Fries Jauke onder zadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 22:19

Afgelopen week had ik mijn camera mee naar stal. Toevallig eerder deze week gesproken met een nieuw stalgenootje (Nina, ninavo op bokt :D ) die ook fotografeert.

Ook deze dag spraken we elkaar en ik stelde spontaan voor om wat foto's van haar en haar nieuwe verzorgpaardje te maken, in ruil voor wat rijfoto's van mijn training :D Ze stemde hier enthousiast mee in dus de paarden gehaald.

Eerst haar paardje voor de camera, en in de tijd dat zij haar terug naar de wei bracht heb ik Jauke gezadeld en los gereden. Even de camera aan Nina uitgelegd, toevallig heeft ze zelf ook een nikon, dus dat viel mee. En dat blijkt ook, ik ben super blij met deze toffe foto's!

We zijn dus helemaal niet gekleed op een fotoshoot en ik ben sowieso veel meer een grondwerker dan een ruiter, so don't judge to hard please. Maar ik vind het wel leuk om weer eens rijfoto's van ons samen te hebben!

Jauke wordt dit jaar alweer 19, de tijd vliegt, maar hij ziet er nog altijd uit als een jonge god <3 En zo gedraagt hij zich ook :D :D

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:29

Goeie actie foto s jullie zien er goed uit ik zou hem ook geen 19 schatten op die foto s

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:37

Wat heb je hem fijn aan het lopen! Zeker met een zomervachtje zou ik hem echt nooit 19 jaar geven, ziet er nog super uit.

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:59

Jauke ziet er goed uit! De knappe halfbroer van Zara!

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:13

Zo die loopt leuk!!
Wat is je eigen niveau? Je zit er zo gebalanceerd op lijkt het. Dit is niet je eerste paard wat je zo netjes rijdt!

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:18

Knert schreef:
Zo die loopt leuk!!
Wat is je eigen niveau? Je zit er zo gebalanceerd op lijkt het. Dit is niet je eerste paard wat je zo netjes rijdt!


Helemaal mee eens, ik reageer nooooit op rijfoto's, maar werd echt heel blij van dit beeld.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:39

Ondanks dat je meer van het grondwerk bent geeft je rijden een heel fijn en ontspannen beeld, word er haast jaloers op <3. Je hebt haar lekker aan het lopen zo, het ziet er erg vriendelijk uit. Kan je trots op zijn!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 20:07

Dank jullie wel voor de lieve, positieve feedback!

Knert schreef:
Zo die loopt leuk!!
Wat is je eigen niveau? Je zit er zo gebalanceerd op lijkt het. Dit is niet je eerste paard wat je zo netjes rijdt!


Ik heb nooit wedstrijden gereden, wel altijd ook veel zonder zadel en hoofdstel gereden en serieus met dressuur bezig. Dressuur is er om het paard sterk te maken zodat hij je dragen kan. En ik ben natuurlijk best een flink iemand, dus extra belangrijk om te zorgen dat mijn paard zijn lijf goed gebruikt :) Jauke is overigens ook mijn eerste eigen paard, ik kocht hem toen hij 2,5 was.

Ik werk wel professioneel met paarden, maar zoals ik al zei, ik ben een echte grondwerker. Dus vrijheidsdressuur, grondwerk, clickertraining, longeren, lange teugel, trailer laden etc. Maar rijden doe ik eigenlijk alleen op mijn eigen paarden. En als ik momenteel 3x per week rij dan is het veel, meestal is het minder :o

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:19

Fijne foto's!
Je kwam me bekend voor, toen bedacht ik me dat ik onlangs een filmpje over het longeren met dubbele lijnen van jou heb gezien.

Maartje_M

Berichten: 9358
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 21:29

Knappe Jauke <3

Wat een fijn ontspannen beeld Daniëlle! Heel fijn om naar te kijken!

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:34

Ziet er goed uit Daniëlle :D

En Jauke wordt alweer 19... jeetje waar blijft de tijd :D ik heb toen nog een keer op hem gereden toen hij 3 was haha (paardentippers meeting) waar blijft de tijd haha...

Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:52

Wat een heerlijk ontspannen beeld, je zit er keurig netjes op en alles mooi in balans, wees er trots op daar kunnen veel ruiters jaloers op zijn!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 11:23

Leuk om jullie te zien, Danielle! Jullie zijn een leuke combi en je rijdt hem fijn!

AvHdG
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-08-17

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:31

Hele gave foto's. Mag je trots op zijn!

Iris82

Berichten: 39848
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:36

Haha, ook een mini-steiger foto. Het blijft toch niet zn grootste hobby. Kwam laatst nog foto's tegen van toen ie 3 was en zn eerste jambette.

Jessix

Berichten: 16428
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:56

Hij loopt lekker te sjouwen en jij zit hem geen haarbreed in de weg! Fijn beeld hoor.

miereneter

Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 13:10

Zo ontspannen en evenwichtig als jij op je paard zit, dat is voor mij een voorbeeld. Hoop dat ik dat ook ooit bereik. Mooie foto's!

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:42

Jauke! Heel lang geleden een show van jullie gezien en geïnspireerd geraakt door hoe jij met je paard aan de slag bent. Leuk om te zien dat hij het nog goed doet!

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 23:28

Wat een super toffe, lieve reacties! Ik wordt er gewoon verlegen van :o dank jullie wel!

Zonnebloem92 schreef:
Fijne foto's!
Je kwam me bekend voor, toen bedacht ik me dat ik onlangs een filmpje over het longeren met dubbele lijnen van jou heb gezien.


Leuk dat je een video gekeken hebt! Ik hoop dat je er iets aan gehad hebt :)

Neon schreef:
Ziet er goed uit Daniëlle :D

En Jauke wordt alweer 19... jeetje waar blijft de tijd :D ik heb toen nog een keer op hem gereden toen hij 3 was haha (paardentippers meeting) waar blijft de tijd haha...


Ja vreselijk he, het gaat zo snel allemaal!


Iris82 schreef:
Haha, ook een mini-steiger foto. Het blijft toch niet zn grootste hobby. Kwam laatst nog foto's tegen van toen ie 3 was en zn eerste jambette.


Jij kent hem inderdaad nog uit zijn jonge jaren :) deze steiger is overigens bewust niet hoger dan dit. We zijn naar een levade toe aan het werken. Het gaat dus echt om de balans vinden en even hier blijven :) past beter bij Jauke :D


lissisanne schreef:
Jauke! Heel lang geleden een show van jullie gezien en geïnspireerd geraakt door hoe jij met je paard aan de slag bent. Leuk om te zien dat hij het nog goed doet!


Wat leuk om te horen dat we je toen hebben kunnen inspireren!

Nogmaals, dank voor alle fijne, vriendelijke reacties <3

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 12:01

Je ziet niet dat ie al 19 is hoor. Leuk dier. Lijkt alles nog gewoon makkelijk te kunnen.

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 13:41

supermooi gemaakt foto's en heerlijk gereden. Jullie weten het beste van elkaar boven te halen! En wat glanst zijn pelsje toch mooi.

Anomien

Berichten: 7374
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:33

Amable schreef:
Dank jullie wel voor de lieve, positieve feedback!

Knert schreef:
Zo die loopt leuk!!
Wat is je eigen niveau? Je zit er zo gebalanceerd op lijkt het. Dit is niet je eerste paard wat je zo netjes rijdt!


Ik heb nooit wedstrijden gereden, wel altijd ook veel zonder zadel en hoofdstel gereden en serieus met dressuur bezig. Dressuur is er om het paard sterk te maken zodat hij je dragen kan. En ik ben natuurlijk best een flink iemand, dus extra belangrijk om te zorgen dat mijn paard zijn lijf goed gebruikt :) Jauke is overigens ook mijn eerste eigen paard, ik kocht hem toen hij 2,5 was.

Ik werk wel professioneel met paarden, maar zoals ik al zei, ik ben een echte grondwerker. Dus vrijheidsdressuur, grondwerk, clickertraining, longeren, lange teugel, trailer laden etc. Maar rijden doe ik eigenlijk alleen op mijn eigen paarden. En als ik momenteel 3x per week rij dan is het veel, meestal is het minder :o


Je hebt er dus gewoon veel gevoel voor.
En daarbij ook de inzichten.

Wou dat ik dat zo van nature had ..

goldyc

Berichten: 750
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Fries Jauke onder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 18:39

Als je had gezegd dat ie er 10 was, had ik het ook geloofd. Wat een krachtig, imposant paard en wat rij je hem mooi!