Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Werken met Ralf in Australië

 
Profiel   

Hallo!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geplaatst maar dit wou ik toch wel even delen met jullie.

Ik zit in Australië op een cattle station ( 2 uur rijden van het dichtstbijzijnde dorp), ik ben hier vorig jaar 7 maanden geweest en ben nu net 2 weken terug voor nog een muster seizoen.

Aangezien het erg lastig is om hier training te krijgen en ik toch wel erg graag verbetering wil om de paarden hier zo goed mogelijk te rijden doe ik het via deze weg. Mochten jullie tips hebben om misschien online training te krijgen ( het liefst western gericht) tegen betaling zou ik dat ook waarderen.

Dit ben ik met Ralf, een paard dat ondertussen 16 jaar is en waar ik voor de 4e keer op rij, normaal rij ik op Xena maar zei is 2 weken geleden geblesseerd en is op rust. Ralf is een paar weken geleden uit de bush geplukt na .. misschien 3/4 jaar? En is dus net weer aan het werk, maar hij doet ontzettend zijn best :D volgens mij is Ralf een ex- racepaard maar heeft geloof ik niks gewonnen en vertoeft nu op de station. Mijn baas heeft misschien +- 50 paarden maar er staan er maar 10 in de stal, de rest leeft semi wild in de paddocks (die enorm zijn) veel zijn bereden/in de hand geweest maar er zijn er ook een aantal waar je niet bij in de buurt kan komen.

Hier een filmpje van mij en Ralf in 1 van de paddocks.

https://youtu.be/cuGMBIaQMeQ

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 14:51 



 
Profiel   

Ik kan je geen les geven maar wauw, wat is het daar anders dan hier.
En dat zijn best grote paddocks haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 19:22 



 
Profiel   

Wat een gaaf filmpje en wat een mooie kans TS!
Wat zou je rijtechnisch graag willen verbeteren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 21:14 



 
Profiel   

Wildgirl schreef
Wat een gaaf filmpje en wat een mooie kans TS!
Wat zou je rijtechnisch graag willen verbeteren?


Mijn balans, ik merk dat ik soms wat achterin het zadel val (op het hogere gedeelte) en volgens mij zit ik een beetje scheef.

Op het filmpje merkte ik dat mijn ellebogen wat naar buiten staan.

Verder had ik met xena het probleem dat ze enorm heet kon worden zodra we met meerdere paarden gingen galloperen en ik haar niet relaxed kon krijgen op sommige momenten, wat ik nu doe is haar op een cirkel rijden en weer rechtdoor, dan loopt ze wel langzamer maar ook weer heter want ze is verder van de groep :')

Dus kort, werken aan een meer relaxte houding zodat ze hun rug beter gebruiken.

Lies_sparkle: erg anders ja haha , maar wel super gaaf. We plukken de paarden hier na 6 maanden uit de bush en gaan gelijk vol in het werk zonder problemen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 00:06 



 
Profiel   

RT-HAW -> RIJ-ITP

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 15:49 



 
Profiel   

Wat gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 10:22 



 
Profiel   

Wat een prachtige omgeving en een unieke kans om dit te mogen doen.

Voltes rijden zodra ze heet wordt is een prima optie maar je geeft aan dat de afstand naar de andere paarden daardoor groter wordt en zij dus weer heter. Ik denk dat je haar kan leren rustiger te worden door aan kop van de groep te gaan rijden. Ze lijkt mij een merrie die liever de baas van de kudde is dan achteraan meeloopt? Ik snap dat dat niet altijd wenselijk is bij het drijven maar probeer het eens.

Je zit nogal voorover. Daardoor lijkt het alsof je ver achter in het zadel zit maar probeer rechtop te zitten. Voor je gevoel lijkt het alsof je te ver naar achteren hangt maar 9 vd 10 keer zit je dan juist rechtop.
Kijk of je je beugels dan zou moeten verstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 12:05 



 
Profiel   

Mijn merrie werd op het strand ontzettend heet als ze niet voorop liep.
Als ze voorop liep kon ik de teugels losjes laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 12:13 



 
Profiel   

Hi XTiffany, de omgeving ziet er bekend uit… is dit op een station vlakbij Paraburdoo…? Heb ik ook gewerkt. Daarna blijven plakken in Australie (alweer een tijdje geleden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 16:23 



 
Profiel   

Lukie schreef
Hi XTiffany, de omgeving ziet er bekend uit… is dit op een station vlakbij Paraburdoo…? Heb ik ook gewerkt. Daarna blijven plakken in Australie (alweer een tijdje geleden).


Jaa dat klopt, ashburton downs, 2 uur van paraburdoo

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-22 06:57 



 
Profiel   

Oh wauw wat een mooie kans en prachtige omgeving! Ben je er nog steeds ts? Ben benieuwd naar een update!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-22 21:58 



 
Profiel   

Wat gaaaaf he!
Op de boerderij waar ik was, waren de mensen allergisch voor de woorden "western rijden". Nee wij rijden geen Western, dat is voor de show! :')

Wat mij daar geleerd is met wat hetere paarden, was "cutting oranges" hahaha. Dat is geen wondermiddel, maar het werkte wel voor mij!
Je zet je paard op de volte en als hij te snel gaat, snijd je de volte door de midden en ga je over op de andere hand. Weer te snel? Hup door midden? Te snel? Hup door midden. Al vrij snel gingen de paarden rustiger lopen, omdat ze telkens moesten nadenken links / rechts / links / rechts etc. en door die bochten kun je natuurlijk niet vliegen. Als het paard rustiger liep maakte je de volte ook gewoon rustig af :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-22 07:55 



 
Profiel   

kanjerroos schreef
Oh wauw wat een mooie kans en prachtige omgeving! Ben je er nog steeds ts? Ben benieuwd naar een update!



Ik zit nog steeds in Australië :D ben ondertussen verloofd met een aussie.

Helaas niet meer op de station, heb nog wel contact en de merrie waar ik destijds op reed heeft inmiddels een veulen en is met vroeg pensioen (zere rug en word niet meer gereden). Veulentje is prachtig en misschien ga ik ooit wel weer terug op bezoek! <3

Werk momenteel op een schapen en koeien bedrijf, helaas zonder paarden ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-23 10:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen