Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Risky Dream gaat maar door

 
Profiel   

Eind 2019 opende ik dit topic over Risky zijn nieuwe avonturen: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1977094&hilit=risky+dream (helaas zijn veel foto's in dat topic al verdwenen)

Zo voorspoedig als 2019 ging, zo dramatisch was 2020. Niet vanwege Risky en niet vanwege Puck, maar ondanks het vele trainen kwamen er maar geen wedstrijden.. Ze waren samen helemaal klaar voor de klasse 3 en vervolgens konden ze niet starten. Ook Puck ging flink aan het groeien dus het was duimen voor startmogelijkheden. Aan het einde van het jaar eindelijk hun eerste 80km, waarbij Risky zich net voor een dierenarts controle verstapte. Kreupel er uit dus.. nog veel harder balen!
Eigenlijk is dat de hele opsomming van 2020. Een topfitte combinatie, maar geen mogelijkheden.

Toen begon 2021... begin van het jaar een 80km gepland in Duitsland, geannuleerd. Kort daarna alles geannuleerd. Tot op 22 mei eindelijk het eerste meetmoment voor de endurance plaats kon vinden *\o/* *\o/*

Eindelijk was het zover, ze konden van start!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Het resultaat een onofficiële 1e plaats met gemiddeld 14,19km/h. Een super vetkaart, mooie aanbiedtijden en een rete fitte pony aan het einde van de rit.

Toen even rust, nouja dit vind Risky van rust... https://fb.watch/v/1XIAOlh9q/

Omdat Puck met Risky bij de perspectieven rijdt, nemen ze ook regelmatig deel aan trainingen vanuit de KNHS. Na de rustperiode dus weer een goede training voor beide. (In het eerste gedeelte van dit filmpje rijdt Puck op haar nieuwe internationale topper. Risky vanaf 1.30m). De meeste paarden in dit filmpje lopen dus normaal op CEI*** niveau (160km).

https://www.facebook.com/10000414381157 ... 873713621/

Ook tijdens de training weer topfit bevonden door de bondscoach en team veterinair dus op naar de volgende 80.

Afgelopen zaterdag was het dan zo ver. Endurance de Holterberg... echt geen makkelijke wedstrijd, zeker niet met zulke korte beentjes en 89km op het programma. Puck en Risky gingen echter rond als een stel profi's en wisten wederom onofficieel gedeelde 1e te worden (meetmoment). HOe gaaf is dat!! Hiermee heeft dus ook Risky zijn Novice Qualificatie behaald en mag nu dus internationaal starten!
Zoals het er nu naar uit ziet gaat dat ook gebeuren in september, maar zoals iedereen weet kan er in de tussentijd van alles gebeuren. Voor nu blijven we dus mooi nog even genieten op onze roze wolk!



[ img ]

[ img ]

Finish!
[ img ]

En de slobber in de vetgates tussendoor vind meneer GE-WEL-DIG.
[ img ]


Leuk detail is het feit dat ik nog als de dag van gisteren weet dat ik mijn oma vertelde dat ik een veulentje ging fokken. Alles heeft die pony voor mij gewonnen! Op de dag dat oma overleed heb ik Risky voor een smak geld naar het buitenland verkocht. Echter was dit geen match met het ruitertje en kwam hij na een 2 weken terug. Kort daarna ontmoette ik Puck en zo geschiedde.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 12:29 



 

Wat een leuk stel! Het plezier straalt er overal vanaf, ondanks de serieuze sportresultaten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 12:43 



 
Profiel   

Mkango schreef
Wat een leuk stel! Het plezier straalt er overal vanaf, ondanks de serieuze sportresultaten. :D

Jaaa echt wel. Zo leuk om ze samen te zien gaan met zoveel plezier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:04 



 
Profiel   

Leuk man! Lijkt me een heerlijke tak van sport voor zowel paard als ruiter. Wat een fijne combinatie om naar te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:29 



 

Mkango schreef
Wat een leuk stel! Het plezier straalt er overal vanaf, ondanks de serieuze sportresultaten. :D

Nou, inderdaad! Knap gereden en het ziet er moeiteloos en leuk uit. Mooi gezicht! En Risky zit lekker in zijn vel, aan die uitsloverij in de wei te zien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:32 



 
Profiel   

Wat een leuk stel, knap hoor voor zo’n jonge ruiter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:35 



 
Profiel   

Dat ziet er toch zo knap uit. Een pony bij die grote paarden en hij houdt het ook nog goed bij. En ze lijken er allebei heel veel plezier in te hebben.
Wat bedoel je eigenlijk met onofficieel gedeeld eerste?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 21:51 



 
Profiel   

Emj_23 schreef
Wat bedoel je eigenlijk met onofficieel gedeeld eerste?


De wedstrijden zijn als meetmoment verreden, dus er is geen klassement opgemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 22:00 



 
Profiel   

Ah, dan snap ik hem. Knap zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 22:09 



 
Profiel   

Stelvio schreef
Emj_23 schreef
Wat bedoel je eigenlijk met onofficieel gedeeld eerste?


De wedstrijden zijn als meetmoment verreden, dus er is geen klassement opgemaakt.

Precies dit inderdaad.
Toch leuk om te zien waar je staat tov de rest. Nu rijdt je echt enkel voor je punten.
Hopenlijk blijft hij heel dan gaat hij in september een poging doen voor zijn eerste 100km.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 22:14 



 
Profiel   

Hij blijft zo leuk! Leuk stel ook samen :D

Wanneer ben je eigenlijk 1e ? Hoe werkt dat in deze tak van sport ? Mij lijkt dat je 1e bent als je als eerste over de finish bent maar als ze van begin tot eind in rijtje rijden dan kan je laatste km toch even een sprintje trekken? Of gaat het om beste conditie van paard? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 22:17 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Hij blijft zo leuk! Leuk stel ook samen :D

Wanneer ben je eigenlijk 1e ? Hoe werkt dat in deze tak van sport ? Mij lijkt dat je 1e bent als je als eerste over de finish bent maar als ze van begin tot eind in rijtje rijden dan kan je laatste km toch even een sprintje trekken? Of gaat het om beste conditie van paard? :+

Inderdaad als eerste over de finish waarbij je dan wel nog goed door de veterinaire keuring moet komen.

Zeker in de vetgates is veel tijd goed te maken door snel aan te bieden. Hartslag moet dan onder de 60 zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-21 23:05 



 
Profiel   

Leuk topic!
Ik weet niks van deze tak af, wat is de reden waarom zoveel paarden met een martingaal worden gereden?
(geen oordeel hierover, alleen nieuwsgierig)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 10:33 



 
Profiel   

Wat gaaf zeg. Rijdt Puck alleen of moet ze de wedstrijden samen met iemand rijden?
(ik weet niet vanaf welke leeftijd je alleen mag rijden).
Hopelijk gaat ze niet te snel groeien binnenkort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 10:44 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuke combinatie, en wat doen ze het goed samen! Het plezier straalt er vanaf :D

Wat houdt zo'n galoptraining precies in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 10:58 



 
Profiel   

Jeetje, wat gaan ze lekker zeg! En wat doet Risky het goed.

Je zult wel glimmen van trots met zoveel gave paarden / ponys die het zo goed doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 10:59 



 
Profiel   

@vierspan: eigenlijk omdat het ook een stukje veiligheid geeft. Teugels blijven toch beter op hun plek ed.
@TinkerTreas In het jaar dat je 13 wordt mag je alleen rijden. Puck mag dus sinds dit jaar alleen op pad.
Wel wordt ze nog volop begeleid vanaf de grond, maar wordt wel vrij gelaten om zelf keuzes te maken en beslissingen te nemen.
@Berdien: Een galoptraining bestaat meestal uit 50% vd wedstrijdafstand. In Risky zijn geval is dat dus tussen de 40 en 50km. Dit wordt dan meestal in 2 delen gedaan. Dus bijvoorbeeld eerst 30km, daarna een korte pauze en dan nog een 20km galop.
@rocamor: Zeker weten, heel erg gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 14:31 



 
Profiel   

Poeh, 20km aaneengesloten galopperen? :wow: Wat gaaf dat ze dat nu al kan! Ik zie al af na een kilometer _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 14:32 



 
Profiel   

Ah wat leuk! Dit is toch die pony die het eerst ook zo goed in de eventing deed met een ander ruitertje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 14:38 



 
Profiel   

oji schreef
Ah wat leuk! Dit is toch die pony die het eerst ook zo goed in de eventing deed met een ander ruitertje?

Ja klopt hij heeft oa ook M eventing, M1 dressuur en M springen gelopen. Hierbij was hij meervoudig kringkampioen en Nederlands kampioen equipe eventing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 14:54 



 
Profiel   

Inmiddels hebben Risky en Puck ook samen hun eerste CEI* achter de rug, maar die uitslag verdient een eigen topic. Het was eerder dan verwacht, maar laten we het er op houden dat hij een fikse indruk achter gelaten heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 13:16 



 
Profiel   

Ik zie dit topic nu pas, maar wat een leuk verhaal zit erachter ook !
Geweldige prestaties van het duo zo te lezen.

Dat filmpje van de rustdag ook.... :') Ben je zeker dat de hardware helemaal ok is ? _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 13:23 



 
Profiel   

Geweldige pony zeg! En wat heb je een topruitertje voor hem gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 18:43 



 
Profiel   

Ik las het net bij het nieuws. Gefeliciteerd! Ik vind het zo leuk voor jullie. En respect voor Puck, dat is een fikse prestatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 18:45 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 19:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen