Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Tante Tani zet beste beentje voor

 
Profiel   

Maar dat kan ook niet anders, want ze heeft 4 beste beentjes <3

Tani is een 17 jarige hackneymerrie van 1.51m (ik ben 1.75m), volgende maand is ze alweer 3jr bij ons.
Ze is fokmerrie geweest, en nu m1 geklasseerd.

In mijn onderschrift heb ik een volgtopic, daarin is ook te lezen dat ik een interview heb gehad met de Hoefslag.
En of dat nog niet tof genoeg was, werd ik ook benaderd of ik niet gesponsord wilde worden met foto's en een mooi wedstrijddekje.

Hierbij een paar foto's, er zit copyright op en alle foto's zijn gemaakt door TaylorShoots.
Vooral mooie foto's rechtsom, de witte vlek op haar flank links laat het beeld wat verrtekenen waardoor het vaak lijkt dat ze haar rug wegdrukt |o

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

voor de oplettende kijker, tani heeft idd haar mond nu en dan open. Ze heeft hele losse, slappe lippen en die trekt ze soms op, net als een rimpelige neus (ze is een dagje ouder hè :+), heeft ze altijd gedaan. Ik heb amper iets in mijn handen. We zijn een beetje zoekende welk bit ze het fijnst vind.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 20:19 



 
Profiel   

Wát een gaaf dier! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 21:03 



 
Profiel   

Wauw, ze gaat steeds mooier lopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 21:52 



 
Profiel   

Dank jullie wel!

Ze blijft maar ontwikkelen, zo gaaf!

Ik heb 1 les van Patrick Molenaar gehad, daar hebben we al veel van geleerd.
Helaas stond ze voor de 2e les met een hoefzweer, maar hopelijk kunnen we volgende maand nog een lesje meepikken.
Mijn doel is om in augustus voor het eerst op concours te gaan, spannend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 07:48 



 

Nou, inderdaad! Het is al even geleden dat ik je volgtopic las, wat een vooruitgang alweer! Bijzonder dier is het. Mennen jullie ook met haar? Veel succes straks op concours, dat komt vast goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 07:52 



 
Profiel   

Je volgtopic ook weer bij gelezen. Wouw wat een progressie. Leuk hoor. Mooi aansprekend paard. Gaaf dat je een sponser hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 07:55 



 
Profiel   

@culaccino: we mennen niet met haar, we hebben er zelf geen kaas van gegeten en het trekt ons ook niet echt.
Ze is overigens wel enkele malen voor de wagen geweest als 3 jarige.

Bedankt weer voor de leuke complimenten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 16:50 



 
Profiel   

Wat een gaaf dier!!

Ik denk wel dat je zadel te ver naar voren ligt, maar zie het niet goed

edit ik zou de opgetrokken neus en open mond niet te snel wegwuiven, vaak betekent wel pijnklachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 17:07 



 
Profiel   

Cinnepin schreef
Wat een gaaf dier!!

Ik denk wel dat je zadel te ver naar voren ligt, maar zie het niet goed

edit ik zou de opgetrokken neus en open mond niet te snel wegwuiven, vaak betekent wel pijnklachten


Zadel ben ik nog mee aan het puzzelen, evenals de juiste singel.
Ik wuif niks weg, maar pijn is uitgesloten door deskundigen.
Ze doet overigens hetzelfde als ze denkt dat ze eten krijgt, altijd bezig met die mond/lippen.

Bedankt verder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 17:37 



 
Profiel   

different1 schreef
Cinnepin schreef
Wat een gaaf dier!!

Ik denk wel dat je zadel te ver naar voren ligt, maar zie het niet goed

edit ik zou de opgetrokken neus en open mond niet te snel wegwuiven, vaak betekent wel pijnklachten


Zadel ben ik nog mee aan het puzzelen, evenals de juiste singel.
Ik wuif niks weg, maar pijn is uitgesloten door deskundigen.
Ze doet overigens hetzelfde als ze denkt dat ze eten krijgt, altijd bezig met die mond/lippen.

Bedankt verder!


In hoe ver zijn dat dan deskundige?
Een paard dat zijn mond opent met rijden is een teken van ongemak en spanning.

''In het algemeen gaat de mond open in het werk als je paard probeert te ontsnappen aan pijn of een oncomfortabel gevoel.''

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 19:17 



 
Profiel   

Gaan we hier serieus een discussie voeren over welke deskundigen ik bij ons paard heb, en heb gehad?
Ik kan de neusriem een gat of 2 strakker doen, dan zal ze haar mond dicht hebben, en dan hoor ik niemand over dat mijn paard pijn zou hebben.
Schei toch uit, een paard met pijn loopt zo niet.

Dat ze het soms moeilijk vind? Absoluut!
Zeg ik dat we op het eindpunt zijn? Nee.
Ben ik hier optimaal tevreden over?
Ook nee.
Ik vertel een eerlijk verhaal, we zijn o.a zoekende welk bit ze het fijnste vind, en als ik zelf niks had gezegd over de open mond was er waarschijnlijk niemand die er iets over had gezegd.
We zijn elke keer dat we haar in handen hebben bezig met hoe we het voor haar beter, fijner en optimaler kunnen maken.
Ze heeft een "moeilijke" mond, dat zal wellicht ook te maken hebben met haar schedel en vlezige tong en lippen.

Ik kan jullie gerust stellen, als zij pijn heeft laat ze dit zeer duidelijk merken, dan voelt ze absoluut anders dan hoe ze momenteel voelt.
Dan wil ze niet voorwaarts, ook bij het kleinste pijntje en dat hebben we altijd gerespecteerd en daar wordt naar gehandeld door ofwel de dierenarts, de osteopaat of de smid erbij te roepen.

Ze doet het ook als ze denkt dat ze eten krijgt, ze doet het ook als het bit net in is en de neusriem nog los.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:53 



 
Profiel   

Dit paard heeft geen pijn hoor _O-
Patrick molenaar kennende zou hij haar echt niet laten rijden als Tani pijn of ongemakken had gevoeld.

Jullie zijn heel goed bezig, ziet er heel fijn uit en vind jullie een mooie en fijne combinatie.

Heel veel succes op de wedstrijden! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 13:05 



 
Profiel   

wat een vreselijk gaaf paard! ben helemaal dol op veel wit. <3 en wat oogt ze groot! zou echt denken dat ze minstens 1m60 is. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 13:49 



 
Profiel   

Vind het een super gave merrie, ik hou hier van. Ondanks dat er niet om wordt gevraagd ga ik toch een tip/opmerking meegeven. Ik denk dat als je je handen lager houdt en meer naar voren dat de merrie meer kan ontspannen en dan ook de mond minder zal openen. Je bent haar nu teveel aan het optillen aan de voorkant en loopt ze achter de loodlijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 20:28 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke berichten!

@littleroosie: ben ik me van bewust idd.
Van tillen is niet echt sprake daar ik weinig gewicht in mijn hand heb, maar mijn handhouding is absoluut te hoog waardoor het bit wel een "til"effect krijgt.
Is er door de jaren heen ingeslopen, en moeilijk weer af te leren.
Zal eens aan iemand langs de kant vragen om zo nu en dan "handen" te zeggen, dan word ik weer even wakker geschud.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 22:00 



 
Profiel   

Wauw! Dat is een leuk dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 23:36 



 
Profiel   

different1 schreef
Bedankt voor de leuke berichten!

@littleroosie: ben ik me van bewust idd.
Van tillen is niet echt sprake daar ik weinig gewicht in mijn hand heb, maar mijn handhouding is absoluut te hoog waardoor het bit wel een "til"effect krijgt.
Is er door de jaren heen ingeslopen, en moeilijk weer af te leren.
Zal eens aan iemand langs de kant vragen om zo nu en dan "handen" te zeggen, dan word ik weer even wakker geschud.


Doe eens een touwtje om de hals heen dat je die vast pakt. Touwtje niet te los zodat je hand niet te hoog kan ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen