Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kleine Jillian van 5 jaar boekt progressie

 
Profiel   

Jill bekend van het 1e topic
[RIJ-ITP] Mijn kleine donders Jillian net 5 jaar en Frits 10
En toen lerende op mama der paard in het 2e topic.
[RIJ-ITP] Mama's paard gepikt! Kleine boef net 5 jaar!


Nu het 3e topic.
Frits hebben we eindelijk een ruiter voor die hem 2 dagen doorpakt en ook loopt hij aan de dubbele lijntjes.

Dit betekent dat we nu langzaam aan op frits kunnen gaan doen wat we op Amiga (mijn paard) leren.

Jaa hij is nog steeds wat te snel voor haar, maar er is progressie

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Jaja betrapt. Je pakt het bokriempje vast kleine dame.

Daar gaan we wat aan doen!

BALANCEREN!!!!!!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Dan ook frits nog met degene die hem 2 dagen rijdt. Jaaaa ze is wat lang, maar weegt niks en voor deze pony is dat nu even niet anders.
[ img ]

[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door GabberGill op 14-04-21 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 15:46 



 
Profiel   

Dat ziet er idd al een stuk beter uit!
Ik zou wel veiligheidsbeugels voor kinderen gebruiken. Ze zit een beetje eng ver met haar voeten in de beugels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 15:55 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Dat ziet er idd al een stuk beter uit!
Ik zou wel veiligheidsbeugels voor kinderen gebruiken. Ze zit een beetje eng ver met haar voeten in de beugels.

Jaa die heb ik nu wel alleen aan mijn andere set beugels had ik weer eens in de kast waar ik ongeveer 15x per maand de sleutel van vergeet of kwijt ben. Cijfersloten zijn het helemaal voor mij. Had haar al belooft te rijden dus expres aan een vrij kort touw ipv longeerlijn genomen voor het ingrijpen.

Frits zelf is nu ook wat bewerkbaarder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 15:59 



 
Profiel   

Dat de bijrijdster aan de lange kant is zie ik niet als een probleem, fijn voor jullie en Frits als hij zo wordt rond gereden. Ze rijdt hem fijn zo van de plaatjes te zien :j wordt het voor je dochter ook steeds makkelijker. En kunnen ze rustig groeien samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 06:47 



 
Profiel   

Ik heb inderdaad zelf besloten om veel meer tijd in hem te investeren. Zo help ik de bijrijdster volop met het zakken en de rust erin rijden. Het gaat opzich heel goed en we merken het in zijn gedrag terug. Eerst stond hij altijd aan en nu kan hij wachten terwijl hij aan staat. Dit is al heel wat voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 09:56 



 
Profiel   

Lang maar weegt niets ?
Die bijrijder is echt te groot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 19:53 



 
Profiel   

Fijn dat je zo'n vlieggewichtje hebt gevonden als bijrijder.

Lekker joh, 5 jaar en al zo rondtuffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 19:59 



 
Profiel   

Mijn hemel die pony is niet van suiker... diertje wordt 2 x per week gereden door een ruitertje wat wat te lang is... so be it... het meisje weegt serieus niks... en het is niet alsof ze 7 keer per week een rit van 5 uur maakt...diertje heeft er echt meer aan om nu even door dit lichte, maar iets te grote, meisje de basis goed erin gezet te krijgen zodat hij ook voor het kleine ruitertje fijn en veilig te rijden is en blijft... dan dat er maar enkel wat aangeklooit wordt door een kleiner en minder ervaren ruitertje waardoor hij nooit gecorrigeerd kan worden en leert dat stoute dingen ook kunnen... hoe denken jullie dat die brave kinderponies die nu in de 20 jaar oud zijn "gemaakt" worden? Iemand zal ze toch moeten leren hoe het moet? Vroeger stapte ook de grote maar lichte ervaren kids op wat te kleine ponies om ze dingen te leren... waardoor de kleine ponies met de kleine ruitertjes erna jaren van plezier tegemoet konden gaan... zolang ze in ogenschouw houden dat de ruiter niet te zwaar is gaat de pony hier echt niet kapot aan...

Voor bokt is het ook echt nooit goed hè... altijd is er wel commentaar... ik vind het nog een wonder dat mensen uberhaubt nog foto's willen delen...

Ts coole pony :) veel plezier gewenst met nog vele veilige kilometers voor deze ruitertjes en de pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 09:19 



 
Profiel   

Wat een leuke pony, fijn dat er nu zoveel vooruitgang geboekt wordt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 09:41 



 
Profiel   

Neon schreef
Mijn hemel die pony is niet van suiker... diertje wordt 2 x per week gereden door een ruitertje wat wat te lang is... so be it... het meisje weegt serieus niks... en het is niet alsof ze 7 keer per week een rit van 5 uur maakt...diertje heeft er echt meer aan om nu even door dit lichte, maar iets te grote, meisje de basis goed erin gezet te krijgen zodat hij ook voor het kleine ruitertje fijn en veilig te rijden is en blijft... dan dat er maar enkel wat aangeklooit wordt door een kleiner en minder ervaren ruitertje waardoor hij nooit gecorrigeerd kan worden en leert dat stoute dingen ook kunnen... hoe denken jullie dat die brave kinderponies die nu in de 20 jaar oud zijn "gemaakt" worden? Iemand zal ze toch moeten leren hoe het moet? Vroeger stapte ook de grote maar lichte ervaren kids op wat te kleine ponies om ze dingen te leren... waardoor de kleine ponies met de kleine ruitertjes erna jaren van plezier tegemoet konden gaan... zolang ze in ogenschouw houden dat de ruiter niet te zwaar is gaat de pony hier echt niet kapot aan...

Voor bokt is het ook echt nooit goed hè... altijd is er wel commentaar... ik vind het nog een wonder dat mensen uberhaubt nog foto's willen delen...

Ts coole pony :) veel plezier gewenst met nog vele veilige kilometers voor deze ruitertjes en de pony


Dat is de negatieve benadering.

De positieve benadering is dat er steeds meer oog is voor paardenwelzijn :)

Ik vind het een hele leuke pony. Wat boft je meisje <3

Degene op de pony vind ik ook echt te groot voor dit dier. Gewoon helemaal niet doen. Op zoek naar een kleinere. Iets te groot ok. Maar dit is niet iets te groot, het bovenlichaam van deze amazone is totaal uit verhouding met de bouw van de pony. Over haar benen hebben we het dan maar niet. Ze is zeker niet dik, maar om nou te zeggen dat ze "niets" weegt? Een gezond, normaal gewicht voor de lengte zoals ik er tegenaan kijk. Deze dame zou er zelf niet meer op moeten willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-21 13:39 



 
Profiel   

Gelukkig kijk ik ook naar mijn pony zijn welzijn.

Maar ook naar die van mijn dochter Of hij overleeft even met een iets grotere ruiter of hij wordt unox.

Grapje natuurlijk. Frits wordt om de zoveel tijd volledig gecheckt en toont geen tekenen van gebreken op dit. Zijn bijrijdster is er al 3 jaar maar door onkunde gingen deze 2 niet meer goed. Dus ook haar eerst op mijn paard handiger gemaakt zodat ze hem 2x per week door kan pakken.

Ik zal beloven dat ik zuinig op hem ben. Gelukkig overleeft hij al 10 jaar zonder mankementen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 02:23 



 
Profiel   

Ziet er tof uit. Ga zo door met zijn allen. En tof om te zien dat jullie doorzetten en doorpakken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 07:18 



 
Profiel   

[ img ]

Ik denk dat hij het wel zal overleven gelukkig.
1.25 en zij weegt 43 kilo. Verdurrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 11:27 



 
Profiel   

Och, was even vergeten dat je in sommige topics alleen met "ahh wat mooi!" Mag reageren.

Ga vooral zo door, de pony kijkt ook hartstikke vrolijk op de laatste paar foto's! Je bent pas te groot als je met je voeten de grond raakt. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 19:48 



 
Profiel   

Dat hoeft zeker niet, maar voor 2x pw is die niet schadelijk voor de pony. Het zal je vast verbazen dat er mensen zijn die zich wel eens verdiepen en dus wel degelijk aan mensen met verstand vragen hoe en wat......

Zo komen wij dus positief naar voren bij de osteo ( jaja want deze kleine donder wordt 3x per jaar gecheckt of alles nog naar behoren werkt.) Het zal je verbazen dat deze pony eigenlijk nooit geen aanmerkingen heeft en aardig goed in zijn lijf zit.


Als we het dan over de laatste 3 fotos gaan hebben vraag ik me af waarom je ze niet allemaal gewoonpakt. Hij heeft in jou ogen dan nergens een blij hoofd. Ik wil je wel uit een droom helpen. Ik denk namelijk dat ik wel mag zeggen dat ik hem ken na ongeveer 9 jaar. Hij is daar geconcentreerd, leert een hoop en zet zich volledig in.

Daarbij hoef je niet alleen maar oooooh moooooooi te zeggen hoor. Dit is al een paar topics eerder bewezen namelijk. Ik kan prima tegen kritiek hoor en kan er ook mee omgaan. Alleen wilt het niet zeggen dat als jij het ergens niet mee eens bent dat ik dan mijn mening naar jou moet draaien toch? Meningsverschillen zijn er.

Ik kies dus liever voor deze optie met de nodige ondersteuning om te kijken dat ik hem niet overbelast.....

Daarbij is het makkelijk praten vanaf de zijlijn. Ik kan hier namelijk wel vertellen wat frits al heeft gedaan om ruiters te lanceren. Zo is ook deze ruiter al een keer richting het ziekenhuis gegaan en over de ritten niet naar het ziekenhuis maar te zwijgen. Meerdere kleinere ruiters geprobeerd die ook lelijk gelanceerd werden. Geloof me dat wil je niet, hij was klein, venijnig en echt wel superstout.

Waarom hij er nog is? Goede vraag, hij is het laatste verjaardagscadeautje van mijn moeder aan mijn zusje. Wij hechten dus vrij veel waarde aan Frits aangezien mijn moeder overleden is...

Als deze ruiter mij kan helpen hem te houden dan zal ik daar alles aan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 22:47 



 
Profiel   

Dat je nog tijd steekt in deze mensen met zulke reacties...

Wat super leuk ts. Pony lekker aan het werk. Ik ben benieuwd in de toekomst met je dochter. Dat gaat vast helemaal goedkomen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 23:36 



 
Profiel   

Nicje87 schreef
Dat je nog tijd steekt in deze mensen met zulke reacties...

Wat super leuk ts. Pony lekker aan het werk. Ik ben benieuwd in de toekomst met je dochter. Dat gaat vast helemaal goedkomen!


Jaaa dat begrijp ik zelf soms ook niet. Soms snap ik niet dat iemand zo kort door de bocht kan reageren. Alsof ze het hele verhaal kennen en je niet nadenkt. Ik denk meestal dat je het dan het beste netjes kan uitleggen.

Bedankt, ik denk zelf dat het wel goedkomt met hem. Hij wordt steeds beter te rijden en heeft nu het snappertje gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 19:10 



 

Wat een leuke pony en super toch dat hij goed gereden wordt! Braaf is belangrijk voor kinderen en kleine kinderen hebben natuurlijk meestal wat minder ervaring dan de grote. Ben wel heel benieuwd hoe de kritische mensen hier dan denken dat kleine pony’s ingereden worden? Niet door 5-jarigen denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 19:21 



 
Profiel   

Wat is er mis met de blik van de pony op de laatste foto’s? Hij is heerlijk geconcentreerd aan het werk.

Prima om het zo te doen hoor ts. Je dochter zal er op deze manier vast erg veel plezier mee hebben. +:)+

Ik stapte zelf ook nog wel op zo’n dondersteen om hem braaf te maken voor kindjes :D <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 19:29 



 
Profiel   

Thanks Neon, ben het zo met je eens.

Ts: fijn, dat je n bijrijder gevonden hebt, dit meiske kan m prima rijden, ook goed voor de pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 19:35 



 
Profiel   

voor het mooi vind ik de bijrijder ook te lang. Te zwaar? geen idee.
Lijkt erop dat de handen wel vastgezet worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 20:23 



 
Profiel   

Kinke schreef
voor het mooi vind ik de bijrijder ook te lang. Te zwaar? geen idee.
Lijkt erop dat de handen wel vastgezet worden?

Klopt ergens wel

Vooral schouder
Frits heeft haar nog niet zo lang geleden een ritje ziekenhuis bezorgd. Deze fotos zijn van februari. Morgen maken we nieuwe en zal ik ze plaatsen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-21 21:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen