Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 16:24

Eerst even wat over ons. Pathos aus der schuetzenden Hand aka Karel rij ik sinds september 2019. Karel rij ik voor de eigenaren, hij is niet van mij maar ik ben wel de enige die op hem rijd.

Ik vond Karel via een oproep op Facebook waarin ze zochten naar iemand voor hun 2 paarden (Lakaj krijgt nog wel eens zijn eigen topic ;) ) Karel was netjes opgeleid tot de Z1 en kende alle knopjes maar de laatste jaren was hij niet op niveau gereden, hij heeft verschillende ruiters en pauzes gehad.

Toen ik de eerste keer ging rijden trof ik een heel stijf, scheef en boos paard aan, maar in de 2 weken proefrijden kwam zijn potentie al stukjes naar boven.

Het duurde even voordat ik ons wedstrijd debuut (L2) aan durfde, maar juni 2020 was het zover.

We reden eigenlijk alleen maar winst, soms dubbel en vlogen de klasses door. In maart 2021 kwam mijn droom uit en mochten we Z1 starten, helaas online maar het mocht de pret niet drukken. Dat we direct een winstpunt reden was echt een kers op de taart. Op dit moment zijn we Z1+ 4 en voorzichtig aan het voorbereiden voor de Z2.

Dan de aanleiding voor de fotoshoot, zoals sommigen al weten heb ik MS. Dit maakt het voor mij niet altijd makkelijk om actief te zijn in de wedstrijdsport. In mijn profiel een link naar een Hoefslag interview waarin ik daar meer over vertel.

Anyway, ik werd wederom benaderd voor een interview. Maar dan voor het MS fonds. Het ging om de rubriek bucketlist, waar mensen met MS vertellen over hun dromen. Echter had ik net mijn droom gehaald, "Heb je nog nieuwe dromen en/of doelen?" Ja, heel stiekem wel (winstpunt in het ZZlicht). "Nou dan doen we dat toch?" En zo geschiedde.

Het interview was telefonisch, en er kwam een professionele fotograaf langs om foto's te maken. Ik ben erg blij met de foto's van fotograaf Guido Hansman, dus vond het toch leuk de foto's hier ook op bokt te delen met ons verhaal erbij. Want ik ben zo ontzettend trots op Karel, die met zijn 1,47 en 18 jaar voor de 2de keer in zijn leven Z1 tussen de paarden loopt en nog zoveel meer aanbiedt <3 Ik hoop dat ik nog lang van hem mag genieten.

En over het doel, ja het is wat ambitieus. Weet ik zeker of we de vliegende wissel goed bevestigd krijgen op wedstrijd? Het antwoord is nee... Karel heeft helaas hele nare ervaringen met het 'aanleren' gehad bij een andere ruiter. Maar Karel zet nog altijd zijn beste beentje voor en we hebben samen veel plezier, dus wij puzzelen ondertussen lekker verder. Wie weet ;)

Disclaimer, het was vooral de bedoeling dat ik leuk en lachend op het paard zat (het MS fonds is geen paardenblad :') ) dus dat liet minder ruimte over voor het optimaal voorstellen maar ik ben toch heel blij met het resultaat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het artikel voor diegene die het leuk vinden
Afbeelding

Kort filmpje van afgelopen donderdag waar ik een Z2 lijntje vraag en erg trots op ben :D

MyWishMax

Berichten: 25298
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:28

Ik heb eigenlijk niet zo veel te zeggen, behalve: yes! *\o/* *\o/* *\o/*

Die lach zit wel goed! Was dit die shoot met haar paniek?

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 16:56

MyWishMax schreef:
Ik heb eigenlijk niet zo veel te zeggen, behalve: yes! *\o/* *\o/* *\o/*

Die lach zit wel goed! Was dit die shoot met haar paniek?

Haha ja, ik kan er nu wel om lachen. Maar wat vreselijk was dat _O-

Voor de rest, tijdens de lockdown kwam mijn moeder mijn haar knippen, alleen even de puntjes!! Ik snap nog steeds niet hoe het heeft kunnen gebeuren, maar ik eindigde met kort haar :oo complete shock, wereld die instortte :') maar ik heb op de foto's extensions in van mijn bruiloft. Inmiddels is mijn haar al weer wat centimeters gegroeid maar ik ben nog lang niet op mijn normale lengte |( Mijn moeder komt nooit meer in de buurt van mijn haar, dan maar langer wat dode punten :+

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6638
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 16:58

Het kan dus wel, paardrijden zonder een veel te serieus hoofd :') En dan lukt het je ook nog om het er allemaal heel fijn en netjes uit te laten zien. Mijn complimenten hoor! _/-\o_

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 20:48

NadjaNadja schreef:
Het kan dus wel, paardrijden zonder een veel te serieus hoofd :') En dan lukt het je ook nog om het er allemaal heel fijn en netjes uit te laten zien. Mijn complimenten hoor! _/-\o_

Bedankt! Hij was wel iets lui maar deed inderdaad braaf zijn ding.

Imaginaerum
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:57

Toppers! <3 <3 <3

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 20:59

Daar zijn de foto’s!
De aanleiding is stom, maar de foto’s zijn leuk en Karel en jij zijn echt top bezig!!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-21 21:50

Bedankt meiden <3

NikkiDeKerf

Berichten: 15276
Geregistreerd: 13-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 22:06

Ik moet bekennen dat ik eerst alleen even snel door je foto's scrollde zonder te lezen, en toen ineens dacht... dit paard ken ik, maar dat bleek te kloppen :D. Wat mooi dat je al zo ver gekomen bent en ook zoveel uit de paarden haalt, bijvoorbeeld het bezig blijven. Zal lang niet altijd makkelijk zijn. Ik hoop enorm dat je dat gestelde doel nog gaat halen!

