Rijden door de oliebol

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amado7

Berichten: 10737
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 14:55

Fijn TS, dat je nog hebt kunnen rijden. En dat je ervan hebt genoten en zo'n lief paardje hebt die zijn best doet voor je! Sterkte in alles!

genja
Berichten: 3943
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 15:05

Axivoca123 schreef:
genja schreef:
Ts jullie zijn een leuk setje samen en fijn dat je met wat hulp soms toch even van je pony kan genieten. Ik als ook chronisch pijn patiënt kan zeggen dat dit heel belangrijk is . Geeft een hoop ontspanning , afleiding en maakt je hoofd leeg .

Over de niet zo aardige reacties van ts . Ze heeft duidelijk aam dat ze les heeft er een zadel passer is. En door het te dik zijn zal zadel waarschijnlijk ook nu niet perfect liggen . Mishandel je dan meteen je paard nee!
En door pijn en dus waarschijnlijk ook weinig Energie krijg je ook een korter lontje . En reageer je soms iets minder tactisch.
Maar kan me voorstellen dat je baalt als mensen hier over door blijven gaan .



Hier sluit ik me volledig bij aan! Ik ken de TS, super fijn Genja dat je zo meedenkt! Dit is idd precies hoe het zit. TS heeft altijd het beste over voor haar pony, zal zijn gezondheid en zorg altijd voorop stellen. Nu zit TS in een ontzettend lastige periode, en is het onzeker hoeveel topics ze nog kan openen om het zo even te zeggen. Dus ik bedankt de meeste mensen hier op bokt die lief reageren, en begrip tonen. Sommige reacties zijn goed bedoeld, maar gezien de omstandigheden is het niet zo makkelijk om op kritiek te reageren. We hopen dat jullie dat voor nu ook begrijpen.

Mochten jullie meer info willen, pb mij maar. Voor nu zou ik het echt heel erg waarderen als mensen (voor ts’s toestand) even geen kritiek plaatsen. Het is een ITP, dus ja het mag natuurlijk, dus als je het toch niet kan laten, ga vooral je gang. Maar in deze lastige periode vraag ik het toch, met de gedachten van: nooit geschoten is altijd mis.

Dank aan iedereen die lief wil meedenken❤️



Vindt dat soms echt jammer van bokt. Iemand plaats trots een topic en legt in de openingspost uit wat het verhaal erbij is .
En dan wordt je door sommige mensen de grond ingetrapt . Vast niet zo bedoeld maar zo komt het vast wel over bij ts .
Ik ben een stuk ouder en heb onder tussen geleerd te handelen met de ongemakken die ik heb . Nog steeds momenten dat ik een korte lontje heb hoor maar ik kan er aardig mee omgaan . En ik herken het zo bij ts !
Heel veel sterkte hoop dat er snel verbetering komt .

Zertab

Berichten: 12277
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 15:59

Cinnepin schreef:
Zertab schreef:
Leuke pony Ts! :) Wat ik me afvraag... waarom stap je op je pony als je pijn hebt/ziek bent?



Helaas heb ik ook chronisch pijn en rijd ik ook. Wel is het aanzienlijk minder dan voeger.
Wel zit ik ontspannender dan hoe ts oogt, omdat ik wel mee wil gaan in de bewegingen en mijn paard niet wil tegen werken.
Maar het rijden kan ook een ontspanning geven, waardoor je je spieren wat ontspan. Ik rijd niet meer in de bak en rijd alleen in het bos waarbij ik heel veel stap. Dus ook ik stap op met chronische pijn. Je lichaam geeft vanzelf aan wanneer het niet kan


Ik wist niet dat ts chronisch pijn heeft, ik dacht dat ze ziek was - als in niet fit/griep? Verkeerd begrepen dus! :)

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 16:21

Och jongens dood ga ik ook niet hoor! Heb op het moment veel last van langdurige ziekte maar met een beetje rust en gevechten kom ik snel weer in betere tijden! Dank voor alle lieve reacties wel, hele fijne wending van het topic :)

Braaf is ie trouwens niet! Hij is opgevoed maar blijft je testen, juist in situaties dat ik me niet goed voel probeert ie het een beetje extra, de draak :+
Ergens ook wel fijn want het dwingt me om normaal te doen. Zorgt soms ook wel dat ik vergeet dat het slecht gaat. Heb gelukkig heel veel hulp van de allerbeste en liefste stalgenootjes en bokker axivoca dus ik prijs me gelukkig met hen en mijn liefste pony. En hopelijk snel ook weer met mijn gezondheid <3

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:34

Die is niks te mager, haha. Hele leuke pony. Puur uit nieuwsgierigheid.. vanwaar de peesbeschermers?

Op de ene foto wel en andere weer niet

Nietsmar
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-08-19

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:44

Wat fijn dat je ondanks je ziek zijn plezier haalt uit het rijden!
En wat een leuke pony heb je <3
Hoop dat je snel weer helemaal kunt genieten zonder pijn :)

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:45

Wat een knap dier! En hij danst er best lekker over.
Als jij met pijn rijdt zou ik proberen om het zo aangenaam mogelijk te maken en daar ook verder in te blijven zoeken. Misschien is zo'n bontje op het zadel of een gelzitting voor je een uitkomst om nog comfortabeler te kunnen zitten

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 15:05

_Mir schreef:
Die is niks te mager, haha. Hele leuke pony. Puur uit nieuwsgierigheid.. vanwaar de peesbeschermers?

Op de ene foto wel en andere weer niet


Meestal rijden we met, uit voorzorg voor blessures. Alleen op sommige momenten was hij zo extreem goor op z'n benen dat ik dan de kans op wondjes/irritaties groter acht dan een blessure.


Anne_GTI schreef:
Wat een knap dier! En hij danst er best lekker over.
Als jij met pijn rijdt zou ik proberen om het zo aangenaam mogelijk te maken en daar ook verder in te blijven zoeken. Misschien is zo'n bontje op het zadel of een gelzitting voor je een uitkomst om nog comfortabeler te kunnen zitten


Heb ik al := Ik werk aan een ingebouwd speklaagje op m'n kont om pijnvrij(er) te kunnen zitten.

Maflinger_S
Berichten: 12171
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:23

Wat een leuke pony, ziet er uit als een tankje dat af en toe best stout uit de hoek kan komen.

Ik heb ook wel eens zo op mijn paard gezeten, met mijn handen/armen wijd om ponybeest iets te leren. Geeft niets, het beeld is misschien niet zo mooi maar het werkt prima, zeker als je, zoals jij, niet veel druk op de teugels hebt. Ondanks dat je je fysiek niet zo lekker voelt, zit je blijkbaar wel in balans want je hebt de teugels niet nodig om je evenwicht te houden. Dat zie ik altijd graag.

Soms kan rijden terwijl je je niet zo lekker voelt, precies zijn wat je nodig hebt. Ik heb een paar jaar terug met een gebroken of gekneusde rib op mijn paard gezeten. Was een weekendje weg en viel er vrijdagavond tijdens het eerste ritje op de heide al af. Zaterdag toch op mijn paard geklommen, dat viel niet mee, maar wel lekker gereden. Er weer af klimmen was ook een dingetje ...

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 12:33

Je mag mijn speklaagje anders wel hebben hoor! ;) Ik heb er wat te veel.

Zeg, het zadel kan misschien wel passen, maar inderdaad zijn kilo'tjes werken niet mee maar waar ik zelf ook aan dacht: soms kan een andere singel ook een heel verschil maken. Ik heb namelijk zelf een tijdje de verkeerde singel gebruikt waardoor het zadel schoof, een andere singel hield de boel meer op z'n plaats waardoor het passende zadel ook passend lag. Da's misschien nog iets om met je zadelmaker te bespreken?

Goed dat je les neemt, geniet vooral ook van je pony en niet te hoge verwachtingen als je met pijn op je paard moet stappen. Niet naar jezelf toe, maar dan ook niet naar je pony toe. Leuk ding, eens je weer beter bent kan je daar vast een stuk verder mee geraken. Succes!

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-21 13:31

Heb toevallig net een ander singel gekocht idd en ben daarmee aan het proberen en afwisselen om te kijken wat werkt :).
Wil je dat speklaagje anders opsturen met de post en evt een strikje erom? Dan mag ik snel weer lekker paardrijden!

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 14:02

Als dat kon zou ik dat metéén doen!

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 15:47

Ik vind het een leuke pony met een leuke uitstraling.
Dik? Ja maar het staat hem wel.
Ik vraag me af waar jij pijn hebt, want het zou jou kunnen helpen om een ander zadel te nemen. Ik denk dat er voldoende zadels zijn die jouw pony wel passen maar die voor jouw fysiek ongemak niet fijn zijn. Een zadelmaker kan je hier misschien niet bij helpen maar een zadelfitter misschien wel. Overweeg het eens. Zeker als je weet dat jouw pijn niet meer weg zal gaan.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:01

karijn schreef:
Ik vind het een leuke pony met een leuke uitstraling.
Dik? Ja maar het staat hem wel.
Ik vraag me af waar jij pijn hebt, want het zou jou kunnen helpen om een ander zadel te nemen. Ik denk dat er voldoende zadels zijn die jouw pony wel passen maar die voor jouw fysiek ongemak niet fijn zijn. Een zadelmaker kan je hier misschien niet bij helpen maar een zadelfitter misschien wel. Overweeg het eens. Zeker als je weet dat jouw pijn niet meer weg zal gaan.


Dik. Ja maar het staat hem wel?
Omg -O- -O-
Je paard zodanig vet zetten is minstens even erg als hem uithongeren hoor, absoluut niet gezond.

xDenies

Berichten: 13498
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:32

Poekkie schreef:
Dik. Ja maar het staat hem wel?
Omg -O- -O-
Je paard zodanig vet zetten is minstens even erg als hem uithongeren hoor, absoluut niet gezond.


Je kan ook van een mug een olifant maken. Het is niet TS die het zegt dat het hem staat en er is niemand die het dier bewust aan het vetmesten is. Lees even het hele topic door, dan komt het antwoord je tegemoet.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:51

TS, ik vind het een leuke pony en de foto's zijn op zich oke.

Ik vind het wel jammer dat je zo heftig reageert. Ik kan ook duidelijk zien dat het zadel niet goed ligt en heb zadelpassers niet allemaal heel hoog zitten.
Dan kan je ook denken dat je hier van ervaren mensen een vrijblijvend advies krijgt. Een zadelpasser wil verdienen en kan fouten maken. Dat kunnen je mede bokkers dus voorkomen of je bij helpen vanuit ervaring.

Ik ben wat ouder en heb al behoorlijk wat jaren ziekte's, fysieke problemen en ook diverse operaties gehad. Ik weet hoe fijn het is om weer te rijden. Maar ben ook eerlijk naar mezelf en vooral de paarden als het niet gaat.

Wel rijd ik zelf western, dus ook andere zadels.

Ik heb zelf altijd zowel engels als western les gegegeven en heel veel gewerkt aan zit en houdingen. Ik denk dat je daar nog heel veel winst kan behalen. Gewoon voor jezelf naast het rijden zoals het nu gaat, dat je heel erg bewust wordt van je lijf. Het lijkt soms moeilijk, maar kan heel veel ook echt makkelijker maken.

Is er geen andere mogelijkheid om de pony meer te laten bewegen? Afvallen is vooral veel meer beweging en naar het dieet kijken. Maar het 1 gaat niet zonder het ander. Het zou niet leuk zijn als jij weer volop kan rijden, je pony niet gezond is.

*in het algemeen* Poekkie heeft wel gelijk. Het wordt niet voldoende erkend, maar een paard te dik laten worden is net zo erg als te dun. Te dikke paarden worden ook vaak ziek en het is een enorme belasting op het lijf, de hoeven etc.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 16:57

xDenies schreef:
Poekkie schreef:
Dik. Ja maar het staat hem wel?
Omg -O- -O-
Je paard zodanig vet zetten is minstens even erg als hem uithongeren hoor, absoluut niet gezond.


Je kan ook van een mug een olifant maken. Het is niet TS die het zegt dat het hem staat en er is niemand die het dier bewust aan het vetmesten is. Lees even het hele topic door, dan komt het antwoord je tegemoet.


Tsja tegen dat soort uitspraken als ‘dik zijn staat hem wel’ kan ik echt niet. Zeker niet als er dan allemaal commentaar komt op handhouding etc die het paard echt helemaal niets kwaad doet maar wat veruit het schadelijkst voor zijn gewrichten is wordt nog goedgekeurd ook. Van deze tunnelvisie mag bokt wel af wat mij betreft.

Mellers

Berichten: 51
Geregistreerd: 27-01-21
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 17:13

Ziet er leuk uit zo! *\o/*

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:00

Poekkie schreef:
karijn schreef:
Ik vind het een leuke pony met een leuke uitstraling.
Dik? Ja maar het staat hem wel.
Ik vraag me af waar jij pijn hebt, want het zou jou kunnen helpen om een ander zadel te nemen. Ik denk dat er voldoende zadels zijn die jouw pony wel passen maar die voor jouw fysiek ongemak niet fijn zijn. Een zadelmaker kan je hier misschien niet bij helpen maar een zadelfitter misschien wel. Overweeg het eens. Zeker als je weet dat jouw pijn niet meer weg zal gaan.


Dik. Ja maar het staat hem wel?
Omg -O- -O-
Je paard zodanig vet zetten is minstens even erg als hem uithongeren hoor, absoluut niet gezond.


Overdrijven is ook een vak... we kennen de achtergrond niet. Het geeft hem een hoog knuffelgehalte. Dat vind ik.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 19:17

En een acceptabele achtergrond zou kunnen zijn dan?

karijn

Berichten: 5409
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Rijden door de oliebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:17

Die discussie ga ik niet met jou hier voeren.

TS, je hebt een leuk dier. Je kan eens een ander zadel proberen. Kijken of het jou ten goede komt in het kader van pijn. Wie weet.

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:57

karijn schreef:
Die discussie ga ik niet met jou hier voeren.

TS, je hebt een leuk dier. Je kan eens een ander zadel proberen. Kijken of het jou ten goede komt in het kader van pijn. Wie weet.


:')
Goede redding als je vast zit in je eigen nonsens argumenten.

Ik vind die snurkjes van die naar adem snakkende platneus honden ook superschattig.
En oooh hoe lief, die boerenpaarden en honden met gecoupeerde lichaamsdelen <3 <3
Je zegt net hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 10-04-21 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 13:02

karijn schreef:
Overdrijven is ook een vak... we kennen de achtergrond niet. Het geeft hem een hoog knuffelgehalte. Dat vind ik.


Dat is absoluut niet overdrijven. Het geeft wel aan hoe men in Nederland denkt over paarden, het gebrek aan kennis en niet erkennen van de vele problemen die er zijn.

Te dik een hoog knuffelgehalte is echt wel een van de ergste opmerkingen. Ik schrik er zelfs van dat je het dan acceptabel vindt.

Kijken hoe leuk je het vindt als straks de pony met zijn pootjes omhoog ligt. Dan veel medelijden en het was zo een leuke pony?

Of wil je kennis delen zodat het TS niet overkomt dat hij straks OF doodziek staat of gewoon meteen de eeuwige weides kiest? En nee, dat is absoluut niet overdreven. Overgewicht is zowel bij paarden als bij mensen gezondheids probleem nr1. Het heeft effect op het gehele lijf.

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 17:27

Poekkie schreef:
karijn schreef:
Die discussie ga ik niet met jou hier voeren.

TS, je hebt een leuk dier. Je kan eens een ander zadel proberen. Kijken of het jou ten goede komt in het kader van pijn. Wie weet.


:')
Goede redding als je vast zit in je eigen nonsens argumenten.

Ik vind die snurkjes van die naar adem snakkende platneus honden ook superschattig.
En oooh hoe lief, die boerenpaarden en honden met gecoupeerde lichaamsdelen <3 <3
Je zegt net hetzelfde.


Eens

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 02:17

Moderatoropmerking:
Het is op RIJ-ITP toegestaan om rijtechnisch commentaar te geven, maar houd er rekening mee dat iemand bewust een topic op RIJ-ITP zet en niet op RT-HAW wat daarvoor bedoeld is. Als je een negatief commentaar wil geven dan kan dit maar breng het wel opbouwend. Ik denk dat ondertussen alles wel is gezegd, probeer niet in herhaling te vallen, als iets je niet zint kan je er ook nog voor kiezen om niet te reageren. Het is aan de TS om hier de tips eruit te halen die ze kan en wil gebruiken.