Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Na wat pech terug opweg!

 
Profiel   

Na een jaar nog maar mijn tweede keer ITP met Marie, dat terwijl Diallo bijna maandelijks een topicje kreeg :+

Even voorstellen:
Roepnaam Marie
Merrie
Deze week wordt ze 4 jaar!
Toto jr x Bretton Woods


Vorig jaar in februari kocht ik Marie uit de opfok, helemaal groen. Best spannend want ze kende niks. Afgelopen zomer heb ik ze dan zelf zadelmak gemaakt, wat ook heel goed ging. Ze is toen een paar keren mee geweest op verplaatsing en 1x mee op wedstrijd, wat ook heel goed ging. Helaas heb ik in september een ongelukkige val gemaakt en daarmee mijn sleutelbeen en schouderblad ontwricht. Lange revalidatie tot december gehad, en helaas toch ook wel wat schrik. Toen de beslissing genomen om haar te laten verder rijden, maar met de eerste ruiter klikte het toch ook niet helemaal. Toen geen passend zadel meer, dus opnieuw een zadel laten aanmeten en besteld, toen een nieuwe ruiter gevonden voor haar, maar dan had Marie plots wormen en was ze sterk vermagerd, daarna een heleboel slecht weer en rhino... Met andere woorden, een heleboel brute pech en weinig actie.

Vandaag hebben we Marie na 2 maanden rust dus terug opgepakt, ze moet nog ontzettend veel leren maar het is een ongelofelijk fijn en eerlijk paard. De gas zat er goed op vandaag, dus mijn ruiter moest haar wel een beetje tegenhouden. Ik had mijn camera bij en besloot wat foto's te nemen, hopelijk vinden jullie haar even leuk!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De werkpuntjes weten we, ze is nog erg groen en mist nog wat basis. Vooral haar rug ontspannen en achterhand meer onderzetten plus evenwicht zijn we op aan het werken. Op de ruiter hoeft geen commentaar gegeven te worden :Y) Bedankt om te kijken!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 20:44 



 
Profiel   

Poh, wat is het toch een ontzettend knap dier CL <3
Als jullie nu door kunnen zetten komt het vast helemaal goed +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 21:03 



 
Profiel   

Ziet er fijn uit hoor! Wat loopt ze heerlijk ruim :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 21:04 



 
Profiel   

Welke werkpuntjes, volgens mij gaat het heel goed. :D
Mooi is ze!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-21 21:08 



 
Profiel   

Ziet er goed uit, het is ook echt een knapperd :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 11:15 



 
Profiel   

Heerlijk dat ze weer lekker aan de slag kan CL! Ik vind haar nog steeds wel te schraal, maar dat komt vast goed nu ze straks lekker weer de wei op kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 12:19 



 
Profiel   

Dankjewel voor de leuke reacties!

Babootje: Ze is idd nog wat schraal. Maar gelukkig is dit niks in vergelijking met toen ze op stal stond vanwege de winterpiek en toen ze wormen had. We voeren nog steeds veel bij, binnen een week of twee mogen ze stilletjes aan op het gras en ik hoop dat er dan inderdaad kilo’s gaan aanvliegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 17:40 



 
Profiel   

Ooh wat is Marie mooi geworden! Fijne ruiter ook, mooie nette houding (positieve commentaar mag toch wel he :Y) ).
Rij jij haar niet meer dan?

Ik hoop dat jullie samen dit pad verder kunnen zetten want van deze foto’s wordt iedereen toch blij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 17:52 



 
Profiel   

Wat een mooi paardje!
Hoe groot is ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 17:56 



 
Profiel   

Ziet er heel mooi uit! Hopelijk ben je zelf snel met haar aan het rijden!

Geweldig zadel ook ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 18:34 



 
Profiel   

Poekkie schreef
Ooh wat is Marie mooi geworden! Fijne ruiter ook, mooie nette houding (positieve commentaar mag toch wel he :Y) ).
Rij jij haar niet meer dan?

Ik hoop dat jullie samen dit pad verder kunnen zetten want van deze foto’s wordt iedereen toch blij :D

Haha, ja dat mag zeker :+

Nee, ik rij haar op dit moment niet meer. Vond het verstandiger om haar even te laten doorrijden door iemand met meer ervaring.
lies_sparkle schreef
Wat een mooi paardje!
Hoe groot is ze?

Laatste keer is ze gemeten op 1m56, denk dat ze intussen wel wat gegroeid is. Onze ruiter zit toch tegen de 1m75 aan qua lengte.
Laibadji schreef
Ziet er heel mooi uit! Hopelijk ben je zelf snel met haar aan het rijden!