Ik vind die laatste foto, simpelweg van het opzadelen, trouwens zo leuk en spontaan overkomen!

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 23:07

Mooie plaatjes, waarbij de fotograaf duidelijk oog heeft voor menselijke modellen, en niet helemaal op de paardmodellen. Maar dat maakt het juist een mooie serie. Succes met het verder trainen!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 05:29

Kijk jullie nou stoer zijn toppers! Leuke serie zo

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 10:52

Wat een stoer dier, leuke foto’s! Moest wel even lachen om je disclaimer en je inderdaad over breed lachend opstaat :D mare hoezo geen vliegende wissel? Je rijd een keurige wissel in het filmpje +:)+

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:03

Super leuk zeg, lekker doorstomen jullie, toppertjes! *\o/*

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:10

Wat een knappe prestatie dat jullie zo ver zijn gekomen in korte tijd. Dat doen velen jou niet na.
Hele sfeervolle foto's.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 12:23

Wat een leuk topic !!

Ik hoop dat je nog lang van de paarden kan genieten !

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:08

Wat leuk K! Word echt blij van jouw bericht en foto’s!

En dat verhaal over jouw knipbeurt :roll: :wow:

Noisy

Berichten: 5402
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:33

Wat een leuke shoot en bijzonder verhaal!
Die vliegende wissel ziet er netjes uit hoor. Als je hem zo in de proef kunt rijden kom je er wel +:)+

Even over je MS..Ben je bekend met de stamceltransplantatie die ervoor kan zorgen dat het stil komt te staan?
Een kennis van mij heeft dat gedaan, misschien heb je wel eens van hem gehoord? Jesper Broens is zijn naam en hier vindt je zijn verhaal:
https://m.facebook.com/eensprankjehoop/
Misschien dat het jou ook kan helpen

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-21 17:55

Wat een onwijs gave serie. Stiekem toch leuk om eens een serie te zien waarbij een lachende ruiter centraal staat.
Dat ZZLicht komt vast goed! Filmpje ziet er al goed uit.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-21 18:25

Wauw, wat een recreaties ineens! Super lief ook, leuk om te lezen, bedankt allemaal :D

Over de vliegende wissels, het is nog niet bevestigd genoeg. Ik zou graag zien dat hij ze natuurlijk altijd en overal springt waar ik ook vraag. Nu slaat hij soms nog op slot door restspanning. En dan springt hij ze niet, of met een draf pasje of overkruist.

Maargoed, er is gezegd dat hij het echt nooit ging kunnen. Nou zoals jullie zien kan hij het wel, en vind ik het echt al heel knap van hem. Ik ben ook al vrij snel begonnen met vragen zodat hij leerde dat hij fouten mocht maken. Zijn reactie op de wisselhulp toen we begonnen was, enorme sprong, niet wisselen, pure paniek en racen.

Hij heeft dus waarschijnlijk nooit de vraag gesnapt en is daarin wel gepusht. Dus ik moest eerst werken aan, ik vraag wat, maar je mag fouten maken. Het hele dramatische heb ik helaas niet op film. Was nu wel weg leuk geweest qua progressie, maar dat is altijd achteraf. Wel halverwege, toen hij het begon te snappen maar nog wel veel spanning had. Misschien leuk om te zien.

Edit, vind het zelf ook grappig om terug te zien, ook het drafstukje. Dat is nu ook echt veel meer door het lijf en ruimer.

Noisy, ik heb het even gelezen! Ik heb gelukkig wel een mildere vorm dan Jesper en medicatie die aanslaat. Voor mij kan het risico van een dergelijke behandeling dus niet uit. Maar ik vind het wel een fijn gevoel dat het mogelijk is inderdaad. Had ik zijn situatie gezeten was ik er ook zeker voor gegaan.

NikkiDeKerf, ik had al gehoord dat jij inderdaad beide mannen voor de lens hebt gehad :D tijdens het opzadelen moest ik inderdaad echt lachen om iets!

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:38

Wat knap dat je al zover bent gekomen met Karel! Je hebt een mooie houding en ook wel eens leuk dat de ruiter centraal staat op de foto’s. Hoewel Karel er zeker ook mag zijn!

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 22:32

Is die van jou ook een effen Spikkel??

Qwillion

Berichten: 1060
Geregistreerd: 22-03-10

Re: Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 00:50

Go For iT: pak elke lichamelijke goede dag om met je topper te oefenen. is je mooie topper een ?pony of paard?

Jullie komen er wel!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-21 09:33

Qwillion, het is een paardenras maar qua stokmaat is het een D pony

Morganlefay, hij staat te boek als donkerbruin. Spikkels waren wel leuk geweest maar helaas :')

Thanks Noviceh!

_Christine

Berichten: 6363
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: USA (NC)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-21 19:22

Wat zijn jullie een mooie combinatie! <3 En een bijzonder verhaal!
Ziet er heel vriendelijk uit, lekker zo doorgaan en dan gaat hij je vast meer en meer vertrouwen in de wissels, dat komt wel goed hoor!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Bijzondere fotoshoot, binnen 1 jaar van L2 naar Z1 met winst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-21 18:03

Bedankt _Christine! En ik hoop het zo! In de training lijkt wel de positieve kant op te gaan :D