Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:32

Ons vorige topic:
[RIJ-ITP] Duo PREnotti; dressuur in de sneeuw

Sinds 2 maanden ben ik 1 keer in de week dressuurmatig bezig met mijn PRE Aurelia. Ze wordt dit jaar 5 en we hebben vanaf dat ik haar heb alle tijd genomen om haar rustig aan te beleren, stapje voor stapje.
We hebben nu 1 x per 2 weken 3 kwartier les en ineens bleek dat ik en zelf nog best kan rijden en dat Aurelia best potentie heeft. En dit met nu nog minimale oefening, denk dat dit de 6e keer in de bak ooit was _O-

Mijn hoofdstel zit niet helemaal lekker zie ik, links steekt haar bit wat uit. Ik kijk hier morgen even goed naar.

Ik heb zelf meer gewicht op mijn rechterbeugel door een heupbreuk 9 jaar geleden aan die kant. Puntje van aandacht. Verdere werkpunten zijn: lucht in mijn ellebogen en borstbeen vooruit. Dan zal Aurelia ook wat meer los kunnen laten in haar bovenlijn. Ze maakt zich graag wat recht en stug dus daar mag ik wat meer aan blijven rijden. Verder is het rechtrichten vanzelf iets wat we meenemen.
Ik heb de indruk dat Aurelia hypermobiel is dus dat is ook nog iets waar we proberen rekening mee te houden.


1.
Afbeelding
Volte vergroten in stap, pasje opzij dus.

2.
Afbeelding


3.
Afbeelding
Soms is ze nog erg zoekende en dan krijg je heel even dit, opzich geen verkeerd beeld maar haar neus mag er van mij meer uit blijven.

4.
Afbeelding
Volte sluiten dus schouder mee naar binnen nemen.

5.
Afbeelding
Ik moest een stukje schouder buiten meenemen, dat is denk ik een jaar of 15 geleden dus de eerste lange zijde zat ik echt te klungelen hahahaha. Uiteindelijk is het goedgekomen!

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Haar stap wordt ook steeds beter!

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding
Nog een stukje schouder buiten

10.
Afbeelding
Onze eerste middendraf!

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding
Hier had ze een vrij hevige galopsprong :')

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding


Ik ben zelf erg positief verrast door ons beiden. Ik heb me inmiddels ingeschreven bij de vereniging bij ons in de buurt dus wie weet wat ons nog staat te wachten in de toekomst :') :D

Belker

Berichten: 15301
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:36

Mooie combinatie DuoP. Ik zie foto 12 graag, geen beperking in haar rug, super opbollend :D Fijn bezig.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:37

Jullie zijn zó'n leuke combi <3 Aurelia doet het gewoon boven verwachting goed natuurlijk, maar ook jij bent echt talenten aan het herontdekken geloof ik! Heel tof dit!

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 10:54

Ziet er netjes uit hoor! Mooi achterbeen gebruik al! :j Ga vooral zo door, dan kom je er wel!

Prairy
Berichten: 9066
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:10

Ik heb er echt de ballen verstand van maar ik zie bij jou een glimlach dus dan zal het wel goed zijn :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:34

Belker schreef:
Mooie combinatie DuoP. Ik zie foto 12 graag, geen beperking in haar rug, super opbollend :D Fijn bezig.



Thanks :o

Ik zie ze liever wat meer met de neus er uit maar daar komen we uiteindelijk ook wel!



Sadira schreef:
Jullie zijn zó'n leuke combi <3 Aurelia doet het gewoon boven verwachting goed natuurlijk, maar ook jij bent echt talenten aan het herontdekken geloof ik! Heel tof dit!


:o
Het is echt een tof paard, heel bewerkelijk wat echt heel anders is maar heel leuk om te merken inderdaad dat ik het toch nog wel kan en ik niet gek ben _O-

Thanks Amado!

En Prairy, ik zit ook echt een groot deel van mijn les te lachen gewoon. Ze heeft soms een hele duidelijke mening maar ook dat mag _O-

DuoPenotti

Berichten: 29425
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:46

Wat zien jou rijfoto's er toch enorm fijn uit!
Heerlijk om naar te kijken :j

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:56

Heel fijn beeld! Mag je echt trots op zijn!

Avalanche

Berichten: 15961
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:33

Lol ik las de OP en verwachtte vreselijke foto's........ en ik zie een super fijn beeld, eerlijk gereden, heel vriendelijk, en haar af en toe diep zetten lijkt echt goed te doen. Heel mooi en prettig beeld :)

Anoniem

Re: Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 15:46

:o

Thanks allen. Erg leuk om te horen. Vriendelijk rijden staat bij mij voorop als persoonlijk doel dus erg leuk dat dat terug te zien is!

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 10:51

Ziet er heel fijn uit! Enige wat mij erg opvalt is dat er geen enkel moment is waarop je niet naar beneden kijkt. (OK 1 foto kijk je soort van omhoog: je middendraffoto ;) ) Zou top zijn als je dat zou kunnen verbeteren, dan krijg je ook nog veel minder druk op de voorhand. Hoofd is 7% van je lichaamsgewicht.

Aronson

Berichten: 61
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:02

Fijn beeld al op sommige foto's. Dat gaat nog zeker groeien. Probeer alleen wat meer rechtvooruit te kijken. Weet dat je paard prachtig is

Anoniem

Re: Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:36

Thanks. Dat is altijd een puntje van aandacht geweest inderdaad.

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:40

Wat zijn jullie toch een prachtige combi. <3

AstridJ

Berichten: 2217
Geregistreerd: 11-02-10
Woonplaats: Wintelre

Re: Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:31

Ziet er goed uit!

Anoniem

Re: Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:05

Thanks dames <3

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:56

Wauw, wat doen jullie het super samen! Echt een fijn beeld al :j

Anoniem

Re: Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:11

Thanks :o

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 02:05

Je ziet er zoveel meer ontspannen uit op deze! <3 (lang geleden dat ik wat met je schimmel heb gezien trouwens maargoed :+ )
Keep up the good work!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Duo PREnotti bruin: Aurelia tijdens les nr 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 02:30

Ziet er vriendelijk gereden uit. Bij de schouderbuiten zit je ‘andersom’: je buitenbeen hoort op de plek te blijven en binnenbeen naar achter. Anders wordt het ‘kontbinnen’ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 02:41

poes schreef:
Ziet er vriendelijk gereden uit. Bij de schouderbuiten zit je ‘andersom’: je buitenbeen hoort op de plek te blijven en binnenbeen naar achter. Anders wordt het ‘kontbinnen’ :D


Klopt. Ik zat nogal te kloten de eerste paar keer omdat ik het even niet meer wist :+

Thanks Kimberley. Schimmel gaat ook veel beter maar is gewoon een heel ander paard en veel moeilijker. Iets met druk (mentaal) wat niet altijd goed gaat.