Kleine grote pup die nog niet zo lang onder zadel is

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Kleine grote pup die nog niet zo lang onder zadel is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 20:26

Dankjewel, helaas is verend een eis.

hwn: Nieuw zadel moet er zeker komen omdat mijn beperking juist erger geworden en er geen verbetering in kracht/gevoel zal komen. Een rechte blok qua wrong is dus echt een must voor mij en in de toekomst. Nu ga ik mezelf nog kunnen behelpen met andere stijgbeugels, maar dat alleen zal niet meer voldoende zijn over x aantal maanden. Lessen staat zeker nog op de planning. :)

Belker: in combinatie van beperking en hij die relatief rillig is, lig ik met dit soort beugels er sneller af dan dat ik erop zit..denk ik. :P

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:23

Ik vind het mooi om de eerste paar foto's met de laatste te vergelijken. Ziet eruit alsof je het paard mooi op eigen benen leert lopen en hij steeds iets meer je hand opzoekt. Vind de laatste foto's er al heel netjes uitzien!

Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 19:37

Klopt, hij begint inderdaad steeds meer m'n hand op te zoeken!

Ik vind het vooral belangrijk dan zo'n jonkie enkel en alleen rechtuit loopt, gas en stop kent. De aanleuning, hand opzoeken, achterhand eronder etc komt wel nadien. Nu hij meer op z'n eigen benen loopt zoekt hij steeds meer m'n hand op, wat wel fijn is. In mijn ogen zijn er nog heel veel aandachtspunten, maar het is nu vooral belangrijk dat hij op eigen benen leert lopen en toch z'n lichaam correct gebruikt. Helaas is hij momenteel druk bezig met wisselen, dus meneer test dan ook uit. Maar intussen amuseren we ons dmv te longeren. :)

AlaskaTorrie
Berichten: 304
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Kleine grote pup die nog niet zo lang onder zadel is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 00:24

Wow wat een mooi resultaat al in zo'n betrekkelijk korte tijd. Je rijdt hem juist heel vriendelijk, maar wel duidelijk inderdaad. Loopt inderdaad steeds meer op z'n eigen benen en begint z'n bovenlijn ook al wat op de juiste manier te ontwikkelen. Ik vind dat je er nu ook veel lekkerder op zit/kunt zitten, echt goed om te zien. Zal zeker een puzzel zijn met je problematieken, hopelijk vind je de juiste oplossingen!

xsamanthaz
Berichten: 40
Geregistreerd: 20-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:42

Jolynne schreef:
Dankjewel allemaal, ik had zo'n fijne reacties niet verwacht!

Als we voor een nieuw zadel zouden gaan zou het terug een dressuur worden, diepe ziet, veel wrong in de zin van 'rechte blok'. Dit omdat mijn linkerbeen de kracht begint te missen om stabiel op z'n plek te blijven zitten en dan is enkel wrong niet meer voldoende. Ook ruim aanpasbaar..maar dat is pas voor over enkele maanden of volgend jaar, wanneer hij minder pup oogt. Gelukkig is het een braaf, meewerkend en denkend paard. Wel niet een allemans paard omdat hij zelf vind dat hij een bepaalde gebruiksaanwijzing mag hanteren, maar wel door iedere kundige en ervaren ruiter te rijden. :)


Je gedachte aan een Sella zadel lijkt me een heel goed idee! afgelopen maand zelf 1 laten aanmeten door Ali zelf. Top service, maar vooral eerlijk! En ohja, deze is aanpasbaar dus groeit mee met je paard!