Geweldig zadel ook ;)

Dankjewel! Zadel is niet van ons maar van de ruiter :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 10:18 



 
Profiel   

Wat een mooi beestje en super leuke combi zeg, dat gaat toch eigenlijk al heel lekker zo +:)+

Ik vind alleen de erg hol getrokken onderrug / verkeerd gekantelde bekken van de ruiter jammer in het plaatje, dat geeft meteen een beeld van veel spanning terwijl ruiter toch kundig genoeg lijkt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 07:50 



 
Profiel   

Het is een ontzettend mooi paard!
Fijn dat een andere ruiter haar door rijdt +:)+ Ik hoop dat je er straks weer vol vertrouwen op kan klimmen en veel plezier aan haar gaat beleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 13:34 



 

leuk dat ze het zo goed doen

maar ik heb een vraagje: op foto 4 en 5 zit de amazone met een holle rug en wat voorover
heeft dat een reden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 13:59 



 
Profiel   

Wat een leuk paard, maar ik snap dat ze 'haast' heeft. Ze valt namelijk enorm op de voorhand en de ruiter helpt haar daar niet bij. Dit kun je aan meerdere dingen zien op de foto's. Ten eerste zie je dat de achterhand hoger is dan de schoft en ten tweede zie je op een (flink) aantal foto's dat haar achterbeen al los is, terwijl haar voorbeen nog vol op de grond staat en ook vrij diep door de koot zakt. Dit zijn in mijn ogen wel zaken waar je goed op zou moeten letten bij zo'n jong dier.

Wat MCE ook zegt, de ruiter zit (op een aantal foto's) met een holle rug, wat de balans van het paard ook enorm zal tegenwerken. Daarbij heeft ze de teugels vrij kort en rijdt ze het paard vrij kort in de hals. Als ze meer in balans gereden zou worden (minder rond en diep) zal ze haar rug ook veel mooier en sterker gaan ontwikkelen, nu zal deze snel hol worden. Ook om die reden heeft ze 'haast'. Als ze eenmaal de juiste balans heeft gevonden, zal ze een stuk rustiger gaan lopen.

Je hebt een mooi paardje, maar persoonlijk zou ik haar eerst nog even tijd geven en dan langzaam beginnen met haar balans (van de grond en daarna onder het zadel) en zou ik haar niet zo (diep) rijden. Dan blijft ze een mooi paard, gaat ze niet kapot door de training en kan je veel langer plezier van haar blijven hebben.

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 14:22 



 
Profiel   

Marie <3 . Zo'n mooi paard.

Vind de ruiter wel vriendelijk rijden. Lijkt me een enorm fijn en eerlijk paard, nu alweer zo braaf lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 17:05 



 
Profiel   

Ik denk dat het nog geen kwestie van rond en diep rijden hier. Het paardje is nog heel groen onder het zadel en heeft ook nog een poosje stilgestaan wegens gebrek aan zadel en ruiter die TS kan helpen haar wat meer door te rijden. Dus ze mist wat kracht achter. Ik denk voor nu dat je al heel blij mag zijn weer zo netjes in de rondte te sturen, CL. De rest komt wel weer, naarmate je paardje wat meer kracht krijgt.
En zeker braaf. Het is toch weer opstappen en wegrijden. Fijn hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 18:06 



 
Profiel   

Bedankt voor de complimentjes! Gisteren heb ik haar zelf even uitgestapt en dat was heerlijk <3

Ik denk dat het inderdaad nog veel te vroeg is om daar allemaal aan te denken :+ Marie heeft echt een hele tijd stilgestaan, dus de ruiter hield haar net wat korter uit veiligheid. Ze is enorm eerlijk en braaf, maar het is en blijft een heet jong dressuurpaard dat voor het eerst terug in het zadel is. We zijn enorm zuinig met haar, de afgelopen 6 maanden heeft ze over het algemeen nooit langer dan een maand aan een stuk doorgewerkt en al meerdere pauzes van enkele weken achter de rug, of door brute pech, toen geen ruiter, toen geen zadel etc etc... Ik ben blij dat ze zich tot nu toe heel voorbeeldig gedragen heeft, natuurlijk werken we verder op de puntjes die jullie aanhalen. Maar nu is het vooral belangrijk om haar tempo nog wat te regelen en braaf zijn/ontspanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 13:12 



 
Profiel   

Prachtig dier zeg, nog wat spieren er op en het is een plaatje! Ziet er fijn uit, zeker voor een jong dier met weinig kilometers op de teller.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 16:07 



 
Profiel   

Ik volg je al wat langer in het 2020 paarden beleren topic en ben blij om deze update te zien! De vorige ruiter vond ik altijd al niet bij Marie passen, ik denk dat deze ruiter echt een heel stuk passender rijdt.
Ik vind het er zelf absoluut niet verkeerd uit zien voor nu. Ziet eruit alsof ze voorwaarts en netjes op en met verbinding wordt gereden, wat wil je nog meer in dit stadium! Lekker rustig door gaan zo, wordt een knap paardje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 23:29 



 
Profiel   

Dankjewel! :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 09:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen