Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DemiSisa

Berichten: 1020
Geregistreerd: 10-02-15

Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 12:57

Hallo!

Zojuist kwam ik er per toeval achter dat Dali morgen precies een halfjaartje mijn bijrijdpaardje is. Dali is een Spaanse ruin van 14 jaartjes oud (in juli wordt hij 15). Ik rij Dali intussen dus een halfjaartje en heb daarvoor altijd op de manege gereden. Omdat ik me ook besef dat ik op de manege ook veel dingen geleerd heb die niet kloppen, krijg ik elke 1 à 2 weken privé les. Ik heb al onwijs veel mogen leren, maar heb met regelmaat nog moeite om aan te voelen of te zien wat goed is en wat niet. Het zal er dus nog bij lange na niet altijd uitzien zoals het hoort, maar we zijn op de goede weg. Steeds vaker krijg ik complimenten over dat hij echt meer bespiering krijgt op de juiste plaatsen en hij echt al netter begint te lopen. Dat doet een mens goed :)

Vooral mijn eigen houding mag nog best wat aan geschroefd worden: meer rechtop zitten, handen iets meer dragen, voeten :P . Gelukkig zie ik ook daarin al verbetering. Tips & tops zijn uiteraard welkom, zolang het maar netjes gebeurd. Zoals gezegd ben ik nog niet zo lang bij de manege weg en heb ik daardoor nog moeite bij het aanvoelen van dingen, maar ik doe écht mijn best en dan komt dat vanzelf wel. :)

Foto's zijn gemaakt door Floor Wiegersma Photography of door de eigenaresse van Dali.

Afbeelding
1. Dit is dus Dali!

Afbeelding

Afbeelding
2 & 3. Zo reden wij een halfjaar geleden rond. Op deze foto's reed ik hem 3/4 weken. Kort hierna ben ik met een ander hoofdstel gaan rijden (sidepull) en heeft hij een nieuw zadel gehad, omdat dit zadel niet meer goed lag.

Afbeelding

Afbeelding
4 & 5. Springen vindt hij erg tof om te doen, dus we nemen regelmatig een hindernisje mee.

Afbeelding
6. Al gingen we ook nog wel eens zo over de sprong :=

Tijdens onze privélessen springen we ook wel eens, ook daarin heb ik dus meer geleerd. Intussen rijden & springen we zo rond:

Afbeelding

Afbeelding
7 & 8. Ik vind hem hier best netjes lopen. Het kan altijd nog beter, maar als ik kijk hoe het eerst was, dan zie ik echt al wel vooruitgang!

Afbeelding
9. Hier loopt hij te diep. Ik had hier ook wat moeite hem netjes onder mij te houden, omdat meneer erg enthousiast werd van het springen.

Afbeelding

Afbeelding
10 & 11. Blij om te zien dat ik al beter meezit boven de sprong en mijn handen meer meegeef, ik mag ze nog wat meer durven meegeven.

Afbeelding
12. Iets de hoogte in gegaan, omdat hij deze dag fijn aanvoelde met springen, voldoende tempo etc. Ik mag hier nog iets meer meegeven en gevoelsmatig zit ik hier niet voldoende mee.

Hierna besloten we de hindernis nog één keer op te hogen, omdat ik heel graag een keer de 1 meter met Dali wilde springen. De eerste keer eindigde dat in het inspecteren van het zand van heel dichtbij, maar daarna... :D

Afbeelding
13. Nog steeds heel trots op ons dat we dat toch maar even gedaan hebben! :)

Intussen hebben we ook een nieuw hoofdstel waar we mee kunnen gaan rijden, opnieuw een sidepull hoofdstel. Alleen dan een mooie zwarte, zodat het bij het zadel past! :D

Groetjes, Demi & Dali

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:14

Ziet er leuk uit zeg! Heel netjes. Leuk beestje ook. De eigenaresse is vast blij met jou als bijrijdster.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:11

Ben blij dat je op een ander hoofdstel bent overgestapt. Mooi paard

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:17

Wauw! Wat heb je hem netjes aan het lopen zeg!

DemiSisa

Berichten: 1020
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 08:56

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. En wat tof dat we in uitgelicht staan :D

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Re: Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 09:33

al een groot verschil, mag je trots op zijn ! =) Doe zo verder

Hevonen

Berichten: 5613
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:30

Mooi paard, leuke combi. Geef hem wat meer ruimte, zodat zijn hals wat langer wordt en zijn neus net voor de loodlijn komt. Hij kan zijn bewegingen dan ook ruimer maken.

DemiSisa

Berichten: 1020
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-21 10:49

Hevonen schreef:
Mooi paard, leuke combi. Geef hem wat meer ruimte, zodat zijn hals wat langer wordt en zijn neus net voor de loodlijn komt. Hij kan zijn bewegingen dan ook ruimer maken.


Klopt, in de lessen zijn we daar al heel erg mee bezig dat ik hem echt meer ruimte mag geven, vind ik soms nog heel lastig, dus lukt nog bij lange na niet altijd. Maar we zijn er wel mee bezig :D Dankjewel trouwens.

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:55

Wat zijn jullie vooruitgegaan zeg! Heel knap om oude dingen af te leren. Ik vind het mooi om te zien hoe je goed over je paard heen kijkt, vooral boven de sprong. Dat komt je houding ten goede. Veel plezier verder samen!

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Re: Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:39

Super verbetering hoor! Goed gedaan. Mag je trots op zijn.
Veel plezier!

Dario1989
Berichten: 16
Geregistreerd: 25-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:57

Leuke combinatie zijn jullie!
Knap om zo met zelfreflectie bezig te zijn. Je zit ziet er echt stabieler uit op de meest actuele foto's. Veel plezier met rijden gewenst! :)

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:11

Mooi paard! Je kunt duidelijk verbetering zien, super!

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 15:13

Leuke foto's, wat zijn jullie vooruitgegaan!

DemiSisa

Berichten: 1020
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 11:24

Bedankt voor de leuke reacties! Doet me goed :D

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 17:03

Ik vind het altijd zo knap als mensen zo hoog durven te springen, dus ook voor jou: super knap!

Het is mooi om te zien hoe jullie toen reden en hoe jullie nu rijden, een groot verschil.
Jullie zijn heel leuk samen :D

Veel succes en plezier nog met elkaar.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 18:39

Leuke combinatie zijn jullie! Volgens mij gaan jullie samen nog veel meer plezier beleven :j

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:19

Zeker te zien dat hij het springen zo leuk vind! Springt fijn!
En idd beter dit hoofdstel ;)
Lekker door trainen jullie gaan de goede kant op

LauraTNW

Berichten: 32
Geregistreerd: 15-07-20
Woonplaats: Melsele

Re: Vorderingen door het halfjaar heen met Dali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:07

Wat goed zeg!

DemiSisa

Berichten: 1020
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 20:56

Ik had helemaal niet gezien dat er nog reacties bij waren gekomen, wat leuk en onwijs bedankt! Misschien leuk om te vermelden, 10 april gaan we ons eerste onderlinge proefje laten filmen! Ik vind het stiekem best spannend, maar heb er onwijs veel zin in! :D