Terug aan het werk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenara

Berichten: 1548
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Terug aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 22:56

Sinds Juli 2020 hebben mijn lieve merrie Jenara en ik heel wat hobbeltjes op ons pad gehad, van een flinke ziekte die haar had herleid tot een hoopje botten met vel over, tot processierupsen, uitgezet worden door de grondeigenaar van onze stal, een verhuis naar een andere stal, gestressed paard op de nieuwe stal, ...
Kortom, heel wat zaken die ons maandenlang van het rijden en trainen hebben af gehouden.

Sinds een 4-tal weken ben ik weer héél rustig aan begonnen met rijden, dit was echt bijna van 0, want mijn jonge PRE merrie was eigenlijk zowat al haar kracht, spieren en balans weer kwijt. Het is nog niet wat het moet zijn, maar vorige week werd er eens een training op foto gezet door https://equi-fotografie.jimdosite.com/, de foto's zijn echter bewerkt door mezelf, maar dit uiteraard met toestemming van de fotograaf.

We hebben nog een lange weg te gaan, maar wat ben ik blij om te zien dat we toch dit alweer kunnen!
Genieten jullie even mee van het resultaat? :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop is verkeerd, dat weet ik natuurlijk, maar ze vindt dit nog zoo moeilijk, dat ik echt gewoon al superblij ben dat ze aanspringt, maar dat is wel duidelijk af te lezen aan mijn gezicht denk ik :+

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Terug aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 07:17

Knap dier.
Jammer van de tegenslagen maar komt allemaal weer goed.

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Terug aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 08:37

Wat lekker dat jullie weer aan het werk kunnen! Mooi paardje heb je daar!

dAAn2410
Berichten: 21
Geregistreerd: 08-03-21

Re: Terug aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:11

wat leuk dat het weer kan! uit eindelijk komt altijd alles goed :)

Jor1988
Berichten: 135
Geregistreerd: 10-05-17

Re: Terug aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:07

Fijn dat jullie weer aan het werk kunnen. Geniet er van :)

AnnedB
Berichten: 290
Geregistreerd: 12-08-20

Re: Terug aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:10

Prachtige pony. :) Fijn dat jullie weer samen aan de slag kunnen.

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:38

Wat heeft ze een geconcentreerd hoofdje, je ziet gewoon dat ze haar best doet voor je :)

Erg leuk paard en je rijdt haar super vriendelijk. Succes samen!

_Mir
Berichten: 1357
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 22:18

Dat ziet er lekker relax uit.

Vraag me wel af waarom ze soms net wat gespannen of moeilijk kijkt. Het kan natuurlijk een moment opname zijn, want je rijdt relax vind ik.

Vind je het zadel wel comfortabel rijden ?

Jenara

Berichten: 1548
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-21 19:49

Dankjullieweg voor de fijne reacties :) ! doet veel deugd na alles !

@Jessica_K, ja dat voel ik ook echt, hoe hard ze probeert, ook al vind ze veel dingen nog moeilijk, ze doet echt zoo haar best voor mij, echt een heerlijk gevoel geeft dat :D

@_Mir, goh, ik denk dat het inderdaad echt erge concentratie is, zoals Jessica_K ook al zei. Ze vindt wel behoorlijk wat dingen nog moeilijk en haar balans is echt nog niet zo goed. Ik zit zelf wel goed in dit zadel, vind het heel fijn rijden, maar binnenkort laat ik het wel nog eens controleren, ze is nog jong en verandert nog veel. Ze denkt ook echt enorm veel mee tijdens het rijden, dus ik vraag me af of het dat is dat je in haar blik soms ziet. Ze voelt in ieder geval niet gespannen aan en fysio controle nog niet zo lang geleden was ook helemaal prima. Maar ik zie ook wel wat je bedoelt hoor :)

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Terug aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:03

Wat fijn dat jullie terug kunnen rijden zeg! Ze ziet er top uit nu. *\o/*
Ze kijkt op sommige foto's inderdaad alsof ze het nog moeilijk vindt, maar dat lijkt me niet abnormaal na alle tegenslagen die jullie gehad hebben. Rustig aan komen jullie er wel! +:)+

Jenara

Berichten: 1548
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 14:56

Retjethorse schreef:
Wat fijn dat jullie terug kunnen rijden zeg! Ze ziet er top uit nu. *\o/*
Ze kijkt op sommige foto's inderdaad alsof ze het nog moeilijk vindt, maar dat lijkt me niet abnormaal na alle tegenslagen die jullie gehad hebben. Rustig aan komen jullie er wel! +:)+


Ja hé :D ik ben ook superblij dat ze er terug echt goed uit ziet! Mag natuurlijk nog wat steviger en gespierder, maar dat komt wel :)
Ik rij ook echt maar heel kort nu telkens, 20min tot een halfuurtje maximum, echt weer rustig aan alles opbouwen. Ze wordt ook elke keer we rijden weer wat enthousiaster en wat vlotter, dus we zijn echt weer goed op weg *\o/* Zo blij mee!