Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Veronia is back!

 
Profiel   

Na een zwangerschapsverlof van enkele maanden kunnen Veroon en ik eindelijk weer rustig wat beginnen onder het zadel. Wat heb ik dat gemist! Haar veulen Elonia is nu bijna 2 maanden oud. We doen het kalmpjes aan maar wat is het weer leuk. Veronia en ik reden voor onze stop L1 dressuur en het zou mooi zijn als we na het afspenen weer ongeveer op dat niveau zitten. Voor nu is het spetteren en spatteren in de natte bak en Elonia mag gezellig bij mama blijven.

De eerste keer een paar rondjes stappen
[ img ]

[ img ]


De tweede keer wou een drafje ook wel weer
[ img ]

[ img ]


En vanmiddag. Veronia heeft er zelf ook echt zin in en dat maakt het extra fijn
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En zo huppelde Veronia zelf als veulentje 6 jaar geleden met haar mama mee:
[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Muronia op 27-05-21 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 17:25 



 
Profiel   

Wat een leuke merrie en veulen heb je. Ziet er ook fijn uit zo na de bevalling en het stil staan. Hopelijk zijn jullie snel weer op het oude niveau.

Vertekend het beeld zo of jij het zadel aan de krappe kant voor jou? Het lijkt op de foto's dat je best ver op de lepel zit, kan zijn dat het vertekend hoor. Je hebt inieder geval een heel mooi paard met voor mij een aparte kleur. Hoe heet haar vachtkleur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 17:32 



 
Profiel   

Yenni dank je, merrie en veulen zijn Groningers. Wat zwaardere types dus. De merrie is een zweetvos (vos met flaxen-gen waardoor de manen en staart blond zijn) en het veulen een schimmel. Die gaat dus wit worden. Ik heb altijd wel een beetje een probleem met zadels. Ik heb erg lange benen en daarbij broekmaat 44 waardoor weinig zadels echt geschikt zijn. Daarbij nog lichamelijke ongemakken (hernia, fibromyalgie en poly-artrose) waardoor ik ook echt niet in elk zadel pijnloos kan zitten. Deze is speciaal voor langere benen en door de smalle en zachte zit echt een verademing voor mij. Ik ben er dus erg blij mee. Ik denk dat de enige optie voor meer ruimte bij de lepel voor mij maatwerk wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 17:58 



 
Profiel   

Dat voelt vast fijn om weer lekker met der aan het werk te gaan.
Zitten fijne stukjes tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 19:44 



 
Profiel   

Yenni schreef
Vertekend het beeld zo of jij het zadel aan de krappe kant voor jou? Het lijkt op de foto's dat je best ver op de lepel zit, kan zijn dat het vertekend hoor.

Ik zie op veel foto's van de hippe merken op het forum harnachement elke ruiter zo tegen de lepel aanzitten, maatje 36 of 44.

En in het ergste geval, als er een hand ruimte achter zit, wordt die regel ineens als heilig opgeheven. " Is je zadel niet te ruim" ?

Ook in maatje 36...

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 20:03 



 
Profiel   

Nielojram schreef
Yenni schreef
Vertekend het beeld zo of jij het zadel aan de krappe kant voor jou? Het lijkt op de foto's dat je best ver op de lepel zit, kan zijn dat het vertekend hoor.

Ik zie op veel foto's van de hippe merken op het forum harnachement elke ruiter zo tegen de lepel aanzitten, maatje 36 of 44.

En in het ergste geval, als er een hand ruimte achter zit, wordt die regel ineens als heilig opgeheven. " Is je zadel niet te ruim" ?

Ook in maatje 36...

Ik bedoelde het niet verkeerd. Ik heb altijd geleerd dat er inderdaad een hand ruimte tussen dient te zitten anders stoor je het paard in zn balans. Maar dankjewel voor de uitleg

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 20:06 



 
Profiel   

Wat heeft de dracht haar goed gedaan TS, het lijkt alsof ze haar jeugdige lijf heeft ingeruild :j Fijn dat je ondanks je eigen ongemakken nog zo kan tuffen met haar. Jullie staan elkaar goed +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 20:09 



 
Profiel   

Ja heerlijk Mala! Ik heb er meer paarden staan waar ik op rijden kan, maar dit is echt mijn meisje. Ik ben er stapel op.

Carien dat was mij ook opgevallen. Ik was er een beetje bang voor dat ik haar moeilijk op gewicht zou kunnen houden maar ze is er juist veel volwassener uit gekomen. Dank je wel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 21:35 



 
Profiel   

_Carien schreef
Wat heeft de dracht haar goed gedaan TS, het lijkt alsof ze haar jeugdige lijf heeft ingeruild :j Fijn dat je ondanks je eigen ongemakken nog zo kan tuffen met haar. Jullie staan elkaar goed +:)+



Niets aan toe te voegen! Knap veulen en veronia ziet er goed en idd wat volwassener uit! Leuk ook die foto van 6 jaar terug van haar als veulen! Mag je trots op zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 06:58 



 
Profiel   

Veriona blijft wel mijn favoriete Groninger. Ze ziet er goed uit en leuk dat Elonia zo lekker mee mag tuffen. Dat deed ik (15 jaar geleden alweer!) ook zo af en toe toen Git nog veulen was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 07:47 



 
Profiel   

zo dat ziet er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 07:57 



 
Profiel   

Wat leuk dat je er weer op zit :D Heel veel plezier gewenst, geniet van Elonia & dan straks weer lekker doortuffen in het L1 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 08:14 



 
Profiel   

Muronia schreef
Yenni dank je, merrie en veulen zijn Groningers. Wat zwaardere types dus. De merrie is een zweetvos (vos met flaxen-gen waardoor de manen en staart blond zijn) en het veulen een schimmel. Die gaat dus wit worden. Ik heb altijd wel een beetje een probleem met zadels. Ik heb erg lange benen en daarbij broekmaat 44 waardoor weinig zadels echt geschikt zijn. Daarbij nog lichamelijke ongemakken (hernia, fibromyalgie en poly-artrose) waardoor ik ook echt niet in elk zadel pijnloos kan zitten. Deze is speciaal voor langere benen en door de smalle en zachte zit echt een verademing voor mij. Ik ben er dus erg blij mee. Ik denk dat de enige optie voor meer ruimte bij de lepel voor mij maatwerk wordt.

Misschien is het een idee om eens te kijken naar het maatwerk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 08:32 



 
Profiel   

Misschien is het een idee om in het topic van deze TS eens niet te discussiëren over het zadel. Uit de antwoorden en vorige topics van TS blijkt dat ze nadenkt over de keuzes die ze maakt en het welzijn van haar dieren hoog in het vaandel heeft staan. Kan dat niet gewoon een keer genoeg zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 08:36 



 
Profiel   

Doubtless schreef
Misschien is het een idee om in het topic van deze TS eens niet te discussiëren over het zadel. Uit de antwoorden en vorige topics van TS blijkt dat ze nadenkt over de keuzes die ze maakt en het welzijn van haar dieren hoog in het vaandel heeft staan. Kan dat niet gewoon een keer genoeg zijn?


Eens!

Je maakt super mooie stappen, ik vind dat er echt fijne plaatjes tussen zitten! Geniet van je mooie dames <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 08:49 



 
Profiel   

wat leuk! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 09:20 



 
Profiel   

Het ziet er al heel mooi uit weer, zo kort na haar zwangerschapsverlof :j mooi plaatje hoor! En je veulen wordt gelijk watervast zo :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 09:31 



 
Profiel   

Doubtless schreef
Misschien is het een idee om in het topic van deze TS eens niet te discussiëren over het zadel. Uit de antwoorden en vorige topics van TS blijkt dat ze nadenkt over de keuzes die ze maakt en het welzijn van haar dieren hoog in het vaandel heeft staan. Kan dat niet gewoon een keer genoeg zijn?


Nou, daar sluit ik me bij aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 09:43 



 
Profiel   

Bedankt, wat leuk dat jullie mee-enthousiast zijn :D . Ik ben al heel blij dat we dit alweer kunnen doen zo, de rest komt wel weer. Niks mooier dan tussen die grote oren door kijken <3

Purny.. nee. Ik ga geen maatzadel kopen voor een paard dat de hele tijd alleen maar in de groei was en veranderde en die nu uit dracht komt en de hele bespiering weer moet opbouwen, en dus weer aan alle kanten verandert. Wij hebben geen problemen met mn zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 10:26 



 
Profiel   

Ziet er goed uit!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 11:04 



 
Profiel   

Als je nu gewoon alvast de B proeven oefent kent Elonia die zo uit het hoofd. Kan ze straks als driejarige gestart worden zonder dat er een ruiter op hoeft :)*


link

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 11:27 



 
Profiel   

Na DAT zou even handig zijn zeg! Goed plan, ik zal die met haar instuderen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 16:08 



 
Profiel   

Wat is het toch een leuk paard.

Veel rij plezier weer. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 16:46 



 
Profiel   

Ik heb al een poosje geen topics meer van jou voorbij zien komen, maar wat ben jij vooruit gegaan in je rijden zeg! Top!

En heerlijk dat je weer met Veronia aan de bak kan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 16:49 



 
Profiel   

Haha Veronia had even een tijdje iets anders te doen, en ze heeft er wat moois van gemaakt dus ik stond er met liefde naast in plaats van erop :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 19:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen