Nero de Ferrero - van veulen tot rijpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 23:18

Bedankt voor de reacties allemaal :)

bigone schreef:
Prachtig paard, inrijden is jouw keuze. Maar ik heb eerder het gevoel dat dit een verkapt verkooptopic is, Je werd verliefd, vind hem geweldig, hij is prachtig, zwart en vier witte voetjes, zo'n lief paard heb je nog nooit gehad.
Je hebt hem dus gekocht voor de verkoop, dan snap ik het beleren nu ook, nog een winter op stal kost geld. Dus puur zakelijke beslissing, al ging hij bij mij niet zo snel de deur uit. Succes met de verkoop, zou hem nu op sporthorses zetten, langer doorrijden heeft weinig nut gezien zijn karakter.

Je rijd vriendelijk trouwens en ik vermoed dat je er hooguit drie keer in de week twintig minuten op zit.

Wat een aanname. Om eerlijk te zijn heb ik dit veulen 3 jaar geleden gekocht omdat ik oprecht verliefd was. Ik heb er zelfs een 2e bij gekocht omdat ik deze perse wilde hebben ondanks dat iedereen in mijn omgeving zei ‘doe het niet, koop altijd een paard die beter is dan wat je nu hebt staan’. Maar ik kon deze niet uit mijn hoofd zetten.
Ik heb er 3 jaar heel veel liefde en tijd in gestopt om te hopen dat ze zo zouden worden als dat ze nu zijn, braaf, beleefd, vriendelijk, zachtaardig en vooral lekker nuchter en betrouwbaar. Dit paard is een scherp paard onder het zadel maar door zijn vertrouwen in mensen heeft hij nog nooit een pas verkeerd gezet.
Ik ben geen handels persoon maar ik heb keuzes moeten maken in mijn leven en zal dat de komende jaren nog moeten doen. En een daarvan is een droom opgeven om een andere droom te kunnen realiseren en helaas hoort daar verkoop bij.

Het heeft voor mij geen zin om de paarden op bokt te ‘adverteren’ want dit is niet het publiek wat ik zoek voor mijn paarden. Dit paard zal enkel naar iemand gaan die de goedheid van dit karakter respecteert en dit paard in zijn waarde zal laten. Juist doordat het een soepel, leergierig en lief paard is ben ik niet op zoek naar mensen die daar denken mee om te kunnen gaan of het snel willen doortrainen dus waarom zou ik hem hier ‘adverteren’? Mijn paarden moeten gelukkig niet weg, ze mogen weg en geloof mij maar het welzijn van mijn paarden staat bij de keuzes die ik maak altijd op nummer 1.

Bij deze wil ik dus ook de eeuwige twijfel wegnemen of hij het land wel op gaat. JA tuurlijk! Anders had ik hem inderdaad nu wel op Sporthorses of via via te koop gezet maar dit paard heeft eerst nog ruimte en rust nodig om te groeien. En ik weet dat ik dat hem kan geven en als hij weg is heb ik daar geen invloed meer op.

En ik zit er inderdaad op dit moment 3x per week 15 minuten op (en nee ik longeer hem niet van te voren dus het is echt 15 minuten) en dit ga ik volgende week afbouwen naar 2x per week en daarna zal hij zoetjes aan kunnen genieten van zijn welverdiende vakantie. Want zoals een aantal mensen al gezegd hebben, dit paard kent nu de basis en dat vergeet hij niet meer dus is het nu niet meer nodig om dit tot in den treure te gaan oefenen. Goed is goed en braaf is braaf.

Nogmaals, iedereen bedankt voor de reacties! :)

Poekkie

Berichten: 7350
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Nero de Ferrero - van veulen tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:32

Dat klinkt als een super plan :)
Train je voor de moment nog andere paarden ook dan?

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Nero de Ferrero - van veulen tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 23:36

2 van andere en 3 van mezelf op dit moment. Of hoe bedoel je? :)

Escada

Berichten: 3845
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 23:37

Prachtig paardje hoor!
Toen ik in Nieuw Zeeland woonde werden de paarden tussen de 1,5 en 2 jaar ingereden voor de renbaan :=
Als het goed voelt, het is jouw paard toch?

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Nero de Ferrero - van veulen tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 00:11

Mijn bericht was niet vervelend bedoeld maar sorry: Bokt is niet het publiek wat je zoekt voor je paarden? Over aannames gesproken, succes ermee.

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-21 00:18

Excuus dat is inderdaad een aanname die ik beter had kunnen omschrijven. Ik heb namelijk echt wel leuke berichten gekregen waar ik op een later tijdstip (wanneer de tijd rijp is) op terug ga komen. Maar bokt.nl is niet het eerste wat in mij op komt om een paard te verkopen. Laat ik het dan op die manier omschrijven. Ik bedoel daarmee dat dit topic dan ook zeker niet bedoeld is als advertentie maar zoals al een aantal keer aangegeven wilde ik gewoon mijn paard laten zien :)

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Nero de Ferrero - van veulen tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 00:19

Prima,hij is het ook zeker waard om gezien te worden.

996981
Berichten: 9719
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 00:20

Al was het een verkapte advertentie. Ook dáár is de TS vrij in...

Poekkie

Berichten: 7350
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 00:46

xmarliez schreef:
2 van andere en 3 van mezelf op dit moment. Of hoe bedoel je? :)


Ah nee, omdat je sprak over dromen opgeven en andere realiseren was ik benieuwd of je nog zulke toppers had klaarstaan :) Je lijkt me een fijne ruiter die misschien op de hogere wedstrijdniveaus richt?

In bewonder je alleen al om de moed om 5 paarden te kunnen rijden, ben al moe met eentje :') hopelijk vind Nero een fijne ruiter achteraf. Hij heeft in elk geval een goede basis meegekregen zo te zien!

Enne ik begrijp je opmerking op bokt wel hoor. Zitten hele fijne mensen tussen, maar ook een groot deel die hard naturals die ijzerloos / bitloos / in kudde / onbeperkt hooi / graanvrij / ... als de absolute norm beschouwen en dat werkt idd niet geweldig voor een paard met zulk talent succesvol te krijgen.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 26-02-21 00:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Poekkie

Berichten: 7350
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 00:48

Escada schreef:
Prachtig paardje hoor!
Toen ik in Nieuw Zeeland woonde werden de paarden tussen de 1,5 en 2 jaar ingereden voor de renbaan :=
Als het goed voelt, het is jouw paard toch?


Wow die zijn toch echt nog puppy dan? Waar het paard van TS al vrij ‘af’ oogt, verwacht ik bij een 1,5 jarige zo’n ongebalanceerd scharminkel van amper 1m50. Komt dat wel goed achteraf met die paarden? ‘T zijn wel altijd rechte stukken ronder verzameling of zijgangen in die races, misschien dat dat wat in hun voordeel werkt?

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:55

xmarliez schreef:
Excuus dat is inderdaad een aanname die ik beter had kunnen omschrijven. Ik heb namelijk echt wel leuke berichten gekregen waar ik op een later tijdstip (wanneer de tijd rijp is) op terug ga komen. Maar bokt.nl is niet het eerste wat in mij op komt om een paard te verkopen. Laat ik het dan op die manier omschrijven. Ik bedoel daarmee dat dit topic dan ook zeker niet bedoeld is als advertentie maar zoals al een aantal keer aangegeven wilde ik gewoon mijn paard laten zien :)


Dat kan ik me voorstellen, aangezien de meesten in de paardkopentopics op bokt een aanschafprijs van rond 5000 al ruim voldoende vinden. :D :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110683
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Nero de Ferrero - van veulen tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:56

Alsof het niets is :D

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 10:59

pfff wat moet TS haar hier liggen verantwoorden zeg.... Fijn beeld, prachtig paard en er wordt over nagedacht. TS, ik ben jarig in juni, mag gerust zonder strik ;-) Succes!

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:10

Escada schreef:
Prachtig paardje hoor!
Toen ik in Nieuw Zeeland woonde werden de paarden tussen de 1,5 en 2 jaar ingereden voor de renbaan :=
Als het goed voelt, het is jouw paard toch?


Klopt heb dat net over de grens in Duitsland ook gezien (Nederlandse houders). Die paarden zijn vaak met 8 ook al wel over hun hoogtepunt. Maar aan de andere kant zitten er ook pareltjes tussen die lang meegaan!

Maar ts spreekt telkens over 3 jaar geleden gekocht. Met een foto van een veulen van circa 4 -5 maand oud. Dan is ie toch 3 a 3,5?

Hoe kun je het 3 jaar geleden gekocht hebben als ie nog geen 3 is?

Blacky94

Berichten: 3479
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-21 11:19

Knert schreef:
Escada schreef:
Prachtig paardje hoor!
Toen ik in Nieuw Zeeland woonde werden de paarden tussen de 1,5 en 2 jaar ingereden voor de renbaan :=
Als het goed voelt, het is jouw paard toch?


Klopt heb dat net over de grens in Duitsland ook gezien (Nederlandse houders). Die paarden zijn vaak met 8 ook al wel over hun hoogtepunt. Maar aan de andere kant zitten er ook pareltjes tussen die lang meegaan!

Maar ts spreekt telkens over 3 jaar geleden gekocht. Met een foto van een veulen van circa 4 -5 maand oud. Dan is ie toch 3 a 3,5?

Hoe kun je het 3 jaar geleden gekocht hebben als ie nog geen 3 is?

Het gebeurt hier in NL net zo goed. Heb het er toevallig gister met iemand die voor zo'n stal hier in NL gereden heeft nog over gehad. Zou ook niet mijn keuze zijn, maargoed... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:36

Poekkie schreef:
xmarliez schreef:
2 van andere en 3 van mezelf op dit moment. Of hoe bedoel je? :)


Ah nee, omdat je sprak over dromen opgeven en andere realiseren was ik benieuwd of je nog zulke toppers had klaarstaan :) Je lijkt me een fijne ruiter die misschien op de hogere wedstrijdniveaus richt?

In bewonder je alleen al om de moed om 5 paarden te kunnen rijden, ben al moe met eentje :') hopelijk vind Nero een fijne ruiter achteraf. Hij heeft in elk geval een goede basis meegekregen zo te zien!

Enne ik begrijp je opmerking op bokt wel hoor. Zitten hele fijne mensen tussen, maar ook een groot deel die hard naturals die ijzerloos / bitloos / in kudde / onbeperkt hooi / graanvrij / ... als de absolute norm beschouwen en dat werkt idd niet geweldig voor een paard met zulk talent succesvol te krijgen.


Nou ja, er is nog een grijs gebied tussen die hard naturals en 24/7 op stal of op te jonge leeftijd inrijden omdat er geld verdiend moet worden over de rug van een dier. ;) Maar goed, het is nog steeds geaccepteerd in de paardenwereld blijkbaar dus het zij zo. Lekker conservatief blijven, dat maakt het imago van de paardensport zeker beter.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 10:56

Poekkie schreef:
Escada schreef:
Prachtig paardje hoor!
Toen ik in Nieuw Zeeland woonde werden de paarden tussen de 1,5 en 2 jaar ingereden voor de renbaan :=
Als het goed voelt, het is jouw paard toch?


Wow die zijn toch echt nog puppy dan? Waar het paard van TS al vrij ‘af’ oogt, verwacht ik bij een 1,5 jarige zo’n ongebalanceerd scharminkel van amper 1m50. Komt dat wel goed achteraf met die paarden? ‘T zijn wel altijd rechte stukken ronder verzameling of zijgangen in die races, misschien dat dat wat in hun voordeel werkt?


https://www.facebook.com/stephan.rohde. ... e=605F1387

Af ogen is grotendeels voeren, met een beetje genetische selectie op spierbouw. Dit is een 23 maanden oud beestje. Nu ook zo'n 1.5 maand onder de man. Moet met deze argumentatie dan ook prima kunnen.

Poekkie

Berichten: 7350
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Nero de Ferrero - van veulen tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 11:59

Mizora, die vind ik toch nog overbouwd en niet ‘klaar voor het werk’ hoor.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 12:15

Ik vraag me altijd af waarom sommige mensen hun paard zo graag willen 'laten zien' terwijl je weet dat je een bak met opmerkingen over je heen gestort krijgt.

Ik bedoel, plaats dan niets als je niks met de reacties doet en alleen wil horen dat je een mooi paard hebt. Stuur dan een foto naar je oma of tante die niks van paarden weet ofzo, dan had je gekregen wat je wel wilde horen.

Babootje

Berichten: 26255
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:16

Storm schreef:
Ik vraag me altijd af waarom sommige mensen hun paard zo graag willen 'laten zien' terwijl je weet dat je een bak met opmerkingen over je heen gestort krijgt.

Ik bedoel, plaats dan niets als je niks met de reacties doet en alleen wil horen dat je een mooi paard hebt. Stuur dan een foto naar je oma of tante die niks van paarden weet ofzo, dan had je gekregen wat je wel wilde horen.


Nou dat is nogal pretentieus, vind je niet? Waarom zou je "iets moeten doen" met opmerkingen waar je het niet mee eens bent? Ik heb de indruk dat TS precies weet waar ze mee bezig is.

Poekkie

Berichten: 7350
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 13:22

Storm schreef:
Ik vraag me altijd af waarom sommige mensen hun paard zo graag willen 'laten zien' terwijl je weet dat je een bak met opmerkingen over je heen gestort krijgt.

Ik bedoel, plaats dan niets als je niks met de reacties doet en alleen wil horen dat je een mooi paard hebt. Stuur dan een foto naar je oma of tante die niks van paarden weet ofzo, dan had je gekregen wat je wel wilde horen.


Wow.
Ik verbaas mij juist waarom mensen steeds maar kritiek moeten blijven geven. Waarom kan je niet gewoon eens blij voor iemand zijn ipv altijd die bak vol afgunst? Merk dit soort trends in het ‘echte’ leven ook steeds vaker (koop bvb maar eens een mooie auto met je spaargeld, echt grappig hoeveel mensen opeens razend zijn), echt jammer.

Daarnaast is bokt dan ook nog zeeeer selectief in wie een bak modder over zich krijgt en wie niet. Bvb 99% van de topics waarin een paard te zien is dan 100-200 kg overgewicht dagelijks meesleurt en die wordt bejubeld. Zelfs niet vermeld dat paard te dik is.
Maar dan een topic met een prachtig paard dat 3x per week 15 min 60 kg op zijn rug heeft en een zondvloed aan ‘goh je doet hem stuk!!!’. Nou... nee volgens mij is het eerste toch echt wel veel schadelijker.

Dusja clou van het verhaal, de meeste reacties gewoon langs je neerleggen is meestal een goed idee.
TS, je hebt een prachtig paard en ik hoop dat je er nog een tijdje van kan genieten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:54

Poekkie schreef:
Storm schreef:
Ik vraag me altijd af waarom sommige mensen hun paard zo graag willen 'laten zien' terwijl je weet dat je een bak met opmerkingen over je heen gestort krijgt.

Ik bedoel, plaats dan niets als je niks met de reacties doet en alleen wil horen dat je een mooi paard hebt. Stuur dan een foto naar je oma of tante die niks van paarden weet ofzo, dan had je gekregen wat je wel wilde horen.



Wow.
Ik verbaas mij juist waarom mensen steeds maar kritiek moeten blijven geven. Waarom kan je niet gewoon eens blij voor iemand zijn ipv altijd die bak vol afgunst? Merk dit soort trends in het ‘echte’ leven ook steeds vaker (koop bvb maar eens een mooie auto met je spaargeld, echt grappig hoeveel mensen opeens razend zijn), echt jammer.

Daarnaast is bokt dan ook nog zeeeer selectief in wie een bak modder over zich krijgt en wie niet. Bvb 99% van de topics waarin een paard te zien is dan 100-200 kg overgewicht dagelijks meesleurt en die wordt bejubeld. Zelfs niet vermeld dat paard te dik is.
Maar dan een topic met een prachtig paard dat 3x per week 15 min 60 kg op zijn rug heeft en een zondvloed aan ‘goh je doet hem stuk!!!’. Nou... nee volgens mij is het eerste toch echt wel veel schadelijker.

Dusja clou van het verhaal, de meeste reacties gewoon langs je neerleggen is meestal een goed idee.
TS, je hebt een prachtig paard en ik hoop dat je er nog een tijdje van kan genieten :)


Dit! Het selectieve van bokt, inderdaad. Ik kom geen enkel topic tegen van een ruiter met overgewicht die daarop aangesproken wordt, terwijl er toch echt wel topics lopen van zwaardere ruiters.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:15

Wat een leuk paard! Prachtig dier. Heb je hem gekocht met oog op verkoop of verkoop je hem omdat hij wat klein is? Ik vind hem erg leuk en het lijkt een fijn braaf dier. Daar gaat de nieuwe eigenaar vast veel plezier aan krijgen. Wat een fijne balans heeft hij al van zichzelf. Het is geen bijzondere beweger maar lijkt me echt een leuk fijn dier om mee te werken.
Ik heb ooit een zelfgefokte geboren in juni op deze leeftijd zadelmak gemaakt. Soms is het een verstandige keuze, soms niet. Dat ligt heel erg aan het paard. En je moet weten waar je mee bezig bent. 3 x in de week 20 minuten is inderdaad genoeg en dan lekker vanaf mei t/m Augustus de wei op. Daarna weer rustig oppakken.
En het is gewoon niet echt een bokt proof topic, ook al is hij hartstikke cool. Je rijdt hem heel vriendelijk dus ik zou zeggen, ga zo door en dan lekker de wei op. Misschien groeit hij dan ook nog wel wat.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 27-02-21 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:19

SVRL schreef:
Dit! Het selectieve van bokt, inderdaad. Ik kom geen enkel topic tegen van een ruiter met overgewicht die daarop aangesproken wordt, terwijl er toch echt wel topics lopen van zwaardere ruiters.


Dat heb ik dus ooit weleens gedaan en ik werd echt uitgemaakt voor weet ik wat. Bodyshaming etc. Dat kon allemaal niet etc. Ik vind dat je met overgewicht gewoon niet op een paard moet gaan zitten. Maar goed, dat is weer een andere discussie.

Ik denk dat TS het paard niet verkeerd belast op dit moment en zeker als het paard weer de zomer de wei opgaat is er weinig aan de hand.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Nero de Ferrero - van veulen tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 15:25

In sommige gevallen werd het zelfs geaccepteerd.
Maar goed, ik vind dat je een mooi paard hebt. Over leeftijd ga ik niks zeggen is genoeg gedaan