Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19545
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 14:59

Als hij nog toch een mens was geweest, dan had ik hem ten huwelijk gevraagd.. Maar ach, wie heeft een man nodig als je Florentino hebt? :D

Vanmorgen was mijn vader zo lief om wat foto's te maken van onze les en aangezien ik al heel lang geen RIJ-ITP meer van ons had geplaatst, leek me dat wel weer eens leuk. Flo en ik hebben een hele geschiedenis, voor wie het wil lezen: [PP] [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens
In het afgelopen jaar heb ik hem heel weinig zelf gereden (verzorgster en bijrijder deden dat), maar nu zijn we toch weer aan de gang samen (dit was welgeteld de 4de keer dat ik er weer op zat). De komende tijd zijn we bezig om meer ontspanning, meer lengte, meer de neus eruit te proberen te rijden. Lopen kan hij wel, maar dit is juist moeilijk en heel belangrijk. Ik heb fijne tips gekregen waar we mee vooruit kunnen en ik zie er naar vooruit hoe het er over een paar weken uitziet :) .


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rechtop zitten Clau!
Afbeelding

Nu de neus er nog uit
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:21

Prachtig paard!
Geef hem wat meer ruimte in zijn mond. Dan kan hij zijn hals beter dragen en komt die ook veel beter uit.

Muronia

Berichten: 19545
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 15:25

Hevonen thnx! Die ruimte heeft en krijgt hij, hij moet hem alleen nog weer leren/vertrouwen te nemen. In stap lukt dat al vrij goed, in draf loopt ie nog het liefst te veel bovenin en achter de teugel. Daarom ben ik heel benieuwd hoe dat over een paar weken gaat.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:39

Ik vind het een prachtig paard. Wel zou ik de sperriem eraf halen, zie een paar foto's waarop hij zijn mond wilt openen maar die kans niet goed krijgt. Daarop volgend ga ik met mijn voorganger mee, geef hem iets meer ruimte. Ik vind je best sterk in je handen

Muronia

Berichten: 19545
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 15:50

Dank je. De sperriem zit heel los hoor. Hij kauwt graag op het bit. Meer ruimte geven is zinloos, dan is er geen contact, hij volgt de hand nog weinig. Zoals ik zei ben ik ermee bezig. Ik heb mijn teugels wat lang en mijn handen dichtbij mijn lichaam, denk dat jullie daardoor denken dat ik streng ben, maar dat ben ik juist niet. Hij kan ze zo meenemen naar voren. Ik plaats over een paar weken wel even een update, dan zien jullie wat ik bedoel :)

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:54

Het spijt me, maar ik vind je te zwaar. Het zadel is ook te klein voor je, je zit op de lepel.

Muronia

Berichten: 19545
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 15:56

Dat hoeft je niet te spijten, volgens mij is dat het enige commentaar dat ik ooit van je heb gekregen. Op welk paard of zadel ik ook zit, dus ik lig er niet zo wakker van. Toch bedankt.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:57

Maar ik ben niet de enige, waarom kijk je niet eens kritisch naar je zelf? Gewoon interesse?
Als ik niet in mijn zadel zou passen ga ik ook niet meer op mijn paard zitten, dan doe ik eerst wat aan mijzelf.

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:57

Het viel mij idd op dat je handen dicht bij je lichaam zitten. Misschien heb je gelijk dat het vertekent, ik ben benieuwd naar je update.

Als de sperriem los zit zou ik hem er al helemaal af halen

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 15:58

Goed bezig Muronia, fijn dat je zo'n plezier hebt van en met Flo.

Muronia

Berichten: 19545
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 16:04

Cinnepin succes daarmee dan maar.

Amber_Anne, hij kan nu gewoon kauwen op zijn bit dus ik zie niet zo waarom hij eraf moet. Is prima!

Suffie thnx! Het is wel even weer wennen, ik rij normaal paarden die je aan het werk moet zetten en deze moet soms juist wat begrensd worden in zijn ijver. Dat heeft ook wel wat :)

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:10

Lijkt op mijn Haflinger, die moet ook geremd worden. Klein heethoofd, gaat voor je door het vuur.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:25

Bokt zal bokt weer eens niet zijn :+
Iedereen weet het altijd beter vanachter een schermpje :j
Je hebt les en je weet waar je aan moet werken, ga daar lekker mee aan de slag en filter de reacties waar je iets mee kan uit je topic en vergeet de rest zodra je het leest. Goed bezig, leuk paard en fijn dat je weer rijdt, geniet ervan samen!

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:34

Is het niet makkelijker voor jou en je paard als je de teugels een heel stuk korter pakt? Je zit nu heel erg terug te werken met je ellebogen, met een kortere teugel kun je veel beter je handen vooruit houden. Persoonlijk vind ik het dan ook makkelijker om recht op te zitten, evt de beugels een gat of twee korter kan je daar ook mee helpen.

Edit: per ongeluk al geplaatst.

Ik vind het echt een heel ruig dier, hij ziet er goed uit. Hopelijk blijf je hem vaker rijden! Vindt hem goed bij je passen.

Muronia

Berichten: 19545
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-21 16:44

Suffie, en dat laatste is heerlijk. :)

CastaMickey dank je, zo doe ik het ook hoor. Ik ken bokt inmiddels al een tijdje en ik weet wat ik kan en wat ik nodig heb (mijn instructeur ook).

Chiren ik snap je hoor en ik snap het plaatje ook. Maar nu heb ik veel meer ruimte om mee naar voren te kunnen en dat heb ik niet met een kortere teugel en de hand verder voor. Daar gaan we wel naartoe als hij het contact zelf prettiger vindt en geen aanleuning wil ontlopen. Het enige dat ik nu doe is contact houden en meebewegen. Ik vind hem in die 4 keer al verbeterd, dus ik heb er goed vertrouwen in dat het steeds makkelijker wordt.

Chiren

Berichten: 534
Geregistreerd: 19-03-19

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 16:54

Ik begrijp waarom je het doet als je het zo uitlegt! Blijft lastig als ze nog wat wegduiken voor je hand. Wil je hem uiteindelijk gaan starten? Denk dat hij niet zou misstaan in de ring.

Muronia

Berichten: 19545
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 06:28

Chiren eerst de basis goed voor elkaar en dan kijken we wel even. De drempel is wel iets lager nu je ook nog thuis mag starten, dus wie weet. Maar het is geen must. Ik wil hem in eerste instantie gewoon graag lekker voor elkaar krijgen.

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 07:35

Wat een ruig paard en wat ze hierboven zeggen:als je zo knap bent,moet je die wel gaan showen hoor.
Ik vind hem fijn lopen,ben benieuwd hoe het over een tijdje gaat <3

Muronia

Berichten: 19545
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-21 10:12

Haha, komt goed, ik zal eens wat vaker een topicje openen over hem :)

astrea

Berichten: 972
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:55

CastaMickey schreef:
Bokt zal bokt weer eens niet zijn :+
Iedereen weet het altijd beter vanachter een schermpje :j
Je hebt les en je weet waar je aan moet werken, ga daar lekker mee aan de slag en filter de reacties waar je iets mee kan uit je topic en vergeet de rest zodra je het leest. Goed bezig, leuk paard en fijn dat je weer rijdt, geniet ervan samen!


Dit is precies wat ik ook dacht.
Altijd hetzelfde gezeik en gezeur over gewicht en houding veel of weinig teugels enzovoort.
Ga vooral lekker genieten van deze super knappe Flo.
Je bent heel goed bezig.

BugsFunny

Berichten: 1937
Geregistreerd: 17-05-09

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:21

Wat een knapperd.
Leuk om een Florencio te zien, als het goed is komt mijn Florencio dame binnenkort.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 13:33

Muronia schreef:
Dat hoeft je niet te spijten, volgens mij is dat het enige commentaar dat ik ooit van je heb gekregen. Op welk paard of zadel ik ook zit, dus ik lig er niet zo wakker van. Toch bedankt.

Wel, van mij heb je meer commentaar gekregen, maar ben het hiermee wel eens.
Je bent echt gewoon te groot voor dit zadel.

Verder fijn om te zien dat hij nu veel meer in je handen komt, en ik persoonlijk vind diep niet erg, hij heeft lengte in de hals dus prima. Ik had zelf ook de teugels wat korter genomen, kun je toch nog iets meer met de mond mee imo

R_Alexanderr
Berichten: 447
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 18:35

Leuk paard! Persoonlijk denk ik dat Flo misschien makkelijker naar de hand toe zou gaan als jij jou balans/evenwicht iets zou verplaatsen, in alle foto's vind ik je iets voorover geleund. Dit betekend dat hij jou, en zichzelf, op de voorhand moet dragen. Als hij dan zou (willen) zakken aan de voorkant, valt hij op zijn neus en dit kan ervoor zorgen dat hij afhoudend word.

Probeer je eigen balans naar achter te krijgen, door je bekken te kantelen en daarmee je rijden te leiden. Veel ruiters proberen "lichter" op de rug te zitten door naar voor te leunen, maar dit maakt het alleen maar moeilijker voor het paard. Je moet een paard een beetje zien als een driehoek. Het hoofd/de voorkant is het punt en de "platte" zijde is de achterhand, en de platte kant is waar een driehoek op kan staan, en dus voor het paard is dat het punt waar hij zijn balans moet waarborgen wil hij loslaten en zakken aan de voorkant zonder op zijn neus te vallen.

Veel succes verder, ik ben erg benieuwd naar het proces en waar jullie uiteindelijk heen gaan!

Muronia

Berichten: 19545
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 08:13

R_Alexanderr je hebt helemaal gelijk hoor! Ik weet dat ik dat moet doen en daar wil ik ook mee bezig. Enerzijds stukje onzekerheid nog van mijn kant en anderzijds is zn tempo nog niet helemaal stabiel en maakt dat het niet makkelijker, maar ik ben me er zeker van bewust.

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Florentino, mijn hunk op 4 benen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:25

Ontzettend gaaf dier !
Lekker door lessen dan komt het allemaal goed .
En voor de mensen die alleen maar commentaar hebben en niks opbouwends kunnen plaatsen les is les en daar leer je dingen van .
Niet alles is in 1 x perfect