Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wanneer je weer volop kan genieten!

 
Profiel   

Vorig jaar maakte ik dit topic aan. Waar ik het rijden door een val van Elano enorm spannend vond en alle vertrouwen in het zadel, paard en mijzelf weer terug moest vinden. En dat stapje voor stapje ben gaan aanpakken.

[RIJ-ITP] Soms moet je een stapje (of 20) terug.

En dat was vorig jaar al aardig gelukt, maar ondertussen kan ik af en toe zelfs ontspannen in galop erop zitten! *\o/*

We hebben deze winter wat meer in de bak gereden om de hulpen wat duidelijker te maken en dat doet ook veel voor ons. Sinds kort heb ik een andere zitting voor mijn zadel (ghost buttera), waardoor ik nog steviger zit wat ook enorm helpt tegen de spanning. Ik mocht al een paar gekke sprongen van meneer uitzitten en de turbo werd ook al een keer geactiveerd door meneer, wat ik al een beetje voelde aankomen. Maar ik voelde mij in elk geval niet bang en hij kwam keurig na een vrij korte tijd weer terug. Goed genoeg, toch? :')
We rijden nu zelfs ook over de weg, door de straten en we rijden ook naar beneden toe, wat best spannend is met een paard dat eerst graag naar beneden wilde rennen..Is sneller. >;)



Vandaag ging mijn vriend mee om foto's te maken. We zouden eigenlijk over het strand en door de duinen gaan. Maar op het laatste moment besloten we toch maar een compleet nieuw pad te onderzoeken. Elano deed het zo braaf. Dat ik een klein stukje erbij wilde rijden. Dat kleine stukje werd een uur extra.. :=
Maar ik heb wel hele mooie galop foto's. En we kwamen hierdoor heel veel tegen. Vlaggen, ruiters, skeelers, motors, steppers, wielrenners, mensen die naast ons begonnen te zagen met een decoupeerzaag, mensen op een steiger die lawaai maken etc. Hij keek nergens van op. Terwijl Elano zondag van alles schrok, door de energie te veel. :+


Een paar foto's van vandaag:
1
[ img ]

2
[ img ]

3
[ img ]

4
[ img ]

5
[ img ]

6
[ img ]

7
[ img ]

8 Jas maar uit gedaan. Het begon toch wel erg warm te worden. Twee hele blije koppen. *\%/*
[ img ]

9
[ img ]


10
[ img ]


Nog een paar foto's van de vorige keer dat we foto's maakten. Portret werd hem niet. Meneer had daar absoluut geen zin in die dag. Ik heb honguuurr! :')

11
Dit jaar ons eerste galopje weer buiten. Piepbraaf!
[ img ]

12
Ons tweede galopje. Elano kon niet wachten en wilde NU! :):)
[ img ]

13
:+
[ img ]

14
Verder wandelen we veel en gaan we af en toe ook met de fiets. Zo was ik laatst naar het strand gefietst en een stukje over het strand gewandeld. Heerlijk om weer fijn op pad te zijn. :D
[ img ]

Op naar meer van dit soort ritten als vandaag. <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-21 22:02 



 
Profiel   

Wat fijn dat je weer lekker ritten aan het maken bent!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 08:44 



 
Profiel   

Wat leuk! Fijn dat je weer kan genieten van hem. Ziet eruit als een fijn dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 08:46 



 
Profiel   

Selina schreef
Wat fijn dat je weer lekker ritten aan het maken bent!



Suzanne F. schreef
Wat leuk! Fijn dat je weer kan genieten van hem. Ziet eruit als een fijn dier.


Nou het is ook heel fijn om weer zo te kunnen genieten zonder continu in spanning te zitten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 16:34 



 

Wat fijn dat je weer zonder spanning kunt rijden! Je hebt echt een leuk paard, volgens mij geniet hij ook van het buiten rijden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-21 17:36 



 
Profiel   

wat leuk en wat herken ik dit :D ik sta in dezelfde omgeving als jij.. bij welke stal sta je als ik vragen mag??

veel plezier en ik vind het knap dat je alleen naar buiten gaat, ik durf dat niet hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 12:28 



 
Profiel   

lnvdh schreef
wat leuk en wat herken ik dit :D ik sta in dezelfde omgeving als jij.. bij welke stal sta je als ik vragen mag??

veel plezier en ik vind het knap dat je alleen naar buiten gaat, ik durf dat niet hoor


Ik sta op een landje, dichtbij het ziekenhuis.

Elano en ik zijn niet heel veel anders gewend om alleen te gaan. Toen ik hem net had met anderhalf jaar gingen we ook altijd alleen wandelen. Al gaan mijn vriend of mijn moeder ook wel eens gezellig mee hoor. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 17:30 



 
Profiel   

Wat goed dat jullie weer ontspannen op pad kunnen!
Ziet er heerlijk uit <3

Ik heb wel moeten lachen om je gekletst tegen Elano, ik zit vaak ook zo, was dus heel herkenbaar haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 18:06 



 
Profiel   

Wat ziet Elano er volwassen uit! Prachtig en mooi breed!

Fijn dat jullie weer samen kunnen genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 18:10 



 
Profiel   

Xxblinkxx schreef
Wat goed dat jullie weer ontspannen op pad kunnen!
Ziet er heerlijk uit <3

Ik heb wel moeten lachen om je gekletst tegen Elano, ik zit vaak ook zo, was dus heel herkenbaar haha :D


Het ergste is nog. We doen veel op stem. Hoeveel 'onzin' ik ook tegen hem banketstaaf, hij blijft luisteren. Ook als ik tegen iemand praat en dan zeg 'zullen we straks rechts gaan?' Gaat meneer soms al keurig gelijk naar rechts. Niet altijd even handig. :')


fransje23 schreef
Wat ziet Elano er volwassen uit! Prachtig en mooi breed!

Fijn dat jullie weer samen kunnen genieten!


Ja zeker fijn!
Elano is een stuk smaller dan vorig jaar hoor. :))
We hebben flink wat kilometers gewandeld, gefietst en gereden vorig jaar en zijn alweer aardig bezig met kilometers vreten. Door het afvallen zit hij ook een stuk smaller, wat heel fijn is voor mijn heupen. Heb even geen vergelijk foto van voor bij me, maar had laatst wel deze op insta gepost: :D

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 19:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen