Ranger aan het werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:54

Tieneke schreef:
Meestal wordt daarbij bedoeld dat je van bepaalde emoties in een stresstoestand belandt. Stress hou je vast lichamelijk gezien en kan zich uiten op verschillende manieren (meestal rug- en nekklachten). Maar dat wilt niet zeggen dat je een afwijking oid gaat ontwikkelen puur door een bepaalde emotie of dat je gewrichten als een soort geheugen gaan werken voor meegemaakte zaken.


Zeker kan dit wel;

https://mvinbalans.nl/aanbod/de-helende ... htergrond/

http://www.cranio-sacraal-amsterdam.nl/ ... ar-memory/

https://www.ki-net.nl/File/Celherinnering

Vaak heeft bekken te maken met je gevoel van basis veiligheid.

(Sorry offtopic misschien)

Tieneke

Berichten: 21679
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:30

Als je de originele wetenschappelijke bronnen kan doorgeven... Dàt zou ik het lezen waard vinden ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:02

Tieneke schreef:
Als je de originele wetenschappelijke bronnen kan doorgeven... Dàt zou ik het lezen waard vinden ;-)


Lijkt me niet dat ze hele opleidingen gaan wijden aan iets dat niet waar is := .
Maar nee heb even snel de drie eerste hits van google geplakt. Maar ik ga voor je aan de slag ;).

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:24

Humpiedumpie schreef:
Tieneke schreef:
Als je de originele wetenschappelijke bronnen kan doorgeven... Dàt zou ik het lezen waard vinden ;-)


Lijkt me niet dat ze hele opleidingen gaan wijden aan iets dat niet waar is := .
Maar nee heb even snel de drie eerste hits van google geplakt. Maar ik ga voor je aan de slag ;).



Er zijn ook hele opleidingen over readings doen op basis van een foto van een paard.

Just saying :+

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-21 13:11

Nou heb op Joker gezeten.
Op zich was mijn balans best goed. Alleen mijn zit... Ik mag echt meer op mijn billen zitten en bovenlichaam ietsje naar voor (vanuit het bekken) zodat ik de onderrug recht kan maken ipv hol.
Lichtrijden kwam ik ook teveel uit zadel en heb nu dus kunnen aanvoelen dat een beetje eruit komen al genoeg is.

Had gsm op filmen gezet maar door de wind viel hij om. :') lesgeefster heeft die terug recht gezet maar iets te ver naar achter gekanteld waardoor alleen mijn bovenlichaam en hoofd te zien zijn en niet de hele Joker dus. Jammer. Maar heb wel vee' geleerd vandaag.

Heb dus alleen beeld van begin dat ik op Joker zat net voor gsm omviel.

Afbeelding


Ik ging normaal videocamera en statief meenemen maar heb eergisteren relatie stopgezet met mijn vriend en dus gisteren spullen verhuisd naar mijn ouders. Bij mijn ouders geslapen en er liggen nog spullen bij mijn ex die ik dit weekend nog ophaal. Oa het statief ligt er nog.

8 april heb ik een Balance Coaching les op mijn ervaren paard Clin.
(Bedankt Moestuin dat u mij dit geweldige paard toevertrouwd.)

Die les ga ik filmen of laat ik mijn moeder filmen. Ik kan van 3 hoeken filmen want heb gsm, videocamera en een gopro.

Ik ga dan ook een volgtopic openen om de vorderingen daarin bij te houden.


Het was tevens toch iets verder dan gedacht... 53km dus 50 minuten rijden. Maar ik ga zeker eens terug en dan gaat ze mij op één van haar paarden zetten.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 23:14

SinneJ schreef:
Humpiedumpie schreef:

Lijkt me niet dat ze hele opleidingen gaan wijden aan iets dat niet waar is := .
Maar nee heb even snel de drie eerste hits van google geplakt. Maar ik ga voor je aan de slag ;).



Er zijn ook hele opleidingen over readings doen op basis van een foto van een paard.

Just saying :+

Nou inderdaad :')

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 23:16

Art_Ificious schreef:
Nou heb op Joker gezeten.
Op zich was mijn balans best goed. Alleen mijn zit... Ik mag echt meer op mijn billen zitten en bovenlichaam ietsje naar voor (vanuit het bekken) zodat ik de onderrug recht kan maken ipv hol.
Lichtrijden kwam ik ook teveel uit zadel en heb nu dus kunnen aanvoelen dat een beetje eruit komen al genoeg is.

Had gsm op filmen gezet maar door de wind viel hij om. :') lesgeefster heeft die terug recht gezet maar iets te ver naar achter gekanteld waardoor alleen mijn bovenlichaam en hoofd te zien zijn en niet de hele Joker dus. Jammer. Maar heb wel vee' geleerd vandaag.

Heb dus alleen beeld van begin dat ik op Joker zat net voor gsm omviel.

[ [url=m/FvSnbC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ging normaal videocamera en statief meenemen maar heb eergisteren relatie stopgezet met mijn vriend en dus gisteren spullen verhuisd naar mijn ouders. Bij mijn ouders geslapen en er liggen nog spullen bij mijn ex die ik dit weekend nog ophaal. Oa het statief ligt er nog.

8 april heb ik een Balance Coaching les op mijn ervaren paard Clin.
(Bedankt Moestuin dat u mij dit geweldige paard toevertrouwd.)

Die les ga ik filmen of laat ik mijn moeder filmen. Ik kan van 3 hoeken filmen want heb gsm, videocamera en een gopro.

Ik ga dan ook een volgtopic openen om de vorderingen daarin bij te houden.


Het was tevens toch iets verder dan gedacht... 53km dus 50 minuten rijden. Maar ik ga zeker eens terug en dan gaat ze mij op één van haar paarden zetten.


En gaaf hoor dat je dit doet! Vind dat je echt je best doet voor je paardjes, top!

Anoniem

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 23:29

Wat goed! En ook wel leuk, denk ik? Eigenlijk zou elke ruiter een keer zo'n sessie moeten doen! :D

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 23:32

Leuk hoor zo’n les op joker lijkt mij ook super leerzaam. Dat blijkt al uit je verhaal :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 19:12

Mijn houding is toch al wel verbeterd. Heb ook gevoel dat ik meer balans heb.
En ik kom minder ver uit zadel bij lichtrijden.

Donderdag heb ik les maar op mijn ander paard. Ben zo benieuwd :)

Tijdens het maken van de foto's riep mijn zus me ook tips-aanwijzingen toe die ik ook ter harte neem.
Afbeelding

Paar pasjes doorzitten lukt ook al beter
Afbeelding

Zijn jambette
Afbeelding

En wat ik altijd al wou proberen. Handjes los over de sprong. (of nja huppeltje :+ )
Afbeelding

Anoniem

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 19:57

Inderdaad al een hoop verbetering, goed gedaan! :D
Probeer wel als je zo los gaat staan boven de sprong, je gewicht niet zo naar voren te gooien, dan blijf je ook beter in balans. Ook daarbij hoef je niet super ver uit het zadel te komen. ;)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 21:05

Thnx.

Idd boven de sprong denk ik vaak dat ik over 1m moet en kom dus teveel mee. :') Maar echt springen houd ik voorlopig nog achterwege tot de dressuur er goed in zit. Zo af en toe een klein hobbeltje of cavalettie doe ik wel voor de balans en coördinatie van ranger zijn benen.

Avalanche

Berichten: 15980
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:05

Ook met een meter hoef je niet zo hoog uit het zadel te komen :) en dit is niet meekomen, dit is er bijna naast liggen :')
Als je je paard daar echt op wilt trainen: leg balkjes neer en laat hem met longeren eroverheen draven. Fijn voor de bovenlijn, veel lol voor je paard en beslist constructiever dan wat je nu doet.

En dan met Joker even verder gaan jezelf te trainen.

Ik vind je eerste foto heel stijfjes ogen, je zit daar alsof je een stok hebt ingeslikt. 2e foto is, hoewel je naar voren zit, wel veel fijner om naar te kijken, daar zit veel meer ontspanning in. Je mag daar nog wel veel meer mee met je hand, je hand moet altijd naar voren zijn, nu werkt hij terug, maar over all best leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:14

Avalanche81 schreef:
Ook met een meter hoef je niet zo hoog uit het zadel te komen :) en dit is niet meekomen, dit is er bijna naast liggen :')
Als je je paard daar echt op wilt trainen: leg balkjes neer en laat hem met longeren eroverheen draven. Fijn voor de bovenlijn, veel lol voor je paard en beslist constructiever dan wat je nu doet.

En dan met Joker even verder gaan jezelf te trainen.

Ik vind je eerste foto heel stijfjes ogen, je zit daar alsof je een stok hebt ingeslikt. 2e foto is, hoewel je naar voren zit, wel veel fijner om naar te kijken, daar zit veel meer ontspanning in. Je mag daar nog wel veel meer mee met je hand, je hand moet altijd naar voren zijn, nu werkt hij terug, maar over all best leuk.

Alleen zit ze niet, maar staat ze. :+ Ben het met je eens dat er wel wat spanning in met name haar schouders lijkt te zitten, maar als je eerst jarenlang een beetje in elkaar gedoken hebt gereden, is het niet zo makkelijk om ontspannen rechtop te zitten. Vergeleken met de foto's in de OP is het al een hele verbetering.

Blijf gewoon lekker lessen, TS, dan komt dat allemaal vanzelf goed!

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:32

Avalanche81 schreef:
Ik ben niet super onder de indruk. Het ziet er heel onstabiel uit, je hebt een stoelzit, paard drukt de rug weg en is tegen de hand, en de momenten dat hij naar beneden komt is het meer alsof hij inknikt en van je hand weg wil.
Er is geen stelling, geen buiging, geen balans, en I'm sorry maar het is niet echt heel veel beter dan een manegeruiter.
Ook met lichtrijden kom je veel te ver uit het zadel. Sorry, ik vind het niets.

Tja niet iedereen rolt vanuit de baarmoeder het zadel op.
Ook een startend proces mag zichtbaar zijn om progressie te zien.

Ts goed bezig, je bent je al bewust van veel dingen waar je mee aan de slag kan.Veel plezier en succes.

Avalanche

Berichten: 15980
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:27

Gillbo schreef:
Tja niet iedereen rolt vanuit de baarmoeder het zadel op

Niemand en dat is dus ook geen excuus. Ik vraag me ook wel serieus af waarom je zo defensief reageert. Ik val niemand aan, ik geef commentaar op het rijden en voor zover ik weet, mag dit gewoon op bokt.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:32

Avalanche81 schreef:
Gillbo schreef:
Tja niet iedereen rolt vanuit de baarmoeder het zadel op

Niemand en dat is dus ook geen excuus. Ik vraag me ook wel serieus af waarom je zo defensief reageert. Ik val niemand aan, ik geef commentaar op het rijden en voor zover ik weet, mag dit gewoon op bokt.

Het mag... Dat hoeft niet te zeggen dat je je nogal onbehouwen commentaar ook moet delen he.

Denk af en toe eens na bij jezelf of je zulk commentaar ook leuk zou vinden om te krijgen? Ik denk het niet. Hou het dan voortaan bij 1 negatief punt en een positief punt als je die kunt vinden en de rest slik je in. Dat is ook een keuze. Ik zie dat je op de 2de serie iets positiever hebt gereageerd, dus het kan wel.
Word bokt een stuk gezelliger van.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:51

Avalanche81 schreef:
Gillbo schreef:
Tja niet iedereen rolt vanuit de baarmoeder het zadel op

Niemand en dat is dus ook geen excuus. Ik vraag me ook wel serieus af waarom je zo defensief reageert. Ik val niemand aan, ik geef commentaar op het rijden en voor zover ik weet, mag dit gewoon op bokt.

En ik geef commentaar op jou manier van communiceren, val niemand aan. Ik snap serieus niet waarom je zo reageert want dit mag toch op Bokt.....

Je hebt commentaar leveren en feedback geven, daar zit best een verschil.

Avalanche

Berichten: 15980
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:12

Ineke2 schreef:
Het mag... Dat hoeft niet te zeggen dat je je nogal onbehouwen commentaar ook moet delen he.

Denk af en toe eens na bij jezelf of je zulk commentaar ook leuk zou vinden om te krijgen? Ik denk het niet. Hou het dan voortaan bij 1 negatief punt en een positief punt als je die kunt vinden en de rest slik je in. Dat is ook een keuze. Ik zie dat je op de 2de serie iets positiever hebt gereageerd, dus het kan wel.
Word bokt een stuk gezelliger van.

Ja hoor, heb ik geen enkel probleem mee.
Ik krijg graag kritiek, daar leer ik van. Of het onbehouwen is of niet, interesseert me werkelijk niets, aan het eind van de dag zijn het letters op een scherm :)

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:22

Avalanche81 schreef:
Ineke2 schreef:
Het mag... Dat hoeft niet te zeggen dat je je nogal onbehouwen commentaar ook moet delen he.

Denk af en toe eens na bij jezelf of je zulk commentaar ook leuk zou vinden om te krijgen? Ik denk het niet. Hou het dan voortaan bij 1 negatief punt en een positief punt als je die kunt vinden en de rest slik je in. Dat is ook een keuze. Ik zie dat je op de 2de serie iets positiever hebt gereageerd, dus het kan wel.
Word bokt een stuk gezelliger van.

Ja hoor, heb ik geen enkel probleem mee.
Ik krijg graag kritiek, daar leer ik van. Of het onbehouwen is of niet, interesseert me werkelijk niets, aan het eind van de dag zijn het letters op een scherm :)

Ik moet de eerste nog zien die dat werkelijk niet interesseert. Woorden doen nog steeds wél pijn, zeker als het over iets gaat dat je leuk vindt en graag doet.
Zeker als het zoals erg vaak op bokt minstens 20x herhaalt wordt in 1 topic.

Edit typo
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 06-04-21 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:35

Avalanche81 schreef:
Ineke2 schreef:
Het mag... Dat hoeft niet te zeggen dat je je nogal onbehouwen commentaar ook moet delen he.

Denk af en toe eens na bij jezelf of je zulk commentaar ook leuk zou vinden om te krijgen? Ik denk het niet. Hou het dan voortaan bij 1 negatief punt en een positief punt als je die kunt vinden en de rest slik je in. Dat is ook een keuze. Ik zie dat je op de 2de serie iets positiever hebt gereageerd, dus het kan wel.
Word bokt een stuk gezelliger van.

Ja hoor, heb ik geen enkel probleem mee.
Ik krijg graag kritiek, daar leer ik van. Of het onbehouwen is of niet, interesseert me werkelijk niets, aan het eind van de dag zijn het letters op een scherm :)

Maar van alleen het benoemen van negatieve punten zonder ook aan te geven hóe iemand kan verbeteren, leert diegene niets. Daar zit het verschil tussen constructief commentaar en Nederlandse volkssport nummer 1: iemand afzeiken.

Avalanche

Berichten: 15980
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:38

Lieverd, als je alle antwoorden zelf weet op de vragen die je mij stelt, ga dan met jezelf discussiëren, ja? Of hou op het voor me in te vullen. Het is niet heel moeilijk. Buiten dat kan de TS uitstekend voor zichzelf opkomen, daar heeft ze jou niet voor nodig.

Mkango: ik geef echt ontzettend vaak tips. Maar ik moet dus bij deze TS in katzwijm vallen begrijp ik, en alleen oooohhh en aaaahhh zeggen? Ik heb deze specifieke TS al heel veel tips gegeven, en meer.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:49

Avalanche81 schreef:
Lieverd, als je alle antwoorden zelf weet op de vragen die je mij stelt, ga dan met jezelf discussiëren, ja? Of hou op het voor me in te vullen. Het is niet heel moeilijk. Buiten dat kan de TS uitstekend voor zichzelf opkomen, daar heeft ze jou niet voor nodig.

Ik stel je geen vragen. Ik vraag je alleen om naar jezelf te kijken en er dan nog eens over na te denken of je werkelijk moet reageren of niet.
Als je al veel tips hebt gegeven aan ts eerder wat ik best geloof, waarom moet je dan perse weer je azijnpoot optillen en hier een plasje komen doen ipv dit topic eens over te slaan?
De andere topics zijn zoals je vast ook wel weet niet zo positief verder verlopen, omdat er teveel mensen zulk “aardig” commentaar hadden.

Avalanche

Berichten: 15980
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:55

ik heb het niet over oudere topics gehad :) en ook dat is totaal niet het onderwerp hier, net als mijn persoonlijke ontwikkeling. Maar ik ga temmen, want iemand persoonlijk aanvallen mag namelijk niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 14:58

Avalanche81 schreef:
Lieverd, als je alle antwoorden zelf weet op de vragen die je mij stelt, ga dan met jezelf discussiëren, ja? Of hou op het voor me in te vullen. Het is niet heel moeilijk. Buiten dat kan de TS uitstekend voor zichzelf opkomen, daar heeft ze jou niet voor nodig.

Mkango: ik geef echt ontzettend vaak tips. Maar ik moet dus bij deze TS in katzwijm vallen begrijp ik, en alleen oooohhh en aaaahhh zeggen? Ik heb deze specifieke TS al heel veel tips gegeven, en meer.
De dikgedrukte zin is mijn antwoord op je non-vraag.