Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kleurrijke barokpaarden

 
Profiel   

Wat een jaar. De kostuums hangen stof te verzamelen en de paarden staan zich dik te eten. -O-

Dan maar even alle showspullen uit de kast voor een fotoshoot!

Maureen Stegeman en Marlies Trap kwamen een middag langs en we hebben met het team van Historische Rijkunst ons best gedaan om voor mooie plaatjes te zorgen *-:)

De barok gang meldt zich.


[ img ]

De paardjes waren op hun paasbest.

Santi (Lusitano)


[ img ]


Dante (Luso-arabe)


[ img ]


Faust (Criollo)


[ img ]

Mijn collega Esther op dameszadel


[ img ]

Santi trok de truckendoos open (deels op eigen initiatief, die heeft de spotlights echt gemist geloof ik :') )

Passage
[ img ]


Knielen
[ img ]


... en liggen, ongevraagd. :Y) Just smile and wave.
[ img ]

Mijn collega rijdt nog niet zo lang en dit was de eerste keer dat hij het knopje voor levade en knielen moest uitvogelen.


[ img ]



[ img ]

Dante is erg goed in knielen dus die mocht nog een keer. Het idee was dat Santi er tegenover zou knielen maar die had zoveel aandacht gegenereerd met zijn eerdere ' ik ga er gewoon even bij liggen' moment dat hij dacht, if it ain't broke don't fix it:


[ img ]

We hebben een stukje met degens geschermd.


[ img ]

Paardjes waren goed in tune met elkaar. ;)


[ img ]

En tenslotte wilde de fotograven nog graag een wat hogere steigerbeweging op de foto, dus heb ik bij Dante nog even de pesade afgestoft.


[ img ]

Wij blij, paardjes blij, fotograven geloof ik ook blij! Nu hopelijk binnenkort weer eens kleurrijk in kostuum met publiek erbij. 8-)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 18:51 



 

Wat een geweldige fotoserie, zeg! Prachtige costuums, knappe paarden, mooie kiekjes. Heel gaaf! En Santi's eigen plannen, hihi :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 19:09 



 
Profiel   

Prachtige paarden!
Mag ik vragen waar dat tuig vandaan komt? Dat is echt fantastisch mooi!
En het leertje om de staart, ben heel benieuwd waar dat voor is ? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 20:10 



 
Profiel   

Super leuk dat we mochten komen! Bedankt voor alle moeite die jullie hebben gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 21:33 



 
Profiel   

De foto's zijn echt zo gaaf geworden! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 06:03 



 
Profiel   

Leuk mooi topic. En....genoten van je foto's en filmpjes in je profiel! Veelzijdig en leuk bezig met mooie rijkunst ben je. In mijn volgende leven ga ik ook bij jouw instructeur lessen als ik weer paarden heb. _O- Ik hou ervan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 06:24 



 
Profiel   

Prachtige foto's, paarden, kostuums en alles.

Ik zie jullie al helemaal voor me bij een kasteel of in een film die zich lang geleden afspeelde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:10 



 
Profiel   

Iedereen is op zijn paasbest zo te zien, prachtig! Hoe lang zijn jullie bezig met aankleden en optuigen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 09:28 



 
Profiel   

Zo mooi om te zien, fijn om er weer eens op uit te trekken. Ik ben trouwens erg onder de indruk van jouw aanpak in het rijden, zeker als je topics maakt over je trainingen bij Arne. (Stille meelezer daar)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 09:35 



 
Profiel   

Wat leuk om te zien. En wat heeft Santi een sprekend hoofd. Volgens mij is het een bijzonder paard?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 09:56 



 
Profiel   

Oh wow, heel erg gaaf zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 10:36 



 
Profiel   

Wat super gaaf zeg!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 10:39 



 
Profiel   

Wat ontzettend mooi! Normaal gesproken ga ik ieder jaar naar Castlefest en Elfia dus mijn costuums liggen ook stof te vreten. Hopelijk als die van mij onder het zadel is kan ik ook zulke mooie foto's maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 11:42 



 
Profiel   

Prachtige foto's, en Santi blijft toch wel een geweldige beest, zo lekker zelf denkend :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 11:54 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuke shoot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 14:05 



 
Profiel   

Wat mooi!
Knappe paarden, mooie kostuums en ik hoop dat het snel weer gewoon voor publiek kan want dit is het live zien waard, prachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 14:27 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor de leuke reacties! :D

_Mir schreef
Prachtige paarden!
Mag ik vragen waar dat tuig vandaan komt? Dat is echt fantastisch mooi!
En het leertje om de staart, ben heel benieuwd waar dat voor is ? :)


Een deel van het tuig is gemaakt door zadelmakerij Marjoman in Spanje en aangemeten door het Nederlandse bedrijf Pura Nobleza.

