Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

2021, lets go!

 
Profiel   

Na een bijzonder natte laatste rit van 2020 afgelopen dinsdag....

[ img ]

Was het vandaag zulk heerlijk weer dat we het er meteen maar lekker van genomen hebben. De kop is er weer af en de eerste bladzijde van ons 2021 boek is beschreven. Op naar hopelijk een mooi verhaal dit jaar.

In ons laatste fototopic vertelde ik dat ik hard bezig ben om de motor wat meer aan te zetten bij Aik, wat meer Go in het geheel krijgen. Ik vind dat er mooie verbetering in zit. Aik is een stuk voorwaartser geworden en waar hij eerder enorm op het been plakte, reageert hij nu al veel directer. Deze lijn proberen we vast te houden.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Mijn andere paard, Veronia, is inmiddels zo drachtig dat we het rijden voorlopig gedag hebben gezegd. Na het veulen gaan wij tweetjes het weer rustig oppakken.
[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-21 22:43 



 
Profiel   

Mooie paarden.

Ik zal vast een berg kritiek over me heen krijgen, maar ik vind je te groot/zwaar voor je paard. Is het zadel groot genoeg voor je ? Dit is allemaal niet negatief bedoelt hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 19:58 



 
Profiel   

_Mir schreef
Mooie paarden.

Ik zal vast een berg kritiek over me heen krijgen, maar ik vind je te groot/zwaar voor je paard. Is het zadel groot genoeg voor je ? Dit is allemaal niet negatief bedoelt hoor.


Dit komt ieder topic wel weer naar voren. Zadel zou groter kunnen, maar voor de rest vind ik het op zich wel kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-01-21 20:07 



 
Profiel   

_Mir schreef
Mooie paarden.

Ik zal vast een berg kritiek over me heen krijgen, maar ik vind je te groot/zwaar voor je paard. Is het zadel groot genoeg voor je ? Dit is allemaal niet negatief bedoelt hoor.

Mee eens. Vooral te groot idd en het zadel is te klein waardoor je op de lepel zit. Geen fijn plaatje.

Dit is het paard van je dochter toch? Misschien beter als zij erop rijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 20:08 



 

Ik weet niet wat voor zadel je hebt, kan het niet zo goed zien of het een dressuurzadel is. Maar voor het plaatje mogen de beugels wel wat gaatjes langer, dat je niet zo 'zit' zeg maar en wat rechterop gaan zitten, je helt naar voren!
Is er een reden waarom je met S&T rijdt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 20:16 



 
Profiel   

Mindim schreef
Ik weet niet wat voor zadel je hebt, kan het niet zo goed zien of het een dressuurzadel is. Maar voor het plaatje mogen de beugels wel wat gaatjes langer, dat je niet zo 'zit' zeg maar en wat rechterop gaan zitten, je helt naar voren!
Is er een reden waarom je met S&T rijdt?


Je ziet toch wel dat het een dressuurzadel is... :roll:
En als je Z rijdt mag je er een stang inhangen, het stoort mij niet, als je er netjes mee rijdt. En dat doet ze ook, zoals ik het zo zie. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 20:27 



 

Gimmick11 schreef
Mindim schreef
Ik weet niet wat voor zadel je hebt, kan het niet zo goed zien of het een dressuurzadel is. Maar voor het plaatje mogen de beugels wel wat gaatjes langer, dat je niet zo 'zit' zeg maar en wat rechterop gaan zitten, je helt naar voren!
Is er een reden waarom je met S&T rijdt?


Je ziet toch wel dat het een dressuurzadel is... :roll:
En als je Z rijdt mag je er een stang inhangen, het stoort mij niet, als je er netjes mee rijdt. En dat doet ze ook, zoals ik het zo zie. :j


Nou, ze zit er op als op een veelzijdigheidszadel, dus dat deed me twijfelen ;)

Moet iedereen zelf weten of ze met S&T rijdt, maar ik mag dat toch vragen? Hangt geen oordeel aan verder hoor, rustig maar. Zit er enkel wat vreemd tegen aan te kijken, de bitring waar de bovenste teugel aan vast zit, zit bijna hoger dan de neusriem lijkt het, vandaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 20:30 



 
Profiel   

Ik zie een tevreden paard. Daar gaat het om. De ruiter zit netjes en vind ik niet te groot voor het paard.
En soms is het fijner om iets korter te zitten, te lang betekent ook dat je sneller je onderbeen en hak optrekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 09:50 



 
Profiel   

Ik vind je ook te zwaar en te groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 09:57 



 
Profiel   

Prachtig paard heb je! Voor het algehele plaatje ben je misschien net wat aan de lange kant. Maar zie niet dat je paard er last van heeft!

Ik vindt dressuurmatig dat hij nog niet correct loopt, goed dat je bezig bent met het meer aan het been krijgen. Alleen zie je dat hij of zijn rug wat wegdrukt en daarbij niet nageeft vanuit zn rug maar alleen buigt net achter de oren. En op andere foto's loopt hij weer te diep. En je ziet op een paar foto's dat hij scheef loopt, dit zou ook weer effect hebben op je nageefelijkheid en ruggebruik. Wat ik zou adviseren is eerst de stang & trens even weglaten, je geeft aan dat je paard nog niet helemaal aan je been is, als je gaat rijden op stang en trens moet je al goed impuls hebben zodat je er mee kan werken. En zou dan eerst even terug op een trensje en verder gaan met de basis van correct ruggebruik, nagevelijkheid en rechtrichten. Vooral de basis dus. Afwisselen tussen lang en laag en nageefelijkheid vanuit het achterbeen en goed ruggebruik. En juist veel op de binnen hoefslag gaan rijden.
Veel succes verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 11:57 



 
Profiel   

Prachtig paard, idd! En hij lijkt idd ook tevreden te zijn!

Op de ene foto lijk je groter dan op de andere. Voor het oog misschien te groot op bepaalde foto's, maar het kan geloof ik nog wel.
Voor ik de reacties gelezen had, heb ik hier en daar terug naar boven gescrold, omdat ook ik dacht te zien dat je idd aan de grote kant bent voor je zadel. Bij het lezen van de reacties dacht ik "zie je wel, dat had ik toch correct gezien". Op een aantal foto's (die "langs achter" getrokken zijn) zit je helemaal tegen de lepel aan. Zit dit voor jou eigelijk wel gemakkelijk?

Veel plezier in 2021!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 12:07 



 
Profiel   

Ik vind je ook te krap in je zadel zitten zowel hier als in je profielfoto’s. Dat lijkt me niet comfortabel voor jou of je paard. Geen idee of een langer zadel kan op dit paard maar ik zou het eens proberen, dit gaat op de lange termijn problemen geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 14:12 



 
Profiel   

Tsjonge jullie zijn wel pittig zeg.(dat wordt voor mij straks het paard verkopen dus).

Ik zie ook een tevreden paard. En ja voor het plaatje zou het mooier zijn met een kleiner iemand maar ik zie geen mega belemmering paard heeft voldoende body. (Ben benieuwd hoe groot hij is)

Verder heel veel plezier gewenst TS, daar gaat t om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 14:29 



 
Profiel   

Joltsje schreef
Tsjonge jullie zijn wel pittig zeg.(dat wordt voor mij straks het paard verkopen dus).

Ik zie ook een tevreden paard. En ja voor het plaatje zou het mooier zijn met een kleiner iemand maar ik zie geen mega belemmering paard heeft voldoende body. (Ben benieuwd hoe groot hij is)

Verder heel veel plezier gewenst TS, daar gaat t om.


Belemmering zie ik idd ook niet, qua grootte. Voor het oog zou een kleiner iemand misschien mooier zijn, maar ach, wat geeft dat nou. Zolang er idd geen belemmering is, is er daar niks aan de hand.

Maar het zadel lijkt mij toch wel een maatje te klein om comfi te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 15:03 



 
Profiel   

Ik zie een paard wat fijn door het lijf, van achteren naar voren gereden wordt. Het achterbeen komt ruim onder zijn lichaam, ipv opgetrokken en achter zijn lijf. Daarnaast zie ik een heel vriendelijk stanggebruik.
Denk tijdens het rijden er aan dat je je binnen hand meegeeft naar voor en opzij en niet terug werkt :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-21 23:03 



 
Profiel   

Ik was eigenlijk niet van plan om er een discussie van te maken of ik niet te groot ben. Als ik die indruk had, dan ging ik er niet op zitten namelijk. Hij is heerlijk duidelijk in wat hem aanstaat of niet en ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat hij het juist leuk vindt als ik met hem bezig ga. Zeker is het mijn dochters paard en gaat zij het met hem leren, maar hij vraagt veel duidelijkheid die mijn dochter nog niet altijd durft te bieden en ik help haar alleen maar om er een succes van te maken door dit met hem te doen. Zij stapt er vaak op nadat ik er variërend van 10 tot 30 minuten op heb gezeten en dat gaat uitstekend. Rijdt ze alleen, dan lukt het allemaal nog niet zo. Hij kan dan ook echt nors worden omdat ze nog niet zo doortastend /duidelijk durft te zijn. Aik is een slimme jongen, mijn dochter nog een jong meisje die het allemaal moet leren. En daar krijgen ze tijd voor en vanuit mijn optiek met de kleinste kans op ongelukken. Ik vind het dan ook een beetje flauw dat ik hier blijkbaar moet verantwoorden waarom ik op mijn dochters paard zit. Voor het mooie plaatje heb ik mijn eigen merrie, daar is het me niet om te doen.

Mbt het zadel, daar pas ik prima in hoor. Groter past ook zeker niet op dit paard. Groter bestaat geloof ik niet eens, het is een 19 inch county competitor. Wat jullie zien met tegen de lepel aan zitten klopt wel, maar dat heeft er juist mee te maken dat hij nog meer op zn eigen benen moet gaan lopen. Met name in de draf plakt hij nog te veel aan het been en hoewel we daar hard mee bezig zijn, zie je dus nog steeds een opgetrokken, te veel drijvend been van mij en is het draftempo nog niet stabiel genoeg voorwaarts waardoor ik regelmatig een evenwichtsprobleem heb en tegen de lepel aan beland.

Dit is het zelfde zadel, maar op dit paard kan ik prima met een lang been zitten:[ img ]

Nog even een klein stukje van de galop van onze les van deze week. Niet in mijn meest flatteuze kleding maar zoals je ziet was het nat (en koud). Overigens gewoon op trens gereden, want ik wissel dat regelmatig af. Hier zie je dat er niks mis is met het zadel.


Paard is trouwens 1.65 en breed gebouwd, maar niet erg lang in zijn lijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 09:33 



 
Profiel   

Muronia schreef
Ik was eigenlijk niet van plan om er een discussie van te maken of ik niet te groot ben. Als ik die indruk had, dan ging ik er niet op zitten namelijk. Hij is heerlijk duidelijk in wat hem aanstaat of niet en ik durf mijn hand ervoor in het vuur te steken dat hij het juist leuk vindt als ik met hem bezig ga. Zeker is het mijn dochters paard en gaat zij het met hem leren, maar hij vraagt veel duidelijkheid die mijn dochter nog niet altijd durft te bieden en ik help haar alleen maar om er een succes van te maken door dit met hem te doen. Zij stapt er vaak op nadat ik er variërend van 10 tot 30 minuten op heb gezeten en dat gaat uitstekend. Rijdt ze alleen, dan lukt het allemaal nog niet zo. Hij kan dan ook echt nors worden omdat ze nog niet zo doortastend /duidelijk durft te zijn. Aik is een slimme jongen, mijn dochter nog een jong meisje die het allemaal moet leren. En daar krijgen ze tijd voor en vanuit mijn optiek met de kleinste kans op ongelukken. Ik vind het dan ook een beetje flauw dat ik hier blijkbaar moet verantwoorden waarom ik op mijn dochters paard zit. Voor het mooie plaatje heb ik mijn eigen merrie, daar is het me niet om te doen.

Mbt het zadel, daar pas ik prima in hoor. Groter past ook zeker niet op dit paard. Groter bestaat geloof ik niet eens, het is een 19 inch county competitor. Wat jullie zien met tegen de lepel aan zitten klopt wel, maar dat heeft er juist mee te maken dat hij nog meer op zn eigen benen moet gaan lopen. Met name in de draf plakt hij nog te veel aan het been en hoewel we daar hard mee bezig zijn, zie je dus nog steeds een opgetrokken, te veel drijvend been van mij en is het draftempo nog niet stabiel genoeg voorwaarts waardoor ik regelmatig een evenwichtsprobleem heb en tegen de lepel aan beland.

Dit is het zelfde zadel, maar op dit paard kan ik prima met een lang been zitten:[ [url=m/iHuI47.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog even een klein stukje van de galop van onze les van deze week. Niet in mijn meest flatteuze kleding maar zoals je ziet was het nat (en koud). Overigens gewoon op trens gereden, want ik wissel dat regelmatig af. Hier zie je dat er niks mis is met het zadel.
[ Video ]

Paard is trouwens 1.65 en breed gebouwd, maar niet erg lang in zijn lijf.


Ik vind niet dat je je hoeft te verantwoorden hoor :) het ziet er heel mooi uit. Ik wist niet dat het paardje 1,65m is, hij ziet er kleiner uit, mss ook door de smalle bouw. Maar misschien ben jij zelf ook gewoon groot. Ik vind het in elk geval mooi om naar te kijken. Lijkt mij zeker wel dat je weet wat je doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 11:25 



 
Profiel   

Ik zie hier soms topic voorbijkomen met foto's dat ik denk jemig je kunt gewoon zien aan het paard dat hij last heeft van de ruiter, die zit hem gewoon tegen te werken. En toen keek ik bij de reacties, alleen maar oeh en aah.. (Misschien omdat het dan om een bepaalde bokker gaat) Hier zie ik juist een paard wat fijn loopt en er tevreden uitziet. Denk dat dat toch het belangrijkste is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 12:54 



 
Profiel   

Alles is al gezegd. Commentaar deel ik.

Maar ik vind wel dat jullie technisch vooruitgang hebben geboekt. Ten opzichte van de vorige keer zie ik wel verbetering.

En wat is je merrie gaaf!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 13:20 



 
Profiel   

Ik vind het echt reuze meevallen. Ik zie veel vaker topics waarbij ik op mijn handen moet zitten om niet iets te typen over het gewicht en omvang van de ruiter tov het paard.
Dit valt dan echt nog wel mee. Dier is prima gereden. Zadel lijkt wat klein maar de ruiter is ook gewoon groot, niet zozeer zwaar.

Leuk paard in ieder geval en wat een natte bak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 18:11 



 
Profiel   

Leuke foto's, lekker natte bak inderdaad! Ziet eruit alsof jullie lekker aan de slag zijn, en dat is nou juist het leuke van paardrijden!
Lekker samen met je dochter van je knappe paard genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 20:02 



 
Profiel   

Jullie gaan hard vooruit TS! Je ziet Aik groeien en vooruitgang boeken!

Op je andere paard zit je ‘makkelijker’ en beter maar kan idd ook komen omdat die wel al meer op eigen benen loopt en alles al wat makkelijker gaat dan bij Aik. Maar ik vind niet dat je hem in de weg zit.

Geniet van jullie 2021 en jullie knappe paarden! Heel benieuwd naar het veulen van Veronia!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-21 21:45 



 
Profiel   

Sorry, ik vind jou ook te groot/zwaar voor dit paard. Je beugels mogen wat langer en dan zie je het toch wel dat je te lang bent.
Ik denk dat je beter je dochter kan laten rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 12:13 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Sorry, ik vind jou ook te groot/zwaar voor dit paard. Je beugels mogen wat langer en dan zie je het toch wel dat je te lang bent.
Ik denk dat je beter je dochter kan laten rijden


Maar als je leest waarom TS dit paard rijdt, heb ik daar alle begrip voor. Dochter heeft veel minder ervaring, paard heeft nood aan bevestiging. TS rijdt het paard, zet de puntjes op de i, en zo kan dochter veilig aan de slag met het paard. Voor het paard zelf is dit ook beter, die krijgt van TS de bevestiging die hij vraagt, waardoor hij met de dochter rustig zijn rondjes kan rijden, en zij samen kunnen groeien door wat hij van TS leert en bevestigt krijgt. Dit komt zowel het paard als de dochter ten goede.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 15:23 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Sorry, ik vind jou ook te groot/zwaar voor dit paard. Je beugels mogen wat langer en dan zie je het toch wel dat je te lang bent.
Ik denk dat je beter je dochter kan laten rijden


Wat moet jij je wel vreselijk superieur voelen om zoiets te durven schrijven.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-21 18:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 42 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen