Ranger aan het werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25460
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:51

dichterbij jou ( denk ik) is er ook 1 met zit en een joker, in midden Limburg Nederland, 30 min van Maaseik af

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-21 21:43

Lynn_Nikita schreef:
dichterbij jou ( denk ik) is er ook 1 met zit en een joker, in midden Limburg Nederland, 30 min van Maaseik af

Is helaas nog steeds buiten België.


@Goof, ik zie het ook helemaal niet als excuus en wil echt aan mezelf werken :D


Edit
Heb een joker in België gevonden *\o/*
https://paardsparadijs.be/contact/

Edit 2
Nog een paar instructeurs Centered riding gevonden ook :D

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 12:30

Van paardsparadijs al een bericht terug. Heb even doorgegeven welke mogelijke dagen zijn voor mij ivm werk.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:51

Paardsparadijs is echt een topper!! Doe ze maar de groetjes van Lesley van die kleine vosbonte merrie :D

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:09

Hilary schreef:
Ik heb even gezocht, want ik kan er niet tegen als ik er niet op kan komen :+ Ik bedoelde Nathalie Visser, zit in Etten-Leur https://www.equustatera.nl/

Je kunt even kijken of er andere instructeurs zijn die ongeveer hetzelfde doen en waarvoor je de grens niet over hoeft. Bovendien hoop ik dat Corona niet eeuwig gaat duren...


Leuk om mezelf hier tegen te komen :D
Ik ga uit van het principe dat de overlevingsmechanismes die je als kind aanleert terug te zien zijn in het lichaam. Daar zitten vaak wel emoties onder, maar zeggen dat emoties opgeslagen worden in het lichaam is wat te simpel gesteld.

Je eigen spanning kan behoorlijk in de weg zitten bij het rijden. Als je bijvoorbeeld jezelf altijd tegenhoudt om stappen vooruit te zetten zie je vaak dat het paard ook vanuit de houding op de rem wordt gereden. En daarnaast geef ik ook gewoon rijles.

Momenteel zijn de grenzen inderdaad dicht, maar normaal gesproken is het ook mogelijk om met Joker naar jou te komen.

Het grote voordeel van een Joker is dat die niks voor je compenseert zoals een paard dat wel doet.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 12:38

Aanstaande zaterdag mag ik op Joker :):)
Moet dan wel zelf naar paardsparadijs gaan want Joker vervoeren zou moeilijk zijn. Maar het is gelukkig niet het andere eind van het land

Anoniem

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:36

Leuk, veel succes!
En wat goed dat je zo snel stappen zet! :D

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:37

Wat leuk, succes! Ik vond het rijden op Joker heel leerzaam. Wel heel wiebelig maar je kan heerlijk op je zit concentreren. Joker kan er immers niet vandoor schieten!

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 14:30

Britt_xxx schreef:
Wat leuk, succes! Ik vond het rijden op Joker heel leerzaam. Wel heel wiebelig maar je kan heerlijk op je zit concentreren. Joker kan er immers niet vandoor schieten!

Haha da's idd een voordeel dat die niet kan wegschieten :')

Anoniem

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:05

Clin is ook zeer geschikt voor zitlessen. Die blijft zo in een volte lopen zonder dat je moet sturen. Je kunt jou volledig concentreren op jou zit.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:08

Lijkt me toch wel handig zo'n les. Maar ik rij al heel lang niet meer.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 15:18

Moestuin schreef:
Clin is ook zeer geschikt voor zitlessen. Die blijft zo in een volte lopen zonder dat je moet sturen. Je kunt jou volledig concentreren op jou zit.

Was idd van plan om de lessen te paard op Clin te doen omdat hij idd veel rustiger en ook ervaren is.

Anoniem

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 15:41

Ik moet zeggen dat ik jou op de wintec dressuur ook 10 x beter vind zitten. Ik denk dat de wintec vzh inderdaad niet het geschikte zadel is voor.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 15:47

Moestuin schreef:
Ik moet zeggen dat ik jou op de wintec dressuur ook 10 x beter vind zitten. Ik denk dat de wintec vzh inderdaad niet het geschikte zadel is voor.

Hm vervelende is dat die vzh januari pas aangekocht is.
Terugnemen/inruil gaat de winkel niet doen vermoed ik.

Anoniem

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:06

Nee snap ik. Had de zadelpasser wel moeten zien. Veel succes alvast op de Joker :)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:43

Neem vooral ook je eigen zadel mee naar Joker :j Dan kan de instructeur/instructrice goed meekijken hoe je in dat zadel zit en daar tips bij geven. Wellicht komen jullie inderdaad tot de conclusie dat een dressuurzadel beter zou zijn. Mooiste zou zijn als je dan met een dressuurzadel van hun kunt testen hoe je dan zit.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 16:48

Hilary schreef:
Neem vooral ook je eigen zadel mee naar Joker :j Dan kan de instructeur/instructrice goed meekijken hoe je in dat zadel zit en daar tips bij geven. Wellicht komen jullie inderdaad tot de conclusie dat een dressuurzadel beter zou zijn. Mooiste zou zijn als je dan met een dressuurzadel van hun kunt testen hoe je dan zit.

OH kan dat ?
Ga eens een mailtje doen en daarom vragen :)

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:51

Wat goed van je dat je een les op joker gaat nemen!

Ben heel benieuwd naar je ervaring.
Veel plezier. Je komt er wel.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 16:54

Ik heb vorig jaar een Joker-les gehad en daar werd aangeraden dat je je eigen zadel meeneemt :j Je simuleert dan het beste hoe je normaal op je paard zit en als je dus geblokkeerd wordt door je zadel (of juist veel te veel vrijheid hebt, kan ook nog) zien ze dat ook. Ik heb destijds met m'n eigen zadel op Joker gezeten en ook op een zadel dat bij Joker hoorde, daar zat zeker verschil in qua zitten :j

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:00

Wat fijn dat je zitlessen kan krijgen! Ga je vast veel aan hebben. Eigen zadel lijkt me inderdaad een heel goed idee.

Misschien zorgen dat je de les filmt en er zoveel mogelijk uit kan halen voor jezelf.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:07

SinneJ schreef:
Wat fijn dat je zitlessen kan krijgen! Ga je vast veel aan hebben. Eigen zadel lijkt me inderdaad een heel goed idee.

Misschien zorgen dat je de les filmt en er zoveel mogelijk uit kan halen voor jezelf.

Dat wilde ik ook nog voorstellen inderdaad. Je hebt zat beeldmateriaal van hoe je op Ranger zit, het lijkt me waardevol als je ook kunt zien hoe je op Joker zit en welke effecten de instructies van de lesgever hebben op jouw zit :j

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:17

Wat fijn die les zaterdag!
Verder denk ik ook dat je veel baat kan hebben bij yoga: je wordt er soepeler van, maar ook meer bewust van al je spieren en hoe je ze aanspant. Verder is het ontspannend, alleen maar voordelen dus!

Veel succes :)

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 18:49

Ik wil even kwijt dat ik je een topper vind dat je er zoveel me doet <3

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 20:21

Dank je allemaal.
Wou idd ook filmen. Iemand meenemen die filmt lijkt me nu met Corona niet echt een slim idee. Maar heb een statief en een filmcamera dus kan die wel meenemen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Ranger aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 07:16

Vraagje,

Zaterdag heb ik de les op Joker. Kijk er enorm naar uit. Benieuwd wat mijn problemen vooral gaan zijn ook.

Maar had ook al een mail terug van iemand die Balance Coaching doet.

Is het raadzaam om beide te doen? Of zouden jullie opteren om Joker te doen en daarna enkel bij die persoon te blijven voor zitlessen?