knappe zwarte dame weer aan het werk!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

knappe zwarte dame weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 22:08

Elke jaar probeer ik een fotoshoot van mijn knappe dame te laten maken!

Van de week was het eindelijk weer zo ver, flo is nu iets meer dan 2 jaar van mij en een 11 jarige jazzxgribaldi merrie. Inmiddels hebben we de punten om het Z1 in te mogen maar helaas zijn we hier nog niet klaar voor dus oefenen we samen lekker verder. Ik als oorspronkelijk menner zijnde vind al die oefeningen maar lastig :D Onze weg is ook nooit makkelijk geweest maar sinds kort gaan we weer met mega stappen voorruit! Het is altijd bloed zweet en tranen en daarnaast mega genieten op zo een knap paard!

Ik weet dat mijn houding en alles nog niet perfect is maar hier wordt hard aan gewerkt.. ik kamp zelf met HMS dus heb af en toe zeer veel moeite om mijn balans op haar te houden en om haar daardoor uit te kunnen zitten.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


(ik ben er van bewust dat mijn beugels 1 a 2 gaten langer mogen.. helaas sprong ze met opstappen bovenop mijn voet wat uiteindelijk voor een gebroken teen zorgde :+ )

kim2008
Berichten: 295
Geregistreerd: 03-06-08
Woonplaats: Melick

Re: knappe zwarte dame weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 22:45

Mooi paard! En blinkt als een spiegel!!

Sabri

Berichten: 1393
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 23:07

Prachtige foto's en wat een mooi paard. Jullie zijn een leuk duo!

Anoniem

Re: knappe zwarte dame weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 23:22

Mooie foto’s! En wat blinkt ze mooi zeg! Niet zo streng voor jezelf zijn. Ziet er erg netjes uit hoor!

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: knappe zwarte dame weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 00:38

Knap paard en mooie combi! :D
Je beugels zijn toch prima op lengte?
Sterkte met de gebroken teen, aaauuww #)

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 11:43

Poekkie schreef:
Knap paard en mooie combi! :D
Je beugels zijn toch prima op lengte?
Sterkte met de gebroken teen, aaauuww #)


op sommige fotos zit ik echt te kort en ga ik wat klemmen met mijn benen.. dus moet echt leren wat langer te gaan zitten :D

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:29

eva92 schreef:
Poekkie schreef:
Knap paard en mooie combi! :D
Je beugels zijn toch prima op lengte?
Sterkte met de gebroken teen, aaauuww #)


op sommige fotos zit ik echt te kort en ga ik wat klemmen met mijn benen.. dus moet echt leren wat langer te gaan zitten :D


Nou ik vind je zit er prima uit zien, maar je moet de lengte kiezen waar je je het beste bij voelt natuurlijk :)
Doe maar lief voor jezelf, ik zit 3x minder goed en ben nog zo trots op mezelf haha :')

Kan je wat uit de voeten? Een gebroken teen is meestal erg pijnlijk.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: knappe zwarte dame weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:51

Trots op jullie en wat je bereikt hebt...

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Re: knappe zwarte dame weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:11

Prachtig paard! Fijn dat je kritisch bent naar jezelf, altijd goed, als het plezier van alletwee maar de boventoon voert. Jullie zien er goed uit samen, blijf genieten!

Suzanne F.

Berichten: 49211
Geregistreerd: 03-03-01

Re: knappe zwarte dame weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:22

Prachtig dier! Probeer op de nageeflijkheid te letten. Ze mag er net wat meer doorheen. Dus niet meer laten zakken in de hals maar net wat nageeflijker. Dan zal je haar ook meer op het achterbeen kunnen gaan rijden. Succes! Ze ziet er super uit, glimt als een spiegel.

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 11:39

Suzanne F. schreef:
Prachtig dier! Probeer op de nageeflijkheid te letten. Ze mag er net wat meer doorheen. Dus niet meer laten zakken in de hals maar net wat nageeflijker. Dan zal je haar ook meer op het achterbeen kunnen gaan rijden. Succes! Ze ziet er super uit, glimt als een spiegel.



Jij ziet gelijk ons moeilijke punt is inderdaad een groot trainingspunt en gaat stapje voor stapje de juiste richting op behalve als ze wat spanning heeft dan loopt ze er net voor.. ze heeft 2 kanten of de neus over de grond of dit.. we zoeken nu het middelste stukje daar tussen

Suzanne F.

Berichten: 49211
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 12:33

eva92 schreef:
Suzanne F. schreef:
Prachtig dier! Probeer op de nageeflijkheid te letten. Ze mag er net wat meer doorheen. Dus niet meer laten zakken in de hals maar net wat nageeflijker. Dan zal je haar ook meer op het achterbeen kunnen gaan rijden. Succes! Ze ziet er super uit, glimt als een spiegel.



Jij ziet gelijk ons moeilijke punt is inderdaad een groot trainingspunt en gaat stapje voor stapje de juiste richting op behalve als ze wat spanning heeft dan loopt ze er net voor.. ze heeft 2 kanten of de neus over de grond of dit.. we zoeken nu het middelste stukje daar tussen


Ja, dat is niet makkelijk. Blijft ze wel braaf als je haar daar er doorheen wilt zetten? Of komt er dan verzet?
De clou is eigenlijk om de hals niet meer te laten zakken dan dit, maar haar in deze houding achter te activeren en dit met veel gevoel op te vangen aan de voorkant zodat ze zich net wat meer ‘welft’ naar jouw hand toe. Maar dit is een moeilijk stukje. Je hebt namelijk een licht weerstandbiedende hand nodig om dit voor elkaar te krijgen maar absoluut geen tegenwerkende of trekkende hand. Dan slaan ze af of komen teveel terug in tempo, verliezen impuls waardoor het ook niet lukt. Maar goed, dit is geen rijtechnisch topic. :+
Supermooi dier en veel succes!

eva92

Berichten: 1734
Geregistreerd: 13-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 12:48

Suzanne F. schreef:
eva92 schreef:
[quote="Suzanne F."
Prachtig dier! Probeer op de nageeflijkheid te letten. Ze mag er net wat meer doorheen. Dus niet meer laten zakken in de hals maar net wat nageeflijker. Dan zal je haar ook meer op het achterbeen kunnen gaan rijden. Succes! Ze ziet er super uit, glimt als een spiegel.



Jij ziet gelijk ons moeilijke punt is inderdaad een groot trainingspunt en gaat stapje voor stapje de juiste richting op behalve als ze wat spanning heeft dan loopt ze er net voor.. ze heeft 2 kanten of de neus over de grond of dit.. we zoeken nu het middelste stukje daar tussen


Ja, dat is niet makkelijk. Blijft ze wel braaf als je haar daar er doorheen wilt zetten? Of komt er dan verzet?
De clou is eigenlijk om de hals niet meer te laten zakken dan dit, maar haar in deze houding achter te activeren en dit met veel gevoel op te vangen aan de voorkant zodat ze zich net wat meer ‘welft’ naar jouw hand toe. Maar dit is een moeilijk stukje. Je hebt namelijk een licht weerstandbiedende hand nodig om dit voor elkaar te krijgen maar absoluut geen tegenwerkende of trekkende hand. Dan slaan ze af of komen teveel terug in tempo, verliezen impuls waardoor het ook niet lukt. Maar goed, dit is geen rijtechnisch topic. :+
Supermooi dier en veel succes![/quote]

Helpende tips mogen altijd! Het is niet zozeer dat ze in protest komt maar meer heel erg sterk. Ze moet zoiezo nog actiever van achteren worden maar vaak als ik wil activeren gaat ze alleen maar harder en duikt door mijn hand heen. Toen ik haar kreeg was haar mond gewoon beton.. dat word al beter. Moet zeggen dat ik vaak met stang en trens wel net op het gewenste stukje kom omdat ik net wat subtieler en doelgerichter kan inwerken. Maar ik vind dat alles ook op alleen de trens moet lukken dus dit stukje word al beter zeker als ik naar voorgaande foto's en video's kijk.. maar ze is er nog niet. Ze begint nu ook pas eindelijk haar balans goed te krijgen waardoor ze meer kan gaan activeren en verzamelen. Het is een paard waar alles stapje voor stapje moet gaan en dan gaat het kwarte vallen

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: knappe zwarte dame weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 13:37

hele mooie foto's.

je moet rijden met de beugellengte waarbij jij je goed voelt!

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 02:08

Prachtig paard! En jullie zijn een hele mooie combinatie! Ik heb hetzelfde ‘probleem’ gehad met mijn paard toen ik de overstap wilde maken naar het Z. Door heeeel veel schakelen heb ik uiteindelijk dat laatste stukje nageeflijkheid en kracht van achter voor elkaar gekregen. Dus opvangen, achterbeen activeren, dan wat ‘op’ rijden (gas geven maar dan subtiel) en met je hand iets opliften zodat ze niet gaan hangen. Ik hoop dat je er wat aan hebt, het is zo moeilijk uitleggen van achter een scherm.
Het Z gaat jullie zeker lukken :j