.
Ik denk dat je beter je dochter kan laten rijden


Maar als je leest waarom TS dit paard rijdt, heb ik daar alle begrip voor. Dochter heeft veel minder ervaring, paard heeft nood aan bevestiging. TS rijdt het paard, zet de puntjes op de i, en zo kan dochter veilig aan de slag met het paard. Voor het paard zelf is dit ook beter, die krijgt van TS de bevestiging die hij vraagt, waardoor hij met de dochter rustig zijn rondjes kan rijden, en zij samen kunnen groeien door wat hij van TS leert en bevestigt krijgt. Dit komt zowel het paard als de dochter ten goede.


Dit wilde ik idd ook zeggen alleen kreeg ik het niet zo fijn uitgelegd haha! Het totaalplaatje klopt voor sommigen misschien niet helemaal, maar te groot/te zwaar vind ik persoonlijk niet.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:46

Cinnepin schreef:
Ik vind het ook niet kunnen, wat voor reden het ook heeft. Soms past het paard niet bij je, ga er dan ook niet opzitten. Maar wel heel raar dat je alleen mij aanspreekt? Iets persoonlijks? Doe dat ff in pb, vergalt het topic verder niet

Daar komt bij, jij hebt helemaal niet gereageerd op ts, alleen op mij. Dat is heel apart


Zij neemt het op voor de TS, dat is niet zo apart.
Ik ben het meestal met je eens Cinnepin, maar in deze absoluut niet. TS is iemand die al jaren hier op bokt laat gelden als iemand die graag wil leren en blijft leren, mbt de gezondheid van haar paarden.
Soms zijn de dingen niet zo zwart/wit als in een foto topic.
En, hebben we ooit ergens een topic gelezen van haar dat er een paard 'stuk' was? Volgens mij doet ze het goed :o

Anomien

Berichten: 7388
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: 2021, lets go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 10:08

Ontopic weer??

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:28

LWDaisy schreef:
Cinnepin schreef:
Sorry, ik vind jou ook te groot/zwaar voor dit paard. Je beugels mogen wat langer en dan zie je het toch wel dat je te lang bent.
Ik denk dat je beter je dochter kan laten rijden


Maar als je leest waarom TS dit paard rijdt, heb ik daar alle begrip voor. Dochter heeft veel minder ervaring, paard heeft nood aan bevestiging. TS rijdt het paard, zet de puntjes op de i, en zo kan dochter veilig aan de slag met het paard. Voor het paard zelf is dit ook beter, die krijgt van TS de bevestiging die hij vraagt, waardoor hij met de dochter rustig zijn rondjes kan rijden, en zij samen kunnen groeien door wat hij van TS leert en bevestigt krijgt. Dit komt zowel het paard als de dochter ten goede.


Begrijp ik hieruit dat het voor mij dan ook oke is om op de Shetlander van mijn kindje te kruipen ?

Als je kind het paard niet aan kan is dit geen goed excuus om op een paard te gaan zitten waar je eigenlijk niet op past.

Nogmaals, niet aanvallend bedoeld. Het is tof dat je je foto's deelt. Maar mening mag gegeven worden toch?

Muronia

Berichten: 19556
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: 2021, lets go!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 18:32

Moest ie ff weer uit het stof worden getrokken? :D prima hoor.

Kijk, nog een plaatje van vorige week om lekker op los te kunnen gaan, veel plezier!
Afbeelding

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: 2021, lets go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:55

Oef dit plaatje vind ik geen fijn beeld geven, zadel is veel te klein voor ruiter en zorgt voor verkeerde druk, maar goed jij vind het allemaal best.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: 2021, lets go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:52

Dat moet volgens mij heel oncomfortabel zitten

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 10:53

Muronia schreef:
Moest ie ff weer uit het stof worden getrokken? :D prima hoor.

Kijk, nog een plaatje van vorige week om lekker op los te kunnen gaan, veel plezier!
[ [url=m/oG9ulZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


:') :')

Hahahaha sorry dit vind ik wel een geinige reactie, paard ziet er tevreden uit, ik vind het prima kunnen én dat je vriendelijk rijdt.

Edit: Enige wat ik niet 'comfortabel' eruit vind zien is het missen van je cap :+

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:08

purny schreef:
Dat moet volgens mij heel oncomfortabel zitten


Lijkt mij ook, klemvast in het zadel.

germie

Berichten: 25949
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: 2021, lets go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:27

Ik zie een tevreden paard en een ruiter die iets langer probeert te zitten, maar geen aangespannen bovenarmspieren wat duidt op trekken.
Dus het ziet er netjes uit.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: 2021, lets go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:15

Je zit hier gewoon op de lepel..... dit kan echt niet.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: 2021, lets go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:37

Niet losgaan en niet de ogen sluiten. Daar is het paard mee geholpen en dat lijkt me het belangrijkst.

Op dit moment pas je echt niet meer in dit zadel, ts. Ik hoop dat ik dat mag zeggen. Die extra coronakilootjes eraf en het kan weer. Want aan je lengte ligt het niet vind ik.

Half Nederland is aangekomen. En ik ook. Tja.

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: 2021, lets go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 16:56

Ben jij dat op die foto TS? Je ziet er zo anders uit?

Wel een heel gaaf paard! Op welk niveau rijd je hem nu? Hopelijk kan je dochter er gauw ook mee weg! (Die had toch die knappe stippenpony ook he? <3 )

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: 2021, lets go!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:16

Kan je niet tegen kritiek ?