Rocky Mountain Horse Nova onder het zadel in de bergen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Rocky Mountain Horse Nova onder het zadel in de bergen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 09:41

Het is alweer lang geleden dat we een update hebben geplaatst.

Mijn merrie Nova (een van de bokt veulens van 2013) gaat graag op pad. We staan nu tijdelijk op een stal waar het behoorlijk vlak is (we wonen in Oostenrijk) en waar we eindelijk hebben kunnen werken aan het galloperen. Op advies van de ostheopaat moeten we vooral stappen en galloperen vandaar.
Nova is een gangenpaard en haar galop was nogal ongecontroleerd en uit elkaar gevallen. Voelde als een rommeltje onder je kont, omdat er ook nog wel eens een telgang pas doorheen gehusselt werd. In de bak sowieso eigenlijk onmogelijk onder het zadel.
Nu hebben we tenminste wat fijne stukken rechtdoor met een geschikte bodem en dit is het resultaat.

(voor wie direct naar het galop gedeelte wil, die begint vanaf 2min in de video)

Klik op het youtube logo voor de HD versie in groot formaat.


LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Rocky Mountain Horse Nova onder het zadel in de bergen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:59

Gaaf zeg!
Mooi hoe ze die brug ook op jouw vertrouwt. En leuk hoe jij tegen je paard praat.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rocky Mountain Horse Nova onder het zadel in de bergen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:07

Wat een heerlijke rit in goed gezelschap. Nova springt mooi aan en hup, gaan met die oortjes erop. Lekker galopperen en iedereen vriendelijk gedag zeggen en ondertussen ook nog tegen je paard praten. Zo ga je goed.

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:15

Wat leuk om Nova weer te zien!! <3
Die oortjes steeds! En die brug :wow: dat doet ze ook gewoon even, gaaf hoor!
Heb je nog andere paarden of alleen Nova nog?

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:19

Nova ! <3
Ik zie nog je topic van toen ze net geboren was :D
Heb je haar moeder ook nog ?

Je kan een slechter decor treffen om een buitenritje te maken ! 8-)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:20

Oh wat een genot zeg. Je mag zo wel je hele rit opnemen. Kan ik mooi als achtergrondgeluid gebruiken voor mn rustmomenten.

En prachtige omgeving!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:23

Zo die heeft er goed de pas in :D ik dacht echt dat ze mega zou vertrekken maar dat viel wel mee precies. Ze lijkt echt heel gehoorzaam opgeleid zeg! Indrukwekkend met die brug ook.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Rocky Mountain Horse Nova onder het zadel in de bergen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:29

Wauw, lekker rijden zeg, super. En wat een heerlijke omgeving! Ik verlang naar de bergen <3

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Rocky Mountain Horse Nova onder het zadel in de bergen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 10:51

@LoveBodin: Ze kan best een hittepetit zijn en het kalmeert haar als ik babbel. Ik vind het ook wel gezellig altijd.

@Maflinger_S: Iedereen groeten is hier heel normaal. Soms wordt je er wel een beetje moe van, maar het is ook gezellig. Maar ik vind het altijd wel leuk als de mensen zo stralend je lachend staan aan te kijken om vriendelijk te groeten.

@Kaplaars: Ik hou ook zo van die oortjes zo lekker naar voren. Nova stond in de opfok bij Toril in Duitsland en haar moeder Raven in bruikleen als fokmerrie. Ik had mijn voet op 3 plaatsen gebroken en ben een jaar uit de running geweest. Toen werd tegen alle verwachting in toch nog zwanger op mijn 40e en heb toen besloten alleen Nova terug te halen en haar moeder heb ik aan Toril verkocht en is daar gebleven. De brug terug is trouens nog een stuk smaller. Bruggen zijn geen probleem, maar krakende beestjes in het struikgewas naast je oei oei .. hahaha

@iris: Ik zet mijn camera als ik hem om heb aan als ik ga en uit als ik terug kom. Dat is alleen MEGA groot om te uploaden. Maar dat kan ik wel eens doen in wat lagere beeldkwaliteit. Wil je inclusief of excluesief gebabbel? (want ik kan mijn mond ook wel dicht houden soms hehe). Een keertje een ASMR ritje met als uitdaging niets zeggen.

@poes: dat was voorheen ook vaak zo dat ze als een raket vertrok en dan alleen maar vol gas en vrij oncontroleerbaar. Volgens mij met name omdat ze dat lichamelijk niet anders kon en omdat ze altijd wel gewoon van de votte is.

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Rocky Mountain Horse Nova onder het zadel in de bergen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:35

Jaaaa nova! Die ken ik! Leuk om met jullie mee te rijden.. Ik zit momenteel weer in duitsland(zat ooit bij toril toen nova daar nog stond) en ze zeggen hier ook zervoes (geen idee hoe ik dat moet spellen) als je elkaar tegenkomt. En ik zit omgeving Kaufbeuren. Maar wat een mooie omgeving bij jou ook! Echt genieten

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:39

Wat een leuk dier en heerlijk filmpje inderdaad. Zou het ook niet erg vinden als je hier een langer filmpje van zou plaatsen! :)

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:44

Benoite schreef:
ze zeggen hier ook zervoes (geen idee hoe ik dat moet spellen) als je elkaar tegenkomt.

Google leert mij dat je dat spelt als Servus :D
Vond het wel geinig klinken vandaar dat ik het opgezocht heb, want ik dacht eerst wat zeggen ze nou :D

Leuk om mee te kunnen kijken in die prachtige omgeving zeg!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:44

Heel leuk om het filmpje te kijken en wat een fijne (lieve) stem heb jij!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Rocky Mountain Horse Nova onder het zadel in de bergen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:51

Met gebabbel tegen je paard is helemaal prima hoor. Je hebt een fijne stem om naar te luisteren. :)

En: jeej! *\o/*

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:54

Dat ziet er goed uit! Prachtige omgeving ook zeg <3

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 13:55

Klopt helemaal het is Servus. Dat is de standaard groet in Oostenrijk en in Zuid Duitsland.
Ik beloof dat ik binnenkort nog een keer een langer filmpje plaats met de camera ietsje hoger afgesteld.

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Rocky Mountain Horse Nova onder het zadel in de bergen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:08

Ha Nienke en Nova!!

Wat ziet dat er geweldig uit!!
Lukt het rijden moet je voet?
Voel me tot op de dag van vandaag nog altijd schuldig dat jij toen afgestapt bent en niet ik... :=

Staan ze de zomer weer op de alm?

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Rocky Mountain Horse Nova onder het zadel in de bergen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:13

Jeetje die stapt toch wel flink door?
Ik wou net typen; als jij je hoofd nou af en toe draait kunnen we ook nog meegenieten met de omgeving _O-
Wat rustgevend!

thequeensmum
Berichten: 3529
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:20

Oh wat leuk om te zien! Dat bruggetje heb ik ooit over gefietst. Was tijdens onze vakantie langs de Drau. Zo’n mooie omgeving.
Heb het al meer gezegd, maar ben best een beetje jaloers, ben zo vreselijk gek op bergen. Ik grap altijd dat ik in een vorig leven vast berg geweest ben.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 14:28

Jolliegirl schreef:
Ha Nienke en Nova!!

Wat ziet dat er geweldig uit!!
Lukt het rijden moet je voet?
Voel me tot op de dag van vandaag nog altijd schuldig dat jij toen afgestapt bent en niet ik... :=

Staan ze de zomer weer op de alm?


Tijdens langere ritten, moet ik af en toe een stukje zonder stijgbeugel rijden anders gaat het zeer doen. Was gewoon een stom ongelukje, hoef je je echt niet schuldig over te voelen. Het zou toch nogal raar zijn geweest als ik jou had laten afstappen van een vreemd paard in een vreemde omgeving.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 20:16

yvje86 schreef:
Jeetje die stapt toch wel flink door?
Ik wou net typen; als jij je hoofd nou af en toe draait kunnen we ook nog meegenieten met de omgeving _O-
Wat rustgevend!


Ja Nova stapt heel erg vlot. Het is ook een hele bewegelijke stap om uit te zitten.
Daardoor rij ik ook meestal alleen, er zijn geen paarden op stal die ons in stap bij houden.

Ik heb de camera niet op mijn helm, maar op mijn borst. Ik heb hem net weer terug gevonden tijdens onze verhuizing, dus ik moet weer even uitproberen wat de beste stand is.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rocky Mountain Horse Nova onder het zadel in de bergen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:29

Graag meer filmpjes :D

Overigens wilde ik nog toevoegen dat iedereen onderweg gedag zeggen niet alleen heel sociaal is maar er ook voor zorgt dat iedereen het (over het algemeen) ook wel OK vindt als je arabierig typje waarmee je wandelt even een heel arabierig momentje heeft en wel even op gepaste afstand wil wachten totdat het arabierige momentje gemanaged is.

Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Rocky Mountain Horse Nova onder het zadel in de bergen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:38

Grüss Gott :D
Ohhhh Nova wat ben je al weer groot! :):) wat een ontzettend leuk filmpje!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rocky Mountain Horse Nova onder het zadel in de bergen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:53

@Saintelette: en dan de droge opmerking krijgen: "O, gaan we zo hoog?".

Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 20:57

Maflinger_S schreef:
@Saintelette: en dan de droge opmerking krijgen: "O, gaan we zo hoog?".


:') :j _O-