Rijden door de oliebol

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Texas02

Berichten: 4573
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:14

Ik weet er alles van, rijden met chronische pijn. Waarom toch blijven rijden? Omdat het toch mijn ontspanning is, ookal doet het pijn. Leuke pony, TS! :) Ik ben het er wel mee eens dat het zadel te ver naar voren ligt, waardoor jij automatisch verder achterin het zadel terecht komt dan eigenlijk zou moeten. Dat is niet alleen vervelend voor de pony, maar ook voor jezelf. Met pijn rijden is al niet makkelijk, maar als je dan ook nog net verkeerd zit doordat je zadel te ver naar voren ligt, wordt het er niet beter op. Of het zadel goed ligt of niet wil ik verder helemaal niet beoordelen met een foto, alleen het te ver naar voren liggen valt wel op.. Maar de pony ziet er leuk uit en loopt ook leuk! Je zit er ook netjes op hoor! Dat kan ik alleen op mijn goede dagen :+ Op de goede dagen kan ik ook nette dressuurproeven rijden, maar op de slechte dagen ben ik blij dat ik zo'n braaf paard heb, anders had ik dan niet kunnen rijden..
Laatst bijgewerkt door Texas02 op 02-04-21 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anastasia24

Berichten: 2704
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:15

Bokkers hebben indd het juiste met jouw en je pony voor. Ook ik zie dat het zadel niet goed ligt en de pony zou kunnen belemmeren, of hier wat mee gaat doen is aan jou. We bedoelen het goed.
Fijn dat overal een beetje een losser teugeltje is aangezien je handen erg ver uit elkaar gehouden worden.
ik hoop dat je binnenkort\ooit weer (pijnvrij?) kunt gaan rijden. :)

sassycas

Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-15

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 22:58

Vind het wel fijn voor je TS dat je zo zelfs met de pijn van je pony kan genieten.
En fijn dat je mensen rond je hebt op stal die je helpen als het nodig is. :)

marinke182

Berichten: 304
Geregistreerd: 03-05-12
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 01:36

Wat een leuke uitstraling heeft je pony! Ik kan me voorstellen dat een ritje op hem je even wat ontspanning en afleiding geeft.

Heb je al eens gekeken naar een zadelovertrek? Dat is een zadelbontje voor op het zadel ipv voor eronder. Dat zit denk ik, wanneer je weer mag rijden, wat zachter voor je. Het beste zou natuurlijk zijn als je over een tijdje sowieso pijnvrij zou kunnen rijden :) .

Succes en sterkte met je herstel +:)+

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2449
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 06:15

Cinnepin schreef:
Zertab schreef:
Leuke pony Ts! :) Wat ik me afvraag... waarom stap je op je pony als je pijn hebt/ziek bent?



Helaas heb ik ook chronisch pijn en rijd ik ook. Wel is het aanzienlijk minder dan voeger.
Wel zit ik ontspannender dan hoe ts oogt, omdat ik wel mee wil gaan in de bewegingen en mijn paard niet wil tegen werken.

Wauw, ik zie dat TS misschien niet zo open stond voor advies over het zadel maar ben ik de enige die dit in een nare toon leest? :+

TS zit misschien wat krampachtig (en pijn is niet hetzelfde voor iedereen, dus wellicht kán TS met haar pijn niet makkelijk ontspannen) maar dit komt over alsof TS expres haar pony tegenwerkt. Naast een aantal puntjes die al zijn genoemd zie ik geen ‘gemene’ rijstijl. Met de handen wat dichter bij elkaar zou het al een heel ander beeld geven gok ik. Daarnaast geeft TS aan dat er aan aandachtspunten gewerkt wordt en soms moeten we daar ook een beetje vertrouwen in hebben, wij zijn er niet bij after all.

Ik vind hem onwijs gaaf TS. Lekker uniek!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:41

Leuk beestje en jullie zijn leuk samen..... Ik hoop dat je vlot weer kunt genieten van minder ongemak en je mooie pony!
Is het een Welsh mix?

LWDaisy

Berichten: 4771
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 08:55

Leuke pony, en het ziet er qua teugelgebruik vrij relaxed uit. Je houdt je handen idd erg breed, maar dat probleem ken ik maar al te goed hoor, ik schep nog net niet uit de mesthoop mee als ik daar voorbij dender :j

Ik ben het wél met x_ankieee eens... Je reacties zijn niet erg vriendelijk wanneer je reageert op iets wat jij niet wilt horen. "Door al het gemiep heen lezen, het ene oor in en het andere uit" getuigt van bepaalde dingen gewoon niet willen zien, en is nogal respectloos naar bokkers toe die de moeite nemen jou hun mening te geven - waar je in een topic als dit toch om vraagt. Geniet van de positieve dingen die je hier te lezen krijgt, en wees eerlijk en objectief over de raadgevingen ivm minder positieve dingen. Die worden niet gezegd om je te pesten; zie ze als een kans om te verbeteren. Ik zeg niet dat je maar klakkeloos alles moet aannemen, maar wees wel eerlijk in je oordeel.
Goed dat je contact hebt met een zadelpasser, hopelijk kan die je verder helpen :j

Een spoedig herstel gewenst!

chanicha

Berichten: 12142
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:04

Leuke pony maar ik vind het geen fijn beeld ivm zadel en je handen maar je hebt er wel plezier in zie ik.
Hoop voor jou dat je snel opknapt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 09:18

Zertab schreef:
Leuke pony Ts! :) Wat ik me afvraag... waarom stap je op je pony als je pijn hebt/ziek bent?


Alsof een paard/pony daar hinder van ondervind! Er al eens aan gedacht dat dit voor TS een uitlaatklep kan zijn, iets wat haar op de been houdt nu haar gezondheid haar in de steek laat? Hypnotherapie wordt niet voor niets meer en meer ingezet, ook in de gehandicaptenzorg.

Leuke pony TS, geniet van mekaar. Paarden zijn de beste therapeuten.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 10:20

Nou ik vraag specifiek niet om die reacties. Zoals in mijn OP staat heb ik les en weet ik wat de werkpunten zijn. Vandaar dat dit ook een ITP is en geen HAW ;). En is het heel gek dat ik mijn eigen zadelmaker meer vertrouw dan een aantal anonieme internetters vanachter een beeldscherm? Ik dacht gewoon een leuk topic te openen met wat plaatjes en ik weet dat het bij lange na niet perfect is maar blijkbaar is bokt gewoon een stukje veranderd/ik heb bokt verkeerd onthouden sinds mn laatste rijtopic. Maargoed er zijn ook zeker reacties bij waar ik wel wat aan heb en die ik leuk vind om te lezen :). Dus dank daarvoor! Een zadelcovertje heb ik trouwens al tegen de kontpijn maar dat heeft voor m'n buik weinig zin haha

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:35

Pfoe wat een houding. Jammer hoor want ondanks dat je niet alles van een plaatje kunt zien, kun je er toch heel wat van opsteken.

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:56

Maar TS, is jouw zadelmaker er altijd bij als je opzadelt? Want een passend zadel kán door welke reden dan ook verkeerd worden opgelegd. Dan is het nog steeds een passend zadel maar óók een fout-geplaatst zadel. En als dat zo is, heeft jouw zadelmaker gelijk maar die mensen die vinden dat het te ver naar voren ligt ook. Het één hoeft het andere niet uit te sluiten.

En dan is het heel simpel om bij de volgende keer dat je gaat rijden een te kijken of het zadel wel ver genoeg naar achteren ligt.

Dat zou zowel positief zijn voor jouw pony als voor jouzelf.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 10:57

Ha wat een leuke pony en wat rij je haar vriendelijk. Ik hou van zo'n los contact. Beter dan andersom wat je zoveel vaker ziet. Heel knap dat je ondanks je pijn haar zo lief rond kan sturen. Wanneer je zelf verkrampt is het extra fijn dat je je pony dat vertrouwen kunt geven, ga maar. Ik hoop dat je in de toekomst wel weer kunt rijden. Wat naar dat je zo jong al zoveel pijn hebt.
Wees maar zuinig op je lieve pony.

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 11:08

SVRL schreef:
Zertab schreef:
Leuke pony Ts! :) Wat ik me afvraag... waarom stap je op je pony als je pijn hebt/ziek bent?


Alsof een paard/pony daar hinder van ondervind! Er al eens aan gedacht dat dit voor TS een uitlaatklep kan zijn, iets wat haar op de been houdt nu haar gezondheid haar in de steek laat? Hypnotherapie wordt niet voor niets meer en meer ingezet, ook in de gehandicaptenzorg.

Leuke pony TS, geniet van mekaar. Paarden zijn de beste therapeuten.



Ik denk eerder dat Zertab dit als oprechte vraag vroeg? Toen ik met mijn nieren zat, werd mij soms ook gevraagd waarom ik er nog opstapte. Niet alles is negatief bedoeld he :)

Ik ga verder geen commentaar geven oid, maar ik wil wel even zeggen dat je een ontzettend leuke pony hebt. Erg grappig getekend, mooi!

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 12:12

Ik heb aangegeven dat ik het eens ben met dat het op deze foto's ver naar voren ligt.. kan daar alleen niets aan veranderen nu met terugwerkende kracht. Ik weet dat iedereen het goed bedoelt maar ik wilde met dit topic gewoon mijn leuke pony laten zien, en meer eigenlijk niet. Dank voor alle reacties weer. Ik ben zeker weten heel zuinig op 'm <3

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:21

CastaMickey schreef:
Ik heb aangegeven dat ik het eens ben met dat het op deze foto's ver naar voren ligt.. kan daar alleen niets aan veranderen nu met terugwerkende kracht. Ik weet dat iedereen het goed bedoelt maar ik wilde met dit topic gewoon mijn leuke pony laten zien, en meer eigenlijk niet. Dank voor alle reacties weer. Ik ben zeker weten heel zuinig op 'm <3


Ze stellen zich nogal aan over je zadel vind ik, ja hij ligt te ver naar voren maar is absoluut niet te groot, plus dat dit niet te beoordelen is bij een pony in beweging en met dekje. Dan moet je het zadel op de blote rug in stilstand zien.
Maarja mensen hier hebben zadelmakers ogen denken ze whahaha.

Onwijs leuke pony en geniet <3

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 12:23

Wat een onwijs leuke pony, de aftekeningen op zijn hoofd! <3

Sterkte, hopelijk kan je spoedig met minder pijn rijden...

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 12:34

Thanks, doet me goed om te lezen :)

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 15:07

Ts jullie zijn een leuk setje samen en fijn dat je met wat hulp soms toch even van je pony kan genieten. Ik als ook chronisch pijn patiënt kan zeggen dat dit heel belangrijk is . Geeft een hoop ontspanning , afleiding en maakt je hoofd leeg .

Over de niet zo aardige reacties van ts . Ze heeft duidelijk aam dat ze les heeft er een zadel passer is. En door het te dik zijn zal zadel waarschijnlijk ook nu niet perfect liggen . Mishandel je dan meteen je paard nee!
En door pijn en dus waarschijnlijk ook weinig Energie krijg je ook een korter lontje . En reageer je soms iets minder tactisch.
Maar kan me voorstellen dat je baalt als mensen hier over door blijven gaan .

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-21 16:11

genja schreef:
Ts jullie zijn een leuk setje samen en fijn dat je met wat hulp soms toch even van je pony kan genieten. Ik als ook chronisch pijn patiënt kan zeggen dat dit heel belangrijk is . Geeft een hoop ontspanning , afleiding en maakt je hoofd leeg .

Over de niet zo aardige reacties van ts . Ze heeft duidelijk aam dat ze les heeft er een zadel passer is. En door het te dik zijn zal zadel waarschijnlijk ook nu niet perfect liggen . Mishandel je dan meteen je paard nee!
En door pijn en dus waarschijnlijk ook weinig Energie krijg je ook een korter lontje . En reageer je soms iets minder tactisch.
Maar kan me voorstellen dat je baalt als mensen hier over door blijven gaan .


Precies dit :j Ik ben sowieso niet altijd handig in m'n verwoording, dingen komen bij mij regelmatig anders over dan ik ze bedoel. Zit het grootste gedeelte van de dag me te vervelen op de bank en had het topic geopend als iets positiefs voor mezelf en dat pakte niet helemaal uit zoals ik verwachtte/hoopte. Maar wat jij zegt genja is wel precies hoe het zit, dank voor de verwoording! En bedankt iedereen die toch z'n best doet te reageren!

Kabayo

Berichten: 13902
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:35

Wat een leuke pony en wat knap dat gewoon rijdt! Petje af! Lekker van elkaar genieten hoor!

Ik schrik van sommige reacties, met name over ts haar houding.. openingspost wel gelezen? -O-

fayvanes
Berichten: 6
Geregistreerd: 11-11-18
Woonplaats: Amersfoort

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 16:41

Leuk die sokken met het dekje! Super knap dat je gewoon rijdt *\o/*

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:28

genja schreef:
Ts jullie zijn een leuk setje samen en fijn dat je met wat hulp soms toch even van je pony kan genieten. Ik als ook chronisch pijn patiënt kan zeggen dat dit heel belangrijk is . Geeft een hoop ontspanning , afleiding en maakt je hoofd leeg .

Over de niet zo aardige reacties van ts . Ze heeft duidelijk aam dat ze les heeft er een zadel passer is. En door het te dik zijn zal zadel waarschijnlijk ook nu niet perfect liggen . Mishandel je dan meteen je paard nee!
En door pijn en dus waarschijnlijk ook weinig Energie krijg je ook een korter lontje . En reageer je soms iets minder tactisch.
Maar kan me voorstellen dat je baalt als mensen hier over door blijven gaan .



Hier sluit ik me volledig bij aan! Ik ken de TS, super fijn Genja dat je zo meedenkt! Dit is idd precies hoe het zit. TS heeft altijd het beste over voor haar pony, zal zijn gezondheid en zorg altijd voorop stellen. Nu zit TS in een ontzettend lastige periode. Dus ik bedankt de meeste mensen hier op bokt die lief reageren, en begrip tonen. Sommige reacties zijn goed bedoeld, maar gezien de omstandigheden is het niet zo makkelijk om op kritiek te reageren. We hopen dat jullie dat voor nu ook begrijpen.

Mochten jullie meer info willen, pb mij maar. Voor nu zou ik het echt heel erg waarderen als mensen (voor ts’s toestand) even geen kritiek plaatsen. Het is een ITP, dus ja het mag natuurlijk, dus als je het toch niet kan laten, ga vooral je gang. Maar in deze lastige periode vraag ik het toch, met de gedachten van: nooit geschoten is altijd mis.

Dank aan iedereen die lief wil meedenken❤️
Laatst bijgewerkt door Ymor op 05-04-21 09:31, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Stukje gewijzigd

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:39

Een hele dikke knuffel :knuffel:

Loeky01
Berichten: 7315
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:55

Wat jammer om te lezen dat je zo veel pijn hebt Nardi :(. Fijn dat hij braaf genoeg is om af en toe lekker te kunnen rijden als je je goed genoeg voelt. Het ziet er fijn uit voor de omstandigheden die er zijn. Volgens mij woon ik redelijk in de buurt, mocht je hulp kunnen gebruiken laat het me weten.