Rijden door de oliebol

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 17:39

Hoi bokkers,

De afgelopen tijd heb ik weer wat foto's verzameld van het rijden met mijn pony Normini. Helaas ben ik zelf best ziek waardoor het rijden heel moeizaam (en inmiddels even helemaal niet meer :'( ) gaat. Let dus niet op m'n houding want ik probeer uit alle macht de pijn te onderdrukken, ik zit soms vrij verkrampt.

Foto's staan allemaal door elkaar qua alles, het zijn een aantal verschillende dagen en we hebben les dus ik weet waar we aan moeten werken :). Een reactie zou leuk zijn!


1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding


7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

SsSimonee

Berichten: 2941
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:07

Wat een leuke pony zeg! En het ziet er fijn uit ondanks dat je zelf wat verkrampt zit.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:15

Opzich vind ik het er vriendelijk uitzien, maar waarom heb je af en toe je handen zo breed?

Tevens valt mij op dat dit zadel te lag is voor de rug, hij ligt namelijk veel te ver naar voren ( paard heeft nu ook geen schouder vrijheid ) en als je het op de juiste plaats legt, is het te lang. Ik zou dus ook even een zadel maker laten komen.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 18:26

Thanks :)


Citaat:
we hebben les dus ik weet waar we aan moeten werken
;)

Zadel is 16.5'' en zeker niet te lang, pony is dik waardoor er misschien wat vertekent. Zadelmaker is zeker in beeld en ik vertrouw meer op hem dan op iemand achter een computerscherm.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:30

Er valt nogal wat bij te schaven aan jouw hand houding. Naar voren die handen! Motortje aan de achterkant moet gaan lopen en jij moet alleen je handen nog op de juiste plek gaan houden. Dan heb je echt een fijn plaatje te pakken.

Maar wat een gaaf dier is het joh! Hoe groot is hij?

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:36

CastaMickey schreef:
Thanks :)


Citaat:
we hebben les dus ik weet waar we aan moeten werken
;)

Zadel is 16.5'' en zeker niet te lang, pony is dik waardoor er misschien wat vertekent. Zadelmaker is zeker in beeld en ik vertrouw meer op hem dan op iemand achter een computerscherm.



Dat moet je zelf weten, maar ik zie het overduidelijk, zadel ligt op de nek, en hoort achter de schouders ;)

ellenimar
Berichten: 379
Geregistreerd: 18-09-09

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:43

idd dat zadel ligt niet goed, je vraag om reacties hier dus tja dan krijg je reacties via computerscherm :+

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:51

Ziet er wel fijn uit! Leuk die matchende sokken :D

Wel dringend tijd om aan een dieet te werken :oo Die pony is zo vet dat het echt gevaarlijk wordt voor zijn gezondheid.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 18:52

Ben het er idd mee eens dat het zadel wat naar achter mag nav deze foto's maar als je hieruit wil opmaken dat mijn 16.5'' zadeltje te lang is voor m'n D (1.39) pony dan neem ik die reactie niet heel serieus.

Er staat ook bij dat er een zadelmaker bijkomt, we les hebben en ik momenteel amper kan zitten van de pijn. :+ Toch bedankt voor de moeite van het typen in elk geval.

Er wordt idd gewerkt aan zijn overtollige kilo's!

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 18:54

Zadel viel me ook meteen op, of het past of niet kan ik niet beoordelen, maar het ligt duidelijk op het schouderblad.

Handen zou ik ook echt aan werken, zonde dat je ze zo breed zet, het lijkt wel alsof je een dienblad draagt.

Je pony is een plaatje om te zien, mooie tekeningen! Lijkt me best een uitdaging om schoon te houden :P

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:21

CastaMickey schreef:
Ben het er idd mee eens dat het zadel wat naar achter mag nav deze foto's maar als je hieruit wil opmaken dat mijn 16.5'' zadeltje te lang is voor m'n D (1.39) pony dan neem ik die reactie niet heel serieus.

Er staat ook bij dat er een zadelmaker bijkomt, we les hebben en ik momenteel amper kan zitten van de pijn. :+ Toch bedankt voor de moeite van het typen in elk geval.

Er wordt idd gewerkt aan zijn overtollige kilo's!



Een pony/paard kan een korte rug hebben, heeft niets met hoogte te maken. Jouw pony heeft een erg korte rug. Als je het zadel op de juiste plaatst legt komt het op de lendenen, dus te lang ;)
Misschien heeft de pony dan gewoon de rug niet om een volwassen persoon te dragen met zadel. Een zadel dat niet op de juiste plaatst ligt, of niet past kan ernstige schade aanrichten

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:30

Leuke pony Ts! :) Wat ik me afvraag... waarom stap je op je pony als je pijn hebt/ziek bent?

LoessM

Berichten: 227
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:32

Jeetje advies is altijd fijn, maar vanaf een scherm is dit toch niet te doen mensen. Ts geeft aan dat ze lest en er contact is met een zadelmaker. Ik vind het knap dat je ondanks dat je best ziek bent (klinkt als iets chronisch/langdurig, sterkte daarmee ts) nog lekker met je pony aan het werk bent. Soms geeft dat ook verlichting in pijn en een doel om door te gaan als je ziek bent. Ik zie een ontspannen teugeltje, een vrolijke pony. Lekker genieten met elkaar en hopelijk voel je je snel weer beter.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 19:40

LoessM schreef:
Jeetje advies is altijd fijn, maar vanaf een scherm is dit toch niet te doen mensen. Ts geeft aan dat ze lest en er contact is met een zadelmaker. Ik vind het knap dat je ondanks dat je best ziek bent (klinkt als iets chronisch/langdurig, sterkte daarmee ts) nog lekker met je pony aan het werk bent. Soms geeft dat ook verlichting in pijn en een doel om door te gaan als je ziek bent. Ik zie een ontspannen teugeltje, een vrolijke pony. Lekker genieten met elkaar en hopelijk voel je je snel weer beter.

Dit! Waarom rijden als je pijn hebt? Omdat chronisch pijn hebben je mentaal kan slopen en je dan soms dat ritje, ondanks de pijn, nodig hebt om vol te houden!
En ja, er zijn dingetjes om aan te werken, maar pony wordt nou ook echt niet afgebeuld

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:02

Leuk dier heb je onder je kont! Als je je handen wat meer bij elkaar hebt zal het gelijk een stuk anders lijken :D
Maar het belangrijkste is om gewoon lekker samen te genieten. Hopelijk lukt dat toch, ondanks sommige reacties. Ik weet niet wat je hebt, maar ik hoop voor je dat er gauw verbetering inzit. (als dat mogelijk is)

Ik vind jullie een leuk duo!

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:02

Zertab schreef:
Leuke pony Ts! :) Wat ik me afvraag... waarom stap je op je pony als je pijn hebt/ziek bent?



Helaas heb ik ook chronisch pijn en rijd ik ook. Wel is het aanzienlijk minder dan voeger.
Wel zit ik ontspannender dan hoe ts oogt, omdat ik wel mee wil gaan in de bewegingen en mijn paard niet wil tegen werken.
Maar het rijden kan ook een ontspanning geven, waardoor je je spieren wat ontspan. Ik rijd niet meer in de bak en rijd alleen in het bos waarbij ik heel veel stap. Dus ook ik stap op met chronische pijn. Je lichaam geeft vanzelf aan wanneer het niet kan

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 20:07

Cinnepin schreef:
CastaMickey schreef:
Ben het er idd mee eens dat het zadel wat naar achter mag nav deze foto's maar als je hieruit wil opmaken dat mijn 16.5'' zadeltje te lang is voor m'n D (1.39) pony dan neem ik die reactie niet heel serieus.

Er staat ook bij dat er een zadelmaker bijkomt, we les hebben en ik momenteel amper kan zitten van de pijn. :+ Toch bedankt voor de moeite van het typen in elk geval.

Er wordt idd gewerkt aan zijn overtollige kilo's!



Een pony/paard kan een korte rug hebben, heeft niets met hoogte te maken. Jouw pony heeft een erg korte rug. Als je het zadel op de juiste plaatst legt komt het op de lendenen, dus te lang ;)
Misschien heeft de pony dan gewoon de rug niet om een volwassen persoon te dragen met zadel. Een zadel dat niet op de juiste plaatst ligt, of niet past kan ernstige schade aanrichten


Misschien moet je deze lockdown aan de slag als zadelmaker en consulten per foto aanbieden! :+ ik ga er in elk geval niet verder op in want ik weet dat het goed zit en mijn pony niks ontbreekt.


Dank verder voor de reacties :). Ik heb hulp bij het rijden en zadelen etc gehad en stap momenteel ook niet meer op omdat het nu echt even niet gaat. Het wisselt per dag wel een beetje maar op deze momenten heeft het rijden me meer plezier en energie opgeleverd dan dat het me aan pijn kostte. Ziekte is idd zeer langdurig maar rijden deed me tijdens deze ritjes dus goed en de pijn was het waard. Ik rijd nu tijdelijk even niet omdat ik niet veel mag bewegen maar leuke fijne dingen doen levert me uiteindelijk meer op dan hele dagen op de bank zitten.

Oh en beter worden ga ik zeker. Het is een hele klus en ik ben er al heel lang voor in gevecht maar ik ben ook heel sterk!

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:13

Vooral verder je kop in het zand steken ;)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:33

Leuke pony en wat fijn dat je even een ritje hebt kunnen maken. Dat is zóveel waard soms dat je even je tanden op elkaar zet en 'lekker' gaat hobbelen. Lekker van genieten meid <3 Je lag op foto 9 zegt voldoende!

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:36

Hij blijft prachtig <3

Wat ontzettend klote dat jij zo slecht gaat.
Hele dikke knuffel.

Hopelijk kun je zo toch wel een beetje genieten.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:41

Sterkte en zoveel mogelijk genieten van deze leuke pony!

SumSum
Berichten: 677
Geregistreerd: 15-05-07

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 20:58

Wat een nare reacties weer..

Super leuke pony, je weet zelf de verbeterpunten. Hopelijk kun je snel weer lekker rijden, met minder pijn!

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 21:29

Thanks voor de leuke reacties <3 ben nog altijd zo blij met hem. Het blijft een draakje, zelfs als ik me heel slecht voel. Paarden voelen dat aan en zijn vaak extra voorzichtig maar hij gaat juist dan grenzen opzoeken en kijken wat hij kan maken, de clown :')

Ik lees gewoon door al het gemiep heen hoor, ene oor in andere oor uit en ik hoop dat zo iemand iets vrolijker door z'n dagelijks leven gaat :).

Goudhaan1

Berichten: 648
Geregistreerd: 02-04-20

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:55

Wat een prachtige pony! Het ziet er echt heel vriendelijk uit :)
Mijn knolleke is momenteel ook echt aan de dikke kant, flink aan de slag om die Corona-kilo's eraf te krijgen :')

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 21:58

Vind het een leuke pony, en ziet er goed uit! Begrijp dat je nog lekker wil rijden ondanks pijn of ziekte :j

Ben het wel met de rest eens dat je reacties niet erg vriendelijk zijn. Ze bedoelen het toch goed? Als je geen commentaar wil moet je geen foto’s posten.