Het leertje om de staart is voornamelijk voor de sier en helpt een beetje om de staart opgevlochten te houden. Dat opvlechten is vooral voor het mooi maar heeft ook wel functionele waarde, bij oefeningen zoals levade waarbij de paarden erg gaan 'zitten' kunnen ze zo niet op hun eigen staart gaan staan.

Bellatrix schreef
Super leuk dat we mochten komen! Bedankt voor alle moeite die jullie hebben gedaan!


Superleuk dat jullie er waren!

Mischa schreef
Hoe lang zijn jullie bezig met aankleden en optuigen?


's Ochtends zijn we zo'n anderhalf uur bezig geweest met het wassen van drie paarden, poetsen van het tuig en vlechten van de staarten. Nadat de fotografe gearriveerd waren zijn we denk ik nog ca. een uur bezig geweest met zadelen, manen opvlechten en bloemen erin en zelf de kostuums aan. De herenkostuums heb je in ca. 15 minuten aan, de jurk is wat ingewikkelder.

gonniee schreef
Ik ben trouwens erg onder de indruk van jouw aanpak in het rijden, zeker als je topics maakt over je trainingen bij Arne. (Stille meelezer daar)


Thanks! Over twee weken is Arne er weer dus wellicht volgt er nog een topic daarover! Mijn werkpunten momenteel zijn het verschil aanbrengen in vertrekken in óf galop, óf mezair, ór passage vanuit piaffe en de overgang piaffe-levade-piaffe. :o Luistert allemaal echt heel nauw dus ik zit af en toe lekker te prutsen. :')

Estja schreef
En wat heeft Santi een sprekend hoofd. Volgens mij is het een bijzonder paard?


Hij is heel wijs, ontzettend lief, ook erg temperamentvol en snel beledigd. Hij heeft veel aanleg voor dit type werk maar het moet wel in harmonie, ik moet hem de ruimte geven voor zijn persoonlijkheid. Tegelijkertijd is hij in nieuwe/enge situaties wel onwijs loyaal, hij gaat (letterlijk :D ) voor me door het vuur.

Jerekers schreef
Knappe paarden, mooie kostuums en ik hoop dat het snel weer gewoon voor publiek kan want dit is het live zien waard, prachtig.


Hopelijk in de toekomst weer eens op een echt evenement inderdaad! Het was een leuke generale repetitie, zo'n shoot. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 17:13 



 
Profiel   

Hartstikke gaaf, terecht in uitgelicht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 17:48 



 
Profiel   

Mooie serie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 23:26 



 
Profiel   

Heel gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 07:47 



 
Profiel   

Héél bijzonder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 17:51 



 
Profiel   

Schitterend.
Santi is goed gerijpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 18:13 



 
Profiel   

Thanks allemaal!

Lusitana schreef
Schitterend.
Santi is goed gerijpt.


Jaaa <3 Hij is nu 12 en echt in de bloei van zijn leven, het is bijzonder om te voelen hoeveel kracht en controle over zijn eigen lichaam hij heeft. Hij begint nu echt schoolsprongen aan te bieden ook (ballotade), ik weet niet of ik daar echt iets mee wil maar dat hij de aanleg en handigheid ervoor heeft is top. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 07:50 



 
Profiel   

Wat een gaaf topic zeg! Leuk om het verschil in de paarden te zien en er over te lezen. Heerlijk van die paarden met hun eigen initiatief :))

Ik kijk nu al uit naar je topic over/bij Arne, dat vind ik altijd zo leerzaam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 11:38 



 
Profiel   

Wauw, wat een bijzondere foto's zijn het geworden! Heel mooi zo in de kostuums. En dat tuig... Erg gaaf, alles klopt gewoon. <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 11:